Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Acualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București-Ilfov

1 post, 222 views
Acualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București-Ilfov Asociația Metrou Ușor

Comunicat de presă, 24 aprilie 2024.


📋🖋️ Asociația "Metrou Ușor" a participat la prima dezbatere pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).

📄 PMUD este documentul esențial ce prezintă strategia de dezvoltare a transportului și mobilității din București și Ilfov până în 2030, precum și instrumentul principal pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile pentru viitoarele lucrări de infrastructură și achiziția de mijloace de transport moderne.

👥 Întâlnirea organizată de Primăria Municipiului București (PMB) și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) a avut loc miercuri 10 aprilie 2024, la Facultatea de Transporturi din cadrul Universității Politehnice. Pe lângă societatea civilă, au participat reprezentați ai autorităților și companiilor specializate din domeniu, printre care STB, Metrorex, Autoritatea pentru Reforma Feroviară (ARF), CFR Infrastructură, Metroul S.A. și alte părți interesate.

🔵 În cadrul dezbaterilor am expus înspre analiză o serie de idei, cu scopul includerii acestora în noul PMUD, printre care:

Dispecerizarea și programarea mai eficientă a vehiculelor de transport public.

✅ Adoptarea unei semnalistici unitare și a unui branding unitar sub coordonarea TPBI, indiferent de operatorii de transport (spre exemplu, încetarea practicii anacronice de a avea, în stații, câte două plăcuțe separate pentru liniile operate de STB și STV).

✅ Asigurarea unui gabarit care să permită circulația nestânjenită și în condiții de siguranță a autobuzelor pe liniile de tramvai care se vor moderniza sau se vor construi de acum înainte, astfel încât să nu mai fie necesar ca autobuzele și tramvaiele să se aștepte reciproc în dreptul peroanelor.

Accesibilizarea pentru persoanele cu dizabilități a întregii rețele de tramvai prin înălțarea carosabilului sau apropierea șinelor de trotuar în stațiile de tramvai unde construirea peroanelor dedicate nu este posibilă din pricina tramei stradale înguste.

Electrificarea cât mai multor linii de autobuz, inclusiv prin realizarea punctuală de infrastructură de troleibuz în zonele strategice exploatării, astfel încât mai multe autobuze să fie înlocuite de troleibuze cu autonomie.

✅ Am accentuat necesitatea achiziționării vehiculelor de mare capacitate, articulate. Considerăm că gradele de încărcare justifică achiziționarea de autobuze și troleibuze articulate de 18m lungime, precum și păstrarea trendului de a achiziționa tramvaie de cel puțin 36m lungime. Din păcate, după Revoluție, Bucureștiul a fost privat de autobuze și troleibuze de mare capacitate, optându-se constant pentru achiziția de vehicule simple, de 12m lungime. Cele 30 de autobuze articulate din parcul STB sunt insuficiente pentru nevoile unei capitale europene.

Corelarea proiectelor viitoarelor drumuri noi radiale cu nevoile de dezvoltare ale transportului public. Aici am punctat, spre exemplu, cazul particular de necoordonare dintre drumul expres DX10 (Străpungerea Bd. Timișoara - DNCB - A0) și modernizarea liniei de tramvai spre CET Vest. Coordonarea strategică între Ministerul Transporturilor și Primăria Generală este esențială pentru realizarea unei infrastructuri periferice integrate.

✅ Utilizarea unui mobilier urban cu adevărat modular în stațiile de transport public. Am accentuat faptul că actualele copertine aflate în curs de instalare NU sunt modulare, ci sunt niște simple copertine standard, ale căror lungimi şi caracteristi nu pot fi adaptate în funcție de volumul traficului de pasageri.

Densificarea transportului public de suprafață, prin introducerea autobuzelor pe mai multe artere care astăzi nu beneficiază de transport public (exemple recente de succes sunt Bd. Mircea Vodă și Str. Brățării), precum și prin realizarea de noi stații în zonele dens populate pe rutele actuale (un exemplu recent este stația de tramvai Verzișori de pe Bd. Gh. Șincai). Am punctat faptul că Legea nr.155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă prevede ca "staţiile de autobuz, troleibuz şi tramvai ... să fie amplasate în zone atractive, la distanţă de cel mult 400 de metri una faţă de alta ..." (Cap.V, art.21, pct.c). Ne dorim, astfel, ca transportul public să fie cât mai ușor și rapid accesibil pentru cât mai muți dintre locuitorii regiunii București-Ilfov.

✅ Creșterea accesibilității rețelei de metrou prin suplimentarea punctelor de acces în stații, cu accent pe subtraversarea intersecțiilor.

✅ Realizarea de noi puncte de transbordare facilă între metrou și transportul de suprafață, cu precădere metrou-tramvai, pe modelul stațiilor Crângași, Parc Drumul Taberei sau, în curând, Eroii Revoluției. Am punctat, din nou, dezastrul pentru mobilitatea sustenabilă care se prefigurează la intersecția de la Apărătorii Patriei, unde viitorul pasaj rutier nu păstrează spațiu dedicat tramvaiului la nivelul solului. Se va pierde, astfel, posibilitatea unei transbordări facile între tramvaiul de pe inelul median și Magistrala2 de metrou.

Creșterea capacității de transbordare între cele două stații de metrou din Piața Unirii. Capacitatea actuală a pasajului de corespondență este depășită la orele de vârf.

📣 Vom continua să fim o voce informată a societății civile în aceste dezbateri și să sprijinim proactiv factorii decidenți, prin implicarea în toate etapele publice ale elaborării PMUD. Mulțumim organizatorilor pentru invitație și așteptăm cu interes următoarele etape din elaborarea PMUD.


1.jpeg (240.51 KB; downloaded 242 times)

2.jpeg (299.93 KB; downloaded 242 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2294 forum members have written 421792 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use