Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Proiecte uitate, proiecte abandonate

256 posts, 113569 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 19
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

@mindmasster Nu imi dau seama exact despre ce tunel vorbesti pe M4 in dreapta intre 1 Mai si Basarab. Eu vorbesc numai de ce este intre Basarab si GdN, M3 nu are treaba cu Crangasi, sau cel putin ramura de nord, care ajungea de la Victoriei la GdN via Titulescu. M3 ramura de sud (nu stim sigur ca s-ar fi numait tot M3 la momentul constructiei) venea de la Crangasi pe traseu comun cu M1, deci prin acelasi tunel. De la Crangasi se desparteau, dar intre GdN si Crangasi era tunel comun.
S-ar putea ca tu sa te referi la PLS Grant, locul de unde sensurile M4 se despart.
andrei11 wrote:
5) IDEE. Una din magistrale, metroul ar fi venit 'pe falsa' la peron, si va spun imediat care, uitandu - ma  la 'Sectiunea F' : magistrala de deasupra, care nu are perete despartitor la intrarea in GdN ( deci M 3 ). Asadar M 3 intra pe 'fals' in statie. Cum se stie, si la ora actuala M 1 nu are pereti despartitori la intrarea in statie.
In felul acesta schimbul de calatori se facea 'normal' si nu in crucis.

Adica se mergea "pe invers" pe M3 precum pe tronsonul NG-AS sau doar la intrarea in statie se incrucisau sensurile ?

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate mindmasster

sab wrote:
@mindmasster Nu imi dau seama exact despre ce tunel vorbesti pe M4 in dreapta intre 1 Mai si Basarab. Eu vorbesc numai de ce este intre Basarab si GdN, M3 nu are treaba cu Crangasi.


In momentul cand pleci din statia Grivita da? Mergi cam 2 ,3 minute dupa care trenul incetineste foarte mult ( 10-20 km/h) . Pana sa intrii in statia Basarab pe dreapta daca te uiti o sa vezi un tunel care este mult mai jos decat M4 . Am inteles ca tu vorbesti de Basarab -GdN .

@andrei11: Legat de punctul 6 . Cand trenul intra in statia Basarab venind de la GdN (vorbim de M1) se vede cu ochiul liber ca urca mult. Si din metrou iti dai seama . Cel mai bine stai exact la capatul statie si uitate la metrou cand intra in statie sa vezi ce panta mare are.  Pe M4 nu exista asa ceva

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Locul unde incetineste M4 este in zona Pasajului Grant si unde trece peste M1(doar sensul 1Mai-Basarab), celalalt sens M4 nu are nicio treaba cu M1. Cred ca tu ai remarcat o ramasita constructiva de la PLS Grant, dar nu are nicio treaba cu M3.
Referitor la M1, intr-adevar el urca la intrarea in Basarab, acest lucru este normal si era in proiect. Acolo M1 iesie de sub M3 si se indreapta spre Basarab, care este (cam) la nivelul M3. Ei, cam asa se intampla si in locul unde s-au unit cele doua tuneluri, in zona muzeului CFR. M1 urca acolo, dar nu este nevoie de o panta asa accentuata. Daca nu o simtim pe cea de la Basarab nu o simtim nici pe cealalta, dar sunt evidente ambele.
Uita-te la sectiunile A, B si C din schema de la pag 3 sa vezi cat urca M1 la intrarea in Basarab.
andrei 11 se referea la pct 6 doar la linia de legatura M1-M4 care pare intr-adevar sa urce, dar cred ca numai datorita faptului ca nivelul M3 nu este "constant" pe parcursul interstatiei Basarab-GdN, ci urca sau coboara si el. La aceasta se adauga faptul ca exact unde incepe linia M1-M4 incepe sa coboare M1 catre nivelul de jos al tunelului suprapus, cel care-i era rezervat, deci s-ar putea sa fie o combinatie de factori care fac ca aceasta linie tehnologica, care teoretic leaga nivelul M3 din statia GdN cu nivelul M3 al tunelului, sa urce totusi putin.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate mindmasster

sab wrote:
Locul unde incetineste M4 este in zona Pasajului Grant si unde trece peste M1(doar sensul 1Mai-Basarab), celalalt sens M4 nu are nicio treaba cu M1. Cred ca tu ai remarcat o ramasita constructiva de la PLS Grant, dar nu are nicio treaba cu M3.


Ok , pe asta am lamurit-o. Adevarat . Doar pe 1 Mai - Basarab vezi acele ramisite .

sab wrote:
Referitor la M1, intr-adevar el urca la intrarea in Basarab, acest lucru este normal si era in proiect. Acolo M1 iesie de sub M3 si se indreapta spre Basarab, care este (cam) la nivelul M3. Ei, cam asa se intampla si in locul unde s-au unit cele doua tuneluri, in zona muzeului CFR. M1 urca acolo, dar nu este nevoie de o panta asa accentuata. Daca nu o simtim pe cea de la Basarab nu o simtim nici pe cealalta, dar sunt evidente ambele.
Uita-te la sectiunile A, B si C din schema de la pag 3 sa vezi cat urca M1 la intrarea in Basarab.


