Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiProiecte și lucrări finalizate parțial, suspendate sau abandonateDiametrala Nord - Sud (Buzești - Berzei - Uranus)

 

Topic: Stiri si articole din presa

194 posts, 160619 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Vineri se fac probe cu tramvaiul pe Bulevardul Uranus. Până la sfârșitul lunii se reia circulația

Lucrările la prima etapă a Diametralei Buzești-Berzei-Uranus sunt aproape terminate. Municipalitatea va da drumul la circulație până la sfârșitul acestei luni. Vineri se vor face primele probe cu tramvaiul, după care lucra fi verificată de o comisie de audit. Bulevardul are acum două benzi pe sens, linie de tramvai și pistă pentru biciclete.

Prima etapă a Diametralei Buzești-Berzei-Uranus, cuprinsă între Piața Victoriei și Vasile Pârvan, va fi inaugurată până la sfârșitul acestei luni, spun reprezentanții Primăriei Capitalei. Momentan, traficul este blocat pe noul bulevard, pe segmentul cuprins între str. Mircea Vulcănescu și Calea Griviței. Pe restul segmentelor dintre Piața Victoriei și Vasile Pârvan se poate circula.

"Este aproape gata. Se mai lucrează acum la rețeaua de contact pentru tramvaie și troleibuze și la semaforizare. Vineri se vor face probe cu tramvaiul. Apoi lucrarea va trebui verificată de o comisie de audit de la primărie și de la poliția rutieră, după care vom da drumul circulației. Până la sfârșitul acestei luni va fi gata", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Noul bulevard are două benzi pe sens, linie de tramvai pe mijloc, iar pe porțiunea cuprinsă între bd. Știrbei Vodă și Calea Griviței o bandă pentru biciclete pe carosabil, pe partea dreaptă pe sensul către Piața Victoriei.

Primăria nu are bani pentru reconstruirea Halei Matache

Pentru a se realiza Diametrala Buzești-Berzei-Uranus, Primăria Capitalei a demolat Hala Matache, dar și alte 90 de case, inclusiv clădiri monument istoric. Despre Hala Matache, primarul general, Sorin Oprescu, a spus că va fi reconstruită "la 50-56 de metri mai în spate" față de amplasamentul inițial. "Vom face un parteneriat public-privat pentru a reconstrui Hala Matache . Primăria nu are bani", a spus Sorin Oprescu.

Cu o lungime de 1.750 de metri, prima etapă a Diametralei Nord-Sud a costat municipalitatea peste 67 de milioane de euro, dintre care 38 milioane lucrările propriu-zise, iar 29 de milioane de euro exproprierile.

Diametrala Buzești-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legătura intre Piața Victoriei și Gara Progresul, reprezentând o alternativă la Calea Victoriei și bd. Magheru.

Proiectul a fost împărțit îin trei etape:

- Piața Victoriei - Vasile Pârvan;

- Vasile Pârvan - Piața George Coșbuc;

- Piața George Coșbuc- Gara Progresul.

http://www.b365.ro/vineri-se-fac-probe-...99543.html

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

10% din Parcul Izvor va dispărea, pentru construirea tronsonului II din BD. Uranus

Primăria Capitalei pregătește al doilea tronson al Diametralei Buzești-Berzei-Uranus. Conform Planului Urbanistic Zonal, aflat în dezbatere publică, 10% din Parcul Izvor va dispărea, iar 196 de arbori de pe segmentul cuprins între strada Vasile Pârvan și Piața George Coșbuc vor fi defrișați. În schimb, Primăria Capitalei va construi un tunel de aproape un kilometru ce va subtraversa Dealul Arsenalului.

