Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantRame electrice și automotoare

 

Topic: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream)

98 posts, 22229 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) punmeister

001 a ajuns in Cehia pentru a fi testat la centrul de teste VUZ Velim. O sa fie testat si 003, dar in Germania pe reteaua DB Netz.

https://clubferoviar.ro/inca-un-tren-als ... n-teste/

https://www.railvolution.net/news/two-va ... at-velim

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) PTMZ

Germania? Are si alimentare de 15 kV AC (ma indoiesc) sau vorbim doar de teste tip poligon, evident, cu 25 kV AC?

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) punmeister

Asta nu stiu. Bine, un trafo care sa duca 15kV si 25kV nu este foarte scump fata de unul monotensiune.

Teste de poligon nu, doar daca chiar vor sa-i faca un stress-test pe bune pe Rübelandbahn unde alimentarea la 25kV.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) shoppy

Nu cred ca ne-au pus transformatoare bisistem pe rame, totusi este un cost, dar un centru de teste ar putea foarte usor sa aiba transformatoare pentru mai multe tensiuni de medie ca apoi intre 10kV si 30kV poate fi folosita aceeasi catenara.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) Robert

A trecut Crăciunul, imediat trece și Paștele, dar nici urmă de ramă/rame.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) PTMZ

Ultimul termen observat în presă este la toamnă:
Practic, în acest moment, ARF rămâne doar cu contractul pentru 37 de trenuri noi de lung parcurs de la Alstom (primul tren, în teste la Făurei, fiind estimat să intre în circulație de-abia la toamnă).

Sursa: Economedia

Oricum, ținând cont de ce au pățit olandezii cu ICNG-urile, nu mi-aș face speranțe mari că acest termen va fi respectat.

Pentru context, olandezii au comandat în 2016 un număr de 109 de Coradia de la Alstom, toate fabricate la Katowice, care au început să fie livrate din mai 2020. În circulație au început să fie introduse de anul trecut, iar acum, în aprilie 2024, abia dacă sunt 10 simultan la traseu.

Problema este că un număr de vreo 10 rame a fost identificat cu probleme tehnice grave, precum sudură de foarte proastă calitate, roți pătrate și finisaje execrabile, plus câteva elemente de design incompatibile cu cerințele NS ("nasul" galben în proporție aiurea, un buton suplimentar pe bord care era redundant etc). Aceste rame au fost refuzate de olandezi și trebuie întoarse la fabrică, în Chorzów, pentru a li se face modificările de rigoare. Momentan, însă, fabrica poloneză este foarte aglomerată, așa că ramele sunt abandonate în Dresda și alte câteva depouri germane, unde au început să fie năpădite de graffiti.

Dacă olandezii au avut asemenea probleme și dacă luăm în calcul că a durat 3 ani pentru ca primul cuplu Coradia să poată rula cu pasageri, eu zic să ne temperăm așteptările legate de ramele noastre. Sigur, lucrurile pot merge mult mai bine decât în Olanda, dar și mult mai prost.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) punmeister

ICNG este un proiect more or less custom, fata de noi care avem rame similare cu FS doar ca la 25kV AC fata de 3kV DC cat e in Italia.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) PTMZ

Irelevant. Platforma e aceeași, iar problemele de îmbinare, roți pătrate etc. nu au legătură cu customizarea.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) shoppy

Roata patrata se rectifica la strungul de osii si daca se poate demonstra ca materialul este neconform atunci se inlocuieste.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) Robert

Un lucru este sigur. Primele estimări au fost de aproximativ o lună, iar comunicate ulterioare subtile au dat un termen de 1 an. Din nou autoritățile și-au bătut joc de alegători...interes și seriozitate 0.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) shoppy

Si MT si PMB s-au intrecut in promisiuni ca fac trenuri urbane in Bucuresti, nu au facut nimic si oamenii au uitat, ce mai conteaza niste trenuri ca vin peste peste 1 sau peste 3 ani.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) bogdan88

N-au facut nimic tot din cauza CFR-ului/MT. 4 ani mai tarziu centura feroviara tot nu e modernizata si nici macar n-au introdus primul tronson din proiect (Bucuresti Nord - Bucuresti Obor daca tin bine minte). La CFR e o dorinta interna demna de Caragiale ca sa se pastreze status quo-ul.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) shoppy

Ca o sa faca PMB trenuri locale este o tampenie, dar ca o sa le faca MT, care detine CFR, nu ii opreste nimei, si Infra si Calatori sunt ale lor, deci nu au nici un obstacol imposibil.

Trenul Nord - Obor exista si este folosit la dus vagoanele din Grivita in Obor, doar ca este inutil pentru ca pierde timpul rebrusand in Pantelimon si nici nu s-a amenajat nici o oprire noua pe drum, oprese doar in Baneasa si Pantelimon.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) PTMZ

De la moderator citire
Vă invit să vă mutați cu discuția despre trenurile metropolitane bucureștene în topicul potrivit (acesta), mențineți discuția de aici, vă rog, strict în legătură cu ramele Coradia. Vă mulțumesc pentru înțelegere.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Rame electrice și automotoare  • 
Choose destination

Since our 2289 forum members have written 421198 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use