Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București

86 posts, 31135 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti Tom

E posibil ca troleibuzele sovietice să fi fost luate din slugărnicia regimului de atunci, precum alții care cumpără astăzi sicrie zburătoare de la aliații strategici de acum. Sigur nu erau niște troleibuze reușite.
Ideea de troleibuz a prins însă și de asta au decis să-l producă la nivel național. În vremea aceea chiar și sovieticii importau Skoda, iar producția lor în afara de un model mai răspândit și în alte țări, a mers doar la ei. N'ar fi exclus ca pauza dintre 1950 și 1955 să fi însemnat școlarizarea de personal tehnic pentru tot ce însemna fabricarea, exploatarea și întreținerea troleibuzelor.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti messe

rosetti61 wrote:
messe wrote:
Pe traseul mentionat de tine poate a aparut spre finalul anilor '70 insa 114 exista pe traseul Laromet - Nuferilor(?) dubland pe linia 6 de tramvai conform hartii din 1970, sursa: http://harti.tramclub.org/bucuresti-1970.pdf


Nu s-au concretizat niciodata acele trasee si s-au incapatanat sa le mentina pe harta, nici 114 si nici 115 - 115 a aparut ca rapid intre Magaziile 16 Februarie si Gara Basarab in 1977.
E posibil ca remiza sa fi fost la Scoala de sericultura si eronat sa se fi mentionat prin lucrari ca anexa a hipodromului, fiind in proximitatea lui.

115R , devenit 315 la renumerotare, intorcea la Gara de Nord nu la Gara Basarab, venea pe Dinicu Golescu apoi returul catre Magaziile CFR il facea prin Witting, Calea Plevnei, Calea Giulesti. (1)63 intorcea la Basarab pana a aparut 44 prin '83.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Unde era statia de redresare a primului troleibuz (Victoriei - Hipodrom)? Cumva sa fie aceasta constructie din parcul Kiseleff?

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Mai exista cativa stalpi si din reteaua care ocolea Palatul Victoria. *Important de precizat ca desi troleibuzul era marele <dar> sovietic, acesta era inca de pe atunci ascuns prin spatele cladirilor emblematice (Casa Presei, Palatul Victoria, ulterior si Muzeul Taranului) pentru a nu strica privelistea cu infrastructura aeriana. Alte timpuri, aceleasi metehne obosite.

detaliu retea troleibuz victoriei 1966.jpg (75.94 KB; downloaded 4466 times)


Palatul Victoria retea veche troleibuz stalpi.jpg (315.12 KB; downloaded 4467 times)

Link: https://google.com/maps/@44.4537195,26.0 ... 2!8i6656

Str Paris retea veche troleibuz stalpi.jpg (278.9 KB; downloaded 4470 times)

Link: https://google.com/maps/@44.4547783,26.0 ... 2!8i6656

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Reteaua de pe Ion Mincu a fost instalata odata cu infiintarea liniei 83 Herastrau - Piata de Flori (1958) pentru retragerea troleibuzelor la garajul-depou de la Hipodrom. Nu a reprezentat un traseu alternativ dinspre Baneasa spre centru (acesta se va realiza la infiintarea lui 82 Aeroportul Baneasa - Piata de Flori  in1960 prin aleea Trandafirilor) iar dupa desfiintarea Hipodromului nu a mai fost folosita la ceva. Cu ocazia defilarilor din Piata Aviatorilor troleibuzele se scurtau la Paris, reteaua de pe MIncu nu s-a folosit la reorientarea vreunui traseu cu ocazii speciale. Reteaua in discutie si cea de pe bd. Expozitiei au fost singurele retele de troleibuz cu functionare scurta si apoi abandonate. Ar mai fi si fostul traseu de retur al troleibuzelor din Berceni spre centru via Timpuri Noi, care nu s-a mai folosit din 1977 (era interesant faptul ca daca era o lucrare pe bd. Tineretului preferau sa devieze troleibuzele pe la Sura Mare).

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Cum intorcea mai precis 88 (sau ce altceva a mai ajuns pana in Tei)? Cumva inconjura perfect campusul UTCB? De asemenea, cunoasteti daca a ramas ceva, orice, din reteaua de pe Barbu Vacarescu si Lacul Tei? Un stalp, un izolator, ceva? Toti stalpii sunt din beton. Sa fie oare unii dintre ei ai fostului troleibuz?
troleibuz tei 1966.jpg (71.93 KB; downloaded 4292 times)

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti Costin

Nu stiu sa raspund la prima intrebare insa stalpii de pe Lacul Tei sunt ai troleibuzului si e posibil sa mai gasesti si azi vreo ancora. Pe Barbu Vacarescu, insa, nu, deoarece stalpii sunt mai noi (aparuti o data cu tramvaiul).

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Din bulevard intra pe Serbanescu-Tei, Ghica-Tei,  Teiul Doamnei si reintra in bulevard.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti PTMZ

...Șerbănescu-Tei fiind actuala Cristea Mateescu?

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti 1689

Oarecum legat de subiect, traseul lui 90 e oarecum inexact, pentru ca bucla de intoarcere era in jurul liceului de chimie, undeva intre Barbu Vacarescu si calea Floreasca.
Asta inseamna ca troleibuzul o lua pe Ceaikovski - Bach - Verdi cu intoarcere prin Garibaldi ?

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti cris_m

Aici cred ca vorbim de o fosta consola.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

@ Cristi, nu cred. Prinderea dintre consola si stalp nu e deloc specifica troleibuzului. E prea subtire din ce vad in imagine.

@ 1689, o intrebare foarte buna.

PTMZ wrote:
...Șerbănescu-Tei fiind actuala Cristea Mateescu?


Asta sunt si eu curios.  :think: Dupa stalpii de pe streetview, asa pare.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

La Verdi intorceau pe platoul ala https://fostulbucuresti.github.io/#18/44 ... 0865/!a3
Unghiul de fotografiere da impresia de drum nemodernizat, de pamant sau macadam; o fi fost in lucrari de refacere in perioada respectiva (1966)?

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

PTMZ wrote:
...Șerbănescu-Tei fiind actuala Cristea Mateescu?


88. Calea 13 Septembrie (Str. Petre Ispirescu si Str. Antiaeriana) – Str. Dr. Sarii – Str. Razoare – Sos. Panduri – Str. Prof. Dr. Rainer (Str. Dr. Bagdasar) – Piata Eroilor – Str. Carol Davila – Dr. Lister (Bd. Dr. Petru Groza) – Bd. Gh. Gheorghiu Dej – Bd. Republicii – Piata Rosetti – Str. Dianei – Str. Alex. Sahia – Str. Icoanei – Str. Alecu Russo – Str. Tunari – Str. Barbu Vacarescu – Bd. Lacul Tei – Str. Cheile Zanoagei – Bd. Ghica Tei – Str. Teiul Doamnei (Parcul 8 Mai).


Da, Cristea Mateescu.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2306 forum members have written 422900 posts in 5268 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use