De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

1929 posts, 410377 views
 
Go to page:  1  ... 132 133 134 135 136 137 138
 
 

📖 Pagination options
Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire ByOnu

Burduja vrea tunel rutier de la Presei pana in Berceni.

Ignorand nefezabilitatea tehnica si economica a propunerii, ... ce mizerie de promisiune anacronica. Doar pentru propunerea asta DACA nu as avea de ales DECAT intre Firea si Burduja, ... nu l-as alege pe nenea asta.

tunelul urban bucuresti al lui sebastian burduja.jpg (647.3 KB; downloaded 474 times)


Sursa informatie si captura video: https://facebook.com/tianu/videos/431183949526398/

 


Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire Costin

Eu as astepta A0 complet functional (inelul complet) inainte de a judeca aceasta propunere. Daca A0 nu scoate traficul din centru, atunci ceva de genul asta ar ajuta, de fapt, destul de mult.

Sursa: Oslo

 


Re: Sectorul 4 reiny2000

ByOnu wrote here:
Sursa G4media. Nu credeam sa mai existe spirit civic in sectorul 4.
Degeaba dacă majoritatea se bucură că primesc loc de parcare și îl votează pe Băluță cu 2 mâini.

 


Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire ByOnu

Costin wrote here:
Eu as astepta A0 complet functional (inelul complet) inainte de a judeca aceasta propunere. Daca A0 nu scoate traficul din centru, atunci ceva de genul asta ar ajuta, de fapt, destul de mult.

Sursa: Oslo


Imi pare rau ca nu o sa iau totusi drept un exemplu pozitiv intrutotul Oslo. Trebuie luate partile bune de peste tot, caci prosti sunt peste tot si prostii s-au facut peste tot (vezi Europa occidentala in anii '60-'70 cu desfiintari masive de transport public electric, samd). Am mers prin diverse locuri prin Europa si am ajuns sa realizez totusi ca uneori nu ne dam credit pentru cat suntem de norocosi cu sistemul de transport public pe care il avem.

Cred ca daca A0 nu va rezolva problema traficului din centru (sper ca nu vrei sa zici ca: pentru ca vor fi oameni care nu vor vrea sa foloseasca A0 si vor prefera sa taie orasul in tranzit, trebuie facut tunel), atunci putem taxa intrarea in oras sau in centrul inelului median, descurajand traficul de tranzit nejustificat. Iar daca vom avea bani de bagat in betoane subterane, clar nu cred ca trebuie sa ne apucam sa facem tunel pentru masini, ci pentru trenuri.

In campania lui Burduja nu se vorbeste deloc despre transport public, lucru surprinzator din moment ce Bujduveanu 4 ani si-a facut campanie masiv pe TP.

 


Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire Costin

A0 nu rezolva tranzitul din Berceni in Baneasa, de exemplu. Cat de mult aglomereaza astfel de trasee centrul orasului vom vedea dupa ce A0 va fi functionala complet. Si asta ziceam, nu ca Burduja a inventat o solutie miraculoasa, dimpotriva, e doar alta iteratie a aceleiasi idei servita publicului in ultimii ani: inca un pasaj va rezolva problema.

Dar asta nu inseamna ca nu ar trebui sa analizam ideea mai tarziu. Nu sa ne apucam de sapat, ci sa analizam.

Oslo are 3 semi-inele (nu sunt intregi ca sudul orasului e la malul marii) plus un tunel est-vest prin centru. Tunelul are benzi bus si orasul are cateva trasee expres de bus, complementare transportului pe sine, care sunt foarte solicitate la ore de varf si folosesc din plin tunelul cu benzile dedicate. Tunelul este constructie noua (cca 15 ani) si a scos o multime de autostrazi, pasaje si giratorii suspendate din centrul orasului. Deci nu e nicidecum o greseala.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire ADK

Problema ar fi că în subteran se găsește deja metroul, care nu știu exact cum va fi evitat (probabil doar prin săpături mai adânci), deși București este deja aglomerat de aproape orice vrei, așa că orice update de genul să nu afecteze ceva (trebuiesc făcute studii serioase și cântărite toate, dacă se poate, sunt bani etc că fiecare zonă a lumii are pământul diferit), deși pe dedesubt aș dezvolta mai bine metroul (tot sunt proiecte aproape și puse în practică spre CFR Progresul, Cora Alexandriei etc), cu Park & Ride la intrările în orașe, de ce să favorizăm tot mașina? Centuri deja există, că acum vrem dinspre comuna Berceni (să luăm exemplul) să ieși direct la Universitate evitând tot traficul...

 


Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire reiny2000

@Costin pentru Berceni - Băneasa e nevoie de DNCB.

 


Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire subway guru

A0 e pentru a rezolva ocolirea orașului de către traficul greu de tranzit.
Dncb e cel ce va fi bulevard orășenesc periferic, odată finalizat.

 


Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire Costin

Da, corect.

Sigur ca acum Burduja e in campanie electorala si nu trebuie luat totul de bun. Am mai zis, la urma urmei "inca un pasaj" e ceea ce poporu' vrea sa auda, deci faptul ca il promite acum e doar pentru voturi, nu inseamna nimic mai mult.

Dar repet - eu nu stiu daca un tunel diametral pe sub Bucuresti e o idee inerent proasta. Poate ca e. Dar trebuie studiata dupa ce avem A0 si DNCB gata si concluzionat atunci.

