Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006

 

Topic: Reabilitarea Pasajului Muncii si a liniei de tramvai (2010-2015)

616 posts, 167155 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 44
 
 

📖 Pagination options
Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii andrei11

Off topic dar nu pot evita
OK, si atunci de ce la Obor nu s-a preferat o statie supraterana deasupra intersectiei ? Statia s-ar fi sprijinit pe unii din stalpii actuali care s-ar fi "prelungit" la etajul I. Si nespecialist - asa cum sunt eu - poti sa-ti "pice fisa" ca stalpii care sustin planseul statiei de metrou ar fi putut fi " prelungiti" la etaj pentru a putea sa fie construita statia de tramvai acolo. Evident ca acum s-ar putea sa fi spus o prostie. Rog a fi corectat de cei care se pricep la stalpi.
Structura statiei de tramvai as fi vazut-o pe structura metalica.

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii DeSimon

Mai andrei11, nu vreau sa te atac personal dar sincer nu stiu daca faci ras de toti cei care incerca sa audage ceva la discutia asta la Muncii, care este foarte interesante. La Obor nu s-a facut tramvai la etajul 1 pentru ca nu e nevoie ! La Obor tramvaiul (adica 34/46, nu e vorba de 21) circula foarte lejer acum, rar am vazut ca tramvaiul era incurcat de traficul auto, iar statia actuala 34/46 de la Obor este perfecta : acces direct la metrou, la piata, la magazin Bucur (singura problema e ca nu are acces rapid la 21/66). In niciun caz nu era nevoie de tramvai la etajul 1, ca sa mai si urci niste scari pentru a ajunge la tramvai. Poate nu vezi cat de mult costa acest pod pentru tramvaie. Asta nu-l scriu pentru ca sunt "in potriva podurile", daca pot ajuta circulatia tramvaielor chiar sunt pentru ele, sunt contra cele pentru trafic auto. Cred ca am inteles toti ca situatia de la Muncii nu e ca la Obor, deci mai bine hai sa ne intoarcem la situatia de la Muncii, care este de actualitate. Nu zic ca nu s-ar putea face pod de tramvai la Muncii, chiar ar fi interesant, insa nu prea cred ca circulatia la sol ar justifica asa ceva.  :)

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii cornel001

Asta ma gandeam si eu, am impresia, ca tramvaiul nu prea va fi incurcat de trafic in intersectie daca muta linia pe mijloc, daca vor si gandi semaforizarea in consecinta.

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii andrei11

Linia la mijloc nu se poate din cauza vestibulului metroului.. Varianta asta cade de la inceput si nu o mai sustineti de pomana. Pur si simplu nu se poate, numai daca ridicam cota intersectiei cu 1 metru - 2 metri. Pana la urma stii la ce m-am gandit ? De ce vrem neaparat sa modificam ceva la Piata Hurmuzachi ? Nu putem lasa lucrurile asa cum sunt ? Tramvaiul nu incurca prea mult circulatia auto atunci cand ocoleste pasajul, avem si legaturi facile la suprafata, nu mai ducem calatorul in pasaj ca sa aiba de unde sa iasa. Dupa parerea mea subiectul poate fi inchis fara nici o dificultate.
Cu adaugarea unei benzi auto la subsol si introducerea tramvaiului in pamant ce castigam ?
Pe de alta parte Piata Hurmuzachi nu am vazut-o niciodata in blocaj total si cu cozi kilometrice de masini asteptand la semafor.

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii PinkyHog

andrei11 wrote:
Nu putem lasa lucrurile asa cum sunt ? Tramvaiul nu incurca prea mult circulatia auto atunci cand ocoleste pasajul, avem si legaturi facile la suprafata, nu mai ducem calatorul in pasaj ca sa aiba de unde sa iasa.


Ar fi o varianta... Ar mai merge latit carosabilul cu o banda pe sensul dinspre Iancului spre Baba Novac si chiar s-ar circula mai aerisit.

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii subway guru

Chiar asa ar trebui inceputa discutia, hai sa facem o 'lista' cu lucrurile 'care incurca' si o alta cu 'deziderate' si apoi sa vedem care varianta de solutie raspunde mai bine la cerinte si cu ce eforturi...

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii shoppy

Pai desfiintezi cele doua vestibule existente, pui statia de tramvai in mijlocul intersectiei si faci sa se coboare de pe peronul statiei de tramvai direct pe peronul statiei de metrou, delimitezi zona din peronul statiei de metrou unde coboara scarile cu panouri transparente si acolo pui turninchetii.
Mai nasol cu accesul la statia de tramvai, se pot pune 2 treceri de pietoni sau cel mult 1/2 pasarele pietonale.

Nu mai ziceti ca tramvaiul nu incurca, e o aberatie, adica o iei prin pasajul subteran ca sa treci direct si si la intrare si la iesire stai cu ochii dupa tramvai, lafel cum ai pune trecere la nivel cu cf pe autostrada.

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii subway guru

Atunci, uite incep eu sa scriu la liste:
Lista cu probleme:
1. liniile de tramvai traverseaza atat la intrare cat si la iesire cele doua benzi directe din pasaj;
Lista cu deziderate:
1. liniile de tramvai sa nu se mai intersecteze cu cele doua benzi auto directe;

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii cornel001

nu mi se pare asa mare problema ca stai cu ochii dupa tramvai, dar asta e doar parerea mea, fiind si  "practician" aka sofer care mai trece din cand in cand pe acolo. Ma gandeam mai mult sa nu fie incurcat tramvaiul pt ca, nu-i asa, incurajam transportul public ?

