Topic: Prezentarea generala a transportului feroviar in Australia
186 posts, 42597 views
📖 Pagination options
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
-4100 class
-4100 class
QRNATIONAL_4140.JPG (89.71 KB; downloaded 2671 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
5. In Australia de Vest
a. De ecartament ingust de 1067 mm
-X class
Produse de Beyer Peacock and Company Metropolitan Vickers (Marea Britanie), intre anii 1954-1956, in 48 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, cu 4 boghiuri, motor diesel tip Crossley-HST-Vee-8, cu 8 cilindri, in doi timpi, generator tip MV-TG4203, motoare electrice tip MV-136 , greutatea locomotivei 80 tone, viteza maxima 89 km/h, puterea 1045 cp .
6 sunt conservate.
-Y class
Produse de British-Thomson-Houston (Marea Britanie), intre anii 1953-1955, in 18 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la mijloc, cu 4 osii, motor diesel tip Paxman-12-RPHL, cu 12 cilindri, generator tip British Thomson-Houston-RTB8844, motoare electrice tip British Thomson-Houston-124PV , greutatea locomotivei 39 tone, puterea 410 cp .
7 sunt conservate.
-A class
Produse de Clyde Engineering Bassendean & Granville (Australia), intre anii 1960-1969, in 14 bucati (de tip A), 5 bucati (de tip Aa) si 6 bucati (de tip Ab)
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, cu 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-12-567C, sau tip Electro-Motive-12-645E (la cele de tip Aa si Ab), cu 12 cilindri, generator tip Electro-Motive-D25, motoare electrice tip Electro-Motive-D29 sau D32 (la cele de tip Ab) , greutatea locomotivei 91 tone, sau 94 tone (la cele de tip Aa) sau 99 tone (la cele de tip Ab), viteza maxima 100 km/h, puterea 1200 cp .
13 sunt in serviciul, doua sunt conservate si 3 depozitate.
-C class
Produse de English-Electric Rocklea, in anul 1962, in 3 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT, cu 12 cilindri, generator tip English-Electric-822, motoare electrice tip English-Electric-548 , greutatea locomotivei 90 tone, puterea 1535 cp .
Toate sunt conservate.
-R/RA class
Produse de English-Electric Rocklea, intre anii 1968-1972, in 18 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT, cu 12 cilindri, generator tip English-Electric-822, motoare electrice tip English-Electric-548 , greutatea locomotivei 89, 97 sau 94 tone, puterea 1950 cp .
Una este conservata iar alta a fost transformata.
-N/NA/NB class
Produse de Comeng, Bassendean, intre anii 1977-1979, in 11 bucati. Cateva au fost realizate si pentru ec. Normal.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-12-251-CV, cu 12 cilindri, supraalimentat,
, greutatea locomotivei 106 tone, viteza maxima 105 km/h , puterea 2400 cp , forta de tractiune 282 Kn.
Doua sunt depozitate.
-D class
Produse de Clyde Engineering Granville, intre anii 1971-1972, in 12 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-645-E, cu 16 cilindri, generator tip Electro-Motive-D32, motoare electrice tip Electro-Motive-548, greutatea locomotivei 109,7 tone (la modelul D) sau 97,5 tone (la modelul DA), puterea 2000 cp .
4 sunt in serviciu si doua sunt depozitate.
-DB class
Produse de Clyde Engineering Rosewater, intre anii 1982-1983, in 13 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E, cu 16 cilindri in V, cu aspiratie fortata, generator tip EMD-AR-6G, motoare electrice tip EMD-D29 , greutatea locomotivei 108 tone, puterea 2300 cp , forta de tractiune 322 Kn.
9 sunt in serviciu si doua sunt depozitate.
-T/TA class
Produse de Tulloch Limited Rhodes, intre anii 1967-1970, in 15 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 3 osii, motor diesel tip Cummins-VT12-825, cu 12 cilindri in V, generator tip Brush (care dezvolta 410 sau 450 Kw), motoare electrice tip Brush , greutatea locomotivei 36,75 tone, viteza maxima 64 km/h , puterea 650 cp , forta de tractiune 110 Kn.
Una se afla in serviciu si 4 sunt conservate.
-P class
Produse de A. Goninan, Bassendean, intre anii 1989-1991, in 17 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip General-Electric-7-FDL-12, cu 12 cilindri in V, generator tip General-Electric-GMC-191A1, motoare electrice tip General Electric 761 , greutatea locomotivei 98,5 tone, puterea 2450 cp , forta de tractiune 375 Kn.
Toate sunt in serviciul.
-S Class
Produse de Clyde Engineering, Forrestfield, incepand din anul 1998, in 11 bucati, pana in prezent. Este cea mai noua si moderna locomotiva diesel-electrica din Australia de Vest (de ecartament 1067 mm).
Caracteristici tehnice locomotiva bicabina, pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-12N-710GB-ES, cu 12 cilindri in V, greutatea locomotivei 116 tone, viteza maxima 90 km/h , puterea 3100 cp , forta de tractiune 331,1 Kn.
Toate sunt in serviciul.
5. In Australia de Vest
a. De ecartament ingust de 1067 mm
-X class
Produse de Beyer Peacock and Company Metropolitan Vickers (Marea Britanie), intre anii 1954-1956, in 48 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, cu 4 boghiuri, motor diesel tip Crossley-HST-Vee-8, cu 8 cilindri, in doi timpi, generator tip MV-TG4203, motoare electrice tip MV-136 , greutatea locomotivei 80 tone, viteza maxima 89 km/h, puterea 1045 cp .
6 sunt conservate.
-Y class
Produse de British-Thomson-Houston (Marea Britanie), intre anii 1953-1955, in 18 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la mijloc, cu 4 osii, motor diesel tip Paxman-12-RPHL, cu 12 cilindri, generator tip British Thomson-Houston-RTB8844, motoare electrice tip British Thomson-Houston-124PV , greutatea locomotivei 39 tone, puterea 410 cp .
7 sunt conservate.
-A class
Produse de Clyde Engineering Bassendean & Granville (Australia), intre anii 1960-1969, in 14 bucati (de tip A), 5 bucati (de tip Aa) si 6 bucati (de tip Ab)
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, cu 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-12-567C, sau tip Electro-Motive-12-645E (la cele de tip Aa si Ab), cu 12 cilindri, generator tip Electro-Motive-D25, motoare electrice tip Electro-Motive-D29 sau D32 (la cele de tip Ab) , greutatea locomotivei 91 tone, sau 94 tone (la cele de tip Aa) sau 99 tone (la cele de tip Ab), viteza maxima 100 km/h, puterea 1200 cp .
13 sunt in serviciul, doua sunt conservate si 3 depozitate.
-C class
Produse de English-Electric Rocklea, in anul 1962, in 3 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT, cu 12 cilindri, generator tip English-Electric-822, motoare electrice tip English-Electric-548 , greutatea locomotivei 90 tone, puterea 1535 cp .
Toate sunt conservate.
-R/RA class
Produse de English-Electric Rocklea, intre anii 1968-1972, in 18 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT, cu 12 cilindri, generator tip English-Electric-822, motoare electrice tip English-Electric-548 , greutatea locomotivei 89, 97 sau 94 tone, puterea 1950 cp .
Una este conservata iar alta a fost transformata.
-N/NA/NB class
Produse de Comeng, Bassendean, intre anii 1977-1979, in 11 bucati. Cateva au fost realizate si pentru ec. Normal.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-12-251-CV, cu 12 cilindri, supraalimentat,
, greutatea locomotivei 106 tone, viteza maxima 105 km/h , puterea 2400 cp , forta de tractiune 282 Kn.
Doua sunt depozitate.
-D class
Produse de Clyde Engineering Granville, intre anii 1971-1972, in 12 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-645-E, cu 16 cilindri, generator tip Electro-Motive-D32, motoare electrice tip Electro-Motive-548, greutatea locomotivei 109,7 tone (la modelul D) sau 97,5 tone (la modelul DA), puterea 2000 cp .
4 sunt in serviciu si doua sunt depozitate.
-DB class
Produse de Clyde Engineering Rosewater, intre anii 1982-1983, in 13 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E, cu 16 cilindri in V, cu aspiratie fortata, generator tip EMD-AR-6G, motoare electrice tip EMD-D29 , greutatea locomotivei 108 tone, puterea 2300 cp , forta de tractiune 322 Kn.
9 sunt in serviciu si doua sunt depozitate.
-T/TA class
Produse de Tulloch Limited Rhodes, intre anii 1967-1970, in 15 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 3 osii, motor diesel tip Cummins-VT12-825, cu 12 cilindri in V, generator tip Brush (care dezvolta 410 sau 450 Kw), motoare electrice tip Brush , greutatea locomotivei 36,75 tone, viteza maxima 64 km/h , puterea 650 cp , forta de tractiune 110 Kn.
Una se afla in serviciu si 4 sunt conservate.
-P class
Produse de A. Goninan, Bassendean, intre anii 1989-1991, in 17 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip General-Electric-7-FDL-12, cu 12 cilindri in V, generator tip General-Electric-GMC-191A1, motoare electrice tip General Electric 761 , greutatea locomotivei 98,5 tone, puterea 2450 cp , forta de tractiune 375 Kn.
