Topic: Linia 101 - București - Pitești - Slatina - Piatra Olt - Craiova
30 posts, 8592 views
📖 Pagination options
- vrabieionutz
-
Posted:
-
Linia 101 - București - Pitești - Slatina - Piatra Olt - Craiova
vrabieionutz
Începând cu 12.12.2021, Magistrala 900 București-Timișoara, devine Magistrala 100. Liniile adiacente se modifică similar.Gara Pitesti
Începând cu 12.12.2021, Magistrala 900 București-Timișoara, devine Magistrala 100. Liniile adiacente se modifică similar.Gara Pitesti
DSCF3708.jpg (28.59 KB; downloaded 8663 times)
DSCF3718.jpg (148.71 KB; downloaded 8734 times)
DSCF3725.jpg (162.74 KB; downloaded 8701 times)
DSCF4296.jpg (101.03 KB; downloaded 8666 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Pitesti
Dominatrix
Se mai șterge o felie de istorie din România. Gara din Pitești, demolată pentru a face loc unei gări noi cu mall
Gara din Pitești, o clădire unică în România, ce datează din timpului regelui Carol I al României, va fi dărâmată pentru a face loc unei gări moderne cu o arhitectură complicată ce va avea și un mall în sala de așteptare. Această gară veche de 140 de ani este singurul exemplu păstrat din seria de clădiri construite în anul 1872 de consorțiul prusac al antreprenorului Bethel Henry Strousberg.
Articolul integral aici: http://www.greatnews.ro/index.php/actua ... -mall.html
Se mai șterge o felie de istorie din România. Gara din Pitești, demolată pentru a face loc unei gări noi cu mall
Gara din Pitești, o clădire unică în România, ce datează din timpului regelui Carol I al României, va fi dărâmată pentru a face loc unei gări moderne cu o arhitectură complicată ce va avea și un mall în sala de așteptare. Această gară veche de 140 de ani este singurul exemplu păstrat din seria de clădiri construite în anul 1872 de consorțiul prusac al antreprenorului Bethel Henry Strousberg.
Articolul integral aici: http://www.greatnews.ro/index.php/actua ... -mall.html
- lecter
-
Posted:
-
Re: Pitesti
lecter
In mod normal sunt de acord cu pastrarea cladirilor de patrimoniu, dar totusi gara din Pitesti nu mi se pare de mare valoare arhitectonica, pare sa fie un caz asemanator cu hala Matache...lumea inchide ochii la cladiri mult mai frumoase care sunt daramate cu nemiluita, dar se agata de cladiri de genul asta. Pareri?
In mod normal sunt de acord cu pastrarea cladirilor de patrimoniu, dar totusi gara din Pitesti nu mi se pare de mare valoare arhitectonica, pare sa fie un caz asemanator cu hala Matache...lumea inchide ochii la cladiri mult mai frumoase care sunt daramate cu nemiluita, dar se agata de cladiri de genul asta. Pareri?
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Pitesti
Dr2005
Valoarea ei e dată de faptul că e singura care a supravieţuit din acea perioadă.
Se pune şi întrebarea: ce va deservi noua gară? 4 perechi de Regio şi 8 perechi de IR de la Bucureşti, toate pline cu blatişti? Şi, eventual, vreo 5 - 6 perechi de trenuri spre Slatina/Piatra Olt şi vreo 3 sre Craiova. A... şi trenurile Regiotransului spre Câmpulung şi Curtea de Argeş.
Probabil refacerea gării e din acelaşi serial cu refacerea Gării Tulcea de acum câţiva ani, gară prin care trec fix 4 perechi de trenuri pe zi (de fapt, 4 sunt doar vara, în rest sunt 3).
Valoarea ei e dată de faptul că e singura care a supravieţuit din acea perioadă.
Se pune şi întrebarea: ce va deservi noua gară? 4 perechi de Regio şi 8 perechi de IR de la Bucureşti, toate pline cu blatişti? Şi, eventual, vreo 5 - 6 perechi de trenuri spre Slatina/Piatra Olt şi vreo 3 sre Craiova. A... şi trenurile Regiotransului spre Câmpulung şi Curtea de Argeş.
Probabil refacerea gării e din acelaşi serial cu refacerea Gării Tulcea de acum câţiva ani, gară prin care trec fix 4 perechi de trenuri pe zi (de fapt, 4 sunt doar vara, în rest sunt 3).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Pitesti
shoppy
Nu cred ca MT e prea entuziasmat de ideea de mall in cladirea / pe terenul lui, iar articolul nu mai exista la sursa citata.
