Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiPasaje subterane Mihai Bravu (Dudești, Vitan, Laborator)

 

Topic: Discuții generale pe baza lucrărilor şi a proiectului

62 posts, 13148 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu shoppy

Este usor sa spui "sa nu facem nimic ca vin si mai multe masini e o tampenie, adaugarea de pasaje si benzi duce la o supraevaluare a capacitatii de trafic care atrage si mai multe masini este o tampenie", crezi ca cine a facut suprateranul de pe Pipera peste Barbu Vacarescu sau subteranele de la Baneasa si PPL nu l-a dus capul sa se bata cu caramida in piept spunand fix acelasi lucru?
Si uite ca s-a intampalt fix asta, au venit si mai multe masini si acuma stau cu blocajul pe ele, sau, aberant, este mai rapid sa le ocolesti pe bretele ca te bagi mai in fata.

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu zapacitu

Dudesti era in plan sa fie largit la 4 + 2, insa a murit Nea Nicu. Era in plan si latirea masiva a Mihai Bravu intre Dudesti si Dristor, insa s-a trezit negoita ca vrea primarie in cladire chipurile istorica.

Practic in zona Dristor - Baba Novac nu rezolvi nimic cat timp nu "sari" si peste intersectia de la Baba Novac. Un pasaj nu rezolva nimic daca se termina intr-un semafor.

Metroul in zona Baba Novac de care amintesc eu (intreba cineva mai jos) este foarte sus (contrar opus lui M1 care e foarte jos in zona Dristor); nu incape pasaj rutier nici cat la Unirii intre metrou si actualul nivel al solului. Si cum ziceam la inceput, nu mai suntem pe vremea lu Nea Nicu sa ridicam cu 1.4m o piata intreaga ca sa incapa un rutier. Nu ca ar fi rau de principiu o astfel de operatiune, insa cred ca ar fi putin cam costisitoare in ziua de azi...

@shoppy vezi ca treaba sta fix invers la pasajele mentionate de tine: jale e de regula pe bretele mai degraba decat pe pasaj in sine. Iar inainte era Marasesti-Marasti-Oituz la ore de varf: pe aici nu se trece. Indiferent ca esti autobuz sau masina. Cu alte cuvinte nici transportul in comun nu misca. Acum sunt mult mai multe optiuni si e nevoie de foarte multi factori sa ajungi la aglomeratii aberante ca inainte de pasaje. Un autobuz plecat de la fost autobaza facea si 30 minute pentru viraj stanga. Acum face la jumate. Si tu zici ca e degeaba? PPL nu mai spun: fluidizeaza mult traficul in zona si elibereaza intersectia pentru cei care vor sa schimbe directia. Manevre gen "o iau pe langa ca e mai rapid" o sa vezi tot timpul, la fel cum o sa vezi tot timpul pe cineva incercand sa scurteze pe stradute. Asta e valabil tot timpul.

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu Bogdan MD

Fiind locuitor fix in zona afectata de acest viitor drum expres urban de sector, sunt afectiv oripilat de calvarul ca ma astepta, mai ales ca firmele lui Negoita nu au un track-record foarte bun la incadrarea in termenul anuntat de executie. Pasajul de la Dudesti este intr-adevar necesar, dat fiind ca in intersectia aia se face foarte mult stanga, fara banda dedicata, ceea ce adesea blocheaza transportul public. De principiu pasajul propus e ok, doar ca rampa aia care se termina fix, DAR FIX IN SEMAFOR e de rasul curcilor. Dar inteleg ca acolo a avut loc, gratie monumentului istoric de importanta nationala al primariei S3.

