Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiProiecte și lucrări finalizate parțial, suspendate sau abandonateDiametrala Nord - Sud (Buzești - Berzei - Uranus)

 

Topic: Stiri si articole din presa

194 posts, 159770 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

S-a decis: Unde va fi reconstruită Hala Matache. În plus, o nouă parcare subterană pe Diametrala N-S

Hala Matache va fi reconstruită pe strada Berzei respectându-se reconfigurarea ei din perioada 1936-1943. În spatele ei, va fi realizată o parcare subterană cu două niveluri. Parcarea va cuprinde și subsolul halei și va deservi zona comercială, dar și locuitorii din zonă. În plus, se ia în considerare și demolarea halelor noi ale pieței, construite după anul 1990, dar și amenajarea unor spații pietonale generoase. Proiectul final de amenajare a zonei va fi stabilit în urma unui concurs de soluții, însă participanții la concurs vor trebui să respecte obiectivele de mai sus.

Proiectul de amenajare a Pieței Matache a fost discutat miercuri în Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei. Acesta propune reconstruirea Halei Matache pe strada Berzei sub forma unei "insule", adiacentă Diametralei Nord-Sud. Practic Hala va fi reconstruită pe vechiul amplasament, puțin mai în spate față de locul pe care l-a ocupat inițial. Potrivit proiectului, reconstrucția Halei Matache se va face la nivelul ei de valoare maximă (corespunzător reconfigurării sale din perioada 1936-1943). Hala își va păstra funcțiunea de piață agro-alimentară.

În plus, pe terenul din spatele Halei Matache va fi construită o parcare subterană cu două niveluri. Parcarea va cuprinde și subsolul Halei Matache și va deservi zona comercială, dar și locuitorii din zonă. Intrarea în parcare se va face din strada Atelierului și de pe Diametrala Nord -Sud (strada Berzei). Parcajul va avea două ieșiri, ambele spre Bulevardul Gării de Nord.

Proiectul propune și demolarea halelor noi ale Pieței, construite după 1990. În același timp, se propune amenajarea unor spații pietonale generoase și dotarea zonei cu mobilier urban specific. De asemenea, potrivit proiectului, înălțimea maximă a clădirilor ce vor fi construite în zonă nu va depăși 8 metri, adică înălțimea Halei Matache.

Zona va avea o funcțiune principală de piață agro-alimentară și funcțiuni secundare de zonă comercială, alimentație publică și artizanat.

Soluția finală de amenajare a zonei va fi aleasă în urma unui concurs de soluții, însă toate prevederile de mai sus vor fi incluse în tema concursului și vor trebui respectate de arhitecții care se vor înscrie în compețiție.

Ce spun membrii Comisiei de Urbanism

Membrii Comisiei de Urbanism spun că tema este foarte restrictivă și lasă puțină libertate arhitecților invitați să vină cu soluții pentru amenajarea zonei. Astfel, proiectul prevede deja unde va fi reconstruită Hala Matache, unde va fi realizată parcarea, câte accese va avea și unde vor fi acestea.

"Trebuiesc făcute toate cele necesare pentru a reface hala cât mai repede. A aștepta până când societatea românească cade de acord asupra unei soluții este o utopie. Eu credeam că e o libertate care trebuie lăsată concursului. Dar dacă cei de la cultură au decis deja... De asemenea, cred că în temă ar trebui precizat clar ca zona asta să capete o consacrare pentru acele produse care sunt ecologice, care sunt cu certificate de producător mai puțin dependent de soiuri străine. Să facem din piața asta un loc în care tradiția să își găsească mai simplu calea", a spus Constantin Enache, membru în Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei.

"Va trebui o zonă de studiu mai largă. Poate ar trebui acordată libertate deplină arhitecților pe restul terenului care aparține primăriei", a spus și arhitectul Dan Marin.

"Cred că tema trebuie să precizeze în mod expres imposibilitatea transformării halei într-un mall, supermarket sau hipermarket. Este posibil ca existența unui parcaj subteran să atragă astfel de intenții. O a doua chestiune este legată de penetrabilitatea acestei zone zi și noapte. Să fie un spațiu public permanent, nu să se închidă la ora 9.00. De asemenea, cred că trebuie să revină la vechile meserii: blănari, pălărieri, rame de tablou. Ar trebui readuse și integrate într-o manieră modernă", a menționat arhitectul Bogdan Bogoescu.