Toate sunt in serviciul.
-S Class
Produse de Clyde Engineering, Forrestfield, incepand din anul 1998, in 11 bucati, pana in prezent. Este cea mai noua si moderna locomotiva diesel-electrica din Australia de Vest (de ecartament 1067 mm).
Caracteristici tehnice locomotiva bicabina, pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-12N-710GB-ES, cu 12 cilindri in V, greutatea locomotivei 116 tone, viteza maxima 90 km/h , puterea 3100 cp , forta de tractiune 331,1 Kn.
Toate sunt in serviciul.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
-S Class (ecartament ingust de 1067 mm)
-S Class (ecartament ingust de 1067 mm)
800px-S2106_Full_Westrail_Yellow.jpg (113.4 KB; downloaded 2651 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
b. De ecartament normal
-H class
Produse de English-Electric Rocklea, intre anii 1964-1965, in 5 bucati.
Caracteristici tehnice : 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6CSRKT, cu 6 cilindri, supraalimentat, generator tip English-Electric-819/8F, motoare electrice tip English-Electric-538 , greutatea locomotivei 73 tone, viteza maxima 100 km/h , puterea 950 cp.
3 sunt in serviciul si una este depozitata.
-J class
Produse de Clyde Engineering Granville, intre anul 1966, in 5 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip Electro-Motive-6-567C, generator tip Electro-Motive-D25/D29 , alternator tip Electro-Motive-D25C, viteza maxima 62 km/h , puterea 601 cp .
4 sunt in serviciul.
-K class
Produse de English-Electric Rocklea, intre anii 1966-1969, in 10 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT, cu 12 cilindri, generator tip English-Electric-822, motoare electrice tip English-Electric-548 , greutatea locomotivei 122 tone , puterea 1950 cp.
Una este in serviciu, iar doua sunt depozitate.
-L class
Produse de Clyde Engineering Granville si Eagle Farm, intre anii 1967-1973, in 27 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-645-E3, cu 16 cilindri in V, supraalimentat, generator tip Electro-Motive-AR-10-A4, motoare electrice tip Electro-Motive-D77 , greutatea locomotivei 137 tone, viteza maxima 137 km/h , puterea 3300 cp , forta de tractiune 298 Kn.
7 sunt in serviciu si 16 sunt depozitate.
b. De ecartament normal
-H class
Produse de English-Electric Rocklea, intre anii 1964-1965, in 5 bucati.
Caracteristici tehnice : 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6CSRKT, cu 6 cilindri, supraalimentat, generator tip English-Electric-819/8F, motoare electrice tip English-Electric-538 , greutatea locomotivei 73 tone, viteza maxima 100 km/h , puterea 950 cp.
3 sunt in serviciul si una este depozitata.
-J class
Produse de Clyde Engineering Granville, intre anul 1966, in 5 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip Electro-Motive-6-567C, generator tip Electro-Motive-D25/D29 , alternator tip Electro-Motive-D25C, viteza maxima 62 km/h , puterea 601 cp .
4 sunt in serviciul.
-K class
Produse de English-Electric Rocklea, intre anii 1966-1969, in 10 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT, cu 12 cilindri, generator tip English-Electric-822, motoare electrice tip English-Electric-548 , greutatea locomotivei 122 tone , puterea 1950 cp.
Una este in serviciu, iar doua sunt depozitate.
-L class
Produse de Clyde Engineering Granville si Eagle Farm, intre anii 1967-1973, in 27 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-645-E3, cu 16 cilindri in V, supraalimentat, generator tip Electro-Motive-AR-10-A4, motoare electrice tip Electro-Motive-D77 , greutatea locomotivei 137 tone, viteza maxima 137 km/h , puterea 3300 cp , forta de tractiune 298 Kn.
7 sunt in serviciu si 16 sunt depozitate.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
6. In Tasmania (ecartament ingust de 1067 mm)(5 tipuri)
-X class
Produse de English-Electric, intre anii 1950-1952, in 32 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6SRKT-Mark-1, cu 6 cilindri , greutatea locomotivei 58 tone, viteza maxima 88 km/h , forta de tractiune 54 Kn, frana indirecta a trenului cu vacuum.
In 1988 sunt retrase din circulatie. 7 sunt conservate.
-XA class
Construite de TGR Workshops, Launceston, in 5 bucati. Provin din X class.
-Y class
Produse de TGR-Inveresk, intre anii 1961-1971, in 8 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6SRKT-Mark-2 sau Mark-3, cu 6 cilindri in linie, greutatea locomotivei 58 tone, viteza maxima 72 km/h , puterea 800 cp , forta de tractiune 54 Kn, frana indirecta a trenului cu vacuum (la unele inlocuita ulterior cu frana cu aer comprimat).
Doua sunt in serviciul si 5 sunt conservate.
-Z class
Produse de English-Electric Rocklea, in anul 1973, in 4 bucati.
Caracteristici tehnice :4 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT-Mark-2 , cu 12 cilindri , greutatea locomotivei 104 tone, puterea 1380 kW , frana indirecta a trenului cu vacuum ( inlocuita ulterior cu frana cu aer comprimat).
Toate sunt in serviciul.
-ZA class
Produse de English-Electric Rocklea, intre anii 1973-1976, in 6 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT-Mark-2 , cu 12 cilindri , greutatea locomotivei 104 tone, puterea 1752 kW , frana indirecta a trenului cu vacuum ( inlocuita ulterior cu frana cu aer comprimat).
Una este in serviciul si doua sunt depozitate.
6. In Tasmania (ecartament ingust de 1067 mm)(5 tipuri)
-X class
Produse de English-Electric, intre anii 1950-1952, in 32 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6SRKT-Mark-1, cu 6 cilindri , greutatea locomotivei 58 tone, viteza maxima 88 km/h , forta de tractiune 54 Kn, frana indirecta a trenului cu vacuum.
In 1988 sunt retrase din circulatie. 7 sunt conservate.
-XA class
Construite de TGR Workshops, Launceston, in 5 bucati. Provin din X class.
-Y class
Produse de TGR-Inveresk, intre anii 1961-1971, in 8 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6SRKT-Mark-2 sau Mark-3, cu 6 cilindri in linie, greutatea locomotivei 58 tone, viteza maxima 72 km/h , puterea 800 cp , forta de tractiune 54 Kn, frana indirecta a trenului cu vacuum (la unele inlocuita ulterior cu frana cu aer comprimat).
Doua sunt in serviciul si 5 sunt conservate.
-Z class
Produse de English-Electric Rocklea, in anul 1973, in 4 bucati.
Caracteristici tehnice :4 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT-Mark-2 , cu 12 cilindri , greutatea locomotivei 104 tone, puterea 1380 kW , frana indirecta a trenului cu vacuum ( inlocuita ulterior cu frana cu aer comprimat).
Toate sunt in serviciul.
-ZA class
Produse de English-Electric Rocklea, intre anii 1973-1976, in 6 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT-Mark-2 , cu 12 cilindri , greutatea locomotivei 104 tone, puterea 1752 kW , frana indirecta a trenului cu vacuum ( inlocuita ulterior cu frana cu aer comprimat).
Una este in serviciul si doua sunt depozitate.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
7. Apartinand altor operatori feroviari din Australia (se precizeaza ecartamentul pentru fiecare locomotiva in parte)
a. Apartinand operatorului „Commonwealth Railways/Australia National/National Rail (se precizeaza ecartamentul pentru fiecare tip de locomotiva in parte)(15 tipuri):
-AN class
Produse de Clyde Engineering, Somerton (Australia) , intre anii 1992-1993, in 11 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-710-G3A, supraalimentat, cu 16 cilindri in V , generator tip Electro-Motive-AR-11, greutatea locomotivei 140 tone, viteza maxima 150 km/h, puterea 4063 cp, forta de tractiune 323 Kn. Ec. 1435 mm.
10 sunt in serviciul.
-DL class
Produse de Clyde Engineering, Kelso (Australia) , intre anii 1988-1990, in 15 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip EMD-710-G3, supraalimentat, cu 12 cilindri in V , in doi timpi , motoare electrice tip EMD-D87 , greutatea locomotivei 121 tone, viteza maxima 153 km/h, puterea 3340 cp, forta de tractiune 370 Kn. Ecartament 1435 mm.
4 sunt in serviciul si 10 sunt depozitate.
-BL class
Produse de Clyde Engineering, Rosewater (Australia) , intre anii 1983-1984, in 10 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva bicabina, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-645-E3, supraalimentat, cu 16 cilindri in V , in doi timpi, puterea 3340 cp. Ecartament 1435 mm.
9 se afla in serviciul si una depozitata.
-AL class
Produse de Clyde Engineering (Australia) , intre anii 1976-1977 si reconstruite in anul 1994, in 8 bucati.
Caracteristici tehnice :6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-645-E3 sau Electro-Motive-645-E3C, supraalimentat, cu 16 cilindri in V ,in doi timpi, puterea 3000 cp sau 3300 cp. Ecartament 1435 mm.