Primăria Capitalei a finalizat cu o întârziere de peste doi ani, primul tronson al Diametralei Buzești - Berzei - Uranus, cuprins între Piața Victoriei și strada Vasile Pârvan. Lucrarea nu a fost încă inaugurată pentru că se mai lucrează la marcajele rutiere și la infrastructura necesară pentru circulația RATB. "Este aproape gata. Se mai lucrează acum la rețeaua de contact pentru tramvaie și troleibuze și la semaforizare. Până la sfârșitul lunii va fi gata", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Iar în timp ce se pregătește pentru inaugurare, Primăria Capitalei a demarat procedurile pentru realizarea celui de-al doilea tronson. Acesta va fi cuprins între strada Vasile Pârvan și Piața George Coșbuc și prevede construirea unui tunel pe sub Dealul Arsenalului. Tunelul va avea o lungime de 800 de metri și o adâncime maximă de 20 de metri. Intrarea în subteran se va face de pe strada B.P Hasdeu, din dreptul Institutului de Biologie, va continua pe sub Dealul Arsenalului, între Palatul Parlamentului și Catedrala Mântuirii Neamului și se va ieși pe strada Uranus.

Toate îmbunătățirile ce vor fi aduse traficului rutier din zonă vor avea un preț. Și nu doar unul financiar, estimat la 153 milioane euro, ci și unul la nivelul mediului înconjurător. Astfel, pentru a se realiza cel de-al doilea tronson al Diametralei, Primăria Capitalei va distruge 5.500 de metri pătrați din parcul Izvor și va defrișa 196 de arbori.

"Se pierd 5.500 metri pătrați din Parcul Izvor, dar nu e foarte mult având în vedere că parcul are 60.000 metri pătrați. În plus, o mare parte din cei 5.500 mp figurează în Planul Urbanistic General ca spațiu construibil, chiar dacă este spațiu verde și face parte din parc. Vor fi defrișați și arbori, însă conform legii se vor planta în compensare alți copaci", a declarat pentru B365.ro, arhitectul-șef al Capitalei Gheorghe Pătrașcu.

Practic, bucureștenii vor pierde 10% din Parcul Izvor în favoarea autoturismelor. Potrivit avizului acordat de Ministerul Mediului, Primăria Capitalei va trebui să asigure noi spații verzi echivalente celor ce vor fi dezafectate.

Patru benzi pe sens, sensuri giratorii și un pasaj subteran în Rahova

Proiectul celui de-al doilea tronson al Diametralei Buzești-Berzei-Uranus include și lărgirea bulevardelor din perimetrul Palatului Parlamentului, realizarea de noi sensuri giratorii, dar și un pasaj subteran la intersecția Bd. Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei. Mai exact:

- podul Hasdeu peste Dâmbovița va fi lărgit la patru  benzi pe sens, trotuare de patru metri și spațiu verde de doi metri pe mjlocul străzii

- strada B.P Hasdeu va avea două benzi pe sens și va fi lărgită pentru a face loc rampei de intrare în tunelul subteran

- se va realiza un sens giratoriu la intersecția Bd. Națiunile Unite, Strada Izvor și strada B.P. Hasdeu

- strada Izvor va avea trei benzi pe sens

- realizarea unui sens giratoriu la intersecția Bd. Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei cu posibilitatea construirii unui pasaj subteran.

"Se are în vedere construirea unui pasaj subteran la intersecția Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei, însă deocamdată nu a fost luată o decizie clară în acest sens", a precizat arhitectul-șef al Capitalei.

Planul Urbanistic Zonal pentru tronsonul II al Diametralei Buzești-Berzei-Uranus va trebui mai întâi aprobat de Consiliul General al Municipiului București. Începerea efectivă a lucrărilor depinde însă de bugetul ce va fi aprobat pentru acest an.

http://www.b365.ro/bd-uranus-tronsonul-...00185.html

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Parcare subterană, spaţii verzi si iluminat arhitectural în zona Piaţa Matache

Primăria Capitalei va finaliza până la sfârşitul acestui luni primul tronson al Diametralei Buzeşti-Berzei - Uranus, cuprins între Piaţa Victoriei şi strada Vasile Pârvan. Odată cu finalizarea acestei lucrări, Primăria a demarat şi un proiect de revitalizare a zonei în cauză. Municipalitatea organizează un concurs de soluții pentru amenajarea zonei Piața Matache.

