Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiProiecte și lucrări finalizate parțial, suspendate sau abandonateDiametrala Nord - Sud (Buzești - Berzei - Uranus)

 

Topic: Stiri si articole din presa

194 posts, 160235 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options

Re: Stiri - Supralargirea Buzesti-Berzei-Uranus Dominatrix

Locuitorii din zona Berzei – Buzești, exasperați de lucrările la bulevardul Uranus

Traficul blocat, poluarea, mizeria și ”modul iresponsabil în care se lucrează” în zona Berzei – Buzești îi irită la culme pe riverani, care susțin că autoritățile ridică din umeri la problema lor.

Locuitorii din zona Berzei – Buzești se plâng, printre altele, de lucrările din zonă, care blochează traficul, și de faptul că nu pot circula nici ca pietoni din cauza mizeriei și a noroaielor din jur. Cu ocazia inaugurării unui nou tronson din Bd Uranus, între Piața Victoriei și strada Occidentului, un cititor B365.ro, a trimis un mesaj prin care vrea să pună în evidență faptul că cetățenii și comercianții riverani au parte de ”prejudicii enorme prin modul iresponsabil în care se lucrează pe șantier”.

Cititorul mai acuză și lipsa de coordonare dintre Primăria Capitalei și companiile care dețin rețelele edilitare, distrugerea completă a trotuarelor de pe str. Berzei, poluarea masivă, întreruperea utilităților, acțiunea hoților de metale, care fură tot ce prind, de câteva luni, în ciuda faptului că poliția își face apariția o dată pe săptămână, dar și ritmul lent de desfășurare a lucrărilor.

”Mai toți (n.red – angajații companiilor care operează rețelele edilitare) lucrează de nouă luni în mod sporadic, în dorul lelii, lent, prost, ineficient și timp de doar câteva ore pe zi. Specialiștii știu că există autorizații de construire, semnate de primarul general, pentru întreaga zonă, cu excepția celei dintre str.Cameliei și Calea Griviței. Deci a existat și există posibilitatea legală de a lucra! Astfel, Primăria nu ar trebui să-și justifice inactivitatea prin această disputa tardivă și contraproductivă.”, susține prof. univ. dr. inginer Nicolae Drăgulănescu.

Profesorul universitar stă pe strada Crișana și a declarat, pentru B365.ro, că, de nouă luni, nu are acces, nici ca pieton, din cauza lucrărilor din zonă, la Gara de Nord, Piața Matache sau în zona Știrbei Vodă – Berzei. Drăgulănescu spune că edilul-șef al Capitalei a cerut o soluție tehnică pentru rezolvarea problemei din zonă. Însă, potrivit locuitorului, Oprescu a refuzat crearea unei zone verzi de la Hala Matache până la intersecția cu Mircea Vulcănescu, o alternativă tehnică viabilă pentru riverani.

”Eu am vreo 10 mesaje trimise la Primăria Municipiului București. Îmi răspunde un cetățean care se ocupă de infrastructură, trimițând mesajele mele constructorilor. Euroconstruct și Tehnologica Radion au acționat fără cap și fără coadă. De exemplu, șantierul nu este împrejmuit. Oricine poate să treacă pe acolo și să fure orice. Poliția a făcut verificări și mi-a transmis că s-a făcut control la cele două firme și s-au aplicat sancțiuni pentru că nu au delimitat șantierul și nu au blocat accesul. Aiurea! Nu s-a făcut nimic! Dar poate că nu asta era soluția. Soluția era să ne ajute pe noi riveranii să trecem prin zona străzii Berzei, de-a lungul ei și traversând-o”, a explicat Drăgulănescu.

Omul spune că este îngrozit de faptul că mereu apar oameni diferiți, care sapă în zonă și stârnesc suspiciuni pentru că nu poartă echipamentele vreunei firme. Profesorul descrie un haos total în zonă și spune că hoții au tăiat chiar și cablurile noi montate recent de Enel.

”Toată problema asta reprezintă o lipsă clară de management. Eu mă ocup de așa ceva, din punct de vedere profesional, și îmi dau seama că ceea ce se face denotă faptul că și cei de la Primărie și cei de la celelalte firme care lucrează la acest proiect sunt depășiți total de situație. Ca evaluator, câștigător al premiului european pentru calitate, eu puteam să le ofer sprijin pentru rezolarea problemei, dar nu mi-au acceptat propunerea”, mai spune Drăgulănescu.