5 sunt in serviciul si 3 sunt conservate.
-BU class
Identica cu 600 class din Australia de Sud.
-CK class
Identica cu T Class din Victoria.
-CL class
Produse de Clyde Engineering, Granville (Australia) , intre anii 1970-1972, si reconstruite in 1993, in 17 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-645-E3 sau E3C, supraalimentat, cu 16 cilindri in V , in doi timpi, viteza maxima 130 sau 140 km/h, puterea 3000 sau 3300 cp. Ecartament 1435 mm.
6 sunt in serviciul si 10 sunt depozitate.
-DA(900) Class
Identica cu 830 class din Australia de Sud
-DE Class
Identica cu 79 class din New South Wales
-EL class
Produse de A Goninan & Co Broadmeadow (Australia) , intre anii 1990-1991, in 14 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip General-Electric-7-FDL-12, supraalimentat, cu 12 cilindri in V ,viteza maxima 140 sau 125 km/h , puterea 3300 cp . Ecartament 1435 mm.
13 se afla in serviciu.
-GM class
Produse de Clyde Engineering, Granville (Australia) , intre anii 1951-1967, in 47 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel cu 16 cilindri in V , puterea 1501 cp sau 1750 cp . Ecartament 1435 mm.
4 sunt in serviciul, 3 conservate si 14 depozitate.
-NJ (1600) class
Produse de Clyde Engineering, Granville (Australia) , in anul 1971, in 6 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-12-645-E , supraalimentat, cu 12 cilindri in V , greutatea locomotivei 67 tone, puterea 1501 cp . Ecartament 1067 mm.
3 sunt in serviciul si doua au fost exportate in Africa de Sud.
-NSU class
Produse de Birmingham Railway Carriage and Wagon Company (Marea Britanie) , intre anii 1954-1955, in 14 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Sulzer-6LDA28 , supraalimentat, cu 12 cilindri in V ,generator tip Crompton-Parkinson-CG39 ,motoare electrice tip Crompton-Parkinson, greutatea locomotivei 60 tone, viteza maxima 80 , puterea 840 cp . Ecartament 1067 mm.
9 sunt conservate si 5 sunt depozitate.
-NT class
Produse de Tulloh Limited, Rhodes , intre anii 1965-1968, in 13 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Sulzer-6LDA28C , supraalimentat, cu 12 cilindri in V ,generator tip Associated Electrical Industries TG.5302W ,motoare electrice tip Associated Electrical Industries 253AZ , greutatea locomotivei 70 tone, viteza maxima 80 km/h , puterea 1300 cp . Ecartament 1435 mm.
Una este conservata.
-NR Class
Produse de A. Goninan & Co, Broadmeadow si Bassendean (Australia) , intre anii 1996-1998, in 120 bucati. Este cea mai noua si moderna locomotiva diesel-electrica, din parcul acestui operator.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip General-Electric-7FDL-16, supraalimentat, cu 14 cilindri in V , generator tip General-Electric-GMG-196, motoare electrice tip General-Electric-5-GE793A1 , viteza maxima 115 km/h, puterea 4000 cp. Ec 1435 mm.
117 se afla in serviciul si doua sunt reconstruite.
7. Apartinand altor operatori feroviari din Australia (se precizeaza ecartamentul pentru fiecare locomotiva in parte)
a. Apartinand operatorului „Commonwealth Railways/Australia National/National Rail (se precizeaza ecartamentul pentru fiecare tip de locomotiva in parte)(15 tipuri):
-AN class
Produse de Clyde Engineering, Somerton (Australia) , intre anii 1992-1993, in 11 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-710-G3A, supraalimentat, cu 16 cilindri in V , generator tip Electro-Motive-AR-11, greutatea locomotivei 140 tone, viteza maxima 150 km/h, puterea 4063 cp, forta de tractiune 323 Kn. Ec. 1435 mm.
10 sunt in serviciul.
-DL class
Produse de Clyde Engineering, Kelso (Australia) , intre anii 1988-1990, in 15 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip EMD-710-G3, supraalimentat, cu 12 cilindri in V , in doi timpi , motoare electrice tip EMD-D87 , greutatea locomotivei 121 tone, viteza maxima 153 km/h, puterea 3340 cp, forta de tractiune 370 Kn. Ecartament 1435 mm.
4 sunt in serviciul si 10 sunt depozitate.
-BL class
Produse de Clyde Engineering, Rosewater (Australia) , intre anii 1983-1984, in 10 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva bicabina, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-645-E3, supraalimentat, cu 16 cilindri in V , in doi timpi, puterea 3340 cp. Ecartament 1435 mm.
9 se afla in serviciul si una depozitata.
-AL class
Produse de Clyde Engineering (Australia) , intre anii 1976-1977 si reconstruite in anul 1994, in 8 bucati.
Caracteristici tehnice :6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-645-E3 sau Electro-Motive-645-E3C, supraalimentat, cu 16 cilindri in V ,in doi timpi, puterea 3000 cp sau 3300 cp. Ecartament 1435 mm.
5 sunt in serviciul si 3 sunt conservate.
-BU class
Identica cu 600 class din Australia de Sud.
-CK class
Identica cu T Class din Victoria.
-CL class
Produse de Clyde Engineering, Granville (Australia) , intre anii 1970-1972, si reconstruite in 1993, in 17 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-645-E3 sau E3C, supraalimentat, cu 16 cilindri in V , in doi timpi, viteza maxima 130 sau 140 km/h, puterea 3000 sau 3300 cp. Ecartament 1435 mm.
6 sunt in serviciul si 10 sunt depozitate.
-DA(900) Class
Identica cu 830 class din Australia de Sud
-DE Class
Identica cu 79 class din New South Wales
-EL class
Produse de A Goninan & Co Broadmeadow (Australia) , intre anii 1990-1991, in 14 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip General-Electric-7-FDL-12, supraalimentat, cu 12 cilindri in V ,viteza maxima 140 sau 125 km/h , puterea 3300 cp . Ecartament 1435 mm.
13 se afla in serviciu.
-GM class
Produse de Clyde Engineering, Granville (Australia) , intre anii 1951-1967, in 47 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel cu 16 cilindri in V , puterea 1501 cp sau 1750 cp . Ecartament 1435 mm.
4 sunt in serviciul, 3 conservate si 14 depozitate.
-NJ (1600) class
Produse de Clyde Engineering, Granville (Australia) , in anul 1971, in 6 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-12-645-E , supraalimentat, cu 12 cilindri in V , greutatea locomotivei 67 tone, puterea 1501 cp . Ecartament 1067 mm.
3 sunt in serviciul si doua au fost exportate in Africa de Sud.
-NSU class
Produse de Birmingham Railway Carriage and Wagon Company (Marea Britanie) , intre anii 1954-1955, in 14 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Sulzer-6LDA28 , supraalimentat, cu 12 cilindri in V ,generator tip Crompton-Parkinson-CG39 ,motoare electrice tip Crompton-Parkinson, greutatea locomotivei 60 tone, viteza maxima 80 , puterea 840 cp . Ecartament 1067 mm.
9 sunt conservate si 5 sunt depozitate.
-NT class
Produse de Tulloh Limited, Rhodes , intre anii 1965-1968, in 13 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Sulzer-6LDA28C , supraalimentat, cu 12 cilindri in V ,generator tip Associated Electrical Industries TG.5302W ,motoare electrice tip Associated Electrical Industries 253AZ , greutatea locomotivei 70 tone, viteza maxima 80 km/h , puterea 1300 cp . Ecartament 1435 mm.
Una este conservata.
-NR Class
Produse de A. Goninan & Co, Broadmeadow si Bassendean (Australia) , intre anii 1996-1998, in 120 bucati. Este cea mai noua si moderna locomotiva diesel-electrica, din parcul acestui operator.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip General-Electric-7FDL-16, supraalimentat, cu 14 cilindri in V , generator tip General-Electric-GMG-196, motoare electrice tip General-Electric-5-GE793A1 , viteza maxima 115 km/h, puterea 4000 cp. Ec 1435 mm.
117 se afla in serviciul si doua sunt reconstruite.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
-NR Class
-NR Class
NR29_in_Pacific_National_Livery.jpg (117.44 KB; downloaded 2646 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
b. Apartinand operatorului „BHP/AIS”(in New South Wales):
-BHP Port Kembla D1 Class/ AIS-D1
Produse de Commonwealth Engineering, Granville , (Australia) , intre anii 1950-1951 , in 8 bucati.
Caracteristici tehnice : 4 osii, motor diesel tip English-Electric-8-SRKT, generator tip English-Electric-819, greutatea locomotivei 86,3 tone , viteza maxima 34 km/h , puterea 730 cp . Ecartament 1435 mm .
Doua sunt pastrate si una este depozitata.
-BHP Port Kembla D9 Class/AIS-D9
Produse de English-Electric, Rocklea , intre anii 1956-1960 , in 13 bucati.
Caracteristici tehnice :4 osii, motor diesel tip English-Electric-6-KT, greutatea locomotivei 61 tone . Ecartament 1435 mm .
