Topic: Metroul
185 posts, 76943 views
📖 Pagination options
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Coborarea/urcarea calatorilor se face rapid la metroul din Paris. Observati ca totul se efectueaza repede, usile se inchid doar la semnalul acustic, pleaca metroul apoi vine altul.
Havre - Caumartin
Coborarea/urcarea calatorilor se face rapid la metroul din Paris. Observati ca totul se efectueaza repede, usile se inchid doar la semnalul acustic, pleaca metroul apoi vine altul.
Havre - Caumartin
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
MF 01 la Gare d'Austerlitz
şi viaductul Austerlitz
Si ca o remarca, statia de pe
se afla la etajul I al garii
Metro Austerlitz by oMeChaNiCal, on Flickr
MF 01 la Gare d'Austerlitz
şi viaductul Austerlitz
Si ca o remarca, statia de pe
se afla la etajul I al garii
Metro Austerlitz by oMeChaNiCal, on Flickr
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Statia Prometheus , glumeam e de fapt statia fantoma Saint Martin, dar zilele astea e decorata cu haine de sarbatoare, pentru promovarea filmului Prometheus
Deasupra statiei de pe
se mai afla o statie fantoma, cea de pe
. Saint Martin face parte din sectiunea de 4 statii (Grands Boulevards, Bonne Nouvelle, Strasbourg Saint-Denis si Saint Martin)unde cele doua magistrale
si
sunt suprapuse
Saint Martin
Metro by thibaut.forest, on Flickr
DSC_5216 by Pierre Trehorel, on Flickr
Statia Prometheus , glumeam e de fapt statia fantoma Saint Martin, dar zilele astea e decorata cu haine de sarbatoare, pentru promovarea filmului Prometheus
Deasupra statiei de pe
se mai afla o statie fantoma, cea de pe
. Saint Martin face parte din sectiunea de 4 statii (Grands Boulevards, Bonne Nouvelle, Strasbourg Saint-Denis si Saint Martin)unde cele doua magistrale
si
sunt suprapuse
untitled.JPG (51.27 KB; downloaded 7743 times)
Saint Martin
Metro by thibaut.forest, on Flickr
DSC_5216 by Pierre Trehorel, on Flickr
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
rosetti61
"Metropolitanul - un secol de metrou parizian", documentar realizat cu prilejul implinirii a 100 de ani de metrou
partea 1 http://www.youtube.com/watch?v=3_2TmKJD ... r_embedded
partea 2-a http://www.youtube.com/watch?v=uly3OxWG ... ure=relmfu
In lista mai sunt si alte filme interesante.
"Metropolitanul - un secol de metrou parizian", documentar realizat cu prilejul implinirii a 100 de ani de metrou
partea 1 http://www.youtube.com/watch?v=3_2TmKJD ... r_embedded
partea 2-a http://www.youtube.com/watch?v=uly3OxWG ... ure=relmfu
In lista mai sunt si alte filme interesante.
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Franta - Metroul din Paris
Hawkuletz
Ne-am plimbat si noi niste zile prin Paris (vreo 3-4 in februarie, iar acum CDG-Montparnasse si retur)
Reteaua de metrou cu ale sale statii ultra-dese mi-a parut foarte utila. Oriunde esti gasesti o statie de metrou la cateva sute de metri, uneori chiar doua! Exista si autobuze dar nu am avut nevoie de ele. Vagoanele sunt relativ inguste dar comparatia cu un V3A mi se pare putin exagerata.
Fotografia este facuta pe linia 3 bis, una din cele mai putin circulate si am avut norocul sa fim singuri in vagon. Dupa cum se vede, vagoanele sunt in continuare gandite a.i. calatorii sa stea mai degraba pe scaun decat in picioare. In zona usilor exista strapontine, impreuna cu mesajul de a nu fi utilizate in caz de aglomeratie.Totusi, chiar si la ore de varf aglomeratia nu este extrema. Evident, la asta ajuta si intervalul de succedare scurt, de 2-3 minute, spre deosebire de RER unde timpul intre trenuri este putin mai lung (ajunge la 10 minute, poate si mai mult uneori).
IMHO, RER este destinat mai ales legaturilor cu suburbiile si localitatile invecinate. Statiile de RER in interiorul orasului sunt destul de rasfirate. Sigur ca pentru cazul in care sunt de parcurs distante mai lungi (de strabatut tot orasul) RER este mai avantajos, dar daca ne uitam la lungimea traseelor de RER (se intind destul in afara orasului) reiese clar ca au mai multe ratiuni existentiale decat doar strabaterea rapida a orasului.
Oarecum legat de asta, de pilda pe RER B circula trenuri "rapide" catre aeroportul Charles de Gaulle, adica dupa Gare de Nord circula fara oprire prin vreo 4-5 statii pana la aeroport.