Riveranul a mai precizat că în vară, din iunie și până în septembrie, în fiecare săptămână, locuitorii din zonă rămâneau ori fără apă, ori fără curent electric, fie fără gaze sau fără ton, chiar și o săptămână, la telefonia fixă.

”Ce să înțeleagă cetățeanul și comerciantul riveran din această bâlbâială administrativă din care el are de pierdut enorm, prin blocarea totală a traficului rutier și pietonal?”, se întreabă retoric Nicolae Drăgulănescu.

http://b365.ro/news/locuito ... -din-zona/

 


Re: Stiri - Supralargirea Buzesti-Berzei-Uranus Dominatrix

ONG-urile au mai câștigat un proces pe Bulevardul Uranus, dar degeaba: Primăria poate continua lucrările

Curtea de Apel Cluj a suspendat la sfârșitul anului trecut Planul Urbanistic Zonal și autorizația de construire pentru Bulevardul Uranus. Victoria ONG-urilor nu pune capăt lucrărilor. Primăria Capitalei a dobândit deja noi autorizații care îi permit să lucreze în continuare în centrul Capitalei.

Curtea de Apel Cluj a dispus, la sfârşitul anului trecut, suspendarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) şi a autorizaţiei de construcţie aferente pentru Diametrala Nord-Sud sau Bulevardul Uranus. Acţiunea juridică soldată cu acest rezultat a fost iniţiată de două ONG-uri – Centrul Independent pentru Dezvoltarea Resurselor de Mediu (înfiinţat în 2006 la Cluj) şi Asociaţia pentru Protecţia şi Documentarea Patrimoniului din România ProDoMo.

Tribunalul Cluj a suspendat PUZ-ul în luna aprilie a anului trecut, iar recenta sentinţă a Curţii de Apel confirmă acea decizie.

ONG-urile au reclamat că Planul Urbanistic Zonal a fost aprobat fără un aviz din partea Ministerului Culturii și Cultelor. În 2008, Adriean Videanu a emis autorizație de construire în baza acestui PUZ, iar ulterior în 2009, Sorin Oprescu a prelungit-o. “Autorizația a fost emisă de primărie sub anagajamentul că între timp vor obține de la Ministerul Culturii avizul și vor spune ce se va întâmpla în stanga și dreapta bulevardului cu clădirile. Lucrările au fost demarate în 2009 însă fără a se obține acest aviz”, a precizat pentru B365.ro, Nicușor Dan, președinte Asociația Salvați Bucureștiul.

Victoria ONG-urilor nu pune capăt însă lucrărilor de pe Bulevardul Uranus. “Primăria a obținut între timp noi autorizații de construcție care rămân legale atâta timp cât nu le contestă nimeni”, spune Nicușor Dan.

ONG-urile au câștigat însă Hala Matache. Inițial, Primăria Capitalei a vrut să o demonteze și să o mute mai în spate față de amplasamentul actual. După intervenția Asociației Salvați Bucureștiul, Inspectoratul de Stat in Construcții a oprit lucrările pe Bd. Uranus, iar Primăria Capitalei a intrat la negocieri cu Ministerul Dezvoltării. În urma discuțiilor s-a ajuns la un acord. Cele două instituţii au stabilit să se ia masuri de conservare si punere in siguranta pana la demararea unui proces de restaurare a monumentului istoric. De asemenea, Primăria Capitalei trebuie să realizeze un nou Plan Urbanistic Zonal care să cuprindă noile modificări.

