MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Accidente / incidente

2561 posts, 588718 views
 
Go to page:  1  ... 177 178 179 180 181 182 183
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente / incidente WT_fan06

În astfel de situații se observă de fapt nivelul de civilizație. Dacă mecanicul nu știe ce se întâmplă, comunică faptul că nu știe ce se întâmplă și că trenul așteaptă la peron până află x y z. Dacă mecanicul știe ce se întâmplă atunci spune ce se întâmplă, ce măsuri sunt dispuse și unde pleacă trenul. La fel și operatorii din stații, atât vocal cât și scris. Pe afișajele digitale trebuie imediat să apară mesaje care să spună ce măsuri se iau. La nivelul peronului, fiecare angajat ar trebui să îndrume publicul și să fie în legătură permanentă cu ceilalți angajați prin radio. Este simplu, dar trebuie să existe o strategie. Eh, aici e problema.

Faptul că oamenii nu au știut ce se întâmplă și s-au împiedicat în vorbe goale (că „sigur” toți erau „interesați” să afle dacă ținea sau nu de Mrex situația) spune foarte multe despre competențele celor implicați și despre nivelul lor de pregătire.

 


Re: Accidente / incidente BGP2597

Nivelul de civilizație este mecanicul de schimb care le spune călătorilor "nu vă privește pe dvs" când e întrebat ce se întâmplă cu circulația și cu trenul din care au fost dați jos. Cam acolo suntem.

 


Re: Accidente / incidente WT_fan06

Este îngriorător atunci când interfața cu publicul spune că nu e problema publicului să știe cu ce problemă evidentă are de-a face. Din păcate (și este grav), mulți șoferi / vatmani / mecanici uită că sunt interfața cu publicul și pe lângă că reprezintă imaginea companiei, reprezintă "prima linie" de informare a publicului atunci când se întâmplă ceva.

Conduita descrisă de tine mai sus este inacceptabilă în orice țară civilizată, unde siguranța călătorilor depinde într-o bună măsură și de buna informare a acestora în situații deosebite.

Sugerez să reclami experiența pe care ai avut-o.

 


Re: Accidente / incidente BGP2597

Voi face asta, dar deja aticipez răspunsul.  Metrorex va spune că au reorganizat circulația în sistem pendulă (evitând să zică că au făcut asta aiba după 1h de haos) și că în stații călătorii au fost înștiințați de incident, mecanicul respectiv nu va fi identificat, fiind cineva care urma să intre în tură, nu cel care conducea trenul, iar în situația în care aș reclama situația la ANPC, ANPC îmi va cere dovezi pe care nu am cum să le aduc.

Metrorex va promite că data viitoare va face mai bine, iar data viitoare va spune data viitoare.

 


Re: Accidente / incidente Mihaidraghici

Trenul de metrou implicat ieri seara in incidentul din statia Obor, 1013-2013 Irisul mai exact, s-a ales cu parbrizul spart in postul 2... :roll:
Sursa: https://www.reddit.com/r/bucuresti/s/6NRGuJc2xy
1013parbrizspartpost2.jpeg (158.72 KB; downloaded 1035 times)

 


Re: Accidente / incidente shoppy

Este aceeasi problema ca la transportul de suprafata, mecanicii se plang la conducere ca au multe probleme printre care si comunicatul/interactiunea cu pasagerii iar conducerea le ofera drept concesie ca au voie sa stea inchisi in cabina si sa nu comunice/interactioneze cu pasagerii.
Situatia se putea rezolva foarte usor daca mecanicul anunta la difuzoare la fiecare minut ca circulatia normala este afectata iar trenul asteapta instructiuni de la dispecerat, apoi cand primea o actualizare de la dispecerat anunta ca trenul pleaaca peste atatea minute in directia aia si se limiteaza la statia aia.
La Londra cand metroul s-a oprit intre statii mecanicul ne-a informat cu cuvintele lui ca asteptam sa iasa un tren din statia urmatoare si ne vom relua in curand drumul, si toata lumea a fost multumita, acum daca luai sa faci analiza gramaticala si tehnica pe mesajul lui sigur s-ar gasi ca a facut niste greseli dar este clar ca mecanicul era linistit ca scopul nu este evitarea oricarei greseli ci in informarea pasagerilor. La noi este pe dos, scopul nu este sa faca o treaba buna ci sa nu li se poata imputa nimic, semn ca acolo este fiecare pentru el.