7 sunt conservate.
-BHP Port Kembla D16 Class/AIS-D16
Produse de English-Electric, Rocklea , intre anii 1959-1964 , in 12 bucati.
Caracteristici tehnice :4 osii, motor diesel tip English-Electric-8-SRKT, greutatea locomotivei 93 tone , puterea 790 cp . Ecartament 1435 mm .
5 sunt in serviciul si 6 sunt depozitate.
-BHP Port Kembla D34 Class/AIS-D34
Produse de English-Electric, Rocklea , intre anii 1969 , intr-o singura bucata. Conservata.
Caracteristici tehnice: 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12-CSVT, cu 12 cilindri, greutatea locomotivei 132 tone , puterea 1796 cp . Ecartament 1435 mm .
-BHP Port Kembla D35 Class/AIS-D35
Produse de English-Electric, Rocklea , intre anii 1971-1975 , in 11 bucati.
Caracteristici tehnice : 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6-CSRTK,cu 6 cilindri, greutatea locomotivei 90 tone , puterea 928 cp . Ecartament 1435 mm .
8 sunt in serviciu, iar una este depozitata.
-BHP Austrac/Port Kembla 101 class
Identica cu 442 class, din New South Wales.
-BHP/Austrac Port Kembla 103 class
Identica cu 45 class ,din New South Wales
-BHP Newcastle 32 class
Produse de A. Goninan & Co, Broadmeadow (Australia), intre anii 1954-1956 , in 5 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip Cooper-Bessemer-FWL-6-T, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, generator tip General-Electric-GT-571 , motoare electrice tip General-Electric-GE-747 , puterea 627 cp . Ecartament 1435 mm .
Doua sunt conservate.
-BHP Newcastle 37 class
Produse de A. Goninan & Co, Broadmeadow (Australia) , intre anii 1960-1983 , in 22 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la mijloc, pe 4 osii, motor diesel (aveea doua motoare diesel) tip: Cummins-NHS-B1-6, sau Rolls-Royce-C6-TFL-6, sau Cummins-NT-855-L4, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, generator tip General-Electric-GT-558 , motoare electrice tip General-Electric-GE-673, viteza maxima 48 km/h, puterea 415 sau 423 cp , forta de tractiune 210 Kn , Ecartament 1435 mm sau 914 mm.
7 sunt in serviciu, iar 6 sunt conservate.
-GE-AC6000W (importata din SUA)
Produse de GE-Transportation (SUA), intre anii 1995-2001 ,
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip: GE-7FDL16 sau 7HDL16 sau GEVO-16 , cu 16 cilindri in V, supraalimentat cu doua turbine tip „7S1408D”, alternator tip tip GE-GMG-201, motoare electrice tip GE-GEB-13, greutatea locomotivei 192-196 tone , viteza maxima 121 km/h, puterea 6000 cp , forta de tractiune 840 Kn , sistem de franare a trenului WABCO-EPIC-3102, Ecartament 1435 mm .
-EMD-SD70Ace-ic (importata din SUA)
Produse de Electro-Motive-Diesel (SUA).
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip: EMD-16-710-G3 cu 16 cilindri, in doi timpi, sau EMD-12-1010J cu 12 cilindri in 4 timpi. Ecartament 1435 mm sau 1067
b. Apartinand operatorului „BHP/AIS”(in New South Wales):
-BHP Port Kembla D1 Class/ AIS-D1
Produse de Commonwealth Engineering, Granville , (Australia) , intre anii 1950-1951 , in 8 bucati.
Caracteristici tehnice : 4 osii, motor diesel tip English-Electric-8-SRKT, generator tip English-Electric-819, greutatea locomotivei 86,3 tone , viteza maxima 34 km/h , puterea 730 cp . Ecartament 1435 mm .
Doua sunt pastrate si una este depozitata.
-BHP Port Kembla D9 Class/AIS-D9
Produse de English-Electric, Rocklea , intre anii 1956-1960 , in 13 bucati.
Caracteristici tehnice :4 osii, motor diesel tip English-Electric-6-KT, greutatea locomotivei 61 tone . Ecartament 1435 mm .
7 sunt conservate.
-BHP Port Kembla D16 Class/AIS-D16
Produse de English-Electric, Rocklea , intre anii 1959-1964 , in 12 bucati.
Caracteristici tehnice :4 osii, motor diesel tip English-Electric-8-SRKT, greutatea locomotivei 93 tone , puterea 790 cp . Ecartament 1435 mm .
5 sunt in serviciul si 6 sunt depozitate.
-BHP Port Kembla D34 Class/AIS-D34
Produse de English-Electric, Rocklea , intre anii 1969 , intr-o singura bucata. Conservata.
Caracteristici tehnice: 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12-CSVT, cu 12 cilindri, greutatea locomotivei 132 tone , puterea 1796 cp . Ecartament 1435 mm .
-BHP Port Kembla D35 Class/AIS-D35
Produse de English-Electric, Rocklea , intre anii 1971-1975 , in 11 bucati.
Caracteristici tehnice : 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6-CSRTK,cu 6 cilindri, greutatea locomotivei 90 tone , puterea 928 cp . Ecartament 1435 mm .
8 sunt in serviciu, iar una este depozitata.
-BHP Austrac/Port Kembla 101 class
Identica cu 442 class, din New South Wales.
-BHP/Austrac Port Kembla 103 class
Identica cu 45 class ,din New South Wales
-BHP Newcastle 32 class
Produse de A. Goninan & Co, Broadmeadow (Australia), intre anii 1954-1956 , in 5 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip Cooper-Bessemer-FWL-6-T, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, generator tip General-Electric-GT-571 , motoare electrice tip General-Electric-GE-747 , puterea 627 cp . Ecartament 1435 mm .
Doua sunt conservate.
-BHP Newcastle 37 class
Produse de A. Goninan & Co, Broadmeadow (Australia) , intre anii 1960-1983 , in 22 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la mijloc, pe 4 osii, motor diesel (aveea doua motoare diesel) tip: Cummins-NHS-B1-6, sau Rolls-Royce-C6-TFL-6, sau Cummins-NT-855-L4, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, generator tip General-Electric-GT-558 , motoare electrice tip General-Electric-GE-673, viteza maxima 48 km/h, puterea 415 sau 423 cp , forta de tractiune 210 Kn , Ecartament 1435 mm sau 914 mm.
7 sunt in serviciu, iar 6 sunt conservate.
-GE-AC6000W (importata din SUA)
Produse de GE-Transportation (SUA), intre anii 1995-2001 ,
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip: GE-7FDL16 sau 7HDL16 sau GEVO-16 , cu 16 cilindri in V, supraalimentat cu doua turbine tip „7S1408D”, alternator tip tip GE-GMG-201, motoare electrice tip GE-GEB-13, greutatea locomotivei 192-196 tone , viteza maxima 121 km/h, puterea 6000 cp , forta de tractiune 840 Kn , sistem de franare a trenului WABCO-EPIC-3102, Ecartament 1435 mm .
-EMD-SD70Ace-ic (importata din SUA)
Produse de Electro-Motive-Diesel (SUA).
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip: EMD-16-710-G3 cu 16 cilindri, in doi timpi, sau EMD-12-1010J cu 12 cilindri in 4 timpi. Ecartament 1435 mm sau 1067
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
c.Apartinand operatorului „„Silverton Tramway”(din New South Wales):
-48s Class
Produse de AE Goodwin, Auburn (Australia),intre anii 1960-1961 , in 3 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva cabina, , pe 6 osii, motor diesel Alco-6-251-B, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, generator tip General-Electric-5GT-584 , motoare electrice tip General-Electric-761, greutatea locomotivei 75,2 tone , viteza maxima 121 km/h, puterea 1050 cp , forta de tractiune 178,82 Kn , Ecartament 1435 mm sau 1067 mm.
Doua sunt in serviciul.
d. Apartinand operatorului „Freightlink”:
-FQ class
Produse de Clyde Engineering, Bassendean, de EDI-Rail Cardiff si EDI-Rail Port Augusta (Australia) , intre anii 1997-2003 , in 24 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-710-G3B-ES, cu 16 cilindri in V , generator tip Electro-Motive-AR-11-PBEH ,motoare electrice tip Electro-Motive-D87BTRL, greutatea locomotivei 134 tone, viteza maxima 115 km/h , puterea 4200 cp . Ecartament 1435 mm.
Toate sunt in serviciu.
-FJ class
Identica cu J class din Australia de Vest.
e. Apartinand operatorului „CFCLA”:
-GL class
Identica cu 442 class din New South Wales
-RL class
Produse de Islington Railway Workshop, intre anii 2005-2010, in 9 bucati.
Caracteristici tehnice : pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-645F3B, cu 16 cilindri, greutatea locomotivei 132 tone, viteza maxima 115 km/h, puterea 2610 kw . Ecartament 1435 mm
Toate sunt in serviciul.