Nu cred ca MT e prea entuziasmat de ideea de mall in cladirea / pe terenul lui, iar articolul nu mai exista la sursa citata.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Pitesti
Gabi23
Gara Pitesti Sud - 12.02.2013
Noua gara este in constructie, cea actuala este o cladire intradevar istorica dar foarte infecta, partial inchisa, plina de boschetari, facand o imagine proasta orasului care este destul de curat si ingrijit .
Gara Pitesti Sud - 12.02.2013
Noua gara este in constructie, cea actuala este o cladire intradevar istorica dar foarte infecta, partial inchisa, plina de boschetari, facand o imagine proasta orasului care este destul de curat si ingrijit .
Gara Pitesti - 12.02.2013.jpg (204.93 KB; downloaded 9891 times)
Gara Pitesti - 12.02.2013 (1).jpg (156.44 KB; downloaded 9894 times)
Gara Pitesti - 12.02.2013 (2).jpg (149.69 KB; downloaded 9882 times)
Gara Pitesti - 12.02.2013 (3).jpg (232.83 KB; downloaded 9929 times)
Gara Pitesti - 12.02.2013 (4).jpg (206.12 KB; downloaded 9927 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara Pitesti (Linia 901)
Gabi23
Gara Piteşti Sud a fost pusă la pământ
Autorităţile locale au început azi demolarea clădirii unde până nu demult a funcţionat Gara Piteşti Sud.
Clădirea a fost construită de nemţi iar inaugurarea a avut loc la 13 septembrie 1872, atunci când a fost deschisă şi linia ferată Piteşti-Bucureşti-Galaţi-Roman. Similare cu aceasta au mai fost la Buzău, Bacău şi Mărăşeşti, dar toate au fost demolate, cea din Piteşti, fiind ultima care rezistase atâta timp.
Consiliul local al municipiului Piteşti a votat demolarea clădirii în iunie 2009, iar de atunci nu a mai fost folosită pentru că nu prezenta siguranţă.
În paralel, se lucrează şi la ridicarea noii staţii CFR, una foarte modernă care deja începe să prindă contur.
http://www.libertatea.ro/detalii/artico...63897.html
Gara Piteşti Sud a fost pusă la pământ
Autorităţile locale au început azi demolarea clădirii unde până nu demult a funcţionat Gara Piteşti Sud.
Clădirea a fost construită de nemţi iar inaugurarea a avut loc la 13 septembrie 1872, atunci când a fost deschisă şi linia ferată Piteşti-Bucureşti-Galaţi-Roman. Similare cu aceasta au mai fost la Buzău, Bacău şi Mărăşeşti, dar toate au fost demolate, cea din Piteşti, fiind ultima care rezistase atâta timp.
Consiliul local al municipiului Piteşti a votat demolarea clădirii în iunie 2009, iar de atunci nu a mai fost folosită pentru că nu prezenta siguranţă.
În paralel, se lucrează şi la ridicarea noii staţii CFR, una foarte modernă care deja începe să prindă contur.
http://www.libertatea.ro/detalii/artico...63897.html
piteşti 01.jpg (28.35 KB; downloaded 9215 times)
pitesti 02.jpg (39.15 KB; downloaded 9217 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Gara Slatina (Linia 901)
Robert24
Gara Slatina se afla intr-un proces de modernizare.
Lucrarile trebuiau finalizate acum cateva luni...
Iata cateva imagini recente primite de la un prieten.
Gara Slatina se afla intr-un proces de modernizare.
Lucrarile trebuiau finalizate acum cateva luni...
Iata cateva imagini recente primite de la un prieten.
slatina1.jpg (118.66 KB; downloaded 5670 times)
slatina2.jpg (127.62 KB; downloaded 5657 times)
slatina4.jpg (152.62 KB; downloaded 5641 times)
slatina5.jpg (119.82 KB; downloaded 5634 times)
slatina6.jpg (98.54 KB; downloaded 5633 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara Pitesti (Linia 901)
Gabi23
Gara Pitești Sud este în continuare în construcție, fiind în stadiu destul de avansat. Va avea la finalizare un aspect modern, cum ar trebui să arate toate gările mari din România. Problemele aici nu țin strict de infrastructura din zona gării. Câteva fotografii realizate ieri, pe o ceață de sezon...