M-am uitat. E ok. Urca si asta e bine .  :lol: .

Alte legende mai aveti?

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

@mindmasster
Sa o luam pe rand. Ceea ce vezi tu inainte de Basarab venind de la Grivitei este M 4 Basarab - Grivitei care nu urca, nu coboara, ci merge drept. Cel ce urca este tunelul 'tau' Grivitei - Basarab, ceea ce face sa-ti para ca celalalt tunel coboara, dar de fapt nu coboara, ci urca tunelul tau.
Punctul 6 este un rationament care porneste de la o premisa falsa....
Asadar cand iese din GdN 1 M 1 este la nivelul lui M 3, ok ?
Apoi trenul coboara acentuat, ajunge la nivelul lui de pe vremea lui Ceasca sub M 3, apoiurca accentuat pentru a ajunge la nivelul lui M 3 in gara Basarab.
Asadar facand simplificarile de rigoare, trenul pleaca de la nivelul lui M 3 de la GdN 1 pentru a ajunge la acelasi nivel ( M 3 ) la Basarab.
Tunelul tehnologic M 1 / M 4 nu prea are ce inclinatie mare sa aiba, trebuie sa te uiti pe sectiunile A, B si F ca sa vezi variatia in plan vertical a tunelurilor.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

andrei11 wrote:
..magistrala de deasupra, care nu are perete despartitor la intrarea in GdN ( deci M 3 ). ...
Cum se stie, si la ora actuala M 1 nu are pereti despartitori la intrarea in statie..

Ma gandesc ca tunelul M3 nu era supus la asa mari "incercari", el nu avea deasupra un tunel activ, poate ca asta este motivul pentru care peretele despartitor lipseste pe acea portiune. Nu este de neglijat nici ideea ta, in mare ar fi fost o incrucisare cam ca la Dristor2, numai ca statia era cu peroane laterale. Totusi solutia intersectiei in X a sensurilor de mers ar fi fost cam neobisnuita.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate mindmasster

andrei11 wrote:
@mindmasster
Sa o luam pe rand. Ceea ce vezi tu inainte de Basarab venind de la Grivitei este M 4 Basarab - Grivitei care nu urca, nu coboara, ci merge drept. Cel ce urca este tunelul 'tau' Grivitei - Basarab, ceea ce face sa-ti para ca celalalt tunel coboara, dar de fapt nu coboara, ci urca tunelul tau.


Ok, tunel meu (M4 ) urca iar tunelul care il vad pe partea dreapta coboara . Ai zis ca sunt ramasite . Da , ok , coboara coboara da pana unde , ca in statia  Basarab nu ajunge .

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Stati putin ca este o neintelegere. Daca esti pe M4 si vii de la 1 Mai catre Basarab nu ai ce sa ai in dreapta, niciun tunel. Ai in stanga celalalt sens al M4, dar in dreapta nu prea ai ce...
Eu nu am remarcat nimic, dar nu prea are ce sa fie in afara probabil de o zona mai "largita" prin care s-a introdus scutul sau de o zona unde s-or fi turnat niste pereti mulati la supratraversarea M1.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

:?:  :?:  :?:  ce tunel prin partea dreapta vede colegul nostru de la Grivitei la Basarab  :?:  :?:  :?: Imposibil ca mindmasster  sa confunde o parte mai largita de la Grant cu un tunel.... Poate revine cu o precizare. Si acolo nu sunt 'ramasite' de nici un fel, toate constructiile de acolo sunt functionale   :idea:
Poate merge cu spatele la directia de mers ? Dar ne-ar fi spus si e imposibil sa confunde sensurile de deplasare.
sab wrote:
Totusi solutia intersectiei in X a sensurilor de mers ar fi fost cam neobisnuita.

Si la portiunea NG - AS de pe actualul M 3 nu ti se pare ceva neobisnuit ? ( referitor la sensurile de mers...)( Proiect  inceput tot pe vremea 'cealalta' ).

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate mindmasster

Da nu stiu de ce naiba am zis partea dreapta cand este de fapt stanga pe sensul de mers spre Basarab . Exact cum te uiti spre Basarab in stanga nu in dreapta .mii de scuze . Eu am fost tampit cand am zis dreapta .

Imi cer scuze inca odata andrei si sab

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

sab wrote:
andrei 11 se referea la pct 6 doar la linia de legatura M1-M4 care pare intr-adevar sa urce, dar cred ca numai datorita faptului ca nivelul M3 nu este "constant" pe parcursul interstatiei Basarab-GdN, ci urca sau coboara si el.