-VL class
Produse de Avteq, in anul 2006, in 12 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat , pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E3C, cu 16 cilindri, viteza maxima 115
km/h , puterea 3300 cp .Ecartament 1435 mm
f. Apartinand operatorului „BHP-Billiton-Iron-Ore” (din Australia de Vest):
-GE-AC6000CW class
-EMD SD40R class
Produse de GM Electro-Motive Division in SUA, intre anii 1966-1972.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E3, generator tip Electro-Motive-AR10 si D14 (auxiliar) , motoare electrice tip D-77 , greutatea locomotivei 160 tone, viteza maxima 134 km/h, puterea 3000 cp . Ecartament 1435 mm
-EMD-SD40-2 class
Produse de GM Electro-Motive Division in SUA, intre anii 1972-1989.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E3, supraalimentat, cu 16 cilindri , greutatea locomotivei 167 tone, puterea 3000 cp . Ecartament 1435 mm
-EMD SD70Ace class
g. Apartinand operatorului „Cliffs Robe River Iron Associates”(din Australia de Vest):
-ALCO RSC-3 class
Identica cu 40 class din New South Wales.
-MLW-M-636 class (produsa in Canada)
-ALCO Century 630 class
Produse de Montreal Locomotives Works in Canada, intre anii 1965-1968.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-251, puterea 3000 cp . Ecartament 1435 mm.
h. Apartinand operatorului „CBH Group” (din Australia de Vest):
-CBH class
Produse de Motive-Power, Boise, SUA, intre anii 2012-2014.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Cummins, supraalimentat, alternator tip KATO BP-65 , motoare electrice tip GE-761 sau EMD-D78, greutatea locomotivei 96, 120 sau 132 tone , viteza maxima 90 km/h . Ecartament 1435 mm sau 1067 mm.
25 sunt in serviciu.
I. Apartinand operatorului „Fortescue Metals Group” (din Australia de Vest):
-GE Dasch-9-44-CW class
Produse de GE Transportation Systems, SUA, intre anii 1993-2004.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip GE-7-FDL-16, supraalimentat, alternator tip GE-GMG-197 , motoare electrice tip GE-5GE752AH, greutatea locomotivei 192,8 tone , viteza maxima 90 km/h , puterea 4400 cp , forta de tractiune 631,6 kn. , Ecartament 1435 mm
-EMD-SD90MAC-H class
Produse de Electro-Motive, SUA.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-710-G3B sau EMD-16-265-H, supraalimentat, cu 16 cilindri, motoare electrice tip Siemens-1TB283O, greutatea locomotivei 188 tone , puterea 4300 sau 6000 cp , forta de tractiune 889,64 kn. Ecartament 1435 mm
-EMD-SD9043MAC class
-EMD-SD70Ace class
j. Apartinand operatorului „Goldsworthy Mining” (din Australia de Vest”)
k. Apartinand operatorului „Hamersley Iron” (din Australia de Vest):
-ALCO S-2 class
Produse de Alco si MLW, SUA.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip Alco-539-T, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip GE-GT-533-A ,motoare electrice tip GE-731, greutatea locomotivei 100 tone , puterea 1000 cp . Ecartament 1435 mm
-ALCO Century 628 class
Produse de Alco , SUA.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-16-251-C, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip GE-586-A4 sau GE-586-C1R ,motoare electrice tip GE-735-E6A, puterea 2750 cp .Ecartament 1435 mm
-ALCO Century 415 class
Produse de Alco , SUA.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la mijloc, pe 4 osii, motor diesel tip Alco-251-F, cu 8 cilindri, puterea 1500 cp . Ecartament 1435 mm
-ALCO Century 636 class
Produse de Alco , SUA, si de AE Goodwin (Australia), intre anii 1967-1968.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-16-251-E, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip GE-586-A4 sau GE-586-C1R ,motoare electrice tip GE-735-E6A, puterea 3600 cp . Ecartament 1435 mm
-GE-C36-7 class
Produse de GE Transportation Systems SUA, si de A. Goninan & Co (Australia), intre anii 1978-1989. Caracteristici tehnice: locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, ecartament 1435 mm.
-EMD SD50S class
Produse de GM Electro-Motive Division, SUA si de catre Clyde Engineering (Australia), intre anii 1980-1987.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-F3B, supraalimentat, cu 16 cilindri, alternator tip EMD-AR-11 , puterea 3500 sau 3600 cp . Ecartament 1435 mm
-GE Dash- 9-44-CW class
l. Apartinand operatorului operatorului „Midland Railway of Western Australia”:
-F class
Produse de English-Electric Rocklea, in anul 1958, in 7 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6SRKT, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip English-Electric-827, motoare electrice tip English-Electric-526 , greutatea locomotivei 71,6 tone , puterea 660 cp , forta de tractiune 164 Kn , Ecartament 1067 mm
4 sunt conservate.
-G class
Produse de English-Electric Rocklea, in anul 1963, in doua bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-8SVT, supraalimentat, cu 8 cilindri, generator tip English-Electric-819-7E, motoare electrice tip English-Electric-548A , puterea 1000 cp .Ecartament 1067 mm
Una este conservata.
c.Apartinand operatorului „„Silverton Tramway”(din New South Wales):
-48s Class
Produse de AE Goodwin, Auburn (Australia),intre anii 1960-1961 , in 3 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva cabina, , pe 6 osii, motor diesel Alco-6-251-B, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, generator tip General-Electric-5GT-584 , motoare electrice tip General-Electric-761, greutatea locomotivei 75,2 tone , viteza maxima 121 km/h, puterea 1050 cp , forta de tractiune 178,82 Kn , Ecartament 1435 mm sau 1067 mm.
Doua sunt in serviciul.
d. Apartinand operatorului „Freightlink”:
-FQ class
Produse de Clyde Engineering, Bassendean, de EDI-Rail Cardiff si EDI-Rail Port Augusta (Australia) , intre anii 1997-2003 , in 24 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-710-G3B-ES, cu 16 cilindri in V , generator tip Electro-Motive-AR-11-PBEH ,motoare electrice tip Electro-Motive-D87BTRL, greutatea locomotivei 134 tone, viteza maxima 115 km/h , puterea 4200 cp . Ecartament 1435 mm.
Toate sunt in serviciu.
-FJ class
Identica cu J class din Australia de Vest.
e. Apartinand operatorului „CFCLA”:
-GL class
Identica cu 442 class din New South Wales
-RL class
Produse de Islington Railway Workshop, intre anii 2005-2010, in 9 bucati.
Caracteristici tehnice : pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-645F3B, cu 16 cilindri, greutatea locomotivei 132 tone, viteza maxima 115 km/h, puterea 2610 kw . Ecartament 1435 mm
Toate sunt in serviciul.
-VL class
Produse de Avteq, in anul 2006, in 12 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat , pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E3C, cu 16 cilindri, viteza maxima 115
km/h , puterea 3300 cp .Ecartament 1435 mm
f. Apartinand operatorului „BHP-Billiton-Iron-Ore” (din Australia de Vest):
-GE-AC6000CW class
-EMD SD40R class
Produse de GM Electro-Motive Division in SUA, intre anii 1966-1972.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E3, generator tip Electro-Motive-AR10 si D14 (auxiliar) , motoare electrice tip D-77 , greutatea locomotivei 160 tone, viteza maxima 134 km/h, puterea 3000 cp . Ecartament 1435 mm
-EMD-SD40-2 class
Produse de GM Electro-Motive Division in SUA, intre anii 1972-1989.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E3, supraalimentat, cu 16 cilindri , greutatea locomotivei 167 tone, puterea 3000 cp . Ecartament 1435 mm
-EMD SD70Ace class
g. Apartinand operatorului „Cliffs Robe River Iron Associates”(din Australia de Vest):
-ALCO RSC-3 class
Identica cu 40 class din New South Wales.
-MLW-M-636 class (produsa in Canada)
-ALCO Century 630 class
Produse de Montreal Locomotives Works in Canada, intre anii 1965-1968.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-251, puterea 3000 cp . Ecartament 1435 mm.
h. Apartinand operatorului „CBH Group” (din Australia de Vest):
-CBH class
Produse de Motive-Power, Boise, SUA, intre anii 2012-2014.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Cummins, supraalimentat, alternator tip KATO BP-65 , motoare electrice tip GE-761 sau EMD-D78, greutatea locomotivei 96, 120 sau 132 tone , viteza maxima 90 km/h . Ecartament 1435 mm sau 1067 mm.
25 sunt in serviciu.
