Transportul în lumeAustralia şi OceaniaTransport feroviar in Australia

 

Topic: Prezentarea generala a transportului feroviar in Australia

186 posts, 42597 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 
 

📖 Pagination options
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

-4100 class
QRNATIONAL_4140.JPG (89.71 KB; downloaded 2671 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

5. In Australia de Vest

a. De ecartament ingust de 1067 mm


-X class
Produse de Beyer Peacock and Company Metropolitan Vickers (Marea Britanie),  intre anii 1954-1956, in 48 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, cu 4 boghiuri, motor diesel tip Crossley-HST-Vee-8,  cu 8 cilindri,  in doi timpi, generator   tip  MV-TG4203, motoare electrice tip MV-136 , greutatea locomotivei 80 tone, viteza maxima 89 km/h, puterea 1045 cp .
 6 sunt conservate.


-Y class
Produse de British-Thomson-Houston  (Marea Britanie),  intre anii 1953-1955, in 18 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la mijloc, cu 4 osii, motor diesel tip Paxman-12-RPHL,  cu 12 cilindri,  generator   tip  British Thomson-Houston-RTB8844, motoare electrice tip British Thomson-Houston-124PV , greutatea locomotivei 39 tone, puterea 410 cp .
  7 sunt conservate.


-A class
Produse de Clyde Engineering Bassendean & Granville  (Australia),  intre anii 1960-1969, in 14 bucati (de tip A), 5 bucati (de tip Aa) si 6 bucati (de tip Ab)
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, cu 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-12-567C,  sau tip Electro-Motive-12-645E (la cele de tip Aa si Ab),  cu 12 cilindri,  generator   tip  Electro-Motive-D25, motoare electrice tip Electro-Motive-D29 sau D32 (la cele de tip Ab) , greutatea locomotivei 91 tone, sau 94 tone (la cele de tip Aa) sau 99 tone (la cele de tip Ab), viteza maxima 100 km/h, puterea 1200 cp .
  13 sunt in serviciul, doua sunt conservate si 3 depozitate.


-C class
Produse de English-Electric Rocklea,  in anul 1962, in 3 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT,  cu 12 cilindri,  generator   tip  English-Electric-822, motoare electrice tip English-Electric-548 , greutatea locomotivei 90 tone, puterea 1535 cp .
   Toate sunt conservate.


-R/RA class
 Produse de English-Electric Rocklea,  intre anii 1968-1972, in 18 bucati.
 Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT,  cu 12 cilindri,  generator   tip  English-Electric-822, motoare electrice tip English-Electric-548 , greutatea locomotivei 89, 97 sau 94 tone, puterea 1950 cp .
  Una este conservata iar alta a fost transformata.


-N/NA/NB class
 Produse de Comeng, Bassendean,  intre anii 1977-1979, in 11 bucati. Cateva au fost realizate si pentru ec. Normal.
 Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-12-251-CV,  cu 12 cilindri,  supraalimentat,
, greutatea locomotivei 106 tone, viteza maxima 105 km/h , puterea 2400 cp , forta de tractiune 282 Kn.
  Doua sunt depozitate.


-D class
  Produse de Clyde Engineering Granville,  intre anii 1971-1972, in 12 bucati.
 Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-645-E,  cu 16 cilindri,  generator   tip  Electro-Motive-D32, motoare electrice tip Electro-Motive-548, greutatea locomotivei 109,7 tone (la modelul D) sau 97,5 tone (la modelul DA),  puterea 2000 cp .
   4 sunt in serviciu si doua sunt depozitate.



-DB class
 Produse de Clyde Engineering Rosewater,  intre anii 1982-1983, in 13 bucati.
 Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E,  cu 16 cilindri in V,  cu aspiratie fortata, generator   tip  EMD-AR-6G, motoare electrice tip EMD-D29 , greutatea locomotivei 108 tone,  puterea 2300 cp , forta de tractiune  322 Kn.          
  9 sunt in serviciu si doua sunt depozitate.


-T/TA class
   Produse de Tulloch Limited Rhodes,  intre anii 1967-1970, in 15 bucati.
   Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 3 osii, motor diesel tip Cummins-VT12-825,  cu 12 cilindri in V, generator   tip  Brush (care dezvolta 410 sau 450 Kw), motoare electrice tip Brush , greutatea locomotivei 36,75  tone, viteza maxima  64 km/h  , puterea 650 cp , forta de tractiune  110 Kn.    
  Una se afla in serviciu si 4 sunt conservate.


-P class
  Produse de A. Goninan, Bassendean,  intre anii 1989-1991, in 17 bucati.
  Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip General-Electric-7-FDL-12,  cu 12 cilindri in V,  generator   tip  General-Electric-GMC-191A1, motoare electrice tip General Electric 761 , greutatea locomotivei 98,5 tone,  puterea 2450 cp , forta de tractiune  375 Kn.  
   Toate sunt in serviciul.



