Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiModernizare și lărgire Centura București (DNCB)

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

1638 posts, 456661 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 117
 
 

📖 Pagination options
Re: CENTURA BUCURESTI shoppy

Nu are rost sa ne comparam cu ungurii, Ungaria e un sfert din Romania iar la relief are doar niste dealuri acolo, intre Budapesta si Gyor, si cu toate astea la sfarsitul secolului XX inca nu avea toata reteaua normalizata ca ecartament si tensiune de alimentare; Romania are 6 treceri peste Carpati, ca sa nu mai spun de nenumaratele linii care ii impung fara sa-i traverseze. In ultimii ani de comunism romanii stateau in apartamente fara electricitate, gaze, caldura si apa calda, oare conta cum arata trenurile de calatori? Insa trenurile de marfa erau sangele economiei, practic pe sosele nu se transporta nimic pe distante lungi(si mai rupeai si masina, a traversat cineva tara intre '95 si 2000?), investitiile gigantice erau in infrastructura feroviara, s-au construit tunele si viaducte uriase pana in ultima zi, iar unele chiar au continuat dupa '89 ca era mai ieftin sa le termine decat sa le conserve, vezi Valcea - Valcele si mai erau si altele.

Acum 2 saptamani am avut cursa cu biciclete la Baile Tusnad, saptamana trecuta la Sinaia, o sa fie poze sambata.

 


Re: CENTURA BUCURESTI Goldmund

Shoppy,
sa ramanem fair play fata de vecinii nostri:Ungaria e  aproape o treime din Romania(Romania:238 mii km.p.,Ungaria 93 mii km.p.)si nu un sfert.De ce oare nu ma intereseaza pe mine "relieful",cand e clar altceva:amatorismul,furtul si spaga incurca dezvoltarea rapida a Romaniei,in comparatie cu vecinii nostri de la Vest,care par mai profesionisti si seriosi-fara suparare.
A2-pe unde trece?De ce a fost inceputa in anii 80(asa cum puteau comunistii sa faca ceva-singura portiune terminata a trebuit sparta cu bani multi si inca o data facuta!)si inca nu e terminata pana la Constanta...Ce munti si vai or fi pe acel traseu,nu stiu.
Pentru ca eu am fost "nebun"dupa ...trenuri,prin anii 70,am circulat si cu "marfarul"!-am mers pe jos cu doi prieteni pana la Titu,paralel cu Calea Ferata,ne-am cumparat trenulete(Modelleisenbahn)de la Piko,in H0,etc.(in Germania mi-am cumparat Roco,Fleischmann si Trix!).Chiar si in acea epoca-zici tu-de glorie a CFR,"marfarele"circulau cu viteza ...melcului si faceau pauze mari aproape in orice gara mai mare(care avea triaj)Daca asta era "sangele"transporturilor....De multe ori trenul e ineficient.Doar pentru mediu e mai bun.....Si ca sa respectam adevarul,podurile noi de peste Dunare sunt o realizare,pana azi.
Mai vorbim

 


