Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al STB

300 posts, 121094 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 22
 
 

📖 Pagination options

  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB Utilizator anonim

Dr2005 wrote:
În vreme ce RATB ne jecmăneşte cu 25 RON pe un bilet de autobuz etajat


Da, dar are clienti, acum doua seri erau si 10, faza tare e ca majoritatea sunt bucuresteni  :P
Si nu cred ca e potrivit termenul spus de tine, practic nu te obliga nimeni sa te duci sa dai 25 RON, te duci de placere sa iti faci moftu  :P

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB Dr2005

Azi am văzut două autobuze, unul cu 6 călători, unul cu 5. În schimb, alţii au fost mai deştepţi... la Alba Iulia biletul valabil o oră costă 1,8 RON, adică tarif normal: viewtopic.php?f=75&p=69481#p69481

 


Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB SprinterXP

Ieri erau in jur de 10 calatori in B 59 FSL la prima cursa, din care 5 erau straini. Biletul este oricum valabil 24 de ore, spre exemplu daca cumperi biletul in ziua X la ora 16, el va fi valabil pana a doua zi la ora 16.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB Utilizator anonim

„Bucharest City Tour” – un proiect promiţător

Linia de transport destinată vizitării obiectivelor turistice din Bucureşti - „Bucharest City Tour”, a înregistrat până în prezent 3,200 turişti. Numai în zilele de sâmbătă şi duminică, numărul turiştilor care au utilizat această linie a fost de peste 1100.

Proiectul pilot, implementat de RATB împreună cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, prevede o creştere graduală a numărului de persoane care vor utiliza acest mijloc de vizitare a Capitalei.

Noua linie turistică a fost lansată joi, 28 iulie, şi este deservită de patru autobuze speciale, supraetajate, cu o capacitate de 77 locuri. Obiectivele turistice aflate de-a lungul traseului sunt: Casa Presei, Parcul Herăstrău, Muzeul Satului, Arcul de Triumf, Muzeul Antipa, Muzeul de Geologie, Muzeul Ţăranului Român, Palatul Victoria, Ateneul Român, Muzeul Naţional de Artă, Biserica Creţulescu, Palatul Telefoanelor, Palatul CEC, Muzeul Naţional de Istorie, Palatul Parlamentului, Patriarhia Română, Hanul lui Manuc, Curtea Veche, Universitatea, Spitalul Colţea, Muzeul Municipiului Bucureşti, Teatrul Naţional, Muzeul Literaturii şi Academia de Studii Economice.

http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=169

 


Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB SprinterXP

3 la Piata Unirii
P1140445 (1024x768).jpg (524.97 KB; downloaded 5935 times)

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB Mircea G

Am avut ocazia sa le vad in trafic . Concluzia mea este ca merg prea repede . Soferii ar trebui sa inteleaga ca nu fac o cursa normala ci de placere iar partenerii de trafic sa nu-i streseze " sa bage mare " .

 


Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB SprinterXP

B 59 FSP, B 59 FSL, B 59 FSS si B 59 FSW (sau 1, 2, 3 si 4) la Piata Presei Libere
B 59 FSP - Piata Presei - 9.08.2011 (1024x768).jpg (479.5 KB; downloaded 5824 times)
B 59 FSL - Piata Presei - 9.08.2011 (1024x768).jpg (503.12 KB; downloaded 5828 times)
B 59 FSS - Piata Presei - 9.08.2011 (1024x768).jpg (476.05 KB; downloaded 5824 times)
B 59 FSW - Piata Presei - 9.08.2011 (1024x768).jpg (496.55 KB; downloaded 5822 times)

 


Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB Chev Celios

Astazi au avut parte de prima lor ploaie.
1-761-10.08.2011.jpg (124.48 KB; downloaded 5756 times)

2-761-10.08.2011.jpg (115.52 KB; downloaded 5757 times)

3-761-10.08.2011.jpg (133.71 KB; downloaded 5755 times)

4-761-10.08.2011.jpg (153.44 KB; downloaded 5756 times)

 


Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB Dominatrix

Primul weekend cu ghid în autobuzele turistice. Vezi ce spun turiştii despre maşinile londoneze

Sistemul de informare turistică în format audio a fost deja instalat şi va fi funcţional în maximum trei zile. Audioghidurile sunt în limba română şi engleză, iar utilizarea lor este inclusă în preţul călătoriei. Acestea vor putea fi folosite în următoarele zile.

Numărul celor care au admirat Bucureştiul de la înălţime a crescut considerabil în ultimele zile. Doar ieri, în autobuzele supraetajate s-au urcat aproape 540 de turişti, cât într-o zi din weekend.