Printre procese și contestații, Primăria Capitalei a inaugurat totuși două tronsoane din prima etapă a Bulevardului Uranus. La sfârșitul anului trecut a fost inaugurat un tronson de 400 de metri între Piața Virgiliu și Vasile Pârvan, și un alt segment de 600 de emtri între Piața Victoriei și Strada Occidentului. Primarul general, Sorin Oprescu, spunea în decembrie că va termina în întregime prima etapă, cuprinsă între Piața Victoriei și Vasile Pârvan în primăvara lui 2012.

http://b365.ro/news/ong-uri ... lucrarile/

 


Re: Stiri - Supralargirea Buzesti-Berzei-Uranus Dominatrix

Prefectura îl acuză pe Oprescu că sabotează Hala Matache

Poliția Capitalei a întocmit 11 dosare penale pentru furturile de fier de la Hala Matache. Asta după ce Prefectul Capitalei, Mihai-Cristian Atănăsoaei, a solicitat instituției să dispună verificări cu privire la posibile fapte de natură penală, săvârşite la Hala Matache, după ce Ministerul Culturii a atras atenţia lui Sorin Oprescu asupra deteriorării cladirii de patrimoniu.

Dupa sistarea demolării Halei Matache în urma mai multor procese cu societatea civilă, Primăria Municipiului Bucureşti a luat măsura conservării imobilului, iar pe perioada lucrărilor, în baza Legii 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, paza şantierului a fost asigurată de o patrulă mobilă a Poliţiei Locale, patrulă retrasă ulterior. “În acest context au fost posibile sustrageri repetate de componente metalice din acoperiş, bucăţi de tablă şi din structura de rezistenţă metalică”, susține Poliția Capitalei.

Până în prezent, la nivelul Secţiei 3 Poliţie, pe raza căreia se află amplasată Hala Matache, au fost înregistrate unsprezece dosare penale: patru constituite în baza unor sesizări ale unor persoane juridice şi fizice iar şapte în urma unor prinderi în flagrant. Din acestea, patru prinderi în flagrant au fost realizate de către Poliţia Locală, iar trei de către poliţiştii Secţiei 3. Din cele unsprezece cauze, au fost soluţionate patru, alte şapte aflându-se în cercetare. Principalul impediment în soluţionarea acestor cauze este faptul că proprietarul clădirii, respectiv Primăria Capitalei, eliberează cu întârziere adresele de prejudiciu şi nici nu depune plângere în cazul săvârşirii unor infracţiuni.

http://b365.ro/news/prefect ... a-matache/

 


Re: Stiri - Supralargirea Buzesti-Berzei-Uranus Dominatrix

EXCLUSIV: Am prins hoţi în flagrant la Hala Matache, expropriată cu 1,2 milioane de euro

Galerie foto aici:
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 35132.html

Demolarea clădirii de patrimoniu naţional, pentru a face loc viitorului bulevard Uranus, este imposibilă, astfel că vandalizarea Halei Matache vine în interesul Primăriei Capitalei.

Scandalul generat de Hala Matache este strâns legat de construirea din prezent a arterei ce va lega Palatul Victoria de Palatul Parlamentului. Ameninţat cu demolarea, apoi exproprierea şi o aşa-zisă conservare, imobilul este descompus de luni bune de către hoţii de fier vechi. Potrivit Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul şi a mai multor arhitecţi de la Uniunea Arhitecţilor din România, din structura de rezistenţă a Halei Matache s-a furat aproximativ 40%.  

Am prins hoţii în flagrant
Reporterii Adevărul au descoperit la faţa locului o Hală Matache, monument istoric de clasa B, în prag de colaps chiar sub nasul autorităţilor. Clădirea se sprijină pe câteva bârne firave de lemn şi pe stâlpii de susţinere pe jumătate găuriţi de prăduitorii de fier vechi. Ferestrele şi uşile au fost umplute cu bucăţi de BCA de către autorităţi, uşor de îndepărtat de „scormonitori”.
Chiar astăzi, 23 februarie, am suprins şi fotografiat doi astfel de hoţi, în plină acţiune. Bărbaţii cărau în voie bârne de lemn şi resturi de fier smulse de prin pereţi, fără să fie deranjaţi de niciun poliţişt local sau de la secţia din apropiere.

Trecătorii, resemnaţi
În perimetrul monumentului, o privelişte ca după război: drumuri cu cratere adânci de câţiva metri, clădiri demolate pe jumătate, bişniţari şi cerşetori însoţiţi de haite de maidanezi căutând resturi de mâncare. Peisajul prevede parcă finalul ultimei clădiri istorice din cartier.
Trecătorii nici măcar nu băgau de seamă, resemnaţi parcă şi obişnuiţi cu gândul că vechea hală şi-a găsit sfârşitul. „Erau lăzi frigorifice cât casa, jos la subsol. Au furat tot, nici pereţii nu cred că mai rezistă mult”, ne-a explicat un bătrân în timp ce-şi căra sifoanele spre casă.