Gara Pitești Sud este în continuare în construcție, fiind în stadiu destul de avansat. Va avea la finalizare un aspect modern, cum ar trebui să arate toate gările mari din România. Problemele aici nu țin strict de infrastructura din zona gării. Câteva fotografii realizate ieri, pe o ceață de sezon...
Gara Pitești Sud - 07.11.2015 (1).JPG (81.01 KB; downloaded 8667 times)
Gara Pitești Sud - 07.11.2015 (2).JPG (115.58 KB; downloaded 8664 times)
Gara Pitești Sud - 07.11.2015 (3).JPG (86.23 KB; downloaded 8663 times)
Gara Pitești Sud - 07.11.2015 (4).JPG (91.32 KB; downloaded 8665 times)
Gara Pitești Sud - 07.11.2015 (5).JPG (76.43 KB; downloaded 8669 times)
Gara Pitești Sud - 07.11.2015 (6).JPG (100.39 KB; downloaded 8670 times)
Gara Pitești Sud - 07.11.2015 (7).JPG (103.01 KB; downloaded 8662 times)
Gara Pitești Sud - 07.11.2015 (8).JPG (93.75 KB; downloaded 8666 times)
Gara Pitești Sud - 07.11.2015 (9).JPG (66.47 KB; downloaded 8667 times)
Gara Pitești Sud - 07.11.2015 (10).JPG (63.54 KB; downloaded 8669 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Gara Pitesti (Linia 901)
Victor92
Gara Pitesti
Coordonate: N 44° 50.831' E 24° 53.252'
Altitudine: 272 m
Candva o gara importanta pentru Romania ... asta se intampla in urma cu mai bine de 100 de ani. In prezent, doar o statie obisnuita a CFR-ului, dubele si microbuzele fiind pe placul celor vor sa ajunga in Bucuresti in aproximativ 60-70 de minute pe Autostrada A1.
Aceasta este situata pe linia 901, de aici pornind si linia spre Curtea de Arges.
Inainte de a face un scurt istoric, trebuie sa va spun ca in luna Iunie a anului 2009, Consiliul Local Piteşti a votat aprobarea derularii de către municipalitate a unui parteneriat cu CFR, pentru modernizarea Gării Sud Piteşti. În cadrul acestui proiect, fosta clădire a gării a primit aviz de demolare. „Din păcate, nu se mai poate consolida structura realizată cu circa 130 de ani în urmă. Gara este construită din paiantă şi până acum s-a mai încercat recondiţionarea ei dar nu a avut succes. Se pare că singura soluţie a rămas demolarea ei”, declara atunci pentru Adevărul, viceprimarul Cornel Ionică. Gara din Piteşti, deşi era o clădire-tip, similare fiind construite şi la Buzău, Bacău şi Mărăşeşti, a fost singura care a mai rămas în picioare, celelalte fiind demolate rând pe rând.
În Septembrie 1866, Parlamentul României a aprobat construcţia unei linii de 915 kilometri prin Vârciorova, Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi şi Tecuci, toate oraşe importante la acea vreme. Costul construcţiei era la acel timp de 270.000 de franci de aur pe kilometru şi construcţia a fost încredinţată consorţiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte, Piteşti - Bucureşti - Galaţi - Roman, a fost deschisă la 13 septembrie 1872, iar partea Vârciorova - Piteşti pe 9 mai 1878. Linia Vârciorova - Roman a fost o parte importantă a infrastructurii feroviare române deoarece a făcut legătura între extremităţile regatului, fiind o conexiune importantă pentru călători şi marfă între oraşe importante ale Ţării Româneşti şi ale Moldovei.
Gara a fost inaugurată tot pe 13 septembrie 1872, iar această clădire era ultimul supraviețuitor al seriei de clădiri construite în 1872 de consorțiul prusac al antreprenorului Bethel Henry Strousberg pentru căile ferate române. Gara veche a fost demolată, iar în locul acesteia s-a construit o gară modernă. Noua gară finalizată în anul 2016 este o cladire parțial suspendată, întinzându-se peste liniile de cale ferată, astfel încat peroanele se află sub clădire, iar trenurile opresc sub aceasta. Aceasta are peste 1.000 de metri pătrați și două etaje. Gara are și un magazin în apropierea salii de așteptare, scări rulante și lifturi cu o capacitate de 15 persoane care îi duc pe călători pe peroane. În apropiere au fost amenajate spații de parcare. Clădirea include, la nivelul etajului întai, un pasaj care face legătura între cartierul Tudor Vladimirescu și gară.