-S Class
  Produse de Clyde Engineering, Forrestfield,  incepand din anul 1998, in 11 bucati, pana in prezent. Este cea mai noua si moderna locomotiva diesel-electrica din Australia de Vest (de ecartament 1067 mm).
   Caracteristici tehnice locomotiva bicabina,  pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-12N-710GB-ES,  cu 12 cilindri in V,  greutatea locomotivei 116 tone, viteza maxima  90 km/h , puterea 3100 cp , forta de tractiune  331,1 Kn.  
   Toate sunt in serviciul.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

-S Class (ecartament ingust de 1067 mm)
800px-S2106_Full_Westrail_Yellow.jpg (113.4 KB; downloaded 2651 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

b. De ecartament normal

-H class
 Produse de English-Electric Rocklea,  intre anii 1964-1965, in 5 bucati.
 Caracteristici tehnice : 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6CSRKT,  cu 6 cilindri,  supraalimentat, generator   tip  English-Electric-819/8F, motoare electrice tip English-Electric-538 , greutatea locomotivei 73 tone, viteza maxima  100 km/h , puterea 950 cp.
   3 sunt in serviciul si una este depozitata.


-J class
Produse de Clyde Engineering Granville,  intre anul 1966, in 5 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip Electro-Motive-6-567C,  generator  tip  Electro-Motive-D25/D29 , alternator tip Electro-Motive-D25C, viteza maxima 62 km/h , puterea 601 cp .
4 sunt in serviciul.


-K class
 Produse de English-Electric Rocklea,  intre anii 1966-1969, in 10 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva  monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT,  cu 12 cilindri, generator   tip  English-Electric-822, motoare electrice tip English-Electric-548 , greutatea locomotivei 122 tone , puterea 1950 cp.
   Una este in serviciu, iar doua sunt depozitate.


-L class
Produse de Clyde Engineering Granville si Eagle Farm,  intre anii 1967-1973, in 27 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-645-E3,  cu 16 cilindri in V,  supraalimentat, generator   tip  Electro-Motive-AR-10-A4, motoare electrice tip Electro-Motive-D77 , greutatea locomotivei 137 tone, viteza maxima 137 km/h , puterea 3300 cp , forta de tractiune  298 Kn.          
   7 sunt in serviciu si 16 sunt depozitate.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

6. In Tasmania (ecartament ingust de 1067 mm)(5 tipuri)


-X class
Produse de English-Electric,  intre anii 1950-1952, in 32 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6SRKT-Mark-1,  cu 6 cilindri , greutatea locomotivei 58 tone, viteza maxima 88 km/h ,  forta de tractiune  54 Kn, frana indirecta a trenului cu vacuum.  
 In 1988 sunt retrase din circulatie. 7 sunt conservate.  


-XA class
Construite de TGR Workshops, Launceston, in 5 bucati. Provin din X class.


-Y class
Produse de TGR-Inveresk,  intre anii 1961-1971, in 8 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6SRKT-Mark-2 sau Mark-3,  cu 6 cilindri in linie, greutatea locomotivei 58 tone, viteza maxima 72 km/h , puterea 800 cp , forta de tractiune  54 Kn, frana indirecta a trenului cu vacuum (la unele inlocuita ulterior cu frana cu aer comprimat).
Doua sunt in serviciul si 5 sunt conservate.


-Z class
 Produse de English-Electric Rocklea,  in anul 1973, in 4 bucati.
 Caracteristici tehnice :4 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT-Mark-2 ,  cu 12 cilindri , greutatea locomotivei 104 tone, puterea 1380 kW ,  frana indirecta a trenului cu vacuum ( inlocuita ulterior cu frana cu aer comprimat).
 Toate sunt in serviciul.



-ZA class
 Produse de English-Electric Rocklea,  intre anii 1973-1976, in 6 bucati.
 Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-12CSVT-Mark-2 ,  cu 12 cilindri , greutatea locomotivei 104 tone, puterea 1752 kW ,  frana indirecta a trenului cu vacuum ( inlocuita ulterior cu frana cu aer comprimat).
  Una este in serviciul si doua sunt depozitate.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

7. Apartinand altor operatori feroviari din Australia (se precizeaza ecartamentul pentru fiecare locomotiva in parte)


  a. Apartinand operatorului „Commonwealth Railways/Australia National/National Rail (se precizeaza ecartamentul pentru fiecare tip de locomotiva in parte)(15 tipuri):


-AN class
Produse de Clyde Engineering, Somerton (Australia) ,  intre anii 1992-1993, in 11 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-710-G3A, supraalimentat, cu 16 cilindri in V , generator  tip Electro-Motive-AR-11,   greutatea locomotivei 140 tone, viteza maxima 150 km/h, puterea 4063 cp, forta de tractiune 323 Kn. Ec. 1435 mm.
10 sunt in serviciul.


