Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU)

224 posts, 84741 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16
 
 

📖 Pagination options
Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) orex

O nouă prelungire la contractul de 4 miliarde lei pentru 62 de trenuri de scurt-parcurs : noul termen pentru depunerea ofertelor este 26 septembrie
Ministerul Transporturilor prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a prelungit până pe 26 septembrie termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul de până la 4 miliarde lei pentru achiziția a 62 de trenuri noi de scurt-parcurs. Este o nouă prelungire la licitația lansată pe 16 mai și care avea termen inițial pentru depunerea ofertelor 4 iulie, așadar o întârziere de peste două luni și jumătate față de calendarul inițial cauzată și de clarificările/contestațiile pe care le-au depus companiile interesate.

 


Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) orex

Licitația pentru 62 de trenuri electrice de scurt parcurs merge mai departe după ce CNSC a respins contestațiile Alstom, Pesa și Siemens.
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor ( CNSC) a respins contestațiile companiilor Alstom, Pesa și Siemens la licitația Autorității pentru Reformă Feroviară pentru achiziția a 62 de trenuri electrice noi, de scurt parcurs. Licitația a fost lansată oficial la jumătatea lunii mai cu o valoare de 4 miliarde lei pentru trei loturi și avea termen inițial pentru depunerea ofertelor 4 iulie. După clarificări și contestații, noul termen pentru depunerea ofertelor este 6 octombrie, potrivit Sistemului Electronic de Achiziții Publice. Deocamdată, Ministerul Transporturilor prin ARF a reușit să cumpere în primăvară 20 de trenuri electrice noi de lung parcurs, iar luna aceasta a semnat extensia de contract cu Alstom pentru alte 17 unități noi și o durată de mentenanță dublată la 30 de ani.

Alstom, Pesa (Polonia) și Siemens au solicitat Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor clarificări privind termenele de livrare sau modalitatea de calcul a sarcinii maxime pe osie și suspendarea procedurii de achiziție până la rezolvarea clarificărilor/contestațiilor, dar CNSC a respins toate cele trei plângeri ca nefondate : ,,Respinge, ca nefondate, cererile de suspendare a procedurii de atribuire, formulate de POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SA, SIEMENS MOBILITY SRL și ALSTOM TRANSPORT SA, în contradictoriu cu AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ. Împotriva ei se poate formula plângere, în termen de cinci zile de la comunicare.”- decizie CNSC.

 


Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) orex

DERULAREA PROCEDURII DE ACHIZIȚIE RAME ELECTRICE REGIONALE
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că termenul pentru depunerea ofertelor în cadrul licitației pentru achiziția de rame electrice regionale (RE-R) a fost extins până la data de 12 octombrie.
Motivul prelungirii termenelor de depunere a ofertelor și a solicitărilor de clarificări derivă din necesitatea de a evita interpretări restrictive ale documentației și oferirea de șanse tuturor ofertanților interesați.
Licitațiile se fac pe principiul analizei costurilor pe întreaga durată de viață a materialului rulant și asigurarea funcționalității 100% a serviciului public de transport feroviar de călători. Prin urmare, ofertanții trebuie să propună solutiile tehnologice cele mai performante.
Echipa ARF, împreuna cu echipa de asistență BEI-Passa, face toate eforturile pentru a menține termenul de depunere pe 12 octombrie pentru a se evita, între altele, influențe inflaționiste majore asupra licitației, ținând cont de perioada prin care trece economia europeană.

 


Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) Andrei98

AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ SUSPENDĂ LICITAȚIA PENTRU ACHIZIŢIA DE RAME ELECTRICE REGIONALE (RE-R)
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, azi, 12 octombrie 2022, a suspendat procedura de achiziție a celor 62 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale, în urma publicării pe portalul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a soluției pe scurt în privința contestațiilor formulate pe procedură, respectiv: “admite contestația în parte și dispune remedierea”.

După publicarea deciziei CNSC, ARF va pune în aplicare măsurile dispuse, iar procedura de atribuire va fi reluată, în cel mai scurt timp, conform prevederilor legale.