Despre pasajul Vitan personal am o opinie neutra. Intersectia rareori se blocheaza si nu apar cine stie ce coloane pe directia inelului principal, doar pe Vitan la ora de varf e coada pana la Zizin. Cei care vireaza la stanga au benzi dedicate, dar impart ciclul de semaforizare cu directia inaiante (cine a fost geniul care a gandit-o si pe asta), in timp ce tramvaiele au tras batul scurt si stau cel mai mult degeaba la semafor asteptand faza dedicata de cateva secunde. Un pasaj aici probabil ca ar imbunatati fluenta TP (ca mai rau efectiv nu au cum sa il faca). E de vazut cum incap si niste peroane de bun simt, mai ales ca aici trebuie sa opreasca dupa semafor linii din 3 directii diferite, deci peronul spre nord tb sa fie lung.

De departe cea mai mare dezamagire a mea este ca daca se merge inainte cu pasajul asta semi-inutil, se va pune cruce definitiv oricarei posibilitati de a realiza o statie de metrou suplimentara la intersectia cu Calea Vitan. Astfel ca prostii care locuiesc in cartierul respectiv vor depinde tot de 123 pana la Unirii sau, daca ai noroc, 135 pana la Dristor...

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu andrei11

Nu toată lumea poate beneficia de metrou "la scară".
Iei tramvaiul o staţie până la M Mihai Bravu şi după aceea metroul până  unde vrei tu.
Şi ce dacă rampa aceea se opreşte fix în semafor ? Ce, nu ştii să porneşti din rampă ?

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu Bogdan MD

Solutia cu tramvaiul se aplica doar daca stai efectiv in intersectie, oricine sta mai sus pe calea Vitan pur si simplu va ramane in autobuz pana cand are norocul sa dea de o statie de metrou. De aia e mereu 123 mega aglomerat de la Bobocica pana la Piata Unirii. Asta asa, ca raspuns la o carcoteala efectiv gratuita.

Cat despre rampa din buza semaforului, nu pornitul din rampa e problema, ci coloana de masini care se intinde pana in zona acoperita a pasajului, unde ai placerea sa respiri noxele tovarasilor, cu mai multe sanse sa castigi premiul cel mare al unui neoplasm pulmonar (sau premii de consolare sub forma de alte tipuri de cancere si/sau pneumopatii  :applause: ). In caz ca nu stii despre ce vorbesc, incearca sa mergi prin pasajul Marasesti sau chiar Unirii la ora de varf.

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu zapacitu

E o ineptie sa faci un pasaj ca sa il "infunzi" intr-un semafor. Pe directia pasajului in mod normal ar trebui sa ai "liber" si putine intersectii la nivel ca sa necesite semaforizare, preferabil zero. Asa construiesti un oras cu transport eficient. Pui camere de viteza si amendezi orice depaseste 60 la ora in mod automat, cu interactiune umana doar la validare finala si amenzile direct la buget nu la firme terte.

Un exemplu de pasaj eficient din punctul asta de vedere e cel de la Mihai Bravu spre Piata Sudului (si intr-o mica masura cel de la Pta Sudului). Util e si Nicolae Grigorescu. Inutil maxim vor fi Doamna Ghica (strict pe directia nord, unde s-ar fi impus un alt pasaj sau o varianta in care traficul poate evita intersectia fara semaforizare. Nu mai spun ca baga semafor pietonal la 30m de alta trecere de pietoni, apropo de ineptii.

Recunosc, sunt putin influentat de cand am vazut ca se poate :)

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu shoppy

Logica asta cu "sa vedem pe unde este aglomeratie si acolo sa facem pasaj si sa eliminam virajele la stanga si sa trimitem trecerile de pietoni in/pe pasaje si o sa fie bine ca o sa mearga masinile repede" este ireala, demolezi orasul ca sa-l umplii cu autostrazi, creezi ghetouri de-a lungul autostrazilor, si in final o sa vezi ca tot blocate o sa fie, s-a demonstrat pe la altii, situatia trebuie privita analitic si cu cap, nu cu optimism nejustificat "aici e blocaj, hai repede cu inca un pasaj, inca o banda, inca un viraj la stanga desfintat, inca o trecere de pietoni trimisa pe/in pasaj, si o sa fie bine".