Reprezentanții Primăriei Capitalei nu au anunțat deocamdată un termen pentru organizarea concursului de soluții. Cel care va câștiga concursul va realiza studiul de fezabilitate al proiectului și, posibil, și Planul Urbanistic Zonal.

http://www.b365.ro/s-a-decis-unde-va-fi...febDe.dpuf

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Când reîncep lucrările la Bulverdul Uranus, cu tunelul pe sub Palatul Parlamentului

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a vorbit, miercuri dimineața, despre continuarea lucrărilor la Bulevardul Uranus, unde ar trebui să se treacă la cea de-a doua etapă a proiectului, tronsonul dintre Vasile Pârvan şi Piaţa George Coşbuc, care include şi un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului şi Casa Poporului.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, miercuri dimineața, legat de lucrările la Bulevardul Uranus, că "suntem în faza de a aștepta un an de zile avizul de principiu reluat de către președintele Camerei Deputaților și prezentat Camerei Deputaților. Promisiune este că o rezolvăm după alegeri".

Circulația pe primul tronson din Bulevardul Uranus s-a deschis în luna ianuarie 2014.

Lucrările la prima etapă a bulevardului Uranus, Piaţa Victoriei- Vasile Pârvan, au fost deosebit de complexe ş au presupus reabilitarea şi modernizarea căii rutiere cu minim două benzi pe sens şi bandă pentru biciclişti. Astfel, suprafaţa cu care s-a lărgit bulevardul este de 40.000 mp (o crestere de 50% fata de suprafata initiala), numărul estimat al autovehiculelor care vor traversa artera este de aproximativ 36.000 pe zi, iar numărul estimat de călători este de 72.000 pe zi în autoturisme şi 12.000 pe zi în mijloacele de transport în comun.

De asemenea, lucrările au constat şi în modernizarea şi reabilitarea trotuarelor, modernizarea liniilor de tramvai, modernizarea iluminatului public, dar şi amenajarea spaţiului pietonal şi a spatiului verde adiacent.
Totodată, a fost reorganizat şi refăcut întregul sistem de reţele edilitare (apă, gaze, energie electrică) şi a fost implementat pe toată suprafaţa bulevardului (2 km) sistemul NetCity.

Odată cu modernizarea semaforizării, s-a reorganizat circulaţia cu sensuri unice, astfel: s-a instituit sens unic pe str. Sevastopol, între str. Buzeşti şi b-dul. Lascăr Catargiu, dinspre str. Buzeşti către b-dul. Lascăr Catargiu, pe Calea Giviţei, între Str. Polizu şi b-dul Dacia, dinspre Str. Polizu către b-dul Dacia, pe bd. Gării de Nord, între str. Berzei şi P-ţa Gării de Nord, dinspre str. Berzei către P-ţa Gării de Nord.

Proiectul Uranus a fost împărțit în trei etape:

- Piața Victoriei - Vasile Pârvan;

- Vasile Pârvan - Piața George Coșbuc;

- Piața George Coșbuc- Gara Progresul.

După cea cuprinsă între Piața Victoriei - Vasile Pârvan, urmează tronsonul dintre Vasile Pârvan şi Piaţa George Coşbuc, care include şi un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului şi Casa Poporului.

Diametrala Buzești-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legătura intre Piața Victoriei și Gara Progresul, reprezentând o alternativă la Calea Victoriei și bd. Magheru.

Prima etapă are o lungime de 1.750 de metri și a costat municipalitatea peste 67 de milioane de euro, dintre care 38 milioane lucrările propriu-zise, iar 29 de milioane de euro exproprierile.

http://www.b365.ro/cand-reincep-lucrari...IGFLk.dpuf

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Titlu de  toata jena. Tunelul nu va trece in vecipe sub Palatul Parlamentului.