 



Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) PTMZ

Pe Club Feroviar se zvonește că ar fi vorba de oferte ale PESA și Alstom și (posibil) Siemens. Totuși, la cum e formularea, pare că se bazează doar pe faptul că aceștia trei au depus contestații:
Ofertele au fost depuse de PESA Polonia și Alstom Franța, nefiind la acest moment clar dacă o ofertă a venit și din partea producătorului german Siemens care recent a depus o contestația la licitație, la fel cu PESA și Alstom.

 


Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) punmeister

PESA si Alstom sunt ofertantii pentru toate cele 3 loturi.

https://www.linkedin.com/posts/arf-autor ... _desktop

 



Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) PTMZ

Și aici a câștigat tot PESA:
Producătorul PESA (Polonia) a câștigat și licitația pentru 62 de trenuri de trenuri electrice noi de scurt parcus (Regio) a anunțat luni, 30 octombrie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Contractul cuprins între 3,2 și 4,2 miliarde lei poate fi semnat doar dacă Alstom (Franța) nu depune contestație.  Licitația pentru achiziția a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost publicată în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) pe 16 mai 2022, iar în ianuarie 2023, Alstom și PESA au depus oferte pentru fiecare dintre cele trei loturi după cum Economedia a scris aici. PESA câștigase și licitația pentru 20 de trenuri electrice noi de lung parcurs (InterRegio 2), dar atât Alstom cât și PESA au depus contestație.

Contractul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, trenurile au o garnație de 15 ani care poate fi dublată până la 30 de ani, a transmis pe Facebook ARF.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA -, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 62 de rame electrice regionale (RE-R) – LOTURILE 1, 2 și 3. După finalizarea evaluării propunerilor tehnice, financiare, precum și a documentelor de eligibilitate ale celor doi producători de material rulant care au depus oferte și primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației pentru achiziția materialului rulant nou destinat transportului regional de scurt parcurs pentru LOTURILE 1, 2 și 3, prin desemnarea producătorului de material rulant PESA (POLONIA). Finanțarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Transport (PT) 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

În continuare, menționăm că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri.

Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:

• Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;
• Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;
• Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit”, arată un comunicat ARF.
Alstom ar urma să livreze ARF primul tren nou din comanda de 37 de unități InterRegio pe 2 sau 3 decembrie 2023.

Sursa: Economedia

 


Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) PTMZ

Leit cu licitatia de RE-IR, si Alstom, si PESA au depus contestatii:
- Alstom:
Contestatia Alstom depusa la CNSC - inregistrata la ARF sub nr.7913_10.11.2023_semnat.pdf
Contestatia Alstom depusa la CNSC - inregistrata la ARF sub nr.7913_10.11.2023_semnat.pdf (4.42 MB; downloaded 43 times)

- PESA:
Contestatia PESA depusa la CNSC - inregistrata la ARF sub nr.7950_13.11.2023_semnat.pdf
Contestatia PESA depusa la CNSC - inregistrata la ARF sub nr.7950_13.11.2023_semnat.pdf (1.34 MB; downloaded 48 times)


De data aceasta, insa, lucrurile sunt putin diferite fata de RE-IR: oferta Alstom a fost descalificata pentru ca rama lor nu are dispunerea corespunzatoare a scaunelor de 60%-40% in toate vagoanele. PESA vrea sa se acopere si mai invoca niste cerinte incalcate, copy-paste de la RE-IR, in caz ca se admite contestatia Alstom si dispunerea scaunelor e trecuta cu vederea de CNSC.

Alstom vrea sa demonstreze ca devierea de la dispunerea scaunelor e permisa si incearca sa descalifice oferta PESA cu aceleasi argumente de la RE-IR.

 


Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) PTMZ

Și aici contestația Alstom (dar și cea a PESA) a fost respinsă. Contractul va merge la PESA momentan.