Până acum, peste 3.700 de curioşi au călătorit pe traseul Bucharest City Tour. Singura problemă remarcată de turişti, lipsa unui ghid care să le povestească despre obiectivele turistice de pe traseu, este pe cale să fie remediată. Sistemele de ghidare sunt deja montate pe autobuzele decapotabile. Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) le verifică pentru a fi siguri că turiştii vor asculta în căşti informaţiile despre un anume obiectiv turistic, în momentul în care autobuzul se deplasează prin zona respectivă.

Practic, audioghidurile trebuie să se coordoneze cu sistemul GPS al autobuzelor. „Suntem în linie dreaptă şi ne dorim ca până la finalul săptămânii să folosim deja audioghidurile", a spus Constantin Tobescu, purtător de cuvânt în cadrul RATB.  În fiecare maşină care ciculă pe traseul Bucharest City Tour vor exista audioghiduri suficiente pentru toţi călătorii. „În această primă parte a proiectului, informaţiile de pe audioghiduri vor fi în limba română şi limba engleză, urmând ca pe viitor să ne adaptăm în funcţie de reacţia călătorilor", a mai spus Tobescu. Aparatele sunt incluse în preţul biletului, 25 de lei pentru adulţi şi 10 lei pentru copiii cu vârste cuprinse între 7 şi 14 ani.

Sursa si video: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 46778.html

 


Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB Gabi23

Dr2005 wrote:
Se observă şi multitudinea de călători din ele, la fel de mulţi ca cei din 27 între 11 Iunie şi Unirii...

Tu te-ai plimba pe ploaie torentiala cu asa ceva?  :shock:
Uite eu spre exemplu, l-am vazut ieri (10.08.2011) pe B-59-FSW (#4), la Piata Presei Libere pe la ora 12.30 si pot sa iti zic ca erau vreo 10 persoane sus si au mai coborat minim 10 persoane. Si la acea ora nu ploua.

Insa ma uitam si astazi, ca stationarea asta de la Piata Presei e foarte stupid pozitionata. Blocand complet banda 1. De precizat este ca sunt semne foarte clare cu "Parcarea interzisa". Pe de alta parte, nici n-au unde sa lasi ditamai autobuzul ca in terminal nu poti sa il bagi ca... loc ar fi, dar risti sa ai turistii prajiti de firele retelei liniei de tramvai. Si in plus numai dispecer sa nu fii acolo, sa stai pe banda sub cerul liber  :twisted:.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB Dr2005

Semnele de parcare interzisă nu afectează o staţie de autobuz, câtă vreme e amplasată şi semnalizată corespunzător, adică la 25m de intersecţie / trecere de pietoni (sau în alveolă / refugiu dedicat, caz în care poate să fie şi la 1m de intersecţie), semnalizată indicator albastru ,,staţie de autobuz" şi înfiinţată cu acordul comisiei de circulaţie şi aprobată prin Hotărâre de Consiliu General.

10 turişti pe cursă, o cursă durează aprox. 1 oră (de fapt 46 min, dar cu tot cu staţionări probabil sunt 60). Fiecare autobuz circulă 12 ore (12 curse). Asta înseamnă că fiecare autobuz face 12 curse x 10 călători (presupunând că toţi sunt la prima urcare) şi se încasează 12 x 250 RON = 3000 RON. La 4 autobuze, înseamnă 12000 RON/zi (dacă e vremea frumoasă, că dacă e ca ieri...).
Într-o lună aceste autobuze circulă 30 de zile (să zicem 30, deşi august are 31), adică produc încasări de 360.000 RON.
Autobuzele vor circula 3 luni, deci ar aduce 1.080.000 RON.
Acum să scădem: chirie: 60.000 euro, adică 255.720 RON
Motorină*:  151.937,856 RON
Salariu şoferi**: 216.000 RON
Salariu taxatoare**: 129.600 RON

Tragem linie şi obţinem:
Venit: 1.080.000 RON
Cheltuieli: 753.257,856 RON
Profit: 326.742,144 RON

