Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTroleibuze

 

Topic: Aspecte generale privind troleibuzele

137 posts, 65328 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Solaris Trollino 12M Nenea_titi

Vanhool e cam rezervat Olanda, Elveția, Italia, și alte țări mai avute (la noi ajunge doar sh). Iveco este destul de exclusivist. Mai sunt Berkhoff, și alții care pun pe ele diverse sisteme (kiepe, cegelec), însă Solaris s-a băgat și în piețele astea.
Așa este, e flexibil, pot pune pe ele cam ce vrea clientul, adică aproape chele (Ploiești, Galați),  sau mai dichisite (Brașov).  
Skoda echipează diverse caroserii (TEMSA, SOR, Solaris ) nu mai fac ei caroseria. Astfel că totul s-a cam restrâns la Solaris. Singurii care ar mai putea sparge piața (mai ales pe Est), ar fi SOR cu modelul TNS12/18(alias SKODA 32/33 TR). Dar Solaris are ceva ani de când livrează troleibuze. Ziceam de SOR, că și ei au potențial (livrează acum în Lituania și Bulgaria și ceva prin Ungaria), probabil au preț mai mic, deși am mers atât cu SOR ENS12 și SOLARIS URBINO electric, și cel din urmă mi-a plăcut mai mult.
Dar în România, la troleibuze ,Solaris și-a făcut un renume bun, și a câștigat pe această direcție, produsul e deja binecunoscut. Dacă la autobuze electrice există mai multe opțiuni, mai ieftine, mai scumpe...la troleibuze va fi greu să îi bată cineva, poate doar dacă vine cu ce oferă Solaris la preț mai mic .
Totuși pentru 70 și 97 (dacă se va modifica până la universitate sau Unirii sau alte zvonuri se unește cu 73, dacă o fi adevărat) trebuiau articulate . Probabil la achiziții viitoare.

 


Re: Solaris Trollino 12M PTMZ

Berkhof nu mai există de ani buni, a fost încorporat în VDL, care nu mai produce troleibuze. Van Hool abia mai are comenzi, noua serie A nu are încă nicio comandă pentru troleibuze noi, doar exqui.City (articulatul) a mai avut câteva comenzi, dar atât. Iveco mai prinde câte 1-2 comenzi prin Franța, dar cea mai mare concurență pentru Solaris în vest este HESS, cu o revenire destul de puternică în Franța și acasă în Elveția. Totuși, nici HESS nu mai e ce a fost, olandezii deja au dat o comandă către Solaris pentru 10 troleibuze de 18m pentru Arnhem, în condițiile în care toată flota curentă din Arnhem este formată din HESS.

Cât despre Skoda, nu uita că Temsa e sub tutela lor, deci pe undeva se poate spune că tot ei fac caroseria. Și asta mai scade din prețul final, deci pe viitor ar putea fi o alternativă. Rămâne de văzut dacă Timișoara, ultimul oraș fără troleibuze noi, va avea alt furnizor sau tot Solaris.

 


Re: Solaris Trollino 12M valy

De IVECO n-am mai auzit să livreze ceva de la cele 2 din Limoges.

 


Re: Solaris Trollino 12M Nenea_titi

Uitasem de Hess.
TEMSA și Skoda sunt doar parteneri, TEMSA e carosier, Skoda face echipamente. E Temsa-Skoda - Sabanci. Deja există Skoda T-City și E-city care sunt la caroserie asemănătoare (mici diferențe) cu Temsa Avenue Electron (Buzău și Arad).Nu știam de vdl că nu mai face troleibuze.  Van Hool, nu știu ce să zic, ca și Iveco...a rămas doar în ofertă... adică le pot face la o comandă mai serioasă.
Cum majoritatea din România au mers pe Solaris, clar vor merge și pe viitor cu Solaris.
Alții, cam greu să mai penetreze. Poate doar dacă oferă ce oferă Solaris dar la preț mai mic, și în licitație contează prețul.

 


Re: Solaris Trollino 12M punmeister

PTMZ wrote here:
Berkhof nu mai există de ani buni, a fost încorporat în VDL, care nu mai produce troleibuze. Van Hool abia mai are comenzi, noua serie A nu are încă nicio comandă pentru troleibuze noi, doar exqui.City (articulatul) a mai avut câteva comenzi, dar atât. Iveco mai prinde câte 1-2 comenzi prin Franța, dar cea mai mare concurență pentru Solaris în vest este HESS, cu o revenire destul de puternică în Franța și acasă în Elveția. Totuși, nici HESS nu mai e ce a fost, olandezii deja au dat o comandă către Solaris pentru 10 troleibuze de 18m pentru Arnhem, în condițiile în care toată flota curentă din Arnhem este formată din HESS.