„Parcă toată lumea doreşte ca Hala Matache să ajungă să se prăbuşească”
Singurii cărora le-a păsat de vandalizarea de la Hala Matache sunt voluntarii de la Asociaţia Salvaţi Bucureştiul şi arhitecţii Adrian Bălteanu şi Raluca Munteanu, membrii Uniunii Arhitecţilor din România (UAR). Ei au observat vandalizările luni de zile şi au sesizat Poliţia, Primăria Capitalei, Ministerul Culturii, Prefectura Capitalei şi presa cu privire la situaţia de la Matache.
„Furturile au început din martie anul trecut, dar în decembrie 2011 şi ianuarie 2012 s-au înteţit. Hoţii colcăie în interiorul proprietăţii plătite cu bani publici şi nimeni nu face nimic să oprească asta. Parcă toată lumea doreşte ca Hala Matache să ajungă să se prăbuşească”, a declarat Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul.

S-au sesizat un ministru şi prefectul
Recent, Prefectul Capitalei, Mihai Cristian Atănăsoaei, a solicitat Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti să dispună imediat efectuarea de verificări cu privire la posibile fapte de natură penală săvârşite la Hala Matache. Solicitarea prefectului a venit după ce ministrul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Kelemen Hunor, a atras atenţia primarului general, Sorin Oprescu, asupra deteriorării acestui obiectiv de patrimoniu.
“Am cerut Poliţiei să se implice în anchetarea posibilelor infracţiuni ce se comit asupra Halei Matache. Am cerut însă şi Poliţiei Locale a Municipiului Bucureşti, subordonată primarului general, să prezinte măsurile pe care aceasta trebuia să le ia cu privire la conservarea Halei Matache, pentru că, pe lege, e treaba Primăriei să asigure protecţia monumentelor istorice. Dacă verificarea faptelor penale este treaba Poliţei Naţionale, protecţia monumetelor este obligaţia Poliţiei Locale. Nu se poate ca Primăria să se spele pe mâini şi să arunce responsabilitatea pe Poliţia Naţională”, a declarat prefectul Capitalei.

Primăria e obligată să asigure paza
Prefectura Capitalei arată că, potrivit art. 45 din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, autorităţile administraţiei publice locale sunt obligate să asigure protejarea monumentelor istorice clasate, aflate în domeniul public sau privat al municipiului, precum şi a celor abandonate sau aflate în litigiu, alocând resurse financiare în acest scop. De asemenea, autorităţile locale trebuie să ia măsurile tehnice şi administrative necesare în vederea prevenirii degradării monumentelor istorice. Degradarea monumentelor istorice constituie infracţiune.

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale Bucureşti, Răzvan Popa, ne-a declarat că, în decurs de un an, 109 persoane au fost sancţionate în zona Halei Matache şi alte 24 conduse la secţie.

Fericiţii de la Matache, doi greci

Scandalul Hala Matache a trecut prin mai multe faze. Proiectul bulevardului Uranus, demarat pe vremea primarului Adriean Videanu, excludea, în primă fază, demolarea halei, aceasta fiind la aproximativ 10 metri distanţă de bordura viitoarei artere.
Apoi, în 2009, când a venit Sorin Oprescu pe scaunul de primar general, noii directori de la Infrastructură au anunţat că Hala Matache va fi demolată pentru a face loc bulevardului. Iar asta a însemnat că propietarii trebuiau despăgubiţi. Lucru care s-a şi întâmplat. Grecii Ferfelis şi Koupatsaris, directori ai firmei Grec-Rom Business Group SRL, au fost fericiţii "câştigători" ai sumei de 1,4 milioane de euro. Cei doi erau proprietarii imobilului pe care-l achiziţionaseră în urmă cu 20 de ani de la statul român, la pachet cu Fabrica de carne de la Glina, mai multe terenuri şi magazine în Bucureşti.