Apropos de RER B, pe linia spre aeroport sunt alimentate la 25kV, iar daca stai in vagon in zona disjunctorului, sunetul acestuia (la trecerea de la 1500 la 25kv si la zona neutra) se aude ceva mai tare decat la gara langa locomotive
Ne-am plimbat si noi niste zile prin Paris (vreo 3-4 in februarie, iar acum CDG-Montparnasse si retur)
Reteaua de metrou cu ale sale statii ultra-dese mi-a parut foarte utila. Oriunde esti gasesti o statie de metrou la cateva sute de metri, uneori chiar doua! Exista si autobuze dar nu am avut nevoie de ele. Vagoanele sunt relativ inguste dar comparatia cu un V3A mi se pare putin exagerata.
interior_metrou.JPG (194.54 KB; downloaded 7380 times)
Fotografia este facuta pe linia 3 bis, una din cele mai putin circulate si am avut norocul sa fim singuri in vagon. Dupa cum se vede, vagoanele sunt in continuare gandite a.i. calatorii sa stea mai degraba pe scaun decat in picioare. In zona usilor exista strapontine, impreuna cu mesajul de a nu fi utilizate in caz de aglomeratie.Totusi, chiar si la ore de varf aglomeratia nu este extrema. Evident, la asta ajuta si intervalul de succedare scurt, de 2-3 minute, spre deosebire de RER unde timpul intre trenuri este putin mai lung (ajunge la 10 minute, poate si mai mult uneori).
interval_succedare.JPG (135.24 KB; downloaded 7379 times)
IMHO, RER este destinat mai ales legaturilor cu suburbiile si localitatile invecinate. Statiile de RER in interiorul orasului sunt destul de rasfirate. Sigur ca pentru cazul in care sunt de parcurs distante mai lungi (de strabatut tot orasul) RER este mai avantajos, dar daca ne uitam la lungimea traseelor de RER (se intind destul in afara orasului) reiese clar ca au mai multe ratiuni existentiale decat doar strabaterea rapida a orasului.
Oarecum legat de asta, de pilda pe RER B circula trenuri "rapide" catre aeroportul Charles de Gaulle, adica dupa Gare de Nord circula fara oprire prin vreo 4-5 statii pana la aeroport.
Apropos de RER B, pe linia spre aeroport sunt alimentate la 25kV, iar daca stai in vagon in zona disjunctorului, sunetul acestuia (la trecerea de la 1500 la 25kv si la zona neutra) se aude ceva mai tare decat la gara langa locomotive
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Franta - Metroul din Paris
Robert24
Nu mai comparati metroul cu RER-ul! Sunt lucruri complet diferite!
Metroul este pentru deplasare in oras, RER-ul pentru deplasare in suburbii sau pentru deplasare rapida in oras intre doua puncte indepartate...
Nu mai comparati metroul cu RER-ul! Sunt lucruri complet diferite!
Metroul este pentru deplasare in oras, RER-ul pentru deplasare in suburbii sau pentru deplasare rapida in oras intre doua puncte indepartate...
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Franta - Metroul din Paris
Robert24
Noi trenuri de la Alstom pentru Metroul Parizian
Alstom a fost desemnata de RATP castigatoarea unui contract pentru a livra noi trenuri de metrou pentru liniile 1, 4, 6, 11 si 14, dar si pentru viitoare linii 15-18 (Grand Paris). Contractul prevede livrarea a maxim 217 trenuri noi MP14 pentru o perioada de 15 ani si are o valoare de mai mult de 2 miliarde euro.
Prima comanda ferma in valoare de aproximativ 500 milioane euro prevede 35 trenuri de 8 vagoane pentru linia 14. Aceasta ar trebui sa fie urmata de o a doua comanda de 37 trenuri pentru extinderea acestei linii. Urmatoarele comenzi ar urma sa acopere trenurile necesare pentru inlocuirea celor vechi de pe liniile 1, 4, 6 si 11, si apoi cele pentru asigurarea viitoarelor linii 15-18.
MP14, este ultima generatie de trenuri prevazute si cu anvelope din cauciuc, destinate sa imbunatateasca experienta pasagerilor, combinand performanta, consum redus de energie si mentenanta simplificata pentru optimizarea costurilor totale de utilizare. Ofera un nivel de confort si securitate fara precedent, gratie noilor scaune ergonomice, ilumunatului cu LED-uri, fluidizarii debarcarii / imbarcarii pasagerilor, sistemelor de informatii la bord, echipamentelor de supraveghere video, dar si unor facilitati speciale pentru persoanele cu probleme de auz.
