Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1058 posts, 309075 views
 
Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri radu73

rosetti61 wrote:
La Piata Spaniei nu stiu daca a fost macaz, dar o perioada troleibuzele au ocolit prin strada Luminei (poate si pe Eminescu), nu mergeau drept ca azi - motive erau multe: moderrnizarea intersectiei Mosilor cu Eminescu (de fapt acolo era Taras Sevcenco, insa ulterior, bd, Dacia s-a intins de la Romana si pana la intersectia cu Eminescu/Mosilor, ingloband Orientului - de la Icoanei si pana la Vasile Lascar si Taras Sevcenco de la Viitorului pana la Mosilor). ingustimea strazii.
Imaginea cu troleibuzul este din 1979, un TV pe 88 - dupa cum se vede nimic nu mergea direct spre Piata Gemeni, iuar un urmatoarea, un fragment din harta continuta de ghidul strazilor din 1973 se vede clar cum troleibuzele ocoleau prin Luminei. Macazul de care spui posibil sa fi fost cel folosit de linia 97 cat a avut capat la Str. Luminei - la dus prin str Icoanei- Luminei cu intoarcere prin bulevardul Dacia (la vremea respectiva, cum am zis mai sus, T. Sevcenco si Orientului.


Troleibuzul din poza este de pe linia 90.

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Ce apare in harta de la ghidul strazilor 1973 clar e o licenta grafica, deoarece si pe planul cadastral din 1974 liniile se desparteau in scuarul triunghiular, asa sunt figurate si pe harta deja celebra a ghidului din 1962. Nu-mi explic de ce troleibuzele faceau ocolul ala pe Luminei - strada aia e ingusta, plus ca trebuiau niste viraje pentru incadrare, de la intersectia cu icoanei-Alecu Russo-Luminei; nici varianta cu retea pe Eminescu nu e mai comoda - nu pot sa stiu ce a fost in capul redactorilor si graficienilor care s-au ocupat de hartile respective - informarea insuficienta si folosirea unora (informatii) neverificate sau derivate din situatii provizorii.

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

rosetti61 wrote:
Nu-mi explic de ce troleibuzele faceau ocolul ala pe Luminei.

Nici mie nu mi-a picat fisa pana acum. Probabil ca nu o sa - mi pice niciodata.

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Motivul era strada Orientului destul de ingusta si nerectificata intre Vasile Lascar si Viitorului - linia de tramvai pastreaza vechea directie a strazii, virajul acela de-a curmezisul strazii.
Piata Gemeni 1974.jpg (529.45 KB; downloaded 2944 times)

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Şi nu încăpea şi tramvai, şi troleibuz pe acolo?

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Mircea G

Interesanta schita . Atunci strada Vasile Lascar avea un parcurs fluent prin piata Galati , acum s-a facut acolo o intersectie cu c--rul ....
De ! am evoluat .....

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Bucatica aia de strada s-a indreptat prin 1980, era la fel de ingusta ca si Icoanei, un fel de Calea Mosilor veche - troleibuz mai trebuia pe acolo, sa gatuie traficul - atata amar de vreme, din 1963 s-au chinuit pe strada Luminei, cand s-a dat drumul liniei 86 spre Baba Novac (la inceput a intors la Delea Noua - Popa Nan, apoi a facut rocada cu 84 la Valea luminoasa, 84 fiind trimis la Baba Novac). Dupa ce s-a indreptat strada au tras reteaua in ambele sensuri cum este azi, iar pe Luminei a ramas doar bucla de serviciu-intoarcere pentru 97 cat a avut capat in zona (intre 1983 si 1986).

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Apropo, de ce s-a făcut rocada între liniile 84 şi 86?

