Topic: Vagoane Pionier
2 posts, 290 views- andrei11
-
Posted:
-
Vagoane Pionier
andrei11
Ce tramvai este acesta ? Are 2 capete ? Uşi pe ambele laturi ?
Ce tramvai este acesta ? Are 2 capete ? Uşi pe ambele laturi ?
TM 1975.jpg (280.62 KB; downloaded 385 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Tramvaie
PTMZ
Pe scurt: are 2 cabine, dar uși pe o parte.
Sunt vagoane Pionier (cunoscute și drept vagoane Gemene Pionier T.5). Acestea sunt rezultatul unor modernizări din anul 1958 ale vagoanelor antebelice și interbelice de tipurile B, C, C.II, D, D.II și F, produse între anii 1906-1928. Sursa de inspirație erau tramvaiele Gb 2/2, tot de producție locală, dar mai lungi. Inițial, vagoanele Pionier, în număr de 26 de bucăți, au fost unidirecționale. Din 1964, cele solo erau clasificate drept T.4, iar cele cuplate erau clasificate drept T.5 "Gemene"
În 1969, s-au efectuat modificări pentru a le face pe majoritatea bidirecționale, în sensul că s-au cuplat câte 2-3 vagoane spate în spate și la unul dintre vagoane se mutau ușile pe partea cealaltă, astfel încât toate ușile să fie pe aceeași parte. Și asta pentru că liniile pe care erau folosite erau cu cale de rulare simplă, ceea ce permitea alinierea la peron a tramvaiului fără dificultate. Tot în '69, unele vagoane au primit un al doilea post de comandă, pentru a putea circula solo.
Vagoanele Pionier au fost casate în 1988.
Pe scurt: are 2 cabine, dar uși pe o parte.
Sunt vagoane Pionier (cunoscute și drept vagoane Gemene Pionier T.5). Acestea sunt rezultatul unor modernizări din anul 1958 ale vagoanelor antebelice și interbelice de tipurile B, C, C.II, D, D.II și F, produse între anii 1906-1928. Sursa de inspirație erau tramvaiele Gb 2/2, tot de producție locală, dar mai lungi. Inițial, vagoanele Pionier, în număr de 26 de bucăți, au fost unidirecționale. Din 1964, cele solo erau clasificate drept T.4, iar cele cuplate erau clasificate drept T.5 "Gemene"
În 1969, s-au efectuat modificări pentru a le face pe majoritatea bidirecționale, în sensul că s-au cuplat câte 2-3 vagoane spate în spate și la unul dintre vagoane se mutau ușile pe partea cealaltă, astfel încât toate ușile să fie pe aceeași parte. Și asta pentru că liniile pe care erau folosite erau cu cale de rulare simplă, ceea ce permitea alinierea la peron a tramvaiului fără dificultate. Tot în '69, unele vagoane au primit un al doilea post de comandă, pentru a putea circula solo.
Vagoanele Pionier au fost casate în 1988.