Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București

86 posts, 31282 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Dupa cum bine mi-a cofirmat si Gabi, tind sa cred ca din reteaua de pe Str. Tipografilor au ramas pe pozitie 5 stalpi metalici (ranforsati in 3 trepte, tip ITB as zice eu). Totusi, in mod interesant, alti 5 stalpi identici se regasesc si pe straduta paralela Minovici - acestia sunt pozitionati 1 la 1 cu cei de pe Tipografilor. Pe langa asta, nu se mai regasesc in zona astfel de stalpi, deci deduc ca prinderea retelei era prin cabluri de sustinere intre cate 2 stalpi (si azi exista o astfel de legatura intre 2 stalpi de pe cele doua strazi), ci nu cu console rigide din bare metalice.

str tipografiei.jpg (350.01 KB; downloaded 4091 times)


str tipografiei detaliu.jpg (64.24 KB; downloaded 4092 times)


stalpi tipografilor fir.jpg (321.14 KB; downloaded 4083 times)


stalpi tipografilor.png (1.88 MB; downloaded 4098 times)



Un astfel de stalp se mai gaseste doar pe Tipografilor, colt cu Poligrafiei.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Extra: pe langa faimosii stalpi STB din 1949 de pe Kiseleff, alte ramasite ale troleibuzului se mai regasesc si azi in zona monumentului Eroilor Aerului si Calderon.
calderon.jpg (389.05 KB; downloaded 4071 times)
eroii aerului 1.jpg (370.29 KB; downloaded 4069 times)
eroii aerului 2.jpg (439.36 KB; downloaded 4071 times)
eroii aerului 3.jpg (289.09 KB; downloaded 4071 times)

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti messe

ByOnu wrote:
Deci pe mine mă intriga rețeaua de la Miorița (mai precis macazul, foarte clar vizibil în fotografie).

E posibil ca acel macaz sa fi avut rol de capat de linie al troleibuzelor 81 si 82 cand protipendada pcrista aveau delegatii oficiale si decolau de pe Baneasa.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Foarte posibil, messe! :) Plus, desigur, alte avarii tehnice neprevazute care ar fi putut necesita intoarcerea rapida inainte de Baneasa.

O alta mare curiozitate este: cum arata efectiv capatul retelei de troleibuz de la Hipodrom intre 1949 si 1952. Inteleg, desigur, ca trama stradala este diferita astazi, dar m-ar interesa un plan de detaliu cu punctul de intoarcere. Dl. Ing. Bucsan a dorit sa ma ajute cu aceasta informatie, insa, din pacate, nu a gasit documente sau articole in acest sens.
___________________________________
Alt topic de discutie, dupa cum se poate vedea in fotografiile descoperite de colegul Rosetti, reteaua de pe Aviatorilor si Cantemir a fost (cel putin candva in anii '60) elastica, pe un sistem care imi pare familiar din alte tari din blocul estic. In vreme ce vecinii unguri au pornit cu troleibuzul pe retea elastica, Bucurestiul a inceput cu retea rigida, deja mult imbatranita tehnologic chiar si pentru anii '50 mi-as permite sa zic. Dar surpriza, si azi avem retea tip '50, ba chiar continuam in a o instala (a se vedea tronsonul reconstruit de pe Bucurestii Noi care a fost retrogradat de la retea elastica, la retea rigida, dupa finalizarea M4).







 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

La Hipodrom, troleibuzul intorcea in rond iar in prelungire este singura directie posibila spre anexa care servea drept garaj. Tramvaiul intorcea in coasta turnului sudic de la City Gate. Terminalul care era inaintea celui nou al lui 41 e realizat tarziu, in 1964.
hipoddrom.jpg (882.21 KB; downloaded 3848 times)

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti messe

Sa inteleg ca 81 avea garajul (depoul) undeva pe Poligrafiei?

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti cris_m

Depoul era autobaza Nordului din prezent. De ce crezi ca e candidat perfect pentru a gazdui autobuze electrice?  :mrgreen:

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti messe

Eu dupa cum vad pe planul respectiv prelungirea catre garaj e pe Poligrafiei sau ca sa fiu mai precis catre actuala Casa a Presei dupa cum arata trama stradala iar troleibuzul venea dinspre Arc, catre Nordului trebuia sa fie spre dreapta mai precis in continuarea liniei 3 care vine pe Marasti pana la actualul rond; mai pe scurt capatul tramvaiului din acest plan este la semaforul de la Marasti cu Poligrafiei si Regele Mihai I adica unde e intrarea spre Romexpo la cele doua blocuri turn iar in prelungirea Bulevardului Marasti e DN1 catre Ploiesti.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Nu exista atunci Poligrafiei, linia se duce la "garaj" pe fosta sosea Mogosoaia, ce se continua peste calea ferata spre actualul Petrom City atunci depozitele Mogosoaia Competrol
Pana la construirea depourilor Nordului si Vatra Luminosa, troleibuzele de pe liniile existente in acel moment - 81, 83, 84 aveau garajul intr-o anexa a hipodromului. 81 a fost prelungit succesiv la Aeroport si apoi la Gara de Nord, Cotroceni; ii urmeaza 84 pana in Vatra Luminoasa - v-ati prins? trasee inlantuite, 84 se retragea si el la Hipodrom pe linia lui 81...  In 1958 ia fiinta linia 83 Piata de Flori - Podul Herastrau, dar la prima vedere are o problema cruciala cu retrasul la garajul Baneasa. Pe unde o facea?