Primăria Capitalei va plăti firmei Proietech Construct 177.000 lei (aprox. 40.000 euro) doar pentru a stabili tema viitorului concurs pentru amenajarea zonei Piața Matache. Concursul va fi organizat în acest an, tot de Primăria București.

Hala Matache va fi reasamblată la o distanță de 40 de metri față de vechiul amplasament, iar în zonă vor fi amenajate o parcare subterană, spații verzi, dar și zone pietonale. Proiectul de revitalizare al municipalității are drept scop "crearea de amenajări în spațiul public care să favorizeze, în același timp, funcțiunea principală de piață agroalimentară, circulația pietonală și contactul comunitar", protrivit caietului de sarcini.

"Hala Matache va fi reconstruită, dar în varianta originală, cum a fost construită inițial, nu așa cum arăta înainte de a fi luată din Piața Matache. În plus, întreaga zonă Piața Matache va fi curățată și amenajată", a precizat pentru B365.ro, arhitectul-șef al capitalei, Gheorghe Pătrașcu.

"Zona publică, în urma revitalizării, va avea în vedere atât condițiile de reamplasare a Halei Matache, cât și a spațiilor cu funcțiune de piață agro-alimentară, transformându-se astfel într-un model de piață urbană multifuncțională, care să răspundă nevoilor diferitelor categorii sociale, prin diversitatea serviciilor oferite", se mai precizează în document.

Tema concursul de soluții pentru "revitalizarea urbană a zonei Piața Matache - refuncționalizarea zonei, amenajarea spațiului public și stabilirea condițiilor de reamplasare și reconstrucție a Halei Matache" va trebui să țină seama de o serie de aspecte:

- integrarea și armonizarea noilor amenajări cu construcțiile existente și caracterul zonei

- reorganizarea mobilierului și a dotărilor urbane

- rezolvarea acceselor, a circulației carosabile și pietonale, inclusiv prevederea spațiilor de parcare

- încurajarea circulației pietonale

- iluminat public și iluminat arhitectural

- amenajare spații verzi

- amenajare parcaj subteran.

Bugetul alocat pentru organizarea concursului de soluții, programat pentru acest an este de 5.000.000 lei (1,12 milioane euro).

Și ONG-urile au realizat un amplu proiect de restaurare a zonei Buzești-Berzei-Uranus, ce curpinde inclusiv zona Piața Matache. În 2012, un grup de arhitecți voluntari a realizat o soluție alternativă la reamenajarea zonei. Arhitecții propuneau prin acest proiect reabilitarea Halei Matache și conservarea țesutului istoric al zonei (detalii aici). Proiectul a fost însă ignorat de municipalitate.

http://www.b365.ro/parcare-subterana-sp...00277.html

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Hotărâre judecătorească: Hala Matache nu poate fi reconstruită pe alt amplasament decât cel original

Imobilele istorice dărâmate de Primăria Capitalei pentru construirea Bulevardului Uranus, Hala Matache și clădirile de la Berzei 81 și Berzei 89 nu pot fi reconstruite pe alt amplasament, așa cum dorește administrația locală, a decis justiția. ONG-urile spuneau că, pentru a fi respectată legea, ar trebui ca aceste clădiri demolate ilegal să fie reconstruite pe vechiul amplasament, chiar dacă asta înseamnă să se ridice chiar în mijlocul BD. Uranus.

"Prin sentinta pronuntata pe 7 ianuarie 2014 in dosarul 27747/3/2013, Tribunalul Bucuresti a suspendat Hotararile Consiliului General a Municipiului Bucuresti nr. 132/2013, 133/2013 si 134/2013 si autorizatiile de construire 282/2011 si 274/2012 emise de Primarul General. Hotararile 132/2013, 133/2013 si 134/2013 constituie Planuri Urbanistice Zonale care permiteau reamplasarea monumentelor istorice deja demolate Hala Matache, casa din Berzei 81 si casa din Berzei 89 pe alte amplasamente." - informează ASociația Salvați Bucureștiul, conusă de Nicușor Dan.