Timpul a trecut, iar calitatea precara lucrarilor incepe sa-si faca simtita prezenta, in multe dintre zone marmura incepe sa se decoloreze, calatorii au la dispozitie o bucata de lemn subreda pentru a cobori de pe peron spre acele placi care traverseaza liniile de cale ferata.
Una peste alta, e bine ca in apropierea unitatii feroviare se afla o statie de taxi, respectiv cea de autobuz (Liniile 2, 8 si 19), calatorii avand mijloace rapide de a se deplasa spre Centru sau periferie.
Voi atasa cateva poze prealuate de pe Internet cu aspectul istoric pe care l-a avut fosta cladire despre care am derulat cateva pasaje, respectiv cateva cadre pe care le-am realizat in ultima zi a lunii Septembrie 2017.
Sursa informatii si poze:
http://romrail.blogspot.ro/2009/03/pite...-gari.html
http://adevarul.ro/locale/pitesti/gara-...index.html
https://ro.wikipedia.org/wiki/Gara_Pite%C8%99ti_Sud
http://www.ziartop.ro/subiectul-zilei/8...inaugurare
https://www.ziarulargesul.ro/la-gara-pi...-fara-cap/
http://www.opencaching.ro/viewcache.php?wp=OR0073
Gara Pitesti
Coordonate: N 44° 50.831' E 24° 53.252'
Altitudine: 272 m
Candva o gara importanta pentru Romania ... asta se intampla in urma cu mai bine de 100 de ani. In prezent, doar o statie obisnuita a CFR-ului, dubele si microbuzele fiind pe placul celor vor sa ajunga in Bucuresti in aproximativ 60-70 de minute pe Autostrada A1.
Aceasta este situata pe linia 901, de aici pornind si linia spre Curtea de Arges.
Inainte de a face un scurt istoric, trebuie sa va spun ca in luna Iunie a anului 2009, Consiliul Local Piteşti a votat aprobarea derularii de către municipalitate a unui parteneriat cu CFR, pentru modernizarea Gării Sud Piteşti. În cadrul acestui proiect, fosta clădire a gării a primit aviz de demolare. „Din păcate, nu se mai poate consolida structura realizată cu circa 130 de ani în urmă. Gara este construită din paiantă şi până acum s-a mai încercat recondiţionarea ei dar nu a avut succes. Se pare că singura soluţie a rămas demolarea ei”, declara atunci pentru Adevărul, viceprimarul Cornel Ionică. Gara din Piteşti, deşi era o clădire-tip, similare fiind construite şi la Buzău, Bacău şi Mărăşeşti, a fost singura care a mai rămas în picioare, celelalte fiind demolate rând pe rând.
În Septembrie 1866, Parlamentul României a aprobat construcţia unei linii de 915 kilometri prin Vârciorova, Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi şi Tecuci, toate oraşe importante la acea vreme. Costul construcţiei era la acel timp de 270.000 de franci de aur pe kilometru şi construcţia a fost încredinţată consorţiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte, Piteşti - Bucureşti - Galaţi - Roman, a fost deschisă la 13 septembrie 1872, iar partea Vârciorova - Piteşti pe 9 mai 1878. Linia Vârciorova - Roman a fost o parte importantă a infrastructurii feroviare române deoarece a făcut legătura între extremităţile regatului, fiind o conexiune importantă pentru călători şi marfă între oraşe importante ale Ţării Româneşti şi ale Moldovei.
Gara a fost inaugurată tot pe 13 septembrie 1872, iar această clădire era ultimul supraviețuitor al seriei de clădiri construite în 1872 de consorțiul prusac al antreprenorului Bethel Henry Strousberg pentru căile ferate române. Gara veche a fost demolată, iar în locul acesteia s-a construit o gară modernă. Noua gară finalizată în anul 2016 este o cladire parțial suspendată, întinzându-se peste liniile de cale ferată, astfel încat peroanele se află sub clădire, iar trenurile opresc sub aceasta. Aceasta are peste 1.000 de metri pătrați și două etaje. Gara are și un magazin în apropierea salii de așteptare, scări rulante și lifturi cu o capacitate de 15 persoane care îi duc pe călători pe peroane. În apropiere au fost amenajate spații de parcare. Clădirea include, la nivelul etajului întai, un pasaj care face legătura între cartierul Tudor Vladimirescu și gară.
