Regiunile RomânieiBanatJudețul TimișIstoria transportului public în municipiul Timișoara

 

Topic: Troleibuzele DAC/Rocar

14 posts, 5248 views
Troleibuzele DAC/Rocar stefan_br

Un set de fotografii din anul 1992.
Foto: Henrik Karl Nielsen
dac 5 tm.jpg (208.6 KB; downloaded 4900 times)
dac tm.jpg (188.61 KB; downloaded 4888 times)

 



Re: RAT Timisoara- Troleibuze DAC (ex) punmeister

Eu ma mir ca se vad atasamentele de pe Transira.

 


Re: RAT Timisoara- Troleibuze DAC (ex) PaulIP

Destule se vad "la liber". Pentru restul e nevoie de cont.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: RAT Timisoara- Troleibuze DAC (ex) ADK

Cont care nu se mai creează, datorită politicii unora. :evil:

 


Re: RAT Timisoara- Troleibuze DAC (ex) Robert

Păi normal că nu mai crează, că acolo e ca o sectă. Ei centrează, ei dau cu capul. Așa cenzurezi lumea, nepermițând decât găștii tale să intre.

La Cluj de exemplu de vreo 2 ani aceiași persoană comentează și răspunde :))

 


Re: RAT Timisoara- Troleibuze DAC (ex) cris_m

Ce legatura are asta cu DAC-urile de la Timisoara? Reveniti la subiect, va rog!

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: RAT Timisoara- Troleibuze DAC (ex) GPS

Și pentru că s-a vorbit aici despre troleibuzul DAC 317ET 5, care din păcate nu a mai apucat să facă parte din colecția numeroasă de vehicule istorice ale orașului, să urmărim lista troleibuzelor DAC / ROCAR care astăzi se află încă în parcul societății din Timișoara. Toate vehiculele vor ajunge exponate în Muzeul Corneliu Mikloși.

DAC 117EA 71
ROCAR 217E 4
ROCAR 217E 6
ROCAR 317EC 7
ROCAR E312 84

 


Re: Troleibuzele DAC PaulIP

E vreo diferenta intre 317ET si 317EC? T vine de la Tiristoare, echipare regasita pe 317. C banuiesc ca vine de la Chopper, dar Chopper au avut 217E... :?

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele DAC GPS

Nu există diferențe, noua serie urmând modelul anterior construit. Într-adevăr, C vine de la Chopper, dotare ce s-a regăsit la articulate doar pe modelul 317.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele DAC ADK

Nu știu dacă se găsește sau nu răspunsul pe undeva, dar cum a ajuns fostul #10 (și se pare că doar el) să aibă așa uși stil SUA? să fi fost vre-un model de export?
Foto: Andrei Birsan (2007)
_C10-11-DB_1.jpg (107.18 KB; downloaded 2010 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele DAC GPS

Ușile provin de la fostul tramvai prototip V2C produs de Electrometal Timișoara în anul 1986.

C2C84CE2-3303-4ED7-A320-1E6112EA6177.jpeg (378.86 KB; downloaded 1981 times)


Sursa foto: Christian Schiedel via STPT Forum

 


Re: Troleibuzele DAC PTMZ

Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean
📜🚎 [GALERIE FOTO]: Troleibuzele Rocar 217E - povestea continuă. Vă prezentăm o ediție specială #MuseumMonday.

👨‍⚖️ Anul acesta compania de transport public din Târgu-Jiu a scos la licitație troleibuzele vechi pe care le avea în flotă, și pe care le-a utilizat mai bine de 25 de ani, iar veștile sunt bune pentru patrimoniul tehnic românesc!

🥳 Două exemplare vor fi păstrate de #Transloc drept vehicule de muzeu: un troleibuz solo de 12 metri Rocar 212E (numărul 117 - TG JIU 0121) și un troleibuz articulat Rocar 217E (numărul 109 - TG JIU 0113).

🥳 Mai mult, din cele 8 troleibuze Rocar scoase la licitație, un alt exemplar și-a găsit un nou destinatar și va ajunge în #muzeu. Vorbim despre un troleibuz articulat produs în 1994, model #Rocar217E, a cărui istorie o vom detalia astăzi.