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii andrei11

Syndic8r are ideea cea mai buna. Tramvaiul ca la Obor si modificate accesele la metrou, in sensul spus de el si anume la capetele peroanelor scari care sa coboare la nivelul "subsolului 2". De precizat ca acolo unde coboara si dupa aceea vor subtraversa pasajul auto nu mai este pasaj, deci nu mai sunt probleme de rezistenta. Nu inteleg de ce Primaria nu este de acord cu o astfel de rezolvare sau de ce Subway guru are retineri.
In asa fel liniile de tramvai nu se mai intersecteaza cu benzile pasajului si nu se face nici o modificare majora. In sfarsit metroul "dă" pe trotuar si nu in mijlocul intersectiei cum este acum. Totodata se poate face si un pasaj pietonal subteran pentru a lega statia de metrou cu tramvaiul 56.
Si Cornel 001 are perfecta dreptate, tramvaiul 34 la ora actuala nu incurca asa de mult circulatia cand intersecteaza benzile pasajului.
Va trebui deschis un nou topic, dar v-ati gandit la vreun pasaj cateva sute de metri mai incolo, la Baba Novac / Dristorului /B-dul Camil Ressu cu Mihai Bravu .?
Revenind la Muncii si eu as mai face o banda - doua in plus la accesul dinspre Vatra Luminoasa, este loc destul. Astfel se rezolva si problema celor care vin de la Vatra Luminoasa si vor sa ajunga la Piata Alba Iulia.

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii subway guru

Pai am spus destul de clar care sunt obiectiunile mele privind aducerea tramvaielor la sol pe centru, cheltui o groaza de bani si nu rezolvi toate problemele, muti conflictul de circulatie peste pasaj.
Ideea normala este sa realizezi in mod complet ceea ce s-a dorit de la bun inceput cu acest pasaj, sa fie o incrucisare denivelata intre cele doua directii principale de circulatie...altfel de ce sa-ti mai bati capul si sa mai cheltui banii???

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii DeSimon

@ andrei11 : Nu stiu ce sa-ti mai raspund. Schimbi vorba la fiecare mesaj, ba cu tramvai la suprateran, ba cu tramvai prin subteran, ba situatia lasata asa, ba tramvaiul nu poate merge in mijlocul intersectiei, ba este o idee foarte buna.  :lol:  Incearca si tu sa scrii un mesaj cu ceva logica in el, poti sa-ti schimbi parerea dar fi putin logic, si nu mai spune de altii (mai si scri cu rosu ceva care la viitorul mesaj spui ca nu mai e valabil) cand tu scrii aiurea.

Cateva cometari/intrebari fata de ce s-a spus mai sus : (mai refer la subway guru, shoppy...)

1) Dece nu ar fi posibil un tramvai in mijlocul intersectii, tip Obor ? Ok, am  inteles faza cu metroul, dar totusi ar fi variante pentru asa ceva. Si totusi asta a fost idea de baza ale RATB/PMB, si nu prea cred ca ei nu s-au dat seama de asa ceva (cu toate ca proiectele actuale...  :lol:  ).

2) Situatia nu poate fi lasata in situatia actuala, daca tot avem pasaj subteran rutier cel putin sa fie util, adica nu sa te opresti ca trece tramvaiul (ce a spus si shoppy). In plus, tramvaiul face o deviere pentru a trece intersectia, si nu poti sub nicio forma sa treca rapid de intersectie. Nu poate sa aiba cale de rulare separata pe o bretea.

3) Despre tramvai in pasaj, nu prea cred ca ar fi loc. Iar daca ar fi tot nu ar fi destul pentru a avea si o statie in pasaj. Deci cred ca putem abandona varianta asta, ar fi cam pacat sa avem o situatie tip cea actuala de la Victoriei 34, unde tramvaiul trece sub intersectie iar nu are legatura nici cu zona, nici cu metroul, nici cu celalalte mijloace de transport.

4) Pana la urma vedem ca singura solutie ramane trecerea prin mijloc (tip Obor). Pasaj suprateran pentru tramvai ar fi o idee, dar cred ca prea scump si nu prea necesar, findca pe la mijloc tramvaiul trece foarte usor (vezi Obor). Ramane de vazut ce a gandit PMB (sau RATB) cu intrarea si vestibulul metroului. Daca nu se poate (m-as mira) sa e prea scump, atunci suprateran cred ca se impune.

 


Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii subway guru

La ce serveste o legatura tramvai-Mihai Bravu si metrou?
Daca nu luam lucrurile in ordinea logica pe care v-am propus-o nu o sa ajungem niciodata la ceva coerent...
Trebuie mai intai analizat 'ce trebuie rezolvat' si abia mai pe urma 'cum se poate rezolva'...
Incerc totusi sa-ti raspund, desi incepem sa ne repetam, in mod inutil...
1. e posibil dar nu rezolva 'tinta' propusa, deci nu merita efortul...
2. corect!
3. e o varianta ce merita analiza si nu abandonata pe motiv ca 'nu prea cred'...
4. fals

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare si reorganizare trafic Pasaj Muncii Utilizator anonim

Ma bag si eu cu o propunere in caz ca nu a fost facuta deja pe aici...
S-ar putea modifica toata zona pentru ca tot centrul intersectiei sa fie ocupat cu un nod de transport unde sa fie statii atat pentru linia 34 cat si pentru 40 si 56 pe directia lor de mers, la fel si o zona de tranzit cu statie pentru autobuzele liniei 104 nu ar fi rea. Va fac si un desen in limita timpului disponibil.
Acum nu stiu tehnic cat de posibil este...

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 44
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări finalizate începând cu anul 2006  • 
Choose destination

Since our 2299 forum members have written 422448 posts in 5263 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use