 


Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire orex

Aceeasi elucubratie ca si aia cu autostrazile suspendate, numai ca Seby nu-i, inca, uns cu toate alifiile ca don Sorin, sa muste lumea la chiftea! :rofl:
PS
Sa nu uitam ca FIIrea in 2(doua) luni, in 2019, s-a dezis de un proiect indraznet pentru ”bucuresteni”, taxa Oxigen! Care viitor primar general e la fel de cutezator in a sustine un astfel de demers?! :think: Niciunul! :rofl:

 



Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire ByOnu

https://adevarul.ro/politica/ce-este-pro ... 961.html

Ce este proiectul Tunel Urban București. Burduja: "M-am inspirat din exemplul Bostonului"
George-Andrei Cristescu
29.04.2024 13:44

Proiectul "TUB - Tunel Urban București" ar legat Sudul orașului de Nord, susține Sebastian Burduja.

„Am un proiect care, practic, leagă nordul de centrul Capitalei și mai departe. Am discutat cu mulți specialiști. Eu îi spun «TUB – Tunel Urban București». De unde m-am inspirat? Din exemplul Bostonului (…). Ce vreau să fac este să începem acest proiect care va lega pasajul de la Piața Presei Libere cu Piața Arcului de Triumf, Charles de Gaulle, Victoriei, Romană, Universitate, Unirii, Tineretului. Dacă avem axa asta care taie practic orașul de la nord înspre sud, decongestionăm traficul și redăm spațiul de suprafață oamenilor. Ați văzut ce frumos e pe Calea Victoriei pietonală?”, a declarat Sebastian Burduja, la B1TV.

Mai exact, este vorba despre redirecționarea mașinilor în subteran, având în vedere că orașul este aglomerat.

„Toată filosofia dezvoltării urbane, eu asta am studiat, pentru asta m-am pregătit, și la Stanford, și la Harvard, și la Banca Mondială, patru ani la Washington, dezvoltare urbană, ce înseamnă să crești o capitală. Un oraș modern e un oraș pentru oameni, nu pentru mașini, asta este realitatea. Ce trebuie să facem cu mașinile? Să le ducem în subteran, nici măcar în suprateran. Pasajele supraterane am văzut cred unu inaugurat în ultimii patru ani (…). Întreținerea la un pasaj de suprafață în general e mult mai scumpă decât întreținerea unui pasaj subteran”, spune președintele PNL București.

Liberalul da exemplul altor capitale europene unde cetățenii folosesc mijloace de transport precum motociclete sau biciclete.

„Dacă ne uităm în alte capitale europene, vedem că numărul de motociclete, de motoscutere, de biciclete este mult mai mare decât în București – poate îi ajută mai mult și vremea, deși dacă mă uit la Amsterdam, de exemplu, care și-a făcut o mega rețea de piste de biciclete, nu e un oraș cu o vreme mai prietenoasă decât Bucureștiul neapărat. (..) Da, e un oraș blocat. Bucureștiul a rămas parcă încremenit în timp, nu și-a dezvoltat infrastructura de mobilitate – și nu mă refer doar la infrastructura pentru mașini. Mă refer și la benzi unice, s-a făcut prea puțin, asta e realitatea. Mă refer la piste de biciclete, nu s-a făcut aproape nimic în ultimii ani”, a precizat Sebastian Burduja.



Hmmmmmmmmmmmmm... Hai sa vedem care e povestea cu Boston.

The Big Dig:

The Big Dig was the most expensive highway project in the United States, and was plagued by cost overruns, delays, leaks, design flaws, accusations of poor execution and use of substandard materials, criminal charges and arrests, and the death of one motorist. The project was originally scheduled to be completed in 1998 at an estimated cost of $2.8 billion (US$7.4 billion adjusted for inflation as of 2020). However, the project was completed in December 2007 at a cost of over $8.08 billion (in 1982 dollars, $21.5 billion adjusted for inflation), a cost overrun of about 190%. As a result of a death, leaks, and other design flaws, the Parsons Brinckerhoff and Bechtel consortium agreed to pay $407 million in restitution and several smaller companies agreed to pay a combined sum of approximately $51 million.

 


Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire Costin

Tot in Oslo exista doua tunele feroviare de mare viteza care au fost mult asteptate si acum sunt mai mult decat binevenite (20 minute pentru 60km din centru pana la aeroport e posibil cu ajutorul unui astfel de tunel). Insa unul a fost deschis cu mare fast, inaugurat de rege, pentru ca apoi sa fie inchis pentru 4 luni si toata instalatia electrica sa fie refacuta pentru ca a fost proiectata prost. Iar celalalt are infiltratii atat de puternice incat initial (cca anul 2002) a secat un lac si a cauzat alunecari de teren intr-o zona rezidentiala. In prezent infiltratiile sunt la fel de puternice, dar efectele la suprafata sunt tinute sub control prin injectia de apa potabila din reteaua orasului in sol in zona afectata de infiltratii, pentru a pastra terenul si lacul intacte.

Doua proiecte inerent bune, utile pentru oras si pentru mobilitatea durabila, executate prost, cu probleme, costuri suplimentare, si mult scandal. Dar asta nu le face inutile.

La fel si la Boston. Este proiectul inutil, inerent prost? Sau este executat prost si viciat pe parcurs, dar altminteri isi indeplineste scopul corect si cu succes? Nu intreb retoric, chiar nu stiu. Poate chiar e o prostie. Dar nu pot concluziona ca e un proiect inutil doar pentru ca a fost executat prost si scump, nu exista o relatie de cauzalitate intre cele doua.

Sa nu se inteleaga ca ii tin partea lui Burduja. E un oportunist care doar repeta publicului ceea ce publicul vrea sa auda. Vreau sa avem o dezbatere pe ideea in sine, nu pe cine o ventileaza si nici pe execuția execrabila.

 


Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire subway guru

Eu nu înțeleg cum poți candida la PMB dacă domiciliezi în Voluntari sau Bragadiru…

 


Go to page:  1  ... 132 133 134 135 136 137 138
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2298 forum members have written 422525 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use