Timpul a trecut, iar calitatea precara lucrarilor incepe sa-si faca simtita prezenta, in multe dintre zone marmura incepe sa se decoloreze, calatorii au la dispozitie o bucata de lemn subreda pentru a cobori de pe peron spre acele placi care traverseaza liniile de cale ferata.
Una peste alta, e bine ca in apropierea unitatii feroviare se afla o statie de taxi, respectiv cea de autobuz (Liniile 2, 8 si 19), calatorii avand mijloace rapide de a se deplasa spre Centru sau periferie.
Voi atasa cateva poze prealuate de pe Internet cu aspectul istoric pe care l-a avut fosta cladire despre care am derulat cateva pasaje, respectiv cateva cadre pe care le-am realizat in ultima zi a lunii Septembrie 2017.
Sursa informatii si poze:
http://romrail.blogspot.ro/2009/03/pite...-gari.html
http://adevarul.ro/locale/pitesti/gara-...index.html
https://ro.wikipedia.org/wiki/Gara_Pite%C8%99ti_Sud
http://www.ziartop.ro/subiectul-zilei/8...inaugurare
https://www.ziarulargesul.ro/la-gara-pi...-fara-cap/
http://www.opencaching.ro/viewcache.php?wp=OR0073
59B30353-D16D-B0FA-57BE-244E8C42F9FD.jpg (56.89 KB; downloaded 7848 times)
Pitesti - 1912 (comprimat).jpg (262.74 KB; downloaded 7873 times)
Gara Pitesti - istorie.jpg (68.88 KB; downloaded 7838 times)
Schita Gara Pitesti.jpg (156.87 KB; downloaded 7845 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Gara Pitesti (Linia 901)
Victor92
Si ce a iesit in prezent ...
Si ce a iesit in prezent ...
DSC_0487.JPG (194.05 KB; downloaded 7833 times)
DSC_0484.JPG (201.49 KB; downloaded 7835 times)
DSC_0482.JPG (189.64 KB; downloaded 7841 times)
DSC_0270.JPG (188.71 KB; downloaded 7836 times)
DSC_0269.JPG (183.01 KB; downloaded 7836 times)
DSC_0483.JPG (211.03 KB; downloaded 7843 times)
DSC_0485.JPG (232.32 KB; downloaded 7834 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Gara Pitesti (Linia 901)
Victor92
Interior si exterior.
Interior si exterior.
DSC_0481.JPG (190.2 KB; downloaded 7834 times)
DSC_0261.JPG (287.58 KB; downloaded 7837 times)
DSC_0262.JPG (246.73 KB; downloaded 7838 times)
DSC_0263.JPG (243.7 KB; downloaded 7835 times)
DSC_0265.JPG (268.52 KB; downloaded 7837 times)
DSC_0267.JPG (277.4 KB; downloaded 7873 times)
DSC_0472.JPG (238.54 KB; downloaded 7834 times)
DSC_0474.JPG (256.82 KB; downloaded 7836 times)
DSC_0475.JPG (244.73 KB; downloaded 7840 times)
DSC_0491.JPG (285.6 KB; downloaded 7843 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Gara Pitesti (Linia 901)
Victor92
Programul de circulatie intr-o zi obisnuita (am ales 3 Octombrie 2017 - ziua de maine - la data redactarii reportajului) si cateva trenuri:
IR 1781 - Gara Pitesti Sud - 30 Septembrie 2017
IR 1790 - Gara Pitesti Sud - 30 Septembrie 2017
IR 1792 - Gara Pitesti Sud - 30 Septembrie 2017
R 9028 - Gara Pitesti Sud - 30 Septembrie 2017
Programul de circulatie intr-o zi obisnuita (am ales 3 Octombrie 2017 - ziua de maine - la data redactarii reportajului) si cateva trenuri:
IR 1781 - Gara Pitesti Sud - 30 Septembrie 2017
IR 1790 - Gara Pitesti Sud - 30 Septembrie 2017
IR 1792 - Gara Pitesti Sud - 30 Septembrie 2017
R 9028 - Gara Pitesti Sud - 30 Septembrie 2017
Trenuri Gara Pt.jpg (143.79 KB; downloaded 7843 times)
DSC_0490.JPG (165.59 KB; downloaded 7844 times)
- andrei11
-
Posted:
-
📖 Pagination options