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Masura a fost luata in momentul prelungirii liniei pe Baba Novac, pentru a asigura o legatura cu centrul a cartierului Balta Alba, prin redirectionarea lui 84 si inlocuirea lui cu 86 in Vatra Luminoasa, cartier ce avea doua linii cu traseu aproape comun spre centru - 84 si 89, asa se asigura o legatura mai eficienta cu mai multe zone ale orasului - centrul prin linia 89 si Piata Romana - Baneasa prin 86.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Iar după aia 89 a fost desfiinţat, aşa că Pantelimonul nu a mai avut legătură directă cu centrul. Puteau să-l lase pe 89 măcar până la Carol Davila când au desfiinţat troleibuzele din Militari.
Sunt curios, care erau condiţiile de circulaţie în centru după desfiinţarea tramvaielor pe axele Est-Vest (între Traian şi Operă) şi Nord-Sud. Pe axa Nord-Sud între Unirii şi George Enescu (care deservea cât de cât şi Piaţa Romană) circulau, după desfiinţarea tramvaielor pe acolo (19 dec. 1964) 2 linii de troleibuz (în 1969 erau deja 5) şi 2 sau 3 linii de autobuz (când a dispărut 32 de pe acolo?) (în 1969 erau 3 linii de autobuz). În 1964 pe Axa Est-Vest (unde tramvaiele dispăruseră din 1957 şi 1958) erau la început o linie de troleibuz (84), apoi în 1960 apare 85, în 1961 apar 88 şi 89 (deci se ajunge la 4 linii între Operă şi Rosetti şi 3 până la Traian). Ulterior apare şi 92... dar dispare 89. În 1969 erau 5 linii de troleibuz între Operă şi P-ţa C.A. Rosetti, din care 3 ajungeau la Traian. Cred că erau foarte puţine, ţinând cont de numărul mare de călători. Plus că de la Traian trebuiau să culeagă spre Uniersitate şi Brezoianu pasageri ai linilor de tramvai 13 şi 14 (iar de la Cal. Moşilor ai linilor de tramvaie 1 şi 21). Şi din câte am văzut, troleibuzele erau cam aglomerate. Dacă tot au scos tramvaiele prin acele zone, măcar puteau să-l lase pe 89.

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

In 1968 troleibuzul 89 a fost inlocuit de linia 74, intre aceleasi capete (Lujerului - sos. Iancului), linie de autobuz care circula insa prin Batistei/Maria Rosetti; mai tarziu aceasta linie avea sa ajunga celebra in anii 70 datorita traseului destul de lung, de pe platforma Preciziei pana la Granitul. Linia 89 de troleibuze avea sa apara in peisaj in 1976 pe traseul Gara de Nord - Universitate - Stadion, traseu pe care l-a avut pana in 1989.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

1) Reţeaua de pe Luminei a rămas şi după desfiinţarea troleibuzelor din Floreasca şi Lacul Tei?
2) Nu exista vreo linie de acces troleibuze între Bd. Dacia şi Str. Tunarilor, pe lângă centrala telefonică Dacia 1?
3) Cu 74 făceai mai mult între Pantelimon şi Militari decât cu 89?

4) Pe ce linii au circulat  tramvaue de mare capacitate (V-951 <<Festival>> şi "E.P.") între 1951 şi 1971? Cred că în anii '50 au fost pe 13, 14, 15, dar după desfiinţarea tramvaielor între P-ţa Unirii şi Str. Sevastopol?
5) Care au fost primele linii cu tramvaie V3A şi Č.K.D. "Tatra" T.4.R.?;
6) Cum făceau faţă liniile 9 şi 22 ieşrii schimburilor de la I.M.G.B., ţinând cont că până în anii '70 foloseau tramvaie de mică capacitate.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

V 3 martie (03) (III) 1957 se inagurează linia 84 troleibuze între Palatul Cotroceni şi Şcoala Iancului (rondul aflat la intresecţia Bd. Pache Protopopescu (pe atunci M-rşal Fiodor Ivanovici Tolbuhin) şi a străzilor Austrului, Popa Nan şi Matei Voievod). Pe această linie au circulat în prima zi 15 troleibuze care au transportat cca. 8.000 de călători. În mai sau iunie au fost desfiinţate tramvaiele de pe Axa Est-Vest, între Str. Traian şi Lic. Lazăr/Bd. Schitu Măgureanu. Troleibuzele nu prea făceau faţă... dar s-a crescut parcul circulant ulterior;

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

rosetti61 wrote:
Ca se vorbea mai sus de linia 28, primul traseu pe care l-a avut a fost podul Grozavesti - Splaiul Independendentei - Bd. Elisabeta - Universitate - Bd. Carol - bd. Pache Protopopescu - sos, Mihai Bravu, in 1929.
In 1931 (?) se realizeaza linia de tramvai pe soseaua Cotroceni pana la Palat (Halta Cotroceni), noul traseu al liniei fiind intre Podul Grozavesti si Halta Cotroceni.
Nu stiu exact cand, in anii 40 sau ai "puterii populare" linia 28 a fost prelungita la Stavilarul Ciurel - linie simpla cu incrucisari ca pe Soseaua Catelu, traseu Halta Cotroceni - Stavilarul Ciurel.
1958 - se desfiinteaza vechiul traseu si este reinfiintata pe traseul Granitul - ICME, avut pana la desfiintare.
Pana in 1958 linia a avut functionare neregulata, cu suspendari, reaparitii, scurtari de traseu, fiind uneori inlocuita de autobuze.


In 1949 se prelungeste de la soseaua Grozavesti la Stavilarul Ciurel, aveam impresia ca in 1942 dar atunci erau in plina lucrare de regularizare a Dambovitei in zona si de realizare a unor canalizari pe sub splaiul Independentei.

 


Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421850 posts in 5255 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use