Depoul Vatra luminoasa se da in folosinta in 1959 si toate liniile se muta acolo, in 1960 este functional si Nordului (care primeste liniile 81 si 83 iar Vatra 84 si 85-nou infiintata. 82 cand apare se duce si el la Nordului

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti messe

Mai concret, Soseaua Mogosoaia ca sa ajunga la linia CF Constanta nu trecea "prin" actuala Casa Presei?

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Fix prin centrul ei. Cine stie pe unde o lua 83 ca sa ajunga la depou?
Dupa ce s-a terminat Casa Scanteii, prin 1956, se muta sensul de intoarcere a troleibuzelor prin jurul ei, din Tipografilor intrau pe aleea de langa Taverna Sarbului, pe unde ajungi la sediul ADP sector 1 (o constructie ce a apartinut de Hipodromul Baneasa); tarziu, dupa ce s-a prelungit bd. Poligrafiei inspre Pajura s-a mutat linia de troleibuz de acolo. Ocolul a fost desfiintat in 1977 (sau mai devreme?) in ideea corectarii traseelor lungi, ocolitoare iar troleibuzele au circulat direct prin sos. Buc-Ploiesti. Ca zona sa nu ramana descoperita s-a infiintat autobuzul 114 de la Mezes la Scanteii, cu intoarcere prin sos. Buc. Ploiesti - Gara Baneasa - Tipografilor.
Si despre aceasta linie stie cineva mai bine cand a aparut exact (1976-1977)?  In comunicatele de dupa cutremurul din 4 martie apare mentionata in al doilea calup de informatii, din 21 martie (lumea vorbea de ea inca din 1976, o lauda ca si cum ar fi circulat deja).

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti messe

Pe traseul mentionat de tine poate a aparut spre finalul anilor '70 insa 114 exista pe traseul Laromet - Nuferilor(?) dubland pe linia 6 de tramvai conform hartii din 1970, sursa: http://harti.tramclub.org/bucuresti-1970.pdf

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

rosetti61 wrote:
La Hipodrom, troleibuzul întorcea în rond iar in prelungire este singura directie posibila spre anexa care servea drept garaj.

...troleibuzele de pe liniile existente în acel moment - 81, 83, 84 aveau garajul într-o anexa a hipodromului.


Îți foarte mulțumesc, Rosetti! Extraordinare informatiile! :yes:

Garajul Baneasa sa înțeleg ca era undeva pana in Scoala de Sericicultura, corect?

De asemenea, primele informații spun ca cel puțin pe vremea cand 81 "făcea legea" ('49-'50) troleibuzele erau totuși parcate chiar in rondul de la Hipodrom. Posibil ca acest garaj "dedicat", precum si extinderea pana la el, să fi apărut mai târziu, nu?

___________________________


Notă: evoluția flotei de troleibuze în primii 10 ani:
1. 1949: +5 MTB-82D (total 5)
2. 1950: +3 MTB-82D (total 8)
3. 1955: +1 prototip T12 (total 9)
4. 1956: +11 ZiS-154 (total 20)
5. 1956: +20 T12 (total 40)
6. 1957: +38 T12 (total 78)
7. 1958: +12 T12 (total 90)

Remarcăm două etape distincte:
1. etapa "boemă": în primii 5 ani de activitate troleibuzul bucureștean ..exista cu numai 8 vehicule (înțeleg că MTB nu erau fiabile și cam 50% din parc era constant picat).
2. etapa "cotropitoare": începând cu 1956 asistăm la troleibuzificarea tramvaiului și deci, flota crește exploziv, cu peste 80 de vehicule în numai 3 ani.

De ce liniștea dintre 1949 și 1956?  :think:  Foarte probabil datorită masacrului politico-social care a marcat prima parte a anilor 50, numai la troleibuz nu stătea mintea conducerii, cand erau atat de concentrati pe epurarea si egalizarea socială a românilor. Sau troleibuzul mioritic sa fi aparut doar la presiunea URSS, făcut din pură obligație pentru transferul de <tehnologie> sovietică (de unde interesul scăzut al Bucureștiului pentru accelerarea extinderii reale a rețelei)?

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

messe wrote:
Pe traseul mentionat de tine poate a aparut spre finalul anilor '70 insa 114 exista pe traseul Laromet - Nuferilor(?) dubland pe linia 6 de tramvai conform hartii din 1970, sursa: http://harti.tramclub.org/bucuresti-1970.pdf


Nu s-au concretizat niciodata acele trasee si s-au incapatanat sa le mentina pe harta, nici 114 si nici 115 - 115 a aparut ca rapid intre Magaziile 16 Februarie si Gara Basarab in 1977.
E posibil ca remiza sa fi fost la Scoala de sericultura si eronat sa se fi mentionat prin lucrari ca anexa a hipodromului, fiind in proximitatea lui.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2310 forum members have written 423615 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use