-DL class
Produse de Clyde Engineering, Kelso (Australia) ,  intre anii 1988-1990, in 15 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip EMD-710-G3, supraalimentat, cu 12 cilindri in V , in doi timpi   ,  motoare electrice tip  EMD-D87 , greutatea locomotivei 121 tone, viteza maxima 153 km/h, puterea 3340 cp, forta de tractiune 370 Kn. Ecartament 1435 mm.
 4 sunt in serviciul si 10 sunt depozitate.


-BL class
 Produse de Clyde Engineering, Rosewater (Australia) ,  intre anii 1983-1984, in 10 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva bicabina, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-645-E3, supraalimentat, cu 16 cilindri in V , in doi timpi,  puterea 3340 cp. Ecartament 1435 mm.
  9 se afla in serviciul si una depozitata.


-AL class
Produse de Clyde Engineering (Australia) ,  intre anii 1976-1977 si reconstruite in anul 1994, in 8 bucati.
Caracteristici tehnice :6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-645-E3 sau Electro-Motive-645-E3C, supraalimentat, cu 16 cilindri in V ,in doi timpi, puterea 3000 cp sau 3300 cp. Ecartament 1435 mm.
5 sunt in serviciul si 3 sunt conservate.


-BU class
  Identica cu 600 class din Australia de Sud.


-CK class
  Identica cu T Class din Victoria.



-CL class
Produse de Clyde Engineering, Granville (Australia) ,  intre anii 1970-1972, si reconstruite in 1993, in 17 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-645-E3 sau E3C, supraalimentat, cu 16 cilindri in V , in doi timpi, viteza maxima 130 sau 140 km/h, puterea 3000 sau 3300 cp.  Ecartament 1435 mm.
6 sunt in serviciul si 10 sunt depozitate.


-DA(900) Class
  Identica cu 830 class din Australia de Sud


-DE Class
 Identica cu 79 class din New South Wales



-EL class
Produse de A Goninan & Co Broadmeadow (Australia) ,  intre anii 1990-1991,  in 14 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip General-Electric-7-FDL-12, supraalimentat, cu 12 cilindri in V ,viteza maxima  140 sau 125 km/h , puterea  3300 cp  . Ecartament 1435 mm.
13 se afla in serviciu.



-GM class
Produse de Clyde Engineering, Granville (Australia) ,  intre anii 1951-1967,  in 47 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel  cu 16 cilindri in V , puterea  1501 cp sau 1750 cp   . Ecartament 1435 mm.
4 sunt in serviciul, 3 conservate si 14 depozitate.



-NJ (1600) class
Produse de Clyde Engineering, Granville (Australia) ,  in anul 1971,  in 6 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-12-645-E , supraalimentat, cu 12 cilindri in V , greutatea locomotivei  67  tone,  puterea  1501 cp . Ecartament 1067 mm.
3 sunt in serviciul si doua au fost exportate in Africa de Sud.



-NSU class
Produse de Birmingham Railway Carriage and Wagon Company (Marea Britanie) ,  intre anii 1954-1955,  in 14 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Sulzer-6LDA28 , supraalimentat, cu 12 cilindri in V ,generator  tip Crompton-Parkinson-CG39 ,motoare electrice tip  Crompton-Parkinson, greutatea locomotivei  60  tone, viteza maxima  80  , puterea 840 cp   . Ecartament 1067 mm.
9 sunt conservate si 5 sunt depozitate.



-NT class
Produse de Tulloh Limited, Rhodes ,  intre anii 1965-1968,  in 13 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva moncabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip Sulzer-6LDA28C , supraalimentat, cu 12 cilindri in V ,generator  tip Associated Electrical Industries TG.5302W ,motoare electrice tip  Associated Electrical Industries 253AZ , greutatea locomotivei  70  tone, viteza maxima  80 km/h , puterea 1300 cp    . Ecartament 1435 mm.
 Una este conservata.


-NR Class
 Produse de A. Goninan & Co, Broadmeadow si Bassendean (Australia) ,  intre anii 1996-1998, in 120 bucati. Este cea mai noua si moderna locomotiva diesel-electrica, din parcul acestui operator.
 Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe 6 osii, motor diesel tip General-Electric-7FDL-16, supraalimentat, cu 14 cilindri in V ,  generator  tip General-Electric-GMG-196, motoare electrice tip General-Electric-5-GE793A1 , viteza maxima 115  km/h, puterea 4000 cp. Ec 1435 mm.
117 se afla in serviciul si doua sunt reconstruite.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

-NR Class
NR29_in_Pacific_National_Livery.jpg (117.44 KB; downloaded 2646 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

b. Apartinand operatorului „BHP/AIS”(in New South Wales):


-BHP Port Kembla D1 Class/ AIS-D1
 Produse de Commonwealth Engineering, Granville , (Australia) ,  intre anii  1950-1951 ,  in 8 bucati.
Caracteristici tehnice : 4 osii, motor diesel tip English-Electric-8-SRKT,    generator  tip English-Electric-819,  greutatea locomotivei 86,3 tone  , viteza maxima  34 km/h  , puterea  730 cp . Ecartament  1435 mm .
Doua sunt pastrate si una este depozitata.