Am lamurit-o si pe asta. Am alaturat sectiunile A si F care sunt facute la scara, am echivalat 'cota 0' si iata ce mi-a dat : M 1 urca vreo 4 metri 4 metri si ceva de la GdN 1 la Basarab. Linia tehnologica are vreo 150 metri pe putin - chiar si vreo 200 metri, ceea ce rezulta o panta de 2 - 2 si ceva %. Superacceptabil. ( Sectiunea A reprezinta cota lui M 3 in zona Basarab, cand se inscrie spre Titulescu iar sectiunea F reprezinta cota liniilor la vreo 50 metri inainte de intrarea in GdN 1)
3 metri.jpg (18.44 KB; downloaded 4764 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

andrei11 wrote:
: Si la portiunea NG - AS de pe actualul M 3 nu ti se pare ceva neobisnuit ? ( referitor la sensurile de mers...)( Proiect  inceput tot pe vremea 'cealalta' ).

1.acolo nu se incruciseaza sensurile, pur si simplu de la NG se circula pe stanga si nu pe dreapta ca in restul retelei, dar se circula pe acelasi fir pana la capat. Este intr-adevar o noutate, dar, inca o data, nu se incruciseaza sensurile, ceea ce poate da nastere la conflicte. Sau nu am inteles eu solutia ta ?
2. nu sunt asa sigur ca ceea ce vedem astazi este ceea ce s-a gandit pe vremea lui Ceasca. Am mai spus-o, nu o reiau aici, nu este topicul potrivit.
Pana la urma ce propui tu nu este mare diferenta fata de Dristor 2 sau AS, numai ca aici la GdN in cazul tau ar fi fost o dubla incrucisare, inainte si dupa statie. Peronul de sosire ar fi fost clar delimitat fata de cel de plecare, nu este ca la D2, unde se soseste si se pleaca de la orice peron.
La GdN suprapusa, in cazul propus de tine se mergea normal pana aprape de statie, apoi se schimba sensul, se intra in statie "pe invers"  la peronul actual catre Basarab, coborau calatorii, apoi garnitura mergea in rebrusment (remiza), schimba inca o data linia, trecea la peronul actual catre Victoriei (dar indreptata "invers" , catre Basarab) , incarca calatorii, pleca si facea iar un macaz ca sa revina pe linia "normala". Adica 3 macazuri. Mi se pare complicat, insa cred ca trebuie sa fi existat o solutie mai simpla acolo...
mindmasster wrote:
Da nu stiu de ce naiba am zis partea dreapta cand este de fapt stanga pe sensul de mers spre Basarab . Exact cum te uiti spre Basarab in stanga nu in dreapta

Atunci cred ca lucrurile s-au clarificat. Ceea ce vezi tu este exact celalat sens, care dupa ce iese din Basarab face stanga pentru a ajunge in PLS Grant, undeva in lateralul Caii Grivitei , langa gardul CFR. De acolo sensurile M4 se despart din nou. Nu stiu de ce s-a ales aceasta solutie...Sensul Basarab-Grivita putea sa mearga drept, pe drumul lui, fara sa-l abati pe la PLS Grant. Insa probabil s-a ales locul acela ferit pentru a se face groapa pentru scut, ceea ce a condus la acest traseu putin ciudat.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Incrucisarea ar fi fost numai la sosire / plecare in / din statie, ca la rebrusment nu se pune, rebrusmentul ar fi avut 4 linii, acolo cum o iei tot trebuie sa se traca pe sensul opus. Singurul neajuns la solutia propusa de mine era ca nu se putea intra / iesi din statie in acelasi timp, un amanunt peste care se poate trece, nu e asa de grav.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Eu ma gandesc daca nu cumva schimbul se facea totusi pe la nivelul turnichetilor (actual). Cei din statia M1 urcau practic 2 etaje pana acolo, cine voia sa iasa iesea, cine voia sa schimbe cobora in statia M3. La fel cei care intrau in statie coborau pana la nivelul turnichetilor (comun pentru M1 si pentru M3), dupa care coborau in statia dorita.
Nu cred ca existau turnicheti diferiti pentru fiecare statie.
Desi  dpdv al fluxurilor de calatori mi se pare mai logic sa nu se amestece cei care schimba cu cei care ies/intra, ceea ce implica inca un etaj intermediar, intre cele doua statii. Asta insemna ca daca intrai in statie prima oara la GdN coborai pana la nivelul turnichetilor, apoi cine voia pe M3 cobora un etaj direct in statie, iar cine voia pe M1 cobora practic 2 etaje pana la nivel intermediar, apoi inca un etaj pana in statia M1. Cam complicat...
Pacat ca nu avem o sectiune mai aproape de statie. Exista totusi un amanunt interesant la "F", peretii mulati sunt mult mai adanaci decat pe restul interstatiei. Ce poate sa insemne asta ?

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422075 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use