Grecilor „li s-a pus mâna-n cap”
Tranzacţia a fost reclamată la DNA în anul 2006, de către Administraţia Pieţelor Sector 1. Pe lângă sesizarea propriu-zisă, reprezentanţii Primăriei Sectorului 1 precizau în urmă cu cinci ani "tunul" de astăzi. „Individul acesta (Ferfelis Vasileios - n.r.) vrea să pună mâna pe hală ca să o vândă imediat cu peste un milion de euro, adică aproape cu atât cât a luat el de la stat, peste 250.000 mp teren şi construcţii din Bucureşti şi împrejurimi", susţinea Robert Niţu, directorul Administraţiei Pieţelor Sector 1. El adăuga că, "dacă Primăria Capitalei decide să demoleze Hala Matache, pe motiv că se lărgeşte strada Buzeşti, grecului i-a pus Dumnezeu mâna pe cap. Ar însemna că statul i-ar da înapoi familiei Ferfelis, prin despăgubire, şi construcţii din Capitală".

Expropriere fără rost
Municipalitatea nu avea nicio remuşcare pentru faptul că a îmbogăţit cu bani publici proprietarii Halei Matache, fără a-şi atinge scopul anunţat în toamna lui 2010. "Nu mai mutăm Hala Matache, nici nu o demolăm, pentru că la această concluzie am ajuns după discuţiile cu ONG-urile şi Ministerul Dezvoltării. Acum, Primăria Capitalei este proprietarul imobilului, pentru că le-am plătit vechilor proprietari suma integrală", a declarat la sfârşitul lunii iulie a anului trecut, pentru "Adevărul", Mădălin Dumitru, şeful Direcţiei Infrastructură, din cadrul Primăriei Capitalei.
În replică, Gheorghe Udrişte, fostul director de la Infrastructură, care a fost şi preşedinte al Comisiei de Licitaţii pentru Bulevardul Uranus, spunea că încă de la început au existat variante pentru construirea arterei fără ca hala să fie afectată. "Nu se pune problema demolării totale a Halei Matache. Cred că mai degrabă se poate face ceva de genul inserării trotuarului în clădire, pentru că imobilul este cam în buza viitoarei străzi care va fi lărgită", spunea, în 2006, Gheorghe Udrişte.El adăuga că, în proiectul iniţial, s-a avut în vedere ca anumite zone să fie restrânse. La aceeaşi concluzie au ajuns şi edilii anul trecut, dar după ce au plătit despăgubiri colosale grecilor.

ISTORIA HALEI MATACHE
Istoria monumentului începe de demult, în 1886, când intersecţia Căii Griviţei cu Calea Buzeşti se afla la marginea oraşului. Printre negustorii de aici s-a remarcat Matache Măcelarul, pe numele adevărat Loloescu Matache, care în scurt timp a devenit o adevărată legendă. Acesta şi-a început afacerea după Războiul de Independenţă, către 1879 şi era măcelarul cunoscut ca fiind un bun negustor, făcea bani şi din carne, şi din piatră seacă. Astfel, hala, care i-a purtat ulterior numele, a devenit rapid un loc cunoscut în tot oraşul. Aici trăgeau şi birjarii, şi vânzătorii de nimicuri, iar Matache parcă era acolo de când lumea, într-o negociere continuă cu „muşteriii”.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 35132.html

 


Re: Stiri - Supralargirea Buzesti-Berzei-Uranus Costin

Stirile raman la stiri, discutiile merg la discutii.  8-)

 


Re: Stiri - Supralargirea Buzesti-Berzei-Uranus Dominatrix

S-au pus cu barosul pe Hala Matache

Mai multe organizaţii non-guvernamentale şi asociaţii profesionale semnalează printr-o scrisoare deschisă adresată primarului Capitalei faptul că Hala Matache Măcelarul continuă să fie supusă unor operaţii constante de distrugere.

Potrivit semnatarilor scrisorii, sâmbătă, pe 3 martie, a continuat distrugerea cu barosul a stâlpilor de fontă ce urmează structura portantă. “Din imaginile anexate se observă că distrugerea nu este făcută pentru furt de material, ci vizează prăbușirea integrală a structurii de rezistență”, se spune în text.