I. Apartinand operatorului „Fortescue Metals Group” (din Australia de Vest):
-GE Dasch-9-44-CW class
Produse de GE Transportation Systems, SUA, intre anii 1993-2004.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip GE-7-FDL-16, supraalimentat, alternator tip GE-GMG-197 , motoare electrice tip GE-5GE752AH, greutatea locomotivei 192,8 tone , viteza maxima 90 km/h , puterea 4400 cp , forta de tractiune 631,6 kn. , Ecartament 1435 mm
-EMD-SD90MAC-H class
Produse de Electro-Motive, SUA.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-710-G3B sau EMD-16-265-H, supraalimentat, cu 16 cilindri, motoare electrice tip Siemens-1TB283O, greutatea locomotivei 188 tone , puterea 4300 sau 6000 cp , forta de tractiune 889,64 kn. Ecartament 1435 mm
-EMD-SD9043MAC class
-EMD-SD70Ace class
j. Apartinand operatorului „Goldsworthy Mining” (din Australia de Vest”)
k. Apartinand operatorului „Hamersley Iron” (din Australia de Vest):
-ALCO S-2 class
Produse de Alco si MLW, SUA.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip Alco-539-T, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip GE-GT-533-A ,motoare electrice tip GE-731, greutatea locomotivei 100 tone , puterea 1000 cp . Ecartament 1435 mm
-ALCO Century 628 class
Produse de Alco , SUA.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-16-251-C, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip GE-586-A4 sau GE-586-C1R ,motoare electrice tip GE-735-E6A, puterea 2750 cp .Ecartament 1435 mm
-ALCO Century 415 class
Produse de Alco , SUA.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la mijloc, pe 4 osii, motor diesel tip Alco-251-F, cu 8 cilindri, puterea 1500 cp . Ecartament 1435 mm
-ALCO Century 636 class
Produse de Alco , SUA, si de AE Goodwin (Australia), intre anii 1967-1968.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-16-251-E, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip GE-586-A4 sau GE-586-C1R ,motoare electrice tip GE-735-E6A, puterea 3600 cp . Ecartament 1435 mm
-GE-C36-7 class
Produse de GE Transportation Systems SUA, si de A. Goninan & Co (Australia), intre anii 1978-1989. Caracteristici tehnice: locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, ecartament 1435 mm.
-EMD SD50S class
Produse de GM Electro-Motive Division, SUA si de catre Clyde Engineering (Australia), intre anii 1980-1987.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-F3B, supraalimentat, cu 16 cilindri, alternator tip EMD-AR-11 , puterea 3500 sau 3600 cp . Ecartament 1435 mm
-GE Dash- 9-44-CW class
l. Apartinand operatorului operatorului „Midland Railway of Western Australia”:
-F class
Produse de English-Electric Rocklea, in anul 1958, in 7 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6SRKT, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip English-Electric-827, motoare electrice tip English-Electric-526 , greutatea locomotivei 71,6 tone , puterea 660 cp , forta de tractiune 164 Kn , Ecartament 1067 mm
4 sunt conservate.
-G class
Produse de English-Electric Rocklea, in anul 1963, in doua bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-8SVT, supraalimentat, cu 8 cilindri, generator tip English-Electric-819-7E, motoare electrice tip English-Electric-548A , puterea 1000 cp .Ecartament 1067 mm
Una este conservata.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
m. Apartinand operatorului „Mount Newman Mining” (din Australia de Vest”):
-EMD-7-FA
Produse de General-Motors-Electro-Motive-Division (SUA), intre anii 1949-1953.
Caracteristici tehnice locomotiva compusa din doua sau 3 unitati, monocabina, cu cabina la capat, pe pana la 12 osii (toate unitatile), motor diesel tip EMD-16-567B, supraalimentat, cu 16 cilindri, in doi timpi, generator tip EMD-D12, motoare electrice tip EMD-D-27B , greutatea locomotivei 112 tone , puterea 1500 cp . Ecartament 1435 mm
-ALCO Century 636 class
-MLW-M-636
n. Apartinand operatorului "Pilbara Iron" (Australia de Vest)
-GE Dash 9-44CW
0. Apartinand operatorului „SCT Logistics” (din Australia de Vest):
-SCT class
Produse de EDI-Rail, Cardiff, din anul 2007, in 79 de bucati (pana in prezent).
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, motor diesel tip Electro-Motive-16-710-G3C-ES, supraalimentat, cu 16 cilindri, alternator tip Electro-Motive-TA17-CA9E, motoare electrice tip Siemens-1TB-2630, greutatea locomotivei 134 tone , viteza maxima 115 km/h, puterea 4490 cp , forta de tractiune 500 Kn , Ecartament 1435 mm
p. Apartinand altor operatori feroviari din Australia
-K205, K206, K210 class
Identica cu K class din Australia de Vest.
-KA212 class
-NA1874
Identica cu N/NA class din Australia de Vest.
-R1902
Identica cu R class din Australia de Vest.
-ZB2120, ZB2125, ZB2129
Identica cu 2350 class din Queensland.
-602, 603 si 607 class
Identica cu 600 class din Australia de Sud.
m. Apartinand operatorului „Mount Newman Mining” (din Australia de Vest”):
-EMD-7-FA
Produse de General-Motors-Electro-Motive-Division (SUA), intre anii 1949-1953.
Caracteristici tehnice locomotiva compusa din doua sau 3 unitati, monocabina, cu cabina la capat, pe pana la 12 osii (toate unitatile), motor diesel tip EMD-16-567B, supraalimentat, cu 16 cilindri, in doi timpi, generator tip EMD-D12, motoare electrice tip EMD-D-27B , greutatea locomotivei 112 tone , puterea 1500 cp . Ecartament 1435 mm
-ALCO Century 636 class
-MLW-M-636
n. Apartinand operatorului "Pilbara Iron" (Australia de Vest)
-GE Dash 9-44CW
0. Apartinand operatorului „SCT Logistics” (din Australia de Vest):
-SCT class
Produse de EDI-Rail, Cardiff, din anul 2007, in 79 de bucati (pana in prezent).
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, motor diesel tip Electro-Motive-16-710-G3C-ES, supraalimentat, cu 16 cilindri, alternator tip Electro-Motive-TA17-CA9E, motoare electrice tip Siemens-1TB-2630, greutatea locomotivei 134 tone , viteza maxima 115 km/h, puterea 4490 cp , forta de tractiune 500 Kn , Ecartament 1435 mm
p. Apartinand altor operatori feroviari din Australia
-K205, K206, K210 class
Identica cu K class din Australia de Vest.
-KA212 class
-NA1874
Identica cu N/NA class din Australia de Vest.
-R1902
Identica cu R class din Australia de Vest.
-ZB2120, ZB2125, ZB2129
Identica cu 2350 class din Queensland.
-602, 603 si 607 class
Identica cu 600 class din Australia de Sud.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
C. Locomotive diesel-hidraulice
1. In New South Wales (de ecartament normal)(4 tipuri)
-70 class
Produsa de Commonwealth Engineering, Granville, intre anii 1960-1961, in 10 bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 4 osii, motor diesel tip Caterpillar-D-397, cu 12 cilindri in V, supraalimentat, transmisie hidraulica tip Voith-L37-Zub, atac de osii tip Deutsche Getriebe GmbH SWB37z-2, greutatea locomotivei 48,8 tone, viteza maxima 64 km/h, puterea 580 cp, forta de tractiune 112,54 Kn.
5 sunt conservate.
-71 class
Produsa de Tulloch Limited, Rhodes, in anul 1960, intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 3 osii, motor diesel tip Mercedes-Benz, cu 12 cilindri in V, viteza maxima 32 km/h, puterea 480 cp.
-72 class
Produsa de Chullora Railway Worshops, in anul 1965, intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 4 osii, motor diesel tip Cummins-VT12-825-BI, cu 12 cilindri in V, supraalimentat, transmisie hidraulica tip Clark-16420, greutatea locomotivei 55,9 tone, viteza maxima 72 km/h, puterea 705 cp, forta de tractiune 144,57 Kn.
-73 class
Produsa de Walkers-Limited, Maryborough, intre anii 1970-1973, in 50 de bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 4 osii, motor diesel tip Caterpillar-D-379-B, cu 8 cilindri in V, supraalimentat, transmisie hidraulica tip Voith-L4Ru2, atac de osii tip GM170/EHA/469 sau GM170/E/327B , greutatea locomotivei 49,8 tone, viteza maxima 64 km/h, puterea 700 cp, forta de tractiune 111,21 Kn.
15 se afla in serviciul, 8 sunt conservate si 16 sunt depozitate.
C. Locomotive diesel-hidraulice
1. In New South Wales (de ecartament normal)(4 tipuri)
-70 class
Produsa de Commonwealth Engineering, Granville, intre anii 1960-1961, in 10 bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 4 osii, motor diesel tip Caterpillar-D-397, cu 12 cilindri in V, supraalimentat, transmisie hidraulica tip Voith-L37-Zub, atac de osii tip Deutsche Getriebe GmbH SWB37z-2, greutatea locomotivei 48,8 tone, viteza maxima 64 km/h, puterea 580 cp, forta de tractiune 112,54 Kn.
5 sunt conservate.
-71 class
Produsa de Tulloch Limited, Rhodes, in anul 1960, intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 3 osii, motor diesel tip Mercedes-Benz, cu 12 cilindri in V, viteza maxima 32 km/h, puterea 480 cp.
-72 class
Produsa de Chullora Railway Worshops, in anul 1965, intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 4 osii, motor diesel tip Cummins-VT12-825-BI, cu 12 cilindri in V, supraalimentat, transmisie hidraulica tip Clark-16420, greutatea locomotivei 55,9 tone, viteza maxima 72 km/h, puterea 705 cp, forta de tractiune 144,57 Kn.