Deci s-ar putea obţine ceva profit dacă numărul de călători ar fi constant şi cheltuielile ar fi cele pe care le-am considerat în acest studiu teoretic. Dar numărul de călători nu e constant... mai ales că cele 3 luni (august, spetembrie, octombrie) de utilizare includ şi o bună parte din toamnă, care va aduce mai multe zile ca cea de ieri, e posibil să nu se ajungă la încasările astea. În plus, salariile sunt mult mai mari; dacă maşinile merg 12 ore probabil merg cu aceiaşi şoferi şi taxatori, deci automat au 4 ore suplimentare plătite dublu. Dacă le-am pune şi pe alea la socoteală ar ieşi (4 autobuze x 4 ore x 90 zile x 100 RON)+(4 autobuze x 4 ore x 90 zile x 60 RON) = 230.400 RON, caz în care ipoteticul profit ar fi de 96342,144. Să socotim şi pierderea de ieri (vom presupune o medie de 1 călător pe autobuz, deşi clar nu a fost aşa): înseamnă că scădem din total 4 autobuze * 12 curse * 9 călători * 25 RON = 10800 RON. Deja ducem profitul la 85542,144 RON. Încă 7 zile ca asta şi ajungem la pierdere (din nou subliniez că e vorba de socotelile teoretic luate în calcul, costurile de exploatare sunt clar mai mari, plus că nu am luat în calcul diversele cheltuieli pentru stickerele de pe ele, instalaţia de audioghid, SAT-ul, preţul cardurilor de unică folosinţă, hârtia pentru imprimanta de bonuri fiscale, cerneala pentru imprimanta de bonuri fiscale, diverse consumabile necesare - becuri, ulei, anvelope -, asigurarea RCA, rovinietă, salariul dispecerului de la cap de linie ş.a.).

*)O cursă are 15,4 km lungime. Fiecare autobuz efectuează 12 curse pe zi, adică 184,4 km, la care se adaugă 2 * 2,4 km accesul şi retragerea (deşi accesul e mai lung, fiindcă se ocoleşte pe la Aeroportul Băneasa), adică 189,6 km. Pentru 4 autobuze înseamnă 758,4 km.
Un autobuz consumă, să spunem, 42 l/100 km (deşi clar consumă mai mult, având în vedere că un Citaro e normat la vreo 42 şi are motorul mai slab). Asta înseamnă 0,42 l/km, deci autobuzele consumă zilnic 318,528 l motorină. În 3 luni vor consuma 90 x 318,528 l = 28667,52 l motorină.
Un litru de motorină vom presupune că costă 5,3 RON (deşi clar e mai scump, dar poate RATB l-a luat mai ieftin că cumpără cu mia de litri, nu cu litrul). Asta înseamnă că autobuzele ard motorină în 3 luni de 28667,52 * 5,3 = 151.937,856 RON

**)Salarii: un şofer lucrează - teoretic - 40 de ore pe săptămână. Pentru asta câştigă 2000 RON (deşi clar ia mai mult), adică 50 RON/oră. FIecare autobuz circulă 12 ore pe zi. Pentru 4 autobuze şi 90 de zile înseamnă 4 x 12 x 90 = 4320 ore, adică 4320 x 50 = 216.000 RON pe salarii.
Aplicând acelaşi principiu pentru taxatoare, dar pentru un salariu de 1200 RON (deşi probabl e mai mare), obţinem 30 RON pe oră, iar pe 90 de zile avem 4320 * 30 = 129.600 RON.

 


Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB fider

Analiza consider ca este destul de pertinenta si merita apreciat efortul lui domnului Dr2005. Sunt insa si cateva aspecte ce merita mentionate si nu au fost cuprinse:
1) factorul "noutate". Daca linia nu ofera un serviciu uzual atunci este posibil ca atractivitatea sa fie mai mare la inceput. Pe masura ce mai toti potentialii clienti au vazut distractia este posibil sa nu mai fie atat de atragator si atunci fie va scadea numarul doritorilor fie va trebuit scazut pretul sau oferite servicii conexe. Cum nu pot fi prea multe servicii "inghesuite" in contul a 25 RON e clar ca exista un punct de unde cererea va scadea oricum am privi.
2) traseul fix ce implica o atractivitate limitata agravand scaderea interesului pe termen lung.
3) lipsa facilitatilor mai ample care sa incurajeze familiile sau grupurile
4) promovarea facuta in stil "romanesc" adica afli mai multe de la simpli trecatori decat de la institutiile care investesc sume consistente in publicitate.
5) o problema mica dar importanta din punct de vedere psiho-social: legatura imposibil de facut intre imaginea RATB si acest serviciu de transport. In mod simplu acest lucru ar fi putut sa se vada printr-o mica facilitate oferita calatorilor uzuali RATB.

In practica problemele 1 si 5 sunt resimtite mai neplacut de posibilii clienti ai serviciului dar sunt aproape sigur ca nimeni din minister sau RATB nu a conceput asta. Asta se va vedea la finalul celor trei luni sau daca va mai reveni experimentul anul viitor. Nu va mai fi acelasi succes (relativ succes).

 


Re: Traseul turistic cu autobuze Volvo etajate al RATB adrian buda

12.08.2011

1,3,4
1.JPG (234.43 KB; downloaded 6396 times)
3.JPG (234.4 KB; downloaded 6399 times)
3.2.JPG (242.66 KB; downloaded 6398 times)
4.JPG (231.27 KB; downloaded 6401 times)
4.2.JPG (241.78 KB; downloaded 6395 times)

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2289 forum members have written 421198 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use