Sistemul de franare 100% electric recupereaza energia si o retrimite in retea sub forma de electricitate, astfel eliminandu-se emisiile de particule ale placutelor de frana. Sistemul reduce poluarea in aer, si reduce consumul de energie cu pana la 20%.Trenul MP14 va deveni astfel o noua referinta in cadrul sistemelor de mobilitate sustenabile.
http://www.alstom.com/press-centre/2015...s-network/
Noi trenuri de la Alstom pentru Metroul Parizian
Alstom a fost desemnata de RATP castigatoarea unui contract pentru a livra noi trenuri de metrou pentru liniile 1, 4, 6, 11 si 14, dar si pentru viitoare linii 15-18 (Grand Paris). Contractul prevede livrarea a maxim 217 trenuri noi MP14 pentru o perioada de 15 ani si are o valoare de mai mult de 2 miliarde euro.
Prima comanda ferma in valoare de aproximativ 500 milioane euro prevede 35 trenuri de 8 vagoane pentru linia 14. Aceasta ar trebui sa fie urmata de o a doua comanda de 37 trenuri pentru extinderea acestei linii. Urmatoarele comenzi ar urma sa acopere trenurile necesare pentru inlocuirea celor vechi de pe liniile 1, 4, 6 si 11, si apoi cele pentru asigurarea viitoarelor linii 15-18.
MP14, este ultima generatie de trenuri prevazute si cu anvelope din cauciuc, destinate sa imbunatateasca experienta pasagerilor, combinand performanta, consum redus de energie si mentenanta simplificata pentru optimizarea costurilor totale de utilizare. Ofera un nivel de confort si securitate fara precedent, gratie noilor scaune ergonomice, ilumunatului cu LED-uri, fluidizarii debarcarii / imbarcarii pasagerilor, sistemelor de informatii la bord, echipamentelor de supraveghere video, dar si unor facilitati speciale pentru persoanele cu probleme de auz.
Sistemul de franare 100% electric recupereaza energia si o retrimite in retea sub forma de electricitate, astfel eliminandu-se emisiile de particule ale placutelor de frana. Sistemul reduce poluarea in aer, si reduce consumul de energie cu pana la 20%.Trenul MP14 va deveni astfel o noua referinta in cadrul sistemelor de mobilitate sustenabile.
http://www.alstom.com/press-centre/2015...s-network/
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Franta - Metroul din Paris
Hawkuletz
Un aspect romanesc pozitiv la metroul parizian: La statia de metrou Madeleine, la nivelul galeriei de corespondenta cu magistrala 14 se gaseste o reproducere dupa sculptura "Rugaciune" de Brancusi.
Cateva explicatii:
o traducere aproximativa:
Rugaciune
Bronz realizat in 2001 dupa o opera originala de Constantin Brancusi (1867-1957)
Creata pentru monumentul funerar al lui Petre Stanescu de la cimitirul din Buzau, Rugaciune este o opera cheie a lui Constantin Brancusi. Astazi pastrata la Muzeul National de Arta al Romaniei din Bucuresti, aceasta opera marcheaza trecerea de la sculptura traditionala la cea moderna.
Oferita RATP de fundatia Franco-Romana cu ocazia aniversarii a 125 de ani de la nasterea lui Constantin Brancusi, aceasta replica a fost turnata in cuptorul de arta Noack de la Berlin folosind un mulaj din cauciuc siliconic.
Pe aici se coboara (pana la ultimul nivel) pentru a o gasi, este sub scara din dreapta in imagine, deci faceti stanga dupa ultima scara si apoi se vede pe stanga.
Un aspect romanesc pozitiv la metroul parizian: La statia de metrou Madeleine, la nivelul galeriei de corespondenta cu magistrala 14 se gaseste o reproducere dupa sculptura "Rugaciune" de Brancusi.
La_Priere.JPG (157.24 KB; downloaded 7082 times)
La_Priere_f.JPG (103.97 KB; downloaded 7085 times)
Cateva explicatii:
La_Priere_expl.JPG (128.36 KB; downloaded 7084 times)
o traducere aproximativa:
Rugaciune
Bronz realizat in 2001 dupa o opera originala de Constantin Brancusi (1867-1957)
Creata pentru monumentul funerar al lui Petre Stanescu de la cimitirul din Buzau, Rugaciune este o opera cheie a lui Constantin Brancusi. Astazi pastrata la Muzeul National de Arta al Romaniei din Bucuresti, aceasta opera marcheaza trecerea de la sculptura traditionala la cea moderna.
Oferita RATP de fundatia Franco-Romana cu ocazia aniversarii a 125 de ani de la nasterea lui Constantin Brancusi, aceasta replica a fost turnata in cuptorul de arta Noack de la Berlin folosind un mulaj din cauciuc siliconic.
Pe aici se coboara (pana la ultimul nivel) pentru a o gasi, este sub scara din dreapta in imagine, deci faceti stanga dupa ultima scara si apoi se vede pe stanga.