Cât despre Skoda, nu uita că Temsa e sub tutela lor, deci pe undeva se poate spune că tot ei fac caroseria. Și asta mai scade din prețul final, deci pe viitor ar putea fi o alternativă. Rămâne de văzut dacă Timișoara, ultimul oraș fără troleibuze noi, va avea alt furnizor sau tot Solaris.

Van Hool a primit anul trecut o comanda de la Esslingen pentru noua serie A, 12 solo si 34 articulate.

 


Re: Irisbus Citelis shoppy

Nenea_titi wrote here:
Problema este că și aceste Irisbus au o vârstă...o uzură. E drept că sunt de actualitate, dar deși în principiu ar mai ține încă 10 ani cu rk și întreținere, dar în ăștia 10 ani , să se gândească la achiziționarea de noi mașini, cam în loturi de câte 25...nu așteptat să cadă toate sau să ajungă la stadiul ireparabil, apoi să se gândească ce pun în loc...

De actualitate este motorizarea in CA cu motor cu rotor in scurcircuit, altfel este ca si cum ai spune ca un Euro 3 este de actualitate.

 


Re: Irisbus Citelis Nenea_titi

E actual prin prisma faptului că:
- Nu are emisii în atmosferă.
- Are podea joasă
- Are (probabil) A/C.
Omul de rând nu e interesat de detalii de genul motor de c.c .  cu chopper, tehnologie de peste 30 ani. 5399 și 5400 sunt cele mai actuale, dar omului de rând îi este indiferent că merge cu 5399, 5400, 5376 sau 5348... sau oricare, puțini știu că a ars 5312...
Cât despre E3, unele deja am senzația că au toba în interior, miroase a gaz de eșapament în interior ca la DACuri. Deci nu prea poți compara E3 cu Citelis, deși au cam aceeași vârstă și probabil același parcurs în km.
Ce ar fi fost mai actual: un ik415 cu acționare în C.A. sau un Citelis cu Chopper și motor C.C. ? De fapt stai, avem V3A cu invertoare și motoare C.A. și BLF cu motoare C.C.-chopper...de ce mă mai mir.

 


Re: Irisbus Citelis shoppy

Despre pasagerul de rand nu discut, asa pentru el si un V3A reostatic este electric deci nu are emisii in atmosfera, habar nu are nimeni despre energia debitata pe rezistente drept caldura in atmosfera care s-ar putea recupera sau de costurile de intretinere imense ale unui motor in CC fata de unul in CA cu rotor in scurtcircuit.
Asa cum toti stim de non Euro, Euro 1...6, desi nu intelegem exact cifrele stim ca mai 6 este cel mai bun, tot asa avem 4 generatii de motorizari electrice:
- reostatic cu motor in CC cu perii
- chopper cu motor in CC cu perii
- invertor cu motor in CA cu perii
- invertor cu motor in CA cu rotor in scurtcircuit
Trebuie sa militam pentru ultima pentru ca are cea mai mare eficienta si cel mai mic cost de intretinere, nu tinem masinile pana cand se rupe sasiul sau iau foc ca-s electrice si cu podeaua coborata.

 


Re: Irisbus Citelis punmeister

Mai sunt si motoarele sincrone cu magneti permanenti (PMSM) care sunt mai performante, doar ca sunt mai scumpe ca intretinere in raport cu un motor asincron trifazat.

 


Re: Irisbus Citelis survola

Care motor poate recupera energia din frânare și să injecteze curent înapoi în rețea?

 


Re: Irisbus Citelis Nenea_titi

Cu toate cele trei sisteme electronice poți face recuperare. Ik415 au chopper cu motor C.C. și au recuperare ca și Citelis (fără 5399 si 5400), astea din urmă au CA și recuperare. Tramvaiele CH PPC au și ele recuperare. Ce are motor CA (toate tipurile) au și ele recuperare. Autobuzele electrice și mașinile electrice au recuperare, majoritatea au motor AC ( toate tipurile). Singurul sistem fără recuperare este matusalemicul reostat.
Nu știu dacă DAC 117 7440 avea recuperare (că chopper avea).

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422241 posts in 5260 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use