-BHP Port Kembla D9 Class/AIS-D9
Produse de English-Electric, Rocklea ,  intre anii  1956-1960 ,  in 13 bucati.
Caracteristici tehnice :4 osii, motor diesel tip English-Electric-6-KT,  greutatea locomotivei  61 tone . Ecartament  1435 mm .
7 sunt conservate.



-BHP Port Kembla D16 Class/AIS-D16
Produse de English-Electric, Rocklea ,  intre anii  1959-1964 ,  in 12 bucati.
Caracteristici tehnice :4 osii, motor diesel tip English-Electric-8-SRKT,  greutatea locomotivei  93 tone , puterea 790 cp . Ecartament  1435 mm .
5 sunt in serviciul si 6 sunt depozitate.



-BHP Port Kembla D34 Class/AIS-D34
Produse de English-Electric, Rocklea  ,  intre anii  1969 ,  intr-o singura bucata. Conservata.
Caracteristici tehnice:  6 osii, motor diesel tip English-Electric-12-CSVT, cu 12 cilindri,  greutatea locomotivei  132 tone  , puterea 1796 cp . Ecartament  1435 mm .



-BHP Port Kembla D35 Class/AIS-D35
 Produse de English-Electric, Rocklea ,  intre anii  1971-1975 ,  in 11 bucati.
Caracteristici tehnice : 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6-CSRTK,cu 6 cilindri,  greutatea locomotivei  90 tone ,  puterea 928 cp . Ecartament  1435 mm .
8 sunt in serviciu, iar una este depozitata.




-BHP Austrac/Port Kembla 101 class
Identica cu 442 class, din New South Wales.



-BHP/Austrac Port Kembla 103 class
Identica cu 45 class ,din New South Wales



-BHP Newcastle 32 class
Produse de A. Goninan & Co, Broadmeadow (Australia),  intre anii  1954-1956 ,  in 5 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip Cooper-Bessemer-FWL-6-T, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, generator  tip General-Electric-GT-571 , motoare electrice tip  General-Electric-GE-747 , puterea 627 cp . Ecartament  1435 mm .
Doua sunt conservate.



-BHP Newcastle 37 class
Produse de A. Goninan & Co, Broadmeadow (Australia)  ,  intre anii  1960-1983 ,  in 22 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la mijloc, pe 4 osii, motor diesel (aveea doua motoare diesel) tip: Cummins-NHS-B1-6, sau Rolls-Royce-C6-TFL-6, sau Cummins-NT-855-L4, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, generator  tip General-Electric-GT-558 , motoare electrice tip  General-Electric-GE-673,   viteza maxima  48 km/h, puterea 415 sau 423 cp , forta de tractiune  210 Kn , Ecartament  1435 mm sau 914 mm.
7 sunt in serviciu, iar 6 sunt conservate.


-GE-AC6000W (importata din SUA)
Produse de GE-Transportation (SUA),  intre anii  1995-2001 ,  
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip: GE-7FDL16 sau 7HDL16 sau GEVO-16 , cu 16 cilindri in V, supraalimentat cu doua turbine tip „7S1408D”, alternator tip   tip GE-GMG-201, motoare electrice tip  GE-GEB-13,  greutatea locomotivei 192-196 tone , viteza maxima  121 km/h, puterea 6000 cp , forta de tractiune 840 Kn , sistem de franare a trenului WABCO-EPIC-3102, Ecartament  1435 mm .



-EMD-SD70Ace-ic (importata din SUA)
Produse de Electro-Motive-Diesel (SUA).  
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip: EMD-16-710-G3 cu 16 cilindri, in doi timpi, sau EMD-12-1010J cu 12 cilindri in 4 timpi.  Ecartament  1435 mm sau 1067

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

c.Apartinand operatorului „„Silverton Tramway”(din New South Wales):

-48s Class
Produse de AE Goodwin, Auburn (Australia),intre anii  1960-1961 ,  in 3 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva cabina, , pe 6 osii, motor diesel Alco-6-251-B, cu 6 cilindri in linie, supraalimentat, generator  tip General-Electric-5GT-584 , motoare electrice tip  General-Electric-761,  greutatea locomotivei 75,2 tone , viteza maxima  121 km/h, puterea 1050 cp , forta de tractiune  178,82 Kn , Ecartament  1435 mm sau 1067 mm.
Doua sunt in serviciul.



d. Apartinand operatorului „Freightlink”:


-FQ class
 Produse de Clyde Engineering, Bassendean, de EDI-Rail Cardiff si EDI-Rail Port Augusta (Australia) ,  intre anii  1997-2003 ,  in 24 bucati.
 Caracteristici tehnice locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-16-710-G3B-ES,  cu 16   cilindri in V ,  generator  tip Electro-Motive-AR-11-PBEH ,motoare electrice tip Electro-Motive-D87BTRL, greutatea locomotivei 134  tone, viteza maxima  115 km/h  , puterea 4200 cp . Ecartament  1435 mm.
 Toate sunt in serviciu.