Madeleine.JPG (234.13 KB; downloaded 7082 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Metroul din Paris
Costin
Imagini istorice cu constructia metroului (si/sau a tramvaiului) din Paris: http://projets-architecte-urbanisme.fr/...-archives/
Public in mesaj cateva imagini relevante, in caz ca dispare articolul...
(articol primit de la Radu Stoenescu pe pagina de FB a Asociatiei)
Imagini istorice cu constructia metroului (si/sau a tramvaiului) din Paris: http://projets-architecte-urbanisme.fr/...-archives/
Public in mesaj cateva imagini relevante, in caz ca dispare articolul...
construction-metro-parisien-archives-ratp.jpg (50.79 KB; downloaded 7250 times)
inauguration-metro-hotel-de-ville-paris-1900-700x477.jpg (96.76 KB; downloaded 6819 times)
station-bastille-metro-prisien-ratp-700x524.jpg (77.11 KB; downloaded 6821 times)
premier-tramway-électrique-1913-paris-700x473.jpg (59.8 KB; downloaded 6822 times)
construction-tramway-caniveau-axial-sous-fil-aérien-rue-de-la-Cité-700x512.jpg (107.01 KB; downloaded 6823 times)
construction-Sully-Morland-Jussieu-janvier-1930-700x518.jpg (75.5 KB; downloaded 6825 times)
construction-chatelet-les-halles-tunnels-paris-ratp-700x523.jpg (100.02 KB; downloaded 6822 times)
(articol primit de la Radu Stoenescu pe pagina de FB a Asociatiei)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metroul din Paris
andrei11
M-ai agitat putin...Uite o poza din centrul Parisului, blocuri de 5 etaje si pe stanga si pe dreapta, atentie la anul constructiei ! Nu stiu, uite asa, mi-a venit un gând cu Elisabeta / Pache. Noi suntem aproape in 2016, nu ? Inca odata, atentie la an si uitati-va la cladiri !
M-ai agitat putin...Uite o poza din centrul Parisului, blocuri de 5 etaje si pe stanga si pe dreapta, atentie la anul constructiei ! Nu stiu, uite asa, mi-a venit un gând cu Elisabeta / Pache. Noi suntem aproape in 2016, nu ? Inca odata, atentie la an si uitati-va la cladiri !
12-29-2015 11-59-04 AM.png (409.91 KB; downloaded 6817 times)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Metroul din Paris
cris_m
Astazi dimineata, traficul pe linia 13 a fost blocat din cauza unui tren deraiat intre statiile Châtillon-Montrouge si Porte de Vanves. A fost introdusa o linie naveta pentru preluarea calatorilor. Mai multe imagini: BFMTV
Astazi dimineata, traficul pe linia 13 a fost blocat din cauza unui tren deraiat intre statiile Châtillon-Montrouge si Porte de Vanves. A fost introdusa o linie naveta pentru preluarea calatorilor. Mai multe imagini: BFMTV
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr
Dragos31
Când am fost eu la Paris în 2016, țin minte că pe linia 4 nu erau ramele automate MP5. MP5(automate) erau pe liniile 1 și 14, iar pe 4 erau MP 89...
orex wrote:
Si-n lumea larga e asa ceva!
Iti exemplific ca la Paris exista tipuri diferite de garnituri de metrou care intra doar pe anumite magistrale, nu pe toate.
Când am fost eu la Paris în 2016, țin minte că pe linia 4 nu erau ramele automate MP5. MP5(automate) erau pe liniile 1 și 14, iar pe 4 erau MP 89...
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Metroul din Paris
Dragos31
Săptămânile acestea, linia M4 de metrou beneficiază de o modernizare a anumitor stații - printre care Châtelet(cea mai mare stație de metrou și RER din Paris).
Cu fotografii, prezentări și reportaje despre transportul în comun din Paris, am să revin în perioada următoare
Săptămânile acestea, linia M4 de metrou beneficiază de o modernizare a anumitor stații - printre care Châtelet(cea mai mare stație de metrou și RER din Paris).
Cu fotografii, prezentări și reportaje despre transportul în comun din Paris, am să revin în perioada următoare
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Metroul din Paris
Dragos31
Reteaua de metrou din Paris este printre cele mai mari si extinse din lume, numarand 16 magistrale. Sunt exploatate de catre RATP, iar in urmatoarele mesaje voi face o scurta prezentare a fiecarei linii de metrou.
Mai jos atasez o harta cu reteaua de metrou, in care sunt incluse si liniile RER(A, B, C, D, E)...
Reteaua de metrou din Paris este printre cele mai mari si extinse din lume, numarand 16 magistrale. Sunt exploatate de catre RATP, iar in urmatoarele mesaje voi face o scurta prezentare a fiecarei linii de metrou.
Mai jos atasez o harta cu reteaua de metrou, in care sunt incluse si liniile RER(A, B, C, D, E)...
📖 Pagination options