Regiunile RomânieiCrișanaJudețul BihorLucrări de modernizare şi extindere a infrastructurii

 

Topic: Construcție centuri Zona Metropolitană Oradea (ZMO)

11 posts, 1883 views
Construcție centuri Zona Metropolitană Oradea (ZMO) orex

Centurile comunelor Oșorhei, Nojorid și Sântandrei, pe ultima sută de metri: Consiliul Județean a lansat licitația pentru execuția lucrărilor
Centuri ZMO.jpeg (139.99 KB; downloaded 1919 times)

Consiliul Județean Bihor a anunțat lansarea licitației pentru execuția lucrărilor de construire a viitoarelor drumuri județene care vor crea noi legături între Oradea și comunele Oșorhei, Nojorid și Sântandrei și care vor funcționa, totodată, și ca șosele de centură ale acestor localități.
Lansarea licitației a avut loc vineri, potrivit comunicatului dat publicității de CJ Bihor luni, care precizează că termenul pentru depunerea ofertelor este 18 aprilie, ora 15.00, iar valoarea estimată a proiectului e de 213,187 milioane lei, bani asigurați din fonduri europene prin Programul Operațional Regional.
Proiectul pentru „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea” prevede reabilitarea DJ 767E Orșorhei-Copăcel (12,7 km) și realizarea centurilor Oșorhei (5,8 km), Sântandrei (5 km) și Nojorid (8,4 km).
CJ Bihor și-a asumat realizarea a celor trei noi drumuri de legătură în Zona Metropolitană Oradea în parteneriat cu cele trei primării pe raza cărora vor trece acestea.
Decizia privind realizarea proiectului a fost luată ca urmare a traficului intens din ZMO și a numărului mare de persoane care au locuri de muncă în apropierea orașului Oradea, din peste 160.000 de locuri din județ, 115.000 fiind în zona metropolitană.
Proiectarea celor trei centuri a fost realizată de SC Aduro SRL, în urma unui contract semnat în aprilie 2021.


„Următoarele două săptămâni sunt foarte importante pentru rețeaua de centuri din Bihor”. De ce stă Bolojan cu ochii pe ceas
Finalizate în 2024
Pe de altă parte, Bolojan a prezentat pe scurt și stadiul proiectelor pentru construirea viitoarelor drumuri județene care vor lega de Oradea comunele Oșorhei, Nojorid și Sântandrei și care vor funcționa, totodată, și ca șosele de centură pentru aceste comune, arătând că „azi expiră termenul limită pentru depunerea ofertelor”.


CJ Bihor anunță 11 oferte pentru centurile din Zona Metropolitană Oradea. Vezi ce firme "se bat" pentru lucrări!
11 firme "se bat" pentru execuţia centurilor din Zona Metropolitană Oradea, anunţă Consiliul Judeţean Bihor, după ce miercuri a expirat termenul limită pentru depunerea ofertelor.
„Proiectul "Creşterea accesibilităţii pe drumurile judeţene în Zona Metropolitană Oradea" presupune realizarea centurilor Oşorhei (5.8 km), Nojorid (8,4 km) şi Sântandrei (5 km) şi reabilitarea drumului judeţean DJ767E Oşorhei-Copăcel (12,7 km)”, arată un comunicat transmis joi de Biroul de Presă al Consiliului Județean.
Lucrările sunt împărţite în două loturi: lotul 1, cuprinzând centura Oşorhei şi reabilitarea drumului judeţean DJ767E Oşorhei-Copăcel, şi lotul 2- centurile Nojorid şi Sântandrei.
Cele 11 oferte depuse în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice aparțin următoarelor companii:
Lotul 1, centura Oşorhei şi reabilitarea drumului judeţean DJ767E Oşorhei-Copăcel:
(1) Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj, (2) PORR Construct, (3) Asociere: Drum Asfalt (Leader), Precon Transilvania, (4) Asociere Dumexim (Leader), Hydrostroy AD, (5) Asociere Asfamixt (Leader), Obras Publicas Y Regadios, Opr Asfalt, Dacia Faber S.R.L. Şi (6) Asociere Construcții Erbasu (Leader), Procons Group, Drumuri Orășenești S.A.,Váhostav – Sk.
Lotul 2, centurile Nojorid şi Sântandrei:
(1) Antrepriza de Reparații și lucrări ARL Cluj, (2) PORR Construct, (3) Asociere: Precon Transilvania (Leader), Drum Asfalt, (4) Asociere: Opr Asfalt (Leader), Asfamixt, (5) Asociere: Dumexim (Leader), Hydrostroy AD.