 


Re: Accidente / incidente WT_fan06

La Londra, în secunda în care trenul a oprit oriunde altundeva mai puțin în stație se anunță motivul: 99% din cazuri „waiting at a red signal, should be on the move shortly”. Este atât de simplu. Nu doare pe nimeni gura să spună asta, ba chiar mulți mecanici se bucură să comunice cu pasagerii lor întrucât să stai izolat în cabină 8 ore sau mai mult nu este întotdeauna plăcut. Toți sunt instruiți să facă astfel de anunțuri pentru că se știe faptul că orice oprire neprogramată poate induce stări de anxietate anumitor pasageri, mai ales când trenul este aglomerat. Nu vrei să lași pasagerii să ghicească dacă este o problemă cu trenul sau nu.

O singură dată am stat blocați în tunel o jumătate de oră în Elizabeth Line și mecanicul ne-a ținut la curent non-stop. Chiar și atunci când nu avea informații ne-a spus fix asta - „nu am încă informații, așteptăm un update de la dispecerat”. De ce am stat blocați jumătate de oră? Pentru că cineva a intrat ilegal pe calea de rulare a trenului la ieșirea din tunel („trespassing” se cheamă actul acesta), iar de la mecanic am aflat în timp real motivul exact pentru care suntem ținuți pe loc, când a ajuns poliția la fața locului, când i-a prins pe făptași și când urmează să primim undă verde.

Cine crede că nu este important ca mecanicii / vatmanii / șoferii să comunice constant cu pasagerii lor fie nu a văzut cum se desfășoară un transport public civilizat, fie (mai rău) a văzut dar crede că „la noi nu se poate”. Pentru cei ce fac parte din prima categorie (adică nu au avut oportunitatea de a vedea cum se desfășoară transportul public civilizat) încerc să explic cât pot de mult, fără să mă dau mare sau alte prostii, întrucât nu este nicio rușine pentru nimeni și nu toți pot călători des prin lume. De aceea suntem aici pe forum, ca să schimbăm idei, să schimbăm informații și să învățăm unii de la alții.

 


Re: Accidente / incidente shoppy

Da, locul de munca din trasportul de persoane este diferit de cel din transportul de marfa, daca nu ai nici o satisfactie sau chiar te deranjeaza interactionatul cu oamenii, atunci fa-te mecanic de marfar sau sofer de basculanta.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Accidente / incidente sab

Interval de circulație pe M3 acum...13 min la Eroilor către Preciziei. Culmea..nu o IVA. Următorul metrou de M3 a venit la 4 minute de anteriorul,  intre timp in cele 4 minute a trecut și un M1.

 


Re: Accidente / incidente cris_m

Ieri am prins si eu asa la Piata Unirii, dar era IVA. 7 sau 8 minute la IVA, dupa 2 minute BM2 tot de Saligny si apoi 2 BM2 de Republica. Cum am mai spus si cu alta ocazie, cred ca sunt ceva probleme cu gestionarea, cel putin la anumite ore.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Accidente / incidente sab

Din păcate acum era ora de varf. La IVA înțeleg, am spus de multe ori ca este un obstacol pe roti...7 minute chiar este bine pentru IVA.

 


Re: Accidente / incidente TudorSt

Azi pe M1 s-a circulat la 15 minute. E drept, nu era ora de varf (ora 13), dar 15 minute e enorm pentru orice sistem de metrou civilizat, indiferent de ora.

 


Re: Accidente / incidente shoppy

Civilizat nu inseamna sa vina des ci sa vina cand scrie in program si sa nu fie supraglomerat, lipsa de civilizatie la Metrorex este ca programul nu exista sau nu se respecta si in caz de perturbatii nu se face nici un anunt.

 


Go to page:  1  ... 177 178 179 180 181 182 183
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421680 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use