“În data de 2 august 2011, Primăria a emis un comunicat prin care anunță că Hala Matache rămâne pe actualul amplasament. Acest lucru s‐a făcut în urma verificărilor pe teren cu participarea reprezentanților Primăriei, ai Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului și ai societății civile, ca urmare a negocierilor începute în iulie 2011 pe tema Diametralei Nord‐Sud. După șapte luni de la comunicatul potrivit căruia Hala Matache rămâne pe actualul amplasament și se iau măsuri de urgență pentru conservarea ei, Primăria, în calitate de proprietar al monumentului istoric, nu a luat nici o măsură de protejare eficace. Societatea civilă a cerut constant, din septembrie 2011, emiterea autorizației pentru intervenții de urgență și punerea în conservare a Halei Matache”, se mai spune în scrisoare.  

Semnatarii scrisorii mai arată că Ministerul Culturii și Patrimoniului Național ‐ Direcţia de Cultură Bucureşti a emis avizul nr. 64/M/20.02.2012 prin care permite Primăriei Generale să efectueze intervenția de urgență pentru stabilizarea din punct de vedere structural a Halei Matache. Totodată, ministrul Kelemen Hunor, pe 19 februarie 2012, a solicitat public Primăriei Generale să protejeze clădirea de actele de vandalism, precum și recuperarea obiectelor furate din Hală. În data 21 februarie 2012, prefectul Capitalei, Mihai Atănăsoaiei, a solicitat Primăriei protecția monumentului istoric. În data de 21 februarie, Patronatul Societăților în Construcții, ca răspuns la ințiativa Ordinului Arhitecţilor din Româniam, și‐a arătat intenția de a sprijini lucrările de protejare a Halei în sistem de voluntariat, pentru a scurta demersurile în ceea ce privește intervenția de urgență.

“Toate aceste demersuri nu au reuşit să determine institutia pe care o conduceți să ia măsurile necesare de sprijinire a structurii clădirii, de blocare a accesului persoanelor ce vandalizează monumentul istoric şi de asigurare a pazei constante. În aceste condiţii, societatea civilă anticipează că prăbuşirea Halei, aflată în prezent în stare de precolaps provocat, va fi înregistrată ca o fatalitate, iar amplasamentul va fi eliberat fără a mai fi necesare formalităţi de declasare. Indiferența pe care o adoptă din păcate Primăria Generală a Municipiului Bucureşti nu o absolvă de responsabilităţile pe care le are şi generează un climat de neîncredere care depăşeşte cu mult limitele cartierului Matache”, se mai spune în text.  

Hala se poate prăbuşi în orice moment

Semnatarii scrisorii cere realizarea rezemărilor necesare pentru prevenirea prăbușirii structurii de rezistență până în data de 9 martie deoarece Hala se poate prăbuși în orice moment. “În absența acestei intervenții, o eventuală distrugere a Halei rămâne în responsabilitatea exclusivă a Primăriei Generale”, se spune în text.

De asemenea, se mai solicit împrejmuirea de urgență a Halei Matache şi instalarea unei gherete de pază. Totodată, organizaţiile cer ca Primăria Capitalei să răspundă public în ce mod Secția 3 de Poliție și Poliția locală a Municipiului București, care sunt obligate să asigure paza Halei, și‐au îndeplinit misiunea. În plus, se solicită ca Primăria Capitalei să desemneze public o persoană competentă care să răspundă direct de intervenția de urgență și protejarea Halei. Totodată, Primăriei Capitalei I se solicită, ca instituție publică și proprietar al Halei Matache – monument istoric, să demareze o campanie publică pentru informarea populației din zonă privind importanța istorică și identitară a clădirii, care “a avut pe întreaga durată de existență o funcțiune publică și economică vitală pentru cetățenii din zona Buzești – Gara de Nord”.

“Faptul că, într‐un an de zile, o clădire, monument istoric, aflată în stare funcţională, a fost adusă în pragul colapsului, ridică mai semne de întrebare cu privire la respectarea angajamentelor pe care România şi le‐a luat prin semnarea Convenţiei de la Granada privind protejarea patrimoniului arhitectural din Europa”, mai adaugă semnatarii scrisorii.