-73 class
Produsa de Walkers-Limited, Maryborough, intre anii 1970-1973, in 50 de bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 4 osii, motor diesel tip Caterpillar-D-379-B, cu 8 cilindri in V, supraalimentat, transmisie hidraulica tip Voith-L4Ru2, atac de osii tip GM170/EHA/469 sau GM170/E/327B , greutatea locomotivei 49,8 tone, viteza maxima 64 km/h, puterea 700 cp, forta de tractiune 111,21 Kn.
15 se afla in serviciul, 8 sunt conservate si 16 sunt depozitate.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
2. In Victoria (de ecartament larg de 1600 mm)(4 tipuri)
-M-0-6-0 class
Produsa de Victoria Railways, in anul 1959, in doua de bucati.
Principalele caracteristici tehnice: motor diesel tip EMD-6-71-6080, cu 6 cilindri, greutatea locomotivei 31 tone, viteza maxima 20 km/h, puterea 150 cp, .
-V-0-4-0 class
Produsa de Newport Workshops, in anul 1959, intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , motor diesel tip Fordson-Major, greutatea locomotivei 22 tone, viteza maxima 16 km/h, puterea 40 cp.
-W-0-6-0 class
Produsa de Tulloch Limited, Rhodes, in anul 1959, in 27 de bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , motor diesel tip Detroit-12V-149, cu 12 cilindri,, greutatea locomotivei 49 tone, viteza maxima 32 km/h, puterea 480 cp.
Se mai afla in serviciul.
-CS Cargo-Sprinter Class
Produsa din 2002.
3. In Queensland (ecartament ingust de 1067 mm)
-DH class
Produsa de Walkers Limited Maryborough , intre anii 1966-1974 , in 73 bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 4 osii, motor diesel tip Caterpillar-D355E, cu cilindri, transmisie hidraulica tip Voith-L4U2 , greutatea locomotivei 37 tone, viteza maxima 50 km/h, puterea 470 cp, forta de tractiune 114 Kn.
Toate au fost exportate.
4. In Australia de Vest (ecartament ingust de 1067 mm)(3 tipuri)
-B class
Produsa de Commonwealth Engineering , intre anii 1962-1965 , in 10 bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe 3 osii, motor diesel tip Cummins-VT-12-BI, cu 12 cilindri, transmisie hidraulica tip CF-11-500 ,atac de osii tip Wiseman-15- RLGB/H, convertizor hidraulic tip MS-450, greutatea locomotivei 39,8 tone, viteza maxima 42 km/h, puterea 473 cp, forta de tractiune 100 Kn.
4 sunt conservate.
-E class
Produsa de Commonwealth Engineering , Bassendean ,in anul 1957 , intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 3 osii, motor diesel tip Rolls-Royce-C6SFL, cu 6 cilindri, supraalimentat, transmisie hidraulica tip DF-11-500 ,greutatea locomotivei 26 tone, viteza maxima 40 km/h, puterea 250 cp, forta de tractiune 80 Kn.
Este conservata.
-M/MA class
Produsa de Walkers-Limited, Maryborough ,intre anii 1972-1973 , in 5 bucati (doua de tipul M si 3 de tipul MA).
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 3 osii, motor diesel tip Cummins-VTA-1710L (la tipul M) sau Caterpillar-D379B (la tipul MA), cu cilindri, transmisie hidraulica tip Voith-L4RU2 ,atac de osii tip
,greutatea locomotivei 53,8 tone (la tipul M) sau 44,7 tone (la tipul MA), viteza maxima 72 km/h, puterea 600 cp (la tipul M) sau 700 cp (la tipul MA), forta de tractiune 109 Kn.
5. Apartinand altor operatori feroviari din Australia
a. Apartinand operatorului Commonwealth Railways/Australia National/National Rail:
-NC class (ecartament 1067 mm)
Produsa de Clyde-Engineering, Granville ,in anul 1956 , in doua bucati
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe 3 osii, motor diesel tip General-Motors-6-110, cu 6 cilindri, in doi timpi.
-NB class
In anul 1916 uzina Vulcan-Iron-Works construieste o serie de locomotive cu aburi. In 1957 una dintre acestea este transformata in locomotiva diesel-hidraulica, purtand numarul NB-30. Este conservata.
b. Apartinand operatorului BHP/AIS (din New South Wales):
-BHP Whyalla DH class (DH-1, DH-2)(ecartament normal si ecartament 1067 mm)
Produsa de Walkers-Limited, Maryborough ,intre anii 1962-1968 , in 6 doua bucati
Principalele caracteristici tehnice: 4 osii, motor diesel tip Cummins-NRTO-6BI, cu 6 cilindri, puterea 573 cp .
-DH-3 si DH-9 class
-BHP Whyalla DE-10 class
c. Apartinand operatorului Silverton Tramway (din New South Wales):
-Silverton-ST26 class
d. Apartinand operatorului Lakewood-Firewood Co (din Australia de Vest):
-Identica cu NC class al operatorul Commonwealth Railways/Australia National/National Rail
e. Apartinand operatorului „Midland Railway of Western Australia”:
-E class
Identica cu E Class din Australia de Vest
2. In Victoria (de ecartament larg de 1600 mm)(4 tipuri)
-M-0-6-0 class
Produsa de Victoria Railways, in anul 1959, in doua de bucati.
Principalele caracteristici tehnice: motor diesel tip EMD-6-71-6080, cu 6 cilindri, greutatea locomotivei 31 tone, viteza maxima 20 km/h, puterea 150 cp, .
-V-0-4-0 class
Produsa de Newport Workshops, in anul 1959, intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , motor diesel tip Fordson-Major, greutatea locomotivei 22 tone, viteza maxima 16 km/h, puterea 40 cp.
-W-0-6-0 class
Produsa de Tulloch Limited, Rhodes, in anul 1959, in 27 de bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , motor diesel tip Detroit-12V-149, cu 12 cilindri,, greutatea locomotivei 49 tone, viteza maxima 32 km/h, puterea 480 cp.
Se mai afla in serviciul.
-CS Cargo-Sprinter Class
Produsa din 2002.
3. In Queensland (ecartament ingust de 1067 mm)
-DH class
Produsa de Walkers Limited Maryborough , intre anii 1966-1974 , in 73 bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 4 osii, motor diesel tip Caterpillar-D355E, cu cilindri, transmisie hidraulica tip Voith-L4U2 , greutatea locomotivei 37 tone, viteza maxima 50 km/h, puterea 470 cp, forta de tractiune 114 Kn.
Toate au fost exportate.
4. In Australia de Vest (ecartament ingust de 1067 mm)(3 tipuri)
-B class
Produsa de Commonwealth Engineering , intre anii 1962-1965 , in 10 bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe 3 osii, motor diesel tip Cummins-VT-12-BI, cu 12 cilindri, transmisie hidraulica tip CF-11-500 ,atac de osii tip Wiseman-15- RLGB/H, convertizor hidraulic tip MS-450, greutatea locomotivei 39,8 tone, viteza maxima 42 km/h, puterea 473 cp, forta de tractiune 100 Kn.
4 sunt conservate.
-E class
Produsa de Commonwealth Engineering , Bassendean ,in anul 1957 , intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 3 osii, motor diesel tip Rolls-Royce-C6SFL, cu 6 cilindri, supraalimentat, transmisie hidraulica tip DF-11-500 ,greutatea locomotivei 26 tone, viteza maxima 40 km/h, puterea 250 cp, forta de tractiune 80 Kn.
Este conservata.
-M/MA class
Produsa de Walkers-Limited, Maryborough ,intre anii 1972-1973 , in 5 bucati (doua de tipul M si 3 de tipul MA).
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 3 osii, motor diesel tip Cummins-VTA-1710L (la tipul M) sau Caterpillar-D379B (la tipul MA), cu cilindri, transmisie hidraulica tip Voith-L4RU2 ,atac de osii tip
,greutatea locomotivei 53,8 tone (la tipul M) sau 44,7 tone (la tipul MA), viteza maxima 72 km/h, puterea 600 cp (la tipul M) sau 700 cp (la tipul MA), forta de tractiune 109 Kn.
5. Apartinand altor operatori feroviari din Australia
a. Apartinand operatorului Commonwealth Railways/Australia National/National Rail:
-NC class (ecartament 1067 mm)
Produsa de Clyde-Engineering, Granville ,in anul 1956 , in doua bucati
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe 3 osii, motor diesel tip General-Motors-6-110, cu 6 cilindri, in doi timpi.
-NB class
In anul 1916 uzina Vulcan-Iron-Works construieste o serie de locomotive cu aburi. In 1957 una dintre acestea este transformata in locomotiva diesel-hidraulica, purtand numarul NB-30. Este conservata.
b. Apartinand operatorului BHP/AIS (din New South Wales):
-BHP Whyalla DH class (DH-1, DH-2)(ecartament normal si ecartament 1067 mm)
Produsa de Walkers-Limited, Maryborough ,intre anii 1962-1968 , in 6 doua bucati
Principalele caracteristici tehnice: 4 osii, motor diesel tip Cummins-NRTO-6BI, cu 6 cilindri, puterea 573 cp .