-FJ class
 Identica cu J class din Australia de Vest.



e. Apartinand  operatorului „CFCLA”:


-GL class
Identica cu 442 class din New South Wales


-RL class
Produse de Islington Railway Workshop,  intre anii 2005-2010, in 9 bucati.
Caracteristici tehnice : pe 6 osii, motor diesel tip Electro-Motive-645F3B,  cu 16 cilindri,  greutatea locomotivei 132 tone, viteza maxima 115 km/h, puterea  2610 kw . Ecartament 1435  mm
Toate sunt in serviciul.



-VL class
Produse de Avteq,  in anul 2006, in 12 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat , pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E3C,  cu 16 cilindri,  viteza maxima 115
km/h , puterea  3300 cp .Ecartament 1435  mm



f. Apartinand operatorului „BHP-Billiton-Iron-Ore” (din Australia de Vest):


-GE-AC6000CW class


-EMD SD40R class
Produse de GM Electro-Motive Division in SUA,  intre anii 1966-1972.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E3,  generator  tip  Electro-Motive-AR10 si D14 (auxiliar) , motoare electrice tip D-77 , greutatea locomotivei  160  tone, viteza maxima 134 km/h, puterea 3000 cp  . Ecartament 1435 mm



-EMD-SD40-2 class
Produse de GM Electro-Motive Division in SUA,  intre anii 1972-1989.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-E3,  supraalimentat, cu 16 cilindri , greutatea locomotivei  167  tone,  puterea 3000 cp . Ecartament 1435 mm


-EMD SD70Ace class


g. Apartinand operatorului „Cliffs Robe River Iron Associates”(din Australia de Vest):


-ALCO RSC-3 class
Identica cu 40 class din New South Wales.


-MLW-M-636 class (produsa in Canada)


-ALCO Century 630 class
  Produse de Montreal Locomotives Works in Canada,  intre anii 1965-1968.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-251,  puterea 3000 cp  . Ecartament 1435 mm.


h. Apartinand operatorului „CBH Group” (din Australia de Vest):

 -CBH class
Produse de Motive-Power, Boise,  SUA,  intre anii 2012-2014.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Cummins,   supraalimentat, alternator  tip KATO BP-65 , motoare electrice tip  GE-761 sau EMD-D78, greutatea locomotivei 96, 120 sau 132 tone , viteza maxima   90 km/h . Ecartament 1435 mm sau 1067 mm.
25 sunt in serviciu.


I. Apartinand operatorului „Fortescue Metals Group” (din Australia de Vest):


-GE Dasch-9-44-CW class
 Produse de GE Transportation Systems,  SUA,  intre anii 1993-2004.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip GE-7-FDL-16,   supraalimentat, alternator  tip GE-GMG-197 , motoare electrice tip GE-5GE752AH, greutatea locomotivei 192,8 tone , viteza maxima   90 km/h , puterea  4400 cp , forta de tractiune   631,6 kn. ,   Ecartament 1435 mm


-EMD-SD90MAC-H class
Produse de Electro-Motive,  SUA.  
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-710-G3B sau EMD-16-265-H, supraalimentat, cu 16 cilindri, motoare electrice tip Siemens-1TB283O, greutatea locomotivei 188 tone ,  puterea  4300 sau 6000 cp , forta de tractiune   889,64 kn.  Ecartament 1435 mm


-EMD-SD9043MAC class


-EMD-SD70Ace class


j. Apartinand operatorului „Goldsworthy Mining” (din Australia de Vest”)


k. Apartinand operatorului „Hamersley Iron” (din Australia de Vest):


-ALCO S-2 class
Produse de Alco si MLW,  SUA.  
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip Alco-539-T, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip  GE-GT-533-A ,motoare electrice tip GE-731, greutatea locomotivei 100 tone ,  puterea  1000 cp . Ecartament 1435 mm


-ALCO Century 628 class
Produse de Alco ,  SUA.  
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-16-251-C, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip  GE-586-A4 sau GE-586-C1R ,motoare electrice tip GE-735-E6A, puterea  2750 cp  .Ecartament 1435 mm


-ALCO Century 415 class
Produse de Alco ,  SUA.  
 Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la mijloc, pe 4 osii, motor diesel tip Alco-251-F,  cu 8 cilindri, puterea  1500 cp . Ecartament 1435 mm


-ALCO Century 636 class
 Produse de Alco ,  SUA, si de AE Goodwin (Australia), intre anii 1967-1968.
 Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip Alco-16-251-E, supraalimentat, cu 6 cilindri, generator tip  GE-586-A4 sau GE-586-C1R ,motoare electrice tip GE-735-E6A, puterea  3600 cp .  Ecartament 1435 mm



-GE-C36-7 class
Produse de GE Transportation Systems SUA, si de A. Goninan & Co (Australia), intre anii 1978-1989.  Caracteristici tehnice: locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, ecartament 1435 mm.