"Proiectele tehnice sunt deja realizate, deci lucrările pot începe imediat după adjudecare. Ne propunem ca din toamnă să începem şi aceste lucrări. Avantajul este că ar urma să fie finanţate din Programul Operaţional Regional, nu avem o presiune de timp ca la centurile Beiuş şi Aleşd, de exemplu. Eu sper că la finalul anului 2023 sau în primăvara anului 2024 ele vor fi operaţionale", a precizat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.


S-a stabilit costul estimativ pentru centura Biharia și drumul de legătură cu Paleu. Aleșii bihorenilor au aprobat indicatorii tehnico-economici
centuri_ZMO_Biharia.jpg (108.08 KB; downloaded 1912 times)

În timp ce noile drumuri județene care vor lega Oradea de patru comune vecine și vor servi, totodată, ca șosele de centură pentru acestea sunt în diferite faze de proiectare și chiar licitare, Consiliul Județean a aprobat, joi, și indicatorii tehnico-economici pentru viitoarea centură a comunei Biharia și pentru drumul de legătură cu comuna Paleu.
Cu vot unanim, indiferent de apartenența politică, aleșii bihorenilor au adoptat joi o hotărâre de aprobare a indicatorilor tehnico-economici ai etapei a III-a a proiectului „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea”, adică pentru viitoarea centură a comunei Biharia și pentru drumul de legătură cu comuna Paleu, în condițiile în care în cele două etape anterioare au aprobat costurile pentru centurile și drumurile de legătură dintre municipiul reședință de județ și comunele Oșorhei, Sânmartin, Nojorid și Sântandrei.
Potrivit proiectului executat de firma Proexco din Oradea, centura Biharia (viitorul DJ 767J) va avea o lungime de 5,6 kilometri și va ocoli localitatea prin partea sa estică, pe un traseu parțial paralel cu DN 19 Oradea – Satu Mare, șosea pe care o va degreva de o parte din traficul de acum.
Pe de altă parte, drumul de legătură cu comuna Paleu va avea o lungime de 3,15 km, pornind din zona sălii de sport din această localitate de-a lungul pârâului Cosmo și ieșind în viitoarea centură a Bihariei printr-o intersecție giratorie în strada Viilor.
Conform proiectului, valoarea totală a investiției a fost stabilită la 114,045 milioane lei, sumă care, însă, va putea crește din cauza scumpirii materialelor de construcții și energiei.
Carosabilul urmează să aibă o lățime de 7 metri, cu câte o bandă de 3,5 metri pe sens, două benzi de încadrare a câte 0,75 metri, acostamente consolidate a câte 1,75 m pe fiecare parte și piste pentru bicicliști de 3 metri lățime.

 


Re: Construcție centuri Zona Metropolitană Oradea (ZMO) orex

Bolojan, optimist că și consilierii județeni ai PSD și UDMR vor vota exproprierile pentru Inelul Rutier Metropolitan, finanțat cu peste 200 milioane lei
Aleșii bihorenilor vor fi chemați joia aceasta să aprobe exproprierea pentru terenuri de 7 milioane lei ce vor fi străbătute de viitorul inel rutier metropolitan care va ocoli o parte din Oradea, Sânmartin și Nojorid, precum și contribuțiile Consiliului Județean Bihor și Primăriei Oradea la proiectul finanțat cu 201 milioane lei din Programul Anghel Saligny.Într-o conferință de presă susținută luni, Bolojan a explicat că proiectul de hotărâre privind aprobarea declanșării procedurilor de expropriere va fi pus din nou pe masa aleșilor județeni joia aceasta și speră că de data asta va fi adoptat, motivând că „nu se pune problema în termeni politici, un proiect trebuie judecat după necesitatea și eficiența lui”.

Cofinanțare locală de 30%
Tot luni, Bolojan a furnizat și alte detalii financiare cu privire la proiectul inelului rutier metropolitan, arătând că valoarea totală estimată a acestuia este de 289 milioane lei (cu TVA inclusă), iar 201 milioane lei, alocați din Programul Național de Investiții Anghel Saligny, reprezintă 70% din suma necesară.