 


Re: Stiri si articole din presa Nightwolf

Corect, ci PRIN :))

 


Re: Stiri si articole din presa Costin

Consiliul General al Municipiului București a aprobat în şedinţa de joi proiectul tronsonului II al Diametralei Buzești-Berzei-Uranus, cuprins între strada Vasile Pîrvan și Piața George Coșbuc.

Planul Urbanistic Zonal prevede construirea unui tunel pe sub Dealul Arsenalului. Tunelul va avea o lungime de 800 de metri și o adâncime maximă de 20 de metri. Intrarea în subteran se va face de pe strada B.P Hasdeu, din dreptul Institutului de Biologie, va continua pe sub Dealul Arsenalului, între Palatul Parlamentului și Catedrala Mântuirii Neamului și se va ieși pe strada Uranus.





Proiectul celui de-al doilea tronson al Diametralei Buzești-Berzei-Uranus include și lărgirea bulevardelor din perimetrul Palatului Parlamentului, realizarea de noi sensuri giratorii, dar și un pasaj subteran la intersecția Bd. Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei.

Mai exact:

- podul Hasdeu peste Dâmbovița va fi lărgit la patru benzi pe sens, trotuare de patru metri și spațiu verde de doi metri pe mjlocul străzii

- strada B.P Hasdeu va avea două benzi pe sens și va fi lărgită pentru a face loc rampei de intrare în tunelul subteran

- se va realiza un sens giratoriu la intersecția Bd. Națiunile Unite, Strada Izvor și strada B.P. Hasdeu

- strada Izvor va avea trei benzi pe sens

- realizarea unui sens giratoriu la intersecția Bd. Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei cu posibilitatea construirii unui pasaj subteran.

"Se are în vedere construirea unui pasaj subteran la intersecția Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei, însă deocamdată nu a fost luată o decizie clară în acest sens", a precizat arhitectul-șef al Capitalei.

Dispar 5.500 mp din Parcul Izvor și 196 de arbori

Toate îmbunătățirile ce vor fi aduse traficului rutier din zonă vor avea un preț. Și nu doar unul financiar, estimat la 153 milioane euro, ci și unul la nivelul mediului înconjurător. Astfel, pentru a se realiza cel de-al doilea tronson al Diametralei, Primăria Capitalei va distruge 5.500 de metri pătrați din parcul Izvor și va defrișa 196 de arbori.

"Se pierd 5.500 metri pătrați din Parcul Izvor, dar nu e foarte mult având în vedere că parcul are 16 hectare. În plus, o mare parte din cei 5.500 mp figurează în Planul Urbanistic General ca spațiu construibil. Vor fi defrișați și arbori, însă conform legii se vor planta în compensare alți copaci", a declarat pentru B365.ro, arhitectul-șef al Capitalei Gheorghe Pătrașcu.

Proiectul a obţinut toate avizele solicitate de mediu, inclusiv cel de mediu.

"Din cei 5.500 mp. numai 1/3 este, conform Planului Urbanistic General al Municipiului Bucureşti, încadrată în subzona V1a - Parcuri, grădini, scuaruri şi fâşii plantate publice, restul de 2/3 fiind încadrată în subzona CA2 - Subzona centrală cu funcţiuni complexe, cu clădiri de înălţime medie, mare şi cu accente peste 45 metri, cu regim de construire continuu sau discontinuu. Deci doar aprox 1800 mp şi-ar schimba încadrarea urbanistică de spaţiu verde V1a parcuri, cu precizarea ca o parte, aprox 1300 mp, va fi relocata tot pe amplasament ca fâşii plantate publice (fâşie verde de delimitare a sensurilor de mers, sens giratoriu)", precizează reprezentanţii Primăriei Capitalei.

Societatea civilă se opune

PUZ-ul pentru tronsonul II al Diametralei Buzești-Berzei-Uranus a fost pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei în perioada sărbătorilor de iarnă, ceea ce a stârnit nemulțumirea cetățenilor și a ONG-urilor. Data publicării proiectului nu a fost însă și singura nemulțumire. Întregul proiect este considerat "inutil" de societatea civilă.