Pe rolul Tribunalului Bucuresti va fi depus un dosar care va avea ca obiect anularea Hotararilor 132/2013, 133/2013 si 134/2013. Conform sentintei Tribunalului din 7 ianuarie, Primaria nu poate reconstrui monumentele pe noile locatii pana la solutionarea noului dosar.

In situatia in care Primaria va pierde si in noul dosar, va fi nevoita sa reconstruiasca monumentele pe locatia lor originala.

ONG-urile au susținut tot timpul că, pentru a repara ilegalitatea prin care opt clădiri istorice au fost demolate, acestea ar trebui reconstruite în același loc, chiar dacă asta înseamnă să se ridice pe prima bandă a Bulevardului Uranus.

Bulevardul Uranus, construit ilegal

Autorizatiile de construire 282/2011 si 274/2012, suspendate si ele de Tribunalul Bucuresti prin sentinta din 7 ianuarie 2014, reprezinta autorizatiile in baza carora a fost construita soseaua Buzesti Berzei, tronsonul intre Dinicu Golescu si Grivitei.

In 2011, Tribunalul Bucuresti a suspendat autorizatia de construire nr. 633/2010 pentru soseaua Buzesti Berzei, tronsonul intre Dinicu Golescu si Grivitei. Printr-o intelegere cu ONG-urile si Ministerul Dezvoltarii, Primaria s-a angajat sa modifice autorizatia astfel incat soseaua sa ocoleasca Hala Matache.

Primaria a incalcat si intelegerea si legea si a emis autorizatiile 282/2011 si 274/2012 cu acelasi continut cu autorizatia pe care instanta o suspendase.

Sentinta din 7 ianuarie 2014 confirma din nou ca intreaga lucrare a diametralei Buzesti Berzei este ilegala.

Între timp, Primăria Capitalei va finaliza până la sfârşitul acestui luni primul tronson al Diametralei Buzeşti-Berzei - Uranus, cuprins între Piaţa Victoriei şi strada Vasile Pârvan. Odată cu finalizarea acestei lucrări, Primăria a demarat şi un proiect de revitalizare a zonei în cauză. Municipalitatea organizează un concurs de soluții pentru amenajarea zonei Piața Matache.

http://www.b365.ro/hotarare-judecatorea...00413.html

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Pistă de biciclete delimitată cu stâlpișori, pe BD. Uranus

În ciuda faptului că autorizațiile de construcție pentru Bd. Uranus au fost declarate ilegale de Tribunalul București, autoritățile fac ultimele retușuri pentru a da drumul circulației pe primul tronson al arterei. În premieră, o pistă de biciclete va fi delimitată cu stâlpișori.

Primul tronson din Bd. Uranus este aproape gata pentru circulație. Mai exact, astăzi, se fac probe cu tramvaiul, pentru a se putea relua inclusiv circulația cu acest mijloc de transport în comun.

În plus, pentru prima dată în București, o pistă de biciclete a fost delimitată cu stâlpișori.

Prima etapă a Diametralei Buzești-Berzei-Uranus, cuprinsă între Piața Victoriei și Vasile Pârvan, va fi inaugurată până la sfârșitul acestei luni, spun reprezentanții Primăriei Capitalei. Momentan, traficul este blocat pe noul bulevard, pe segmentul cuprins între str. Mircea Vulcănescu și Calea Griviței. Pe restul segmentelor dintre Piața Victoriei și Vasile Pârvan se poate circula.

Circulația se va relua până la sfârșitul lunii, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Noul bulevard are două benzi pe sens, linie de tramvai pe mijloc, iar pe porțiunea cuprinsă între bd. Știrbei Vodă și Calea Griviței o bandă pentru biciclete pe carosabil, pe partea dreaptă pe sensul către Piața Victoriei.