-EMD SD50S class
Produse de GM Electro-Motive Division,  SUA si de catre Clyde Engineering (Australia), intre anii 1980-1987.  
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip EMD-16-645-F3B, supraalimentat, cu 16 cilindri, alternator  tip  EMD-AR-11 , puterea  3500  sau 3600 cp . Ecartament 1435 mm


-GE Dash- 9-44-CW class


l. Apartinand operatorului operatorului  „Midland Railway of Western Australia”:


-F class
Produse de English-Electric Rocklea,  in anul 1958, in 7 bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 4 osii, motor diesel tip English-Electric-6SRKT, supraalimentat, cu 6 cilindri,  generator   tip  English-Electric-827, motoare electrice tip English-Electric-526 , greutatea locomotivei 71,6 tone ,  puterea  660 cp , forta de tractiune  164 Kn  , Ecartament 1067 mm
 4 sunt conservate.


-G class
Produse de English-Electric Rocklea,  in anul 1963, in doua bucati.
Caracteristici tehnice locomotiva   monocabina,  cu cabina la capat, pe 6 osii, motor diesel tip English-Electric-8SVT, supraalimentat, cu 8 cilindri,  generator   tip  English-Electric-819-7E, motoare electrice tip English-Electric-548A ,  puterea 1000 cp .Ecartament 1067 mm
Una este conservata.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

m. Apartinand operatorului „Mount Newman Mining” (din Australia de Vest”):


-EMD-7-FA
Produse de General-Motors-Electro-Motive-Division (SUA), intre anii 1949-1953.
Caracteristici tehnice locomotiva   compusa din doua sau 3 unitati, monocabina,  cu cabina la capat, pe pana la 12 osii (toate unitatile), motor diesel tip EMD-16-567B, supraalimentat, cu 16 cilindri, in doi timpi, generator   tip  EMD-D12, motoare electrice tip EMD-D-27B , greutatea locomotivei 112 tone ,  puterea 1500 cp . Ecartament 1435 mm



-ALCO Century 636 class


-MLW-M-636


n. Apartinand operatorului "Pilbara Iron" (Australia de Vest)

-GE Dash 9-44CW


0. Apartinand operatorului „SCT Logistics” (din Australia de Vest):


-SCT class
  Produse de EDI-Rail, Cardiff, din anul 2007, in 79 de bucati (pana in prezent).
Caracteristici tehnice locomotiva monocabina, cu cabina la capat, motor diesel tip Electro-Motive-16-710-G3C-ES, supraalimentat, cu 16 cilindri, alternator tip  Electro-Motive-TA17-CA9E, motoare electrice tip Siemens-1TB-2630, greutatea locomotivei 134 tone , viteza maxima 115 km/h, puterea 4490 cp , forta de tractiune  500 Kn , Ecartament 1435 mm



p. Apartinand altor operatori feroviari din Australia


-K205, K206, K210 class
  Identica cu K class din Australia de Vest.


-KA212 class


-NA1874
 Identica cu  N/NA class din Australia de Vest.


 
-R1902
 Identica cu R class din Australia de Vest.



-ZB2120, ZB2125, ZB2129
 Identica cu 2350 class din Queensland.



-602, 603 si 607 class
 Identica cu 600 class din Australia de Sud.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

C. Locomotive diesel-hidraulice


 1. In New South Wales (de ecartament normal)(4 tipuri)

-70 class
Produsa de Commonwealth Engineering, Granville, intre anii 1960-1961, in 10 bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 4 osii, motor diesel tip Caterpillar-D-397, cu 12 cilindri in V, supraalimentat, transmisie hidraulica tip Voith-L37-Zub, atac de osii tip Deutsche Getriebe GmbH SWB37z-2, greutatea locomotivei 48,8 tone, viteza maxima 64 km/h, puterea 580 cp, forta de tractiune 112,54 Kn.
5 sunt conservate.


-71 class
Produsa de Tulloch Limited, Rhodes, in anul 1960, intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 3 osii, motor diesel tip Mercedes-Benz, cu 12 cilindri in V, viteza maxima 32 km/h, puterea 480 cp.


-72 class
Produsa de Chullora Railway Worshops, in anul 1965, intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 4 osii, motor diesel tip Cummins-VT12-825-BI, cu 12 cilindri in V, supraalimentat, transmisie hidraulica tip Clark-16420, greutatea locomotivei 55,9 tone, viteza maxima 72 km/h, puterea 705 cp, forta de tractiune 144,57 Kn.



