Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Irisbus Citelis

945 posts, 313191 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Irisbus Citelis ADK

Din ce am observat de-a lungul timpului, 5399 pare a fi Citelis-ul cu cele mai putine intervale de indisponibilizare.

Din câte cunosc și eu, într-adevăr. Și intuiesc că a ajuns mereu bun de lucru, nu că depoul sau STB nu mai putea de el, ci au existat niște oameni care nu l-au băgat prin toate gropile și e posibil (puțin nelegal) să fi băgat și ceva bani în el.

Acum poate o să apară iar haterii cu "titularizarea este o prostie", credeți ce vreți eu văd ce este mai bun, 5399 probabil avea zilele lui 5312 sau un 531x care a stat pe dreapta mulți ani. Și ce nu vi se spune pentru că mulți (mai ales la grămadă, unde influența este de nelipsit) intuiți ceva ireal, este că unii se feresc de alți oameni în general de a le pune mâna pe obiectele cu care ei lucrează (ori unde domiciliază sau alte lucruri personale), pentru că printr-o energie (gândul are putere de multe, inclusic de un control mai bun decât cel verbal sau scris) pot strica neimaginabil acel lucru sau să-i pună gând rău pe viitor, că așa e lumea de bună iar din ce aluat o fi unii făcuți nici Profi probabil nu scoate făină așa proastă. Poate de aceea nu ne explicăm niște lucruri, că psihologia nu se învață unde ar trebuii să se învețe.

 


Re: Irisbus Citelis shoppy

"Titularizarea este o prostie" nu spun haterii, spune lumea civilizata, iti doresc din toata inima s-o vizitezi ca sa vezi cu ochii tai ca functioneaza.
Ca este una foarte buna la strada, da, este datorita titularizarii, dar sunt si 2 stricate la gard, asta la ce se datoreaza?, doar in comunism toate bunele se datorau lui Ceausescu si toate relele altora. Nu mai bine am avea 3 normale la strada decat 1 foarte buna si 2 stricate?
Daca energia gandului functioneaza atunci sa si-o indrepte catre toate masinile din garaj, nu doar spre a lor, si atunci o sa mearga toate.
Din seria "fiecare pasare pe graiul ei moare", au murit soferi de dragul titularizarii, treaba lor, bine cu de-a sila nu poti sa faci, rezulta ca trebuie sa asteptam sa moara si pasageri, sa vedem atunci ce mai facem.

Vezi ca este in regulament "ataca idei si nu oameni".

 


Re: Irisbus Citelis Nenea_titi

Părerea mea este că de aceste mașini mai trebuie tras încă vreo 10 ani în medie...au podea joasă, unele A/c...dar în același timp să aibă viziunea de a înlocui treptat parcul și în loturi, și astea își cam ating limita. Plus că la fiabilitate au cam pătimit...

 


Re: Irisbus Citelis 1689

Nu fiabilitatea a fost punctul lor slab ci intretinerea dezastruoasa.

Sa nu uitam ca - la un moment dat - aproape jumatate din parc era retras si canibalizat pentru piese.

Cind au reusit sa la mai re-asambleze, a venit improvizatia cu AC-ul si le-a dat iar de cap…

In concluzie, intr-un cuvint, intretinere, intretinere si iar intretinere.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Irisbus Citelis ADK

5331 pe linia 70:
IMG_20231021_093232270_copy_1440x1080.jpg (443.62 KB; downloaded 2682 times)

 


Re: Irisbus Citelis bogdan88

Ceva noutati despre 5348 (poze, stadiul curent, etc)? Dureaza mai mult RK-ul decat a durat probabil tot procesul de fabricatie. In plus, daca de la anul vin Solaris-urile si se renunta de tot la Ikarus va fi presiune din ce in ce mai mare pe URAC sa faca RK-urile pentru Irisbus destul de repede.

 


Re: Irisbus Citelis Nenea_titi

Problema este că și aceste Irisbus au o vârstă...o uzură. E drept că sunt de actualitate, dar deși în principiu ar mai ține încă 10 ani cu rk și întreținere, dar în ăștia 10 ani , să se gândească la achiziționarea de noi mașini, cam în loturi de câte 25...nu așteptat să cadă toate sau să ajungă la stadiul ireparabil, apoi să se gândească ce pun în loc...
Referitor la rk, probabil trebuiesc foarte multe inspecții, mai ales structura de rezistență, trebuiesc achiziționate piese, trebuie buget aprobat, trebuie piese. Trebuiesc licitații. Apoi corecții, situații neprevăzute...

 


Re: Irisbus Citelis 1689

M-am intrebat si eu mai demult ce se intimpla cu 5348…

Probabil - fiind primul RK la un Citelis - “atelierul” trebuie sa … cugete. Adinc.

Nu m-ar mira daca se apuca de un al doilea doar ca sa invete cum sa-l reasambleze pe primul :D  Ca na… la noi treaba nu se face dupa proiect, se face din ochi.

 


Re: Irisbus Citelis shoppy

Din ce am inteles AC-ul pe aceste troleibuze este un esec, se pare ca o combinatie intre motoarele care au ajuns sa consume mai mult decat in specificatii si sigurantele slabite / manarite face ca atunci cand pornesti AC incep sa sara sigurantele asa ca soferii il tin mereu oprit si spun ca este defect.

 


Re: Irisbus Citelis Nenea_titi

Cât despre A/C , eu cred că este o greșeală de implementare sau proiectare, făcută românește pe genunchi. Dacă era corect implementată, funcționa fără probleme.  
Evident că la ora actuală, Citelis au și ele uzuri (de toate tipurile), nu au trecut prin rk, au tras de ele cât au putut. E clar că vor mai trage de ele încă aproximativ 10 ani (+/-) , prin prisma faptului că sunt cu podea joasă, dar cum am mai spus, în acest timp ar trebui să se gândească la înlocuirea treptată. Iau 10 troleibuze noi , mai casez 10 Citelis după punerea în funcțiune a celor 10 noi. Ș.a.m.d. . Așa este, nu e cazul să mergem cu mașini până le cad roțile. Foc poate să ia și un Ikarus 415 din 1997 , și un Citelis din 2007 (caz 5312, aici mentenanță proastă) dar și un Solaris (sau ultimul tip de IVECO, HESS sau VANHOOL)cu nici 5000 km în bord dacă nu ai noroc...se poate întâmpla.  Există asigurare, casco, garanție, etc. Dă-l încolo de fier...se repară sau se înlocuiește... să nu fie victime e mai important.

 


Re: Irisbus Citelis Nenea_titi

Revenind la Citelis, cam ce parcurs au până acum ? Bănuiesc că se cam apropie de milion. Dacă nu au și sărit unele.

 


Re: Irisbus Citelis Costin

De aproximativ o zi s-a dezvoltat aici un offtopic masiv. Mesajele au fost separate si mutate in topicele corespunzatoare. Avand in vedere ca doua avertismente au curs deja, acum e momentul ca Nenea Titi sa ia o binemeritata vacanta de la forum, un timp necesar pentru a reflecta la conduita de pe forum si la regulamentul pe care l-a citit si cu care a confirmat ca e de acord la inregistrare.

 


Re: Irisbus Citelis reiny2000

Din 5347, a doua ușă.
IMG_30102023_084124.hasli-r6_27_12_21.jpg (1.71 MB; downloaded 1414 times)

 


Re: Irisbus Citelis idk_vlad

Sunt o grămadă de Citelis-uri care nu mai au acel cauciuc de la ușă, nici sus nici jos.

 


Go to page:  1  ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2310 forum members have written 423608 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use