Scrisoarea este semnată de Ordinul Arhitecților din România, Uniunea Arhitecților din România, Asociația Salvați Bucureștiul, Fundația Pro Patrimonio, Asociația ProDoMo, Grupul pentru Dezvoltare Locală, Asociația Arhiterra, Viitor Plus – Asociația pentru Dezvoltare Durabilă, Active Watch – Agenția pentru Monitorizarea Presei, Asociația RPER – Rencontres du Patrimoine Europe‐Roumanie, Fundația Media Art & Social Experiment M.A.S.E., Asociația pentru Dezvoltare Urbană „ADU”, Asociația „Frontul negustoresc Obor”, Asociația Komunitas, Grupul Miliția Spirituală, Centrul de Resurse pentru Participare Publică CeRe, Fundația Eco‐Civica, Asociația „Bate șaua să priceapă iapa”, Asociația București, Asociația Expertforum (EFOR), Asociația Ecopolis şi Asociația pentru Tranziție Urbană (ATU).

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 34165.html

 





Re: Stiri - Supralargirea Buzesti-Berzei-Uranus cristianvisan

Turn de 15 etaje la intersectia Caii Grivita cu str. Buzesti, langa fostul cinematograf Feroviar

Compania austriaca S IMMO AG va construi un ansamblu de birouri cu inaltimea maxima de 15 etaje, la intersectia Caii Grivitei cu str. Buzesti, a anuntat, joi, Colliers International. Turnul va fi amplasat langa cinematograful Feroviar pe care Primaria l-a demolat pentru largirea strazii Buzesti, dar a promis ca il va reconstrui pe acelasi teren, mai in spate.

Ansamblul de birouri este compus din doua cladiri, un turn de 15 etaje si un imobil de 6 etaje. In total, acestea vor avea o suprafata de 28.000 mp si 329 locuri de parcare  :evil: , 275 in subteran si 44 la suprafata. Potrivit dezvoltatorilor, investitia se ridica la 66 milioane de euro.

"Printre caracteristicile unice ale cladirii se numara fatada inteligenta, care ii confera cladirii vizibilitate excelenta chiar si dupa lasarea intunericului. Fatada de Est a turnului va fi compusa din elemente suprapuse, usor iluminate si acoperite de o coroana puternic luminata. In plus, cladirea va fi dotata cu un sistem inovator de jaluzele externe, pentru a permite proiectii pe fatada, o reiterare a celebrei sali de cinema aflate in trecut pe situl vecin. De asemenea, proiectul vizeaza obtinerea calificativului “Excelent” in cadrul procesului de certificare verde, conform normelor de sustenabilitate BREEAM", se arata in comunicatul companiei.

“Prin localizare, tehnologia avansata si design-ul avangardist, proiectul va reprezenta o noua cladire emblematica pentru locuitorii orasului Bucuresti”, a declarat Friedrich Wachernig, membru al Consiliului de Administratie al S IMMO AG. Ansamblul este proiectat de biroul Chapman Taylor.

Acest proiect a fost aprobat de Primaria Capitalei si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in 2010, printr-un Plan Urbanistic Zonal.

Contactat telefonic de HotNews.ro, arhitectul sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu a declarat ca Primaria Capitalei va reconstrui cladirea cinematografului Feroviar, demolata in 2011 pentru largirea strazii Buzesti si crearea diametralei Buzesti-Berzei-Uranus. Astfel, turnul si cinematograful vor fi foarte aproape unul de altul. Cinematograful Feroviar a fost monument istoric, dar a fost declasat pentru a putea fi demolat si reconstruit. Calea Grivitei este monument istoric intre Calea Victoriei si str. Atelierului, in apropriere de Gara de Nord.

Lucrarile la primul tronson al Diametralei Buzesti-Berzei-Uranus (Piata Victoriei-Calea Plevnei) urmeaza a fi terminate in acest an.

http://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar-12218162-fotogalerie-turn-15-etaje-intersectia-caii-grivita-str-buzesti-langa-fostul-cinematograf-feroviaru.htm

 



Re: Stiri - Supralargirea Buzesti-Berzei-Uranus andrei11

Hai lasati-o incolo de treaba !Pe ce baza coltul acela ar fi fost "monument istoric" ? Lamuriti-ma !

 



Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Diametrala Nord - Sud (Buzești - Berzei - Uranus)  • 
Choose destination

Since our 2301 forum members have written 422636 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use