-DH-3 si DH-9 class
-BHP Whyalla DE-10 class
c. Apartinand operatorului Silverton Tramway (din New South Wales):
-Silverton-ST26 class
d. Apartinand operatorului Lakewood-Firewood Co (din Australia de Vest):
-Identica cu NC class al operatorul Commonwealth Railways/Australia National/National Rail
e. Apartinand operatorului „Midland Railway of Western Australia”:
-E class
Identica cu E Class din Australia de Vest
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
D. Locomotive diesel-mecanice
1. In New South Wales (de ecartament normal)
-X100 class
Produsa de Chullora Railway Workshops ,in anul 1962 , in doua bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe doua osii, motor diesel tip Bedford-300-BIB, cu 6 cilindri , cu aspiratie naturala, cutie de viteze tip Allison-CRT-3331-3, atac de osie tip Borg-Warner-M12, greutatea locomotivei 17 tone, viteza maxima 24 km/h, puterea 93 cp , forta de tractiune 16,90 Kn
Ambele sunt conservate.
-X200 class
Produsa de Chullora Railway Workshops ,in anul 1967 , in 12 bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe doua osii, motor diesel tip Cummins-NHRS-6-BI, cu 6 cilindri , cutie de viteze tip Allison-CRT-5631-6, atac de osie tip NSWGR, greutatea locomotivei 30,5 tone, viteza maxima 51 km/h, puterea 290 cp , forta de tractiune 78,96 Kn
2. In Victoria (ecartament larg de 1600 mm)
-RT-0-4-0 class
Produsa de Newport Workshops ,in anul 1952 , in 11 bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe doua osii, motor diesel tip Fordson, greutatea locomotivei 10,4 tone, viteza maxima 15 km/h, puterea 51,8 cp , forta de tractiune
-LT4 0-4-0 class
3. In Queensland (ecartament ingust de 1067 mm)
-DL Class
Produsa de Queensland Railways, Robert Stephenson and Hawthorns si Walkers Limited ,incepand din anul 1939 , in 4 bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 3+una osii, motor diesel tip Gardner-6-L3, cu 6 cilindri , cutie de viteze tip Wilson-SCG-R11A , greutatea locomotivei 10,4 tone, viteza maxima 50 km/h, puterea 150 cp , forta de tractiune 31 Kn.
Una este in serviciul si 3 sunt conservate.
4. In Australia de Vest (ecartament ingust de 1067 mm)
-Z class
Produsa de Robert Stephenson and Hawthorns, Newcastle upon Tyne ,in anul 1953 , in 3 bucati.
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe 3 osii, motor diesel tip Gardner-8-LW, cu 8 cilindri , greutatea locomotivei 15 tone, viteza maxima 28 km/h.
Toate sunt conservate.
5. In Tasmania (ecartament ingust de 1067 mm)
-V class
Produsa de Vulcan Foundry si TGR Workshops ,in anul 1948 , in 14 bucati.
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 3 osii, motor diesel tip Gardner-8-L3, cu 8 cilindri.
10 sunt conservate.
6. Apartinand altor operatori feroviari din Australia
a. Apartinand operatorului „Commonwealth Railways/Australia National/National Rail”:
-DR class (ecartament normal)
Produsa de Ruston & Hornsby ,in anul 1953 , intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe doua osii, motor diesel tip Ruston & Hornsby Mark-6-VPHL, cu 6 cilindri , greutatea locomotivei 28,4 tone, viteza maxima 32 km/h, puterea 150 cp .
Este conservata.
D. Locomotive diesel-mecanice
1. In New South Wales (de ecartament normal)
-X100 class
Produsa de Chullora Railway Workshops ,in anul 1962 , in doua bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe doua osii, motor diesel tip Bedford-300-BIB, cu 6 cilindri , cu aspiratie naturala, cutie de viteze tip Allison-CRT-3331-3, atac de osie tip Borg-Warner-M12, greutatea locomotivei 17 tone, viteza maxima 24 km/h, puterea 93 cp , forta de tractiune 16,90 Kn
Ambele sunt conservate.
-X200 class
Produsa de Chullora Railway Workshops ,in anul 1967 , in 12 bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe doua osii, motor diesel tip Cummins-NHRS-6-BI, cu 6 cilindri , cutie de viteze tip Allison-CRT-5631-6, atac de osie tip NSWGR, greutatea locomotivei 30,5 tone, viteza maxima 51 km/h, puterea 290 cp , forta de tractiune 78,96 Kn
2. In Victoria (ecartament larg de 1600 mm)
-RT-0-4-0 class
Produsa de Newport Workshops ,in anul 1952 , in 11 bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe doua osii, motor diesel tip Fordson, greutatea locomotivei 10,4 tone, viteza maxima 15 km/h, puterea 51,8 cp , forta de tractiune
-LT4 0-4-0 class
3. In Queensland (ecartament ingust de 1067 mm)
-DL Class
Produsa de Queensland Railways, Robert Stephenson and Hawthorns si Walkers Limited ,incepand din anul 1939 , in 4 bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 3+una osii, motor diesel tip Gardner-6-L3, cu 6 cilindri , cutie de viteze tip Wilson-SCG-R11A , greutatea locomotivei 10,4 tone, viteza maxima 50 km/h, puterea 150 cp , forta de tractiune 31 Kn.
Una este in serviciul si 3 sunt conservate.
4. In Australia de Vest (ecartament ingust de 1067 mm)
-Z class
Produsa de Robert Stephenson and Hawthorns, Newcastle upon Tyne ,in anul 1953 , in 3 bucati.
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe 3 osii, motor diesel tip Gardner-8-LW, cu 8 cilindri , greutatea locomotivei 15 tone, viteza maxima 28 km/h.
Toate sunt conservate.
5. In Tasmania (ecartament ingust de 1067 mm)
-V class
Produsa de Vulcan Foundry si TGR Workshops ,in anul 1948 , in 14 bucati.
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 3 osii, motor diesel tip Gardner-8-L3, cu 8 cilindri.
10 sunt conservate.
6. Apartinand altor operatori feroviari din Australia
a. Apartinand operatorului „Commonwealth Railways/Australia National/National Rail”:
-DR class (ecartament normal)
Produsa de Ruston & Hornsby ,in anul 1953 , intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe doua osii, motor diesel tip Ruston & Hornsby Mark-6-VPHL, cu 6 cilindri , greutatea locomotivei 28,4 tone, viteza maxima 32 km/h, puterea 150 cp .
Este conservata.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral
fl82
E. Alte locomotive din Australia:
-AC Class (in Australia de Vest)
-U Class (in Tasmania; Construite de Malcom Moore, in 6 bucati).
-W Class (in Tasmania; Construite de Tulloch, in doua bucati)
-VA Class (in Tasmania; Produse de TGR Launceston, in 3 bucati)
-MDH Class (apartinand operatorului „Commonwealth Railways/Australia National/National Rail")
-Lysaghts-JL-1 Class (apartinand operatorului "BHP/AIS" din New South Wales)
-CM39-8 class (apartinand operatorului „BHP-Billiton-Iron-Ore” din Australia de Vest)
-CM 40-8M class (idem)
-CM40-8 class (idem)
-B Class (apartinand operatorului „Goldsworthy Mining” din Australia de Vest)
-A Class (idem)
-MLW-M-636 class (apartinand operatorului „Hamersley Iron” din Australia de Vest)
-CM36-7 (apartinand operatorului „Mount Newman Mining” din Australia de Vest)
-CM39-8 (idem)
-Apartinand altor operatori de transport feroviar din Australia: D47, D48, D49 si D51 class , F40 class.
Majoritatea trenurilor de calatori si de marfa din Australia, care sunt compuse din vagoane si locomotive, sunt tractate cu locomotive diesel-electrice.
E. Alte locomotive din Australia:
-AC Class (in Australia de Vest)
-U Class (in Tasmania; Construite de Malcom Moore, in 6 bucati).
-W Class (in Tasmania; Construite de Tulloch, in doua bucati)
-VA Class (in Tasmania; Produse de TGR Launceston, in 3 bucati)
-MDH Class (apartinand operatorului „Commonwealth Railways/Australia National/National Rail")
-Lysaghts-JL-1 Class (apartinand operatorului "BHP/AIS" din New South Wales)
-CM39-8 class (apartinand operatorului „BHP-Billiton-Iron-Ore” din Australia de Vest)
-CM 40-8M class (idem)
-CM40-8 class (idem)
-B Class (apartinand operatorului „Goldsworthy Mining” din Australia de Vest)
-A Class (idem)
-MLW-M-636 class (apartinand operatorului „Hamersley Iron” din Australia de Vest)
-CM36-7 (apartinand operatorului „Mount Newman Mining” din Australia de Vest)
-CM39-8 (idem)
-Apartinand altor operatori de transport feroviar din Australia: D47, D48, D49 si D51 class , F40 class.
Majoritatea trenurilor de calatori si de marfa din Australia, care sunt compuse din vagoane si locomotive, sunt tractate cu locomotive diesel-electrice.
📖 Pagination options