MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1250919 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 303 304 305 306 307 308 309  ... 613
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) t530

@shoppy - ciudat....daca intri din gogule romania te duce direct pe pagina fara sa platesti ( https://www.google.ro/webhp?hl=ro#hl=ro&q=legende+urbane+catacombele+bucurestiului ) :twisted:

Ce spuneti de asta  :twisted:

http://www.atlas-geografic.net/tunelele-secrete-de-sub-bucuresti/

...
O altă galerie subterană, cu două ramificaţii, se găseşte sub Mănăstirea Antim şi se întinde până la Liceul Gheorghe Şincai şi în zona Centrului Civic.La staţia de autobuz Răzoare sunt săpate galerii pe două nivele, la şase, respectiv, zece metri sub pământ. Subterane au fost descoperite şi în zona de nord a Bucureştilor, dar şi în Colentina. Există tunele care leagă Mănăstirea Plumbuita de Palatul Ghica, pe sub râul Colentina. În afară de acestea, galerii mai există şi între Mănăstirea Sărindar şi Dâmboviţa sau între casa Dudescului şi Zăvoaiele Cioplea, situat în apropiere de Dudeşti.
...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

E... o galerie subterana... se cheama canalizare.  :twisted: Unii nu stiu dar canalizarea pe vremuri se facea chiar si din caramida, sub forma de bolta. Si nu s-a obosit nimeni sa dezafecteze galeriile vechi, marturie stau cele mai recente cazuri de modificari edilitare de la RD, unde termoficarea veche e sectionata si ramane ingropata, independent de cea noua. Ca e prea mare bataia de cap sa dezafectezi tot ce este vechi. Alt exemplu evident... reteaua de distributie gaz natural. Aia veche e pe pozitie proxim celei noi. Concuctele vechi sunt mult prea ruginite ca sa-si bata cineva capul cu "deshumarea" completa si reciclare.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) aztec

Revenim.
Poate face cineva curat si va muta la un topic dedicat
Deci.
Nu contest existenta unor tunele, chiar de pe vremea aceea. Este foarte posibil, tinand cont de istoricul vremurilor si specifcitatii zonei sa existe si ar fi ciudat sa nu se gandeasca la planuri de scapare ...la atata razboaie si navaliri...
Insa.. Palatul lui "Vlad" stiam ca este Curtea Veche.. posibil sa fi fost si aici nu neg, insa nu stiam asta, doar "castelul" facut la amenajarea parcului.
Apoi Biserica este mai recenta, facuta pe la 1700.
Acum, iarasi posibil sa fi existat una mai veche...cine stie.
Asa ca este posibil sa fi legat un eventual palat cu o eventuala biserica...in "coasta" dealului, nicidecum la vale prin balti si mlastini spre zona inundabila. Insa si acestea sunt mult mai recente, nicidecum 1400...poate 1700
Posibil sa existe intre Curtea Veche si  deal, intre Biserica cotroceni si zone, iarasi in coasta dealului, dar nu vad logica sa faci astfel de tunele spre zone inundabile...ce deveneau nutile in scurt timp.
Acum.. eu gandesc logic, poate constructorii din acele vremuri nu gandeau asa.... si tocmai asta ar fi fost...logic, pt a nu fi identificate. Dar in acest caz, erau exceptionali pt ca reuseau sa le faca in asemenea sol si sa poata fi folosite, in ciuda inundatilor permanente.
Eu zic ca trebuie sa vedem exact amplasarea, sa gandim logic si practic.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

Mare noroc pe exploratorii urbani de cloaca maxima, cred ca sunt clienti fideli pe la Matei Bals.  :twisted:

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) t530

Cam tine de M5 legenda  :roll:
- daca tunel se face prin "cut and cover", vedem daca este adevarat...

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

sab wrote:
Eu inca astept explicatiile lui guru de ce galeria si excavatia deschisa nu reprezinta o solutie, asa cum a reprezentat la M2 pentru Magheru.

Nu comparam latimea lui Mahgeru / Balcescu cu latimea lui Elisabeta / Carol / Pache...
Eu de la Universitate pana la Cora / orasul Pantelimon aş  proiecta  un monorai in loc de metrou. De ce nu ?
Oricum i-as baga la "Beciul Domnesc" pe toti care au tocat o gramada de bani pentru linia de tramvai modernizata de la Delfinului la Cora.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

@sab
Pentru ca te vad tare nerabdator, privind galeria deschisa suprapusa, iti ridic la fileu doar cateva aspecte...
Traseul ca sa fie eficient energetic, galeriile trebuie sa fie mai adanci ca statiile, adica trenul sa porneasca accelerat 'la vale' din statie si sa franeze 'la deal'...
Deci prima intrebare e cum ar arata punctul de plecare si cel de sosire (adica statiile)...
De la aceste consideratii rezulta profilul in lung al 'liniei rosii=cota NSS).
Apoi, galerie 'cut & cover' inseamna epuismente...cat de adanc si cu ce riscuri?
E drept ca rezolvi problema 'amprizei' lucrarilor care se reduce semnificativ...asta e singurul 'plus'...
Dar ramane problema zonei 'de infasurare' de la linii paralele la linii suprapuse...
Si in final ajungem la 'zgomote & vibratii'...linia de deasupra nu va mai sta pe un radier ci pe un planseu (care va trebui sa fie dimensionat corespunzator unui pod de cale ferata...si care vrand/nevrand va genera 'microseisme' care se vor duce tot catre fundatiile 'bulinelor'...cu efecte 'minunate'!