Președintele CJ Bihor a spus că diferența de 30% va trebui asigurată de cele două administrații partenere în proiect, cea județeană și municipalitatea orădeană. Concret, din cei 88 milioane lei, 67 milioane lei vor trebui asigurați de CJ Bihor (adică 77% din diferență) și 21 milioane lei de Primăria Oradea (23% din diferență).

„Eventualele creșteri de costuri, determinate de creșterea prețurilor materialelor de construcții, sau eventualele reduceri de costuri, în urma licitației, vor fi suportate proporțional”, a adăugat Bolojan.


În ce privește exproprierile, președintele CJ Bihor a arătat că este vorba despre terenuri în valoare de 7 milioane lei, din care administrația județeană va asigura 5 milioane lei, iar municipalitatea 2 milioane.

„Să se poată circula”
Bolojan a spus că dacă joia aceasta plenul Consiliului Județean va aproba declanșarea procedurilor de expropriere (pentru care este nevoie de votul a două treimi dintre aleși), în 45 de zile trebuie constituite sumele necesare exproprierilor, iar luna viitoare s-a putea demara procedura de licitare pentru execuția proiectului, scop în care lungimea celor 17 km de șosea a fost împărțită în două tronsoane, din Nojorid până la pasajul din Felix și de aici până în Oșorhei.

Licitația va fi una cu clauză suspensivă, a mai precizat Bolojan, ceea ce înseamnă că semnarea contractelor de execuție propriu-zisă va fi condiționată de semnarea contractului de finanțare, iar pentru asta Ministerul Dezvoltării cere ca administrația județeană și municipalitatea orădeană, ca titulari ai proiectului, să facă dovada proprietății asupra tuturor terenurilor ce vor fi afectate de șosea.

„Dacă toate merg în regulă, până la sfârșitul anului putem avea semnate cele două contracte de proiectare și execuție (n.r. – proiectarea urmând să dureze 4 luni, iar executarea 18 luni), astfel încât în primăvara anului viitor să înceapă lucrările și la sfârșitul anului 2024 – începutul anului 2025 să se poată circula pe acest inel rutier metropolitan”, a prezentat Bolojan calendarul proiectului.

 


Re: Construcție centuri Zona Metropolitană Oradea (ZMO) orex

Contractul pentru construirea noilor centuri Oșorhei, Sântandrei și Nojorid, semnat de CJ Bihor cu Porr Construct
Vicepreședintele CJ Bihor, Mircea Mălan, și directorul tehnic de Infrastructură al Porr Construct, Emanuel Reitmaier, au semnat, joi, contractul pentru construirea a trei noi drumuri județene în Zona Metropolitană Oradea, care vor lega de oraș comunele Oșorhei, Sântandrei și Nojorid.

În schimbul a peste 192 milioane lei, bani europeni nerambursabili, firma austriacă trebuie să finalizeze cei aproape 32 kilometri de șosele în 18 luni.

După aproape un an

Semnarea contractului survine după ce licitația lansată în luna martie a anului trecut și la care au fost înregistrate șase oferte, s-a încheiat pe 18 ianuarie anul acesta, prin anunțarea drept câștigătoare a ofertei depuse de subsidiara din România a companiei austriece Porr, în cadrul proiectului „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea”, cu finanțare asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Regional 2021-2027.

Potrivit unei informări a CJ Bihor, la semnarea contractului au asistat și primarul comunei Oșorhei, Ioan Gligor, cel al comunei Sântandrei, Ioan Mărcuș, precum și viceprimarul comunei Nojorid, Cristian Tripa.

Pe două loturi

Așa cum BIHOREANUL a mai arătat, în cadrul proiectului ce prevede realizarea a trei noi drumuri județene în Zona Metropolitană Oradea, lucrările au fost partajate pe două loturi, primul fiind pentru construirea centurii Oșorhei, pe o lungime de 5,8 km, și concomitent reabilitarea drumului județean DJ 767E Oșorhei – Copăcel (12,7 km). Valoarea contractului pentru acest lot este de 108.275.129,09 lei, fără TVA.
Cel de-al doilea lot de lucrări vizează construirea centurii Sântandrei, de 5 km, și a centurii Nojorid, de 8,4 km, valoarea contractului fiind de 84.394.118,95 lei, fără TVA.

Termenul de execuție a fost stabilit la 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

 










Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare şi extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2310 forum members have written 423578 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use