"Nu sunt de acord. E interesant cum aceasta tentativa de consultare publica a PMB a fost publicata fix inainte de Craciun. Ce mai transparenta! Dincolo de acest aspect, e plin Bucurestiul vechi, in special zonele protejate, de cladiri de birouri pe jumatate pustii si de autoturisme care sufoca traficul pietonilor. Chiar nu mai conteaza interesul si nevoile locuitorilor si pietonilor din Bucuresti? Această magistrală este inutilă. Completaţi centura deja existentă şi nu vom mai avea nevoie de diametrală", scria Ioana Novac pe pagina dedicată dezbaterii publice de pe site-ul PMB.

"Acest PUZ este unul extrem de nociv si extrem de costisitor pentru Bucuresti. Practic peste o jumatate de hectar din parcul Izvor (mai precis 5500 metri patrati) va disparea. Se vor defrisa astfel aproximativ 200 de arbori. In conditiile in care capitala Romaniei, Bucuresti, se afla pe unul din primele locuri la poluare in U.E., prin acest proiect se arata dispretul total pentru sanatatea oamenilor din acest oras, in care spatiile verzi sunt sub normele europene. Avand in vedere sumele care se vehiculeaza pentru realizarea acestui proiect de peste 150. mil de euro, va intreb care este oportunitatea realizarii unui tunel prin curtea Palatului Parlamentului? Se gasesc sute de milioane de euro pentru tuneluri, dar nu se gasesc (de ex.) bani pentru consolidarea sutelor de cladiri care se pot prabusi la primul cutremur mai puternic generand mii de pierderi de vieti omenesti! Sper ca acest PUZ va fi respins de Consiliul General", scria și Alexandru Pană pe aceeași pagină.

Asociația Salvați Bucureștiul susține chiar că acest proiect este ilegal și inutil. Potrivit, ONG-ului:

"proiectul este ilegal, intrucat prelungeste un proiect anulat irevocabil de instanta judecatoreasca,

- proiectul este ilegal, intrucat pe plansele acestuia nu figureaza monumentele istorice,

- proiectul este ilegal, intrucat contravine Planului Integrat de Dezvoltare Urbana pentru centrul orasului,

- proiectul este neoportun, construind o veritabila Cale a Victoriei Socialismului

- proiectul este neoportun, prevazand costuri cu care se pot rezolva probleme reale ale circulatiei in Bucuresti, respectiv soseaua de centura si podurile de trecere peste aceasta".

Proiectul are însă și susținători. "Proiectul mi se pare f bun in principiu, deoarece ar duce oricum la un trafic mai civilizat. Trebuie totusi luata in considerare, dupa finalizare si conservarea arhitecturala a anumitor zone de case, acolo unde aceste case au o anumita valoare arhitecturala", scrie Paul pe pagina de dezbatere publică.

Diametrala Buzești-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legătura intre Piața Victoriei și Gara Progresul, reprezentând o alternativă la Calea Victoriei și bd. Magheru. Proiectul a fost împărțit îin trei etape:

- Piața Victoriei - Vasile Pârvan;

- Vasile Pârvan - Piața George Coșbuc;

- Piața George Coșbuc- Gara Progresul.

Prima etapă, care a fost aproape finalizată, are o lungime de 1.750 de metri și a costat municipalitatea peste 67 de milioane de euro, dintre care 38 milioane lucrările propriu-zise, iar 29 de milioane de euro exproprierile.

- See more at: http://www.b365.ro/tunelul-pe-sub-palat...Yb08V.dpuf

 



Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

http://www.b365.ro/mobi/tunel-subteran-...41500.html

Tunel subteran la Parlament şi parcare sub Sala Palatului, în strategia de dezvoltare a României

Strategia de dezvoltare teritorială a României, redactată de Guvern, cuprinde, printre altele, un tunel subteran la Parlament şi parcare sub Sala Palatului.
Documentul redactat de Guvern include proiecte pe termen lung care să contribuie la dezvoltarea țării în următorii 20 de ani. Printre acestea se numără şi construcția unui tunel subteran sub Palatul Parlamentului, dezvoltarea unui centru de agrement de tip Aqualand în comuna Dudeștii Noi (județul Timiș), proiect pregătit pentru finanțare europeană încă din 2010, și amenajarea de parcări subterane sub Sala Palatului și Grădina Icoanei din Capitală.