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

1) Sunt absolut convins - pentru ca stiu cum se fac asemenea proiecte - s-au luat in considerare toate variantele constructive. S-au analizat absolut toate consecintele, ceea ce a prezentat aici guru cred ca este extras dintr-o fila. Dosarul are foarte multe file.
2) Nu sesiseaza nimeni din cei responsabili ca  acele cladiri trebuie consolidate / demolate cu sau fara metrou ? Totusi.
_______________________
Emilian Pake-Protopopescu (n. 1845; d. 1893) a fost un primar al Bucureștiului și deputat independent conservator. A avut temeinice studii juridice, fiind doctor în drept al universităților din Paris, Bruxelles și Geneva.
Primar al capitalei in perioada Aprilie 1888 -  Decembrie 1891.

__________________
Actualul asa spus  Bulevard Pache ( pentru ca e cumva o strada mai lata, nu e un bulevard ) --> ( Piata Iancului - Hai sa spunem Mosilor, desi am impresia ca este pana la Izvorul Rece ) a fost construit de respectivul.
Mosilor ( Izvorul Rece ) - Universitate cred ca exista deja.
A facut omul ce putea pentru sfarsit de secol XIX.
_________________
Comunistii
Bulevardele Bucurestii Noi / Basarabiei ( Muncii ) au fost "taiate" de comunisti imediat dupa razboi. Au facut si ei ce puteau la nivelul anilor '950. ( Ele sunt identice ca si latime ). Bulevardele mai noi au fost mai late --> Dr. Taberei, Balta Alba, Unirii, Splaiurile, etc.
Concluzia
Blocurile de pe traseul viitoarei M 5 si-au trait traiul, si-au mancat malaiul.
Parerea  proprie e ca trebuie date jos si  reconstituite, cel putin fatadele. Nu e greu ca nu  sunt cu zorzoane si zorzonele prea multe.
Apropo, blocurile comuniste sunt garantate ca si perioada de folosire 100 de ani. Incepem sa facem unele calcule pentru Balta Alba, Dr. Taberei, Berceni si restul ? Are cineva curaj ?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) sab

subway guru wrote:
@sab
Pentru ca te vad tare nerabdator, privind galeria deschisa suprapusa, iti ridic la fileu doar cateva aspecte...

Eu vorbeam de o galerie cut & cover clasica, adica dubla, nu suprapusa.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

Ar fi ultima varianta "plauzibila".  Parerea mea sincera - il astept pe guru sa puncteze - e ca s-ar ocupa cam toata strada in latime...
Si daca tot a dat guru unele dimensiuni, dupa o informatie luata de pe net, dar care corespunde intrucatva si cunostintelor mele, Intercontinentalul e undeva la + 77 m.
Asadar sa ne imaginam ca noi suntem la nivelul liniei ( peronului, nu conteaza ) pe strada si masinile pe acoperis...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) sab

Si pe Polizu sau la Gradina Botanica? Acolo sunt strazi mai inguste...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

Miniseisme what? Nene, io daca ma uit de la Universitate cu luneta carl-zeiss vad tramvaiele de la Iancului din anumite pozitii. La figurat vorbind, zona e in superaliniament. Daca mergi cu o viteza rezonabila si nu ai joante din alea de neam prost sa faca zdrang zdrang ca intre Universitate si Romana eu zic ca se mentin niste vibratii rezonabile. La o adica impui o oarecare limita de viteza pe anumite portiuni pana dispar cosmeliile problema in viitor. Si te ingrijesti de linii, nu le lasi... pana se rup imbinarile.
Si ce e bulareala aia cu "sa fie economic" trebuie sa pleci la vale sa franezi natural gravitational la deal. Dar ce plecatul de la Academie ca sa te opresti in Orizont si plecatul de la Orizont ca sa te Opresti in Favorit e economic?
Nota personala. Tineti in gand ca eu de la RD via VA-VI-VO-VI-DT-AM la Eroilor fac pietonal cu poze (si luarea la cunostinta a situatiilor) cu tot undeva sub doua ore (la inceputurile reportajelor, iar acum pot scoate aproximativ 1h30, ba tind spre 1h astfel ca, teoretic, daca m-ar lasa timpul disponibil si anotimpul as putea sa fac zilnic drumul, ca mai mult as sta blocat in trafic, la ora de varf) .Ocolind noroaiele, masinile, traficul, asteptand la semafoare, ocolind piata VI, urmand devierile si toate obstacolele mai mari sau mai mici).

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) misterr

1. Tasările acelea de speriat parcă erau la scutul semimecanizat. La TBM mai sînt atît de semnificative?
2. Dacă se execută cut&cover, pereții mulați nu presupun și aceia deplasări (mai mult orizontale și mai puțin pe verticală, ce-i drept)? Adică, de cînd se sapă cu Kelly și pînă se toarnă betonul, mai pot apărea și acolo oarece deplasări, chiar dacă e noroiul bentonitic în groapă, mă gîndesc.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) zapacitu

Sincer, anumite cladiri intre Drept si Iancului ar cadea la primul stranut "mai sanatos". Pentru respectivele, orice fel de umblare prin subsol (TBM, statie, cut&cover, scut mecanizat, sapaliga manuala) e aproape echivalenta cu un inceput de demolare. Asta e - exista si cladiri vechi foarte prost intretinute si/sau foarte prost construite (la vremea aia o fi fost bine - habar nu am). Cu totii stim ca e cu cantec.

 


Go to page:  1  ... 303 304 305 306 307 308 309  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2302 forum members have written 422685 posts in 5266 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use