📜 Povestea troleibuzului „Național” (așa cum a ajuns să fie cunoscut) începe în anul 1994, când acesta ajunge de la fabrica #ROCAR din București în orașul de pe #Jiu, unde primește numărul de parc 105. O rețea abia inaugurată, cu troleibuze noi de producție autohtonă, aceasta avea să fie o poveste ce se va scrie în următorii 27 de ani. Sosit într-o schemă cromatică alb-albastru, acesta era unul din numeroasele troleibuze #217E ale vremii, ce împânzeau orașele țării în anii 1990. La #TârguJiu vor sosi 12 astfel de troleibuze. Troleibuzul cu numărul 105 se va remarca la începutul anilor 2000, atunci când pe afișajul frontal este lipită o reclamă la ziarul #Național. Această reclamă va rămâne până în zilele noastre, dăinuind aproape 20 de ani. Deși o reclamă banală, monotonă, aceasta va transforma troleibuzul într-unul special, cunoscut atât de pasionații de transport public, cât și de călătorii de zi cu zi. Ulterior promulgării OUG (R) 195 din 12 decembrie 2002, troleibuzul este înmatriculat cu numărul TG JIU 0109.

🛠️ Întreținerea de care a beneficiat de-a lungul anilor, atât din punct de vedere tehnic, cât și estetic, a făcut din acesta un pretendent la restaurarea și expunerea într-un muzeu al transportului public. Șansa a venit anul acesta, când Târgu-Jiu (ultimul oraș ce mai avea în circulație astfel de #troleibuze) le-a scos la vânzare. Fiind reabilitat estetic în anul 2021 și prezentându-se în condiții tehnice acceptabile, troleibuzul „Național” a fost achiziționat de #Timișoara pentru a fi inclus în patrimoniul Muzeului de Transport Public #CorneliuMikloși.

⚠️ Din păcate Capitala țării, care a produs acest model în sute de exemplare, nu a păstrat niciunul pentru muzeu. Degeaba a fabricat și operat mii de mijloace de transport public - istoria ROCAR nu are un muzeu unde să fie expusă, iar patrimoniul tehnic a sfârșit aproape în totalitate la fier vechi, excepție făcând 2 troleibuze Rocar ce au fost salvate în ultima clipă prin demersurile făcute de Asociatia Metrou Usor (cu sprijinul masiv al societății civile) în anul 2020. Tot la fosta #RATB (actuala #STB) a circulat chiar prototipul seriei 217E, încă din perioada comunistă.

🏛️ Cu speranța că vom reuși salvarea unui astfel de model și pentru #București, dar și cu dorința de a vedea edificat un muzeu în care acest vehicul să fie expus, vă rugăm să semnați (1 min) petiția pentru a înființa #MuzeulTransportuluiBucureștean: https://campaniamea.declic.ro/petitions/ ... urestean

📸 Credit foto: Mihai Paraschiv (Director General Transloc)
FB_IMG_1683481910458.jpg (76.01 KB; downloaded 1212 times)
FB_IMG_1683481914712.jpg (81.46 KB; downloaded 1212 times)
FB_IMG_1683481917166.jpg (85.05 KB; downloaded 1212 times)
FB_IMG_1683481919688.jpg (75.99 KB; downloaded 1212 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele DAC ADK

Din trecut:

217EA #68:
Autor: Klaus Mundt
chrome_screenshot_1690488273497.png (1.7 MB; downloaded 884 times)


317E-urile #1, #3, #7 și #10:
Autor: Klaus Mundt
chrome_screenshot_1690487674168.png (1.69 MB; downloaded 884 times)

chrome_screenshot_1690487814834.png (1.69 MB; downloaded 884 times)

chrome_screenshot_1690487978213.png (1.7 MB; downloaded 884 times)

chrome_screenshot_1690487753820.png (1.7 MB; downloaded 884 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Timișoara  • 
Choose destination

Since our 2304 forum members have written 422763 posts in 5266 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use