Re: CENTURA BUCURESTI Dominatrix

Goldmund wrote:
Shoppy,
sa ramanem fair play fata de vecinii nostri:Ungaria e  aproape o treime din Romania(Romania:238 mii km.p.,Ungaria 93 mii km.p.)si nu un sfert.De ce oare nu ma intereseaza pe mine "relieful",cand e clar altceva:amatorismul,furtul si spaga incurca dezvoltarea rapida a Romaniei,in comparatie cu vecinii nostri de la Vest,care par mai profesionisti si seriosi-fara suparare.
Perfect de acord. Daca toata Romania facea parte din Imperiul Austro-Ungar pentru cateva sute de ani, asa cum au fost ungurii, sau erau sub nemti (asa cum au fost cehoslovacii de exemplu) poate altele ar fi fost mentalitatile din ziua de azi. Si astazi observam diferente de atitudine (cam in toate domeniile) si chiar civilizatie intre Ardeal si "Regat". Pe vremea aceea accentul se punea pe calea ferata, si acolo erau directionate fondurile de investitii, atat de putine cat erau. Nu zic ca era bine, fiindca nici o extrema nu e buna, dar asta era politica. Deci nu e de mirare ca pe vremea lui Ceausescu trenurile de calatori aratau cum aratau, mai ales in anii '80 cand circulau supraaglomerate pe rutele de scurt parcurs ca urmare a desfiintarii curselor de autobuz care dublau calea ferata. Oricum, mi se pare mai putin dezastruoasa decat politica din ultimii 20 de ani, timp in care calea ferata a fost lipsita sistematic de fondurile necesare pentru buna functionare si s-a dat liber la delapidare pe scara larga. Cui trebuie sa "multumim" pentru faptul ca in momentul de fata caile ferate din Romania sunt PE ULTIMUL LOC DIN EUROPA?
Goldmund wrote:
Chiar si in acea epoca-zici tu-de glorie a CFR,"marfarele"circulau cu viteza ...melcului si faceau pauze mari aproape in orice gara mai mare(care avea triaj)
Explicatia era simpla: datorita traficului foarte mare, apareau aglomerari in apropiere de nodurile feroviare importante. Chiar si trenurile de calatori aveau intarzieri din acest motiv (dar nu intarzieri de ordinul orelor cum este astazi). De exemplu, cand veneam dinspre Ploiesti spre Bucuresti cu trenul, imi amintesc ca foarte des stationam undeva in zona Buftea - Chitila, cel mai probabil datorita aglomeratiei din complexul feroviar Bucuresti. Aceasta problema a fost partial rezolvata prin dublari masive de linii in perioada '60 - '80, pentru a elimina asteptarile "la cruce" (asta era cauza principala a opririlor dese de care vorbesti), inclusiv dublari de linii pe tronsoane pe care in ziua de azi traficul feroviar s-a redus foarte mult, dar care la acel moment erau importante dpdv. industrial cum ar fi Ciulnita - Calarasi Sud, sau Constanta - Capu Midia.
Goldmund wrote:
De multe ori trenul e ineficient.Doar pentru mediu e mai bun.....
Este ineficient pe distante scurte. Din punct de vedere al indicatorului tonaj-km, trenul este cel mai eficient mijloc de transport. Nu degeaba chiar in Patria Autostrazillor, Statele Unite, marfa se transporta in principal cu trenul pe distante lungi, nu cu camionul, desi ei au autostrazi mai bune si mai extinse decat orice tara europeana. Daca nu ma crezi, consulta tabelul de aici (de notat diferenta dintre categoriile "railroad" si "truck").

 


Re: CENTURA BUCURESTI Nightwolf

E bine ca se munceste ... poate la 01.12 e ceva clar conturat in zona...

 


Re: CENTURA BUCURESTI Techno

Cand ar trebui sa termine podul si sa se poata circula pana la DN1a? Dupa cate vad eu anul asta nicio sansa. DAr poate e vreun contract si are o data limita. Sau a venit un guvernant si a promis ceva.

 


Re: CENTURA BUCURESTI shoppy

Pai asta si Otopeni ar trebuii sa fie cadoul de craciun, ca Basarab clar nu mai e.

 


  • plouis
  • Posted:
  •  

Re: CENTURA BUCURESTI plouis

care craciun?  :mrgreen:

 


Re: CENTURA BUCURESTI mindmasster

Daca lucreaza ca pana acum sunt sanse ca acest pod sa fie terminat pana la 1 . 12 .2010.

 


Re: CENTURA BUCURESTI Tavi

mindmasster wrote:
Se lucreaza intens si aici . Pana la Craciun poate avem podul asta gata .


nu prea au cum sa nu dea bataie aici ca Dorel nu prea are unde sa doarma in mijlocul intersectiei aleia. Si daca vrea pipi trebuie iasa din rond si nu e prea usor :)

 


Re: CENTURA BUCURESTI shoppy

De parca groapa aia nu a stat atatea luni la Unirii, nu de obraz e problema.

 


Re: CENTURA BUCURESTI elloyy

chiar se misca f repede. Boc vrea cadou de 1 decembrie pasaju asta, e clar :D.

 


Re: CENTURA BUCURESTI subway guru

Daca sunt la nivel de radier, cand sa faca restul???
Orice grafic ai face se rusineaza hartia, ca nu inchepe pana de craciun... :o

 


Re: CENTURA BUCURESTI Tavi

Stai putin  ca n-a zis omu' ca se si face. Doar ca vrea un "nu stiu cine" ...  ;)

 


Re: CENTURA BUCURESTI subway guru

Ai si tu dreptate, ca nu s-a precizat anul... :lol:  :lol:  :lol:

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 117
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizare și lărgire Centura București (DNCB)  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421681 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use