Tunelul de sub Palatul Parlamentului va asigura conexiunea rutieră între Bulevardul Vasile Pârvan-Calea Rahovei.

Tunelul pe sub Palatul Parlamentului a fost aprobat de CGMB în luna februarie a anului trecut. Odată cu acest proiect, o parte din Parcul Izvor va dispărea.

Sunt incluse în strategie și construcția de parking-uri multietajate, supra și subterane în zonele centrale ale municipiilor reședință de județ, construcția triunghiului feroviar Gara de Nord - Gara Obor - Gara de Sud, cu reconfigurarea și modernizarea Gării de Nord și construcția de tuneluri subterane între cele 3 stații, construcția unui nou aeroport internațional în zona de sud a municipiului București, scrie profit.ro.

Tot pentru următorii ani sunt pregătite proiecte pentru înființarea de parcuri științifice și tehnologice la Măgurele, Otopeni, Popești-Leordeni, Chiajna, Berceni, Băneasa, Văcărești, Timișoara, Cluj-Napoca, Baia Mare, Târgu Mureș, Arad, Bacău, Mioveni, Brașov, Cugir și de parcuri industriale la Brăila, Iași, Oradea, Pitești, Arad, Baia Mare, Târgu Mureș, Alexandria, Turnu Măgurele, Câmpia Turzii, Medgidia, Calafat, Botoșani, Suceava, Vaslui, Focșani, Deva, Constanța, Petrila, Râmnicu-Sărat, Drobeta Turnu-Severin, Drăgășani, Aiud, Corabia, Fălticeni, Onești, Caracal, Reșița, Călărași, Ploiești, Cluj-Napoca, Zalău, Roman, Brașov, Târgu Secuiesc, Dorohoi, Craiova, Giurgiu.

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Stimati colegi, toate discutiile le gasiti la discutii, aici rămân doar stirile.

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

http://www.b365.ro/bulevardul-uranus-co...Od1b8.dpuf

Bulevardul Uranus, construit ILEGAL. Primăria, obligată să reconstruiască Hala Matache

Bulevardul Uranus, inaugurat cu mare fast în Capitală în anul 2014, este construit ILEGAL, cu acte FALSE. Cel puţin aşa susţine Tribunalul Bucureşti care a constatat că mai multe avize, obţinute de Primăria Capitalei pentru demolarea unor clădiri de pe traseul şoselei, ar fi luate ilegal de la diferite instituţii. În consecinţă, Primăria Capitalei ar fi obligată de instanţă să reconstruiască cel puţin trei imobile dărâmate, printre care şi Hala Matache, anunţă Realitatea TV.

Judecătorii au stabilit că Hala Matache şi alte imobile au fost demolate fără drept de Primăria Capitalei pentru a face loc Bulevardului Uranus. Astfel, municipalitatea ar putea fi obligată să le ridice la loc, pe vechiul amplasament, anunţă Realitatea TV.

Asta în condiţiile în care Tribunalul Bucureşti a constatat că avizele obţinute de Primăria Capitalei, printre care şi avizul de mediu pentru construirea şoselei din centrul Capitalei, ar fi ILEGALE. În consecinţă, judecătorii au decis că trebuie reconstruite trei imobile demolate de pe traseul bulevardului Uranus, printre care şi Hala Matache, anunţă Realitatea TV.

 


Re: Stiri si articole din presa Robert24

Astia de la B.365 sunt atat de handicapati???
NU EXISTA Bulevardul Uranus!!!!!!!!!!
Exista strazile Buzesti si Berzei (momentan)!

Va rog INSISTENT sa nu mai folositi acest termen cretin!

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

Care termen cretin ?...
B.365 ?!....
:lol:

 


Re: Stiri si articole din presa shoppy

:lol: , +1, e mai pompieristic asa cu bulevardul construit ilegal, strada x si y construite ilegal e mai e duzina :mrgreen: .

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Diametrala Nord - Sud (Buzești - Berzei - Uranus)  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422123 posts in 5256 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use