Mihai Bravu si Nicolae Grigorescu sunt bune ca sunt pe directia unui inel, atunci si Piata Sudului si Doamna Ghica trebuie sa fie bune ca sunt tot pe directia unui inel, daca au fost facute prost fata de transportul in comun atunci sunt proaste din cauza asta, nu pentru ca traficul auto este momentan mai aglomerat pe directia aialalta.

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu WT_fan06

Dacă scopul pasajului e să ușureze virajele la stânga (prin fața tramvaielor și autobuzelor), soluția este scumpă și proastă. Pentru asta era necesară simpla convertire a Str. Dristorului în sens unic, dinspre Baba spre Ressu (adică în direcția liniei de tramvai - ce convenabil) + interzicerea virajului la stânga în intersecția de la Dristor.

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu 1689

Repet de ori de cite ori este necesar: Piata Sudului e un pasaj construit contra oricarei logici a fluxurilor de trafic din zona iar Mihai Bravu a fost, este, si va fi inutil.

Ambele, nascute din ambitii politice.

Mare minune daca nu ne trezim si cu un suprateran la Piata Sudului pe axa Oltenitei - noroc ca nu suporta terenul pilonii din cauza spaghetti-ului din subteran, dar mai stii ce idei le vin ?

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu andrei11

Care Pasaj Mihai Bravu ? Cel de peste gârlă ? Este şi va fi foarte util. Îl folosesc chiar intens.

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu andreiiul

La Sudului problema este ca fluxurile auto s-au schimbat mult de cand s-au facut studiile pana l-au terminat.
Pe langa asta, intersectia de deasupra a iesit mai mica decat era planificat si in acelasi timp e necesara redesenarea ei astfel incat Sos Berceni sa se verse direct in Piata nu in Oltenitei.

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu Andrei98

In Piata Sudului fluxul mare este pe directia Sos Oltenitei spre Eroii Revolutiei si invers si dinspre Mihai Bravu la stanga spre Oltenitei/Sos. Berceni. De asta pasajul ala in forma actuala este cam inutil avand ambuteiaje din toate directiile.

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu Budy187

Doamne, cata energie si timp se consuma in a diseca problema acestor lucrari in timp ce in interiorul oraselor civilizate din Europa si nu numai ele nici nu se mai aduc in discutie fiind considerate greseli. Chiar ne dorim sa facem din acest inel o autostrada urbana cu intersectii denivelate in care sa ne batem joc de pietoni si sa ii bagam in subteran ca pe sobolani ? In loc sa se creasca gradul de ingradire a utilizarii vehiculului personal in interiorul orasului si cresterea + eficientizarea capacitatii de transport public, noi faurim proiecte pentru a invita mai multe masini. Cand iesiti din casa/bloc, opriti-va 10 secunde si uitati-va imprejurul vostru: va place ce vedeti ? nr de masini si modul in care ele sunt parcate ? Vi se pare ca pasajele si parcarile megalomanice sunt raspunsul ? Inainte sa-l dati, ganditi-va ca pentru fiecare masina parcata, vi s-a furat din spatiul comun. Asta inseamna aroganta spatiului public.

 


Re: Pasaje subterane pe Bd. Mihai Bravu zapacitu

Eu nu inteleg de ce ma faci sobolan pentru ca prefer sa merg in loc sa ma imbulzesc la semafor... poate ai in vedere si chestia asta cand faci comparatii din astea. Daca vrei tu, hai sa fie suprateran si gata. Am vazut atatea exemple in tarile din vest ca nu inteleg ideile astea pro-semaforizare peste tot (care duce doar la ambuteiaje pana la urma). Eu am doar pretentia sa circul si cand sunt pe jos, si cand sunt cu masina, cand sunt cu bicicleta. Sa ma opresc la semafor e indezirabil cam in orice conditii.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasaje subterane Mihai Bravu (Dudești, Vitan, Laborator)  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421959 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use