-73 class
Produsa de Walkers-Limited, Maryborough, intre anii 1970-1973, in 50 de bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc), pe 4 osii, motor diesel tip Caterpillar-D-379-B, cu 8 cilindri in V, supraalimentat, transmisie hidraulica tip Voith-L4Ru2, atac de osii tip GM170/EHA/469 sau GM170/E/327B , greutatea locomotivei 49,8 tone, viteza maxima 64 km/h, puterea 700 cp, forta de tractiune 111,21 Kn.
15 se afla in serviciul, 8 sunt conservate si 16 sunt depozitate.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

2. In Victoria (de ecartament larg de 1600 mm)(4 tipuri)


-M-0-6-0 class
Produsa de Victoria Railways, in anul 1959, in doua de bucati.
Principalele caracteristici tehnice: motor diesel tip EMD-6-71-6080, cu 6 cilindri, greutatea locomotivei 31 tone, viteza maxima 20 km/h, puterea 150 cp, .


-V-0-4-0 class
Produsa de Newport Workshops, in anul 1959, intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , motor diesel tip Fordson-Major, greutatea locomotivei 22 tone, viteza maxima 16 km/h, puterea 40 cp.


-W-0-6-0 class
Produsa de Tulloch Limited, Rhodes, in anul 1959, in 27 de bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , motor diesel tip Detroit-12V-149, cu 12  cilindri,, greutatea locomotivei 49 tone, viteza maxima 32 km/h, puterea 480 cp.
Se mai afla in serviciul.


-CS Cargo-Sprinter Class
Produsa din 2002.


3. In Queensland (ecartament ingust de 1067 mm)


-DH class
Produsa de Walkers Limited Maryborough , intre anii 1966-1974 , in 73 bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe  4  osii, motor diesel tip Caterpillar-D355E, cu   cilindri, transmisie hidraulica tip   Voith-L4U2  , greutatea locomotivei 37 tone, viteza maxima 50 km/h, puterea 470 cp, forta de tractiune 114 Kn.
    Toate au fost exportate.



4. In Australia de Vest (ecartament ingust de 1067 mm)(3 tipuri)


-B class
Produsa de Commonwealth Engineering , intre anii 1962-1965 , in 10 bucati.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe  3  osii, motor diesel tip Cummins-VT-12-BI, cu   12 cilindri, transmisie hidraulica tip  CF-11-500 ,atac de osii tip Wiseman-15- RLGB/H, convertizor hidraulic tip MS-450, greutatea locomotivei 39,8 tone, viteza maxima 42 km/h, puterea 473 cp, forta de tractiune 100 Kn.
4 sunt conservate.


-E class
Produsa de Commonwealth Engineering , Bassendean ,in anul 1957 , intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe  3  osii, motor diesel tip Rolls-Royce-C6SFL, cu   6 cilindri, supraalimentat, transmisie hidraulica tip  DF-11-500 ,greutatea locomotivei 26 tone, viteza maxima 40 km/h, puterea 250 cp, forta de tractiune 80 Kn.
    Este conservata.



-M/MA class
Produsa de Walkers-Limited, Maryborough ,intre anii 1972-1973 , in 5 bucati (doua de tipul M si 3 de tipul MA).
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe  3  osii, motor diesel tip Cummins-VTA-1710L (la tipul M) sau Caterpillar-D379B (la tipul MA), cu    cilindri,  transmisie hidraulica tip  Voith-L4RU2 ,atac de osii tip
,greutatea locomotivei 53,8 tone (la tipul M) sau 44,7 tone (la tipul MA), viteza maxima 72 km/h, puterea 600 cp (la tipul M) sau 700 cp (la tipul MA), forta de tractiune 109 Kn.



5. Apartinand altor operatori feroviari din Australia


a. Apartinand operatorului Commonwealth Railways/Australia National/National Rail:


-NC class (ecartament 1067 mm)
Produsa de Clyde-Engineering, Granville ,in anul 1956 , in  doua bucati
Principalele caracteristici tehnice- locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc)  , pe  3  osii, motor diesel tip General-Motors-6-110, cu    6 cilindri,  in doi timpi.


-NB class
In anul 1916 uzina Vulcan-Iron-Works construieste o serie de locomotive cu aburi. In 1957 una dintre acestea este transformata in locomotiva diesel-hidraulica, purtand numarul NB-30. Este conservata.



b. Apartinand operatorului BHP/AIS (din New South Wales):


-BHP Whyalla DH class (DH-1, DH-2)(ecartament normal si ecartament 1067 mm)
 Produsa de Walkers-Limited, Maryborough ,intre anii 1962-1968 , in  6  doua bucati
 Principalele caracteristici tehnice: 4  osii, motor diesel tip Cummins-NRTO-6BI, cu    6 cilindri, puterea  573 cp .