 


Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) orex

𝗦𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗲𝗮 𝗺𝗮𝗶 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰𝗲 𝗮 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗲𝗶
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația formulată de Alstom și astfel, în cel mai scurt timp, Autoritatea pentru Reformă Feroviară #ARF poate semna contractul pentru cea mai mare achiziție de 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, cu societatea câștigătoare POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA.
Aceste trenuri electrice sunt de scurt parcurs și vor fi coloana vertebrală a 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻𝗲 care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători. Caracteristicile tehnice aferente acestor noi trenuri sunt:
✅️ viteză de deplasare până la 160km/h
✅️ acces și locuri pentru persoane cu dizabilități
✅️ acces și spații pentru biciclete
Achiziția este împărțită în 3 loturi, după cum urmează:
1️⃣ 𝟮𝟬 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰𝗲 pentru rutele:
🚉 București Nord – Ploiești Sud – Adjud
🚉 Iași – Pașcani – Suceava
🚉 Bacău – Pașcani
2️⃣ 𝟮𝟯 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰𝗲 pentru rutele:
🚉 Brașov – Gheorgheni
🚉 Arad – Timișoara – Caransebeș
🚉 Huedin – Cluj – Bistrița
3️⃣ 𝟭𝟵 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰𝗲 pentru rutele:
🚉 București Nord – Ploiești Vest – Brașov
🚉 București Nord – Roșiori
🚉 București Nord – București Obor/Fundulea
🚉 Constanța – Fetești
Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Pe lângă achiziția propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional.
Mai mult, potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 - decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziționate vor fi puse la dispoziția operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, iar la expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câștigător al contractului.

 


Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) orex

SEMNARE CONTRACT ARF-PESA PRIVIND ACHIZIȚIA DE RAME ELECTRICE REGIONALE (RE-R)
Astăzi, 30 ianuarie 2024, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI)  a fost încheiat contractul de achiziție pentru rame electrice regionale (RE-R) noi, între AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ (ARF), în calitate de autoritate contractantă, și societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA -, în calitate de furnizor.

 


Re: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU) PTMZ

S-a întors și aici decizia CNSC, deci trebuie întrerupt contractul cu PESA și aici:
Contractul de peste 3 miliarde lei semnat în ianuarie 2024 cu PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs va fi anulat. Curtea de Apel București a admis contestația Alstom (Franța), la fel cum s-a întâmplat și la contractul pentru alte 20 de trenuri de lung parcurs. După ce primește decizia CAB, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) urmează să decidă dacă se dispune suspendarea sau anularea contractului. Practic, în acest moment, ARF rămâne doar cu contractul pentru 37 de trenuri noi de lung parcurs de la Alstom (primul tren, în teste la Făurei, fiind estimat să intre în circulație de-abia la toamnă). Ministerul Transporturilor, prin ARF, a semnat contractul cu PESA după decizia favorabilă a CNSC, legislația obligând la atribuirea contractului, după cum Economedia a explicat aici. Este una dintre situațiile destul de rare în care instanța NU menține decizia CNSC.

Curtea de Apel București a avut termen vineri, 5 aprilie, iar luni, 8 aprilie, a fost publicată decizia:

„Solutia pe scurt: Admite in parte plangerea Alstom Transport S.A.. Modifica Decizia atacata, in sensul ca admite in parte contestaţia formulată de Alstom Transport S.A. si, in consecinta: – anuleaza in parte: (i) Comunicările privind rezultatul procedurii, respectiv Adresa nr. 7616/ 30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 1, a Adresa nr. 7618/30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 2 şi Adresa nr. 7620/30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 3, precum si (ii) Raportul procedurii nr. 7612/27.10.2023 aferent Lotului 1, Raportul procedurii nr. 7613/27.10.2023 aferent Lotului 2 si Raportul procedurii nr. 7614/ 27.10.2023 aferent Lotului 3, in ceea ce priveste evaluarea ofertei PESA; – obliga Autoritatea contractanta la reevaluarea ofertei depuse de POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., conform motivelor expuse in considerentele prezentei hotarari. Respinge plangerea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., ca neintemeiata. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 05.04.2024” se arată în decizia instanței pe care a consultat-o Economedia.

Sursa: Economedia

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2297 forum members have written 422376 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use