-DH-3 si DH-9 class


-BHP Whyalla DE-10 class



c. Apartinand operatorului Silverton Tramway (din New South Wales):


-Silverton-ST26 class


d. Apartinand operatorului Lakewood-Firewood Co (din Australia de Vest):

 -Identica cu NC class al operatorul Commonwealth Railways/Australia National/National Rail


e. Apartinand operatorului „Midland Railway of Western Australia”:

-E class
 Identica cu E Class din Australia de Vest

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

D. Locomotive diesel-mecanice

1. In New South Wales (de ecartament normal)

-X100 class
Produsa de Chullora Railway Workshops ,in anul 1962 , in   doua bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe  doua  osii, motor diesel tip Bedford-300-BIB, cu    6 cilindri  , cu aspiratie naturala, cutie de viteze tip Allison-CRT-3331-3, atac de osie tip Borg-Warner-M12, greutatea locomotivei 17 tone, viteza maxima 24 km/h, puterea  93 cp , forta de tractiune 16,90 Kn
  Ambele sunt conservate.



-X200 class
Produsa de Chullora Railway Workshops ,in anul 1967 , in   12 bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe  doua  osii, motor diesel tip Cummins-NHRS-6-BI, cu    6 cilindri  ,  cutie de viteze tip Allison-CRT-5631-6, atac de osie tip NSWGR, greutatea locomotivei 30,5 tone, viteza maxima 51 km/h, puterea  290 cp , forta de tractiune 78,96 Kn


2. In Victoria (ecartament larg de 1600 mm)

-RT-0-4-0 class
 Produsa de Newport Workshops ,in anul 1952 , in   11 bucati
 Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat)  , pe  doua  osii, motor diesel tip Fordson, greutatea locomotivei 10,4 tone,   viteza maxima 15 km/h, puterea  51,8 cp , forta de tractiune


-LT4 0-4-0 class


 3. In Queensland (ecartament ingust de 1067 mm)

-DL Class
Produsa de Queensland Railways, Robert Stephenson and Hawthorns si Walkers Limited ,incepand din anul 1939 , in   4 bucati
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat)  , pe  3+una  osii, motor diesel tip Gardner-6-L3, cu 6 cilindri  ,  cutie de viteze tip   Wilson-SCG-R11A  , greutatea locomotivei 10,4 tone, viteza maxima 50 km/h, puterea  150 cp , forta de tractiune 31 Kn.
 Una este in serviciul si 3 sunt conservate.


 4. In Australia de Vest (ecartament ingust de 1067 mm)

-Z class
Produsa de Robert Stephenson and Hawthorns, Newcastle upon Tyne  ,in anul 1953 , in 3 bucati.
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la mijloc) , pe  3  osii, motor diesel tip Gardner-8-LW, cu  8 cilindri  , greutatea locomotivei 15 tone, viteza maxima 28 km/h.
Toate sunt conservate.


   5. In Tasmania (ecartament ingust de 1067 mm)

-V class
Produsa de Vulcan Foundry si TGR Workshops  ,in anul 1948 , in   14 bucati.
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat) , pe  3  osii, motor diesel tip Gardner-8-L3, cu  8 cilindri.
 10 sunt conservate.


   6. Apartinand altor operatori feroviari din Australia


a. Apartinand operatorului „Commonwealth Railways/Australia National/National Rail”:

-DR class (ecartament normal)
Produsa de Ruston & Hornsby  ,in anul 1953 , intr-o singura bucata.
Principalele caracteristici tehnice: locomotiva monocabina (cu cabina la capat), pe  doua  osii, motor diesel tip Ruston & Hornsby Mark-6-VPHL, cu  6 cilindri  , greutatea locomotivei 28,4 tone, viteza maxima 32 km/h, puterea 150 cp .
Este conservata.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

E. Alte locomotive din Australia:

-AC Class (in Australia de Vest)

-U Class (in Tasmania; Construite de Malcom Moore, in 6 bucati).

-W Class (in Tasmania; Construite de Tulloch, in doua bucati)

-VA Class (in Tasmania; Produse de TGR Launceston, in 3 bucati)

-MDH Class (apartinand operatorului „Commonwealth Railways/Australia National/National Rail")

-Lysaghts-JL-1 Class (apartinand operatorului "BHP/AIS" din New South Wales)

-CM39-8 class (apartinand operatorului „BHP-Billiton-Iron-Ore” din Australia de Vest)

-CM 40-8M class (idem)

-CM40-8 class (idem)

-B Class (apartinand operatorului  „Goldsworthy Mining” din Australia de Vest)

-A Class (idem)

-MLW-M-636 class (apartinand operatorului „Hamersley Iron” din Australia de Vest)

-CM36-7 (apartinand operatorului  „Mount Newman Mining” din Australia de Vest)

-CM39-8 (idem)

-Apartinand altor operatori de transport feroviar din Australia: D47, D48, D49 si D51 class , F40 class.



  Majoritatea trenurilor de calatori si de marfa din Australia, care sunt compuse din vagoane si locomotive, sunt tractate cu locomotive diesel-electrice.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport feroviar in Australia  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422241 posts in 5260 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use