Primul tronson al Bulevardului Uranus, cu toate că a fost finalizat, nu poate fi recepționat din punct de vedere legal de către Primăria Capitalei, deoarece autorizația de construcție pentru această lucrare a fost suspendată de Justiție.

http://www.b365.ro/pista-de-biciclete-d...00487.html

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Nicușor Dan:Oprescu și arhitectul-șef ar trebui să facă pușcărie pentru PUZ ilegale de la Bd. Uranus

Primul tronson al Bulevardului Uranus, cu toate că a fost finalizat, nu poate fi recepționat din punct de vedere legal de către Primăria Capitalei, deoarece autorizația de construcție pentru această lucrare a fost suspendată de Justiție, a spus vineri Nicușor Dan, președintele Asociației Salvați Bucureștiul. Mai mult, cei care au emis documentele ilegale pentru construirea bulevardului au toate șansele să fie condamnați la închisoare, mai spune Nicușor Dan.
Autorizatiile de construire 282/2011 si 274/2012 au fost suspendate de Tribunalul Bucuresti prin sentinta din 7 ianuarie 2014. Acestea reprezintă autorizațiile în baza cărora a fost construita soseaua Buzesti Berzei (BD. Uranus-primul tronson), tronsonul intre Dinicu Golescu si Grivitei. Decizia nu este finală, deci probabil va fi atacată de Primăria Capitalei.

In 2011, Tribunalul Bucuresti a suspendat autorizatia de construire nr. 633/2010 pentru soseaua Buzesti Berzei, tronsonul intre Dinicu Golescu si Grivitei. Printr-o intelegere cu ONG-urile si Ministerul Dezvoltarii, Primaria s-a angajat sa modifice autorizatia astfel incat soseaua sa ocoleasca Hala Matache.

Primaria a incalcat si intelegerea si legea si a emis autorizatiile 282/2011 si 274/2012 cu acelasi continut cu autorizatia pe care instanta o suspendase.

Sentinta din 7 ianuarie 2014 confirma din nou ca intreaga lucrare a diametralei Buzesti Berzei este ilegala.

Drept urmare, construcția în cauză, primul tronson al Bulevardului Uranus, este ilegală și nu se poate face, din punct de vedere legal, recepția lucrării de către Primărie. Totuși, chiar și până la recepție, se poate da drumul la circulație. Vineri se fac probe cu tramvaiul pe Bulevardul Uranus. Până la sfârșitul lunii se reia circulația.

Mai mult, susține Nicușor Dan, președintele Asociației Salvați Bucureștiul, cei care au emis respectivele autorizații de construcție ilegale sunt pasibili de o condamnare penală. Cei vizați sunt Sorin Oprescu, primarul general al Municipiului București, Gheorghe Pătrașcu, arhitect-șef al Municipiului București și Tudor Toma, secretar general al Primăriei Generale.  

http://www.b365.ro/nicu-or-dan-oprescu-...00481.html

 



Re: Stiri si articole din presa ANTENA

Având în vedere finalizarea lucrărilor din prima etapă de construcţie a Diametralei Buzeşti – Berzei – Uranus, începând cu data de 13.01.2014, ora 05.00, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va relua circulaţia pe liniile din zonă.

Linia de tramvaie 24 va funcţiona între,,Cartier Dămăroaia"şi,,Vasile Pârvan", pe traseul: Str. Piatra Morii, Bd. Gloriei, Bd. Bucureştii Noi, Calea Griviţei, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei, Str. Buzeşti, Str. Berzei, CaleaPlevnei, cu întoarcere pe Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu, Str. Berzei, Str. Buzeşti, Piaţa Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Calea Griviţei, Bd. Bucureştii Noi, Bd. Gloriei, Str. PiatraMorii.

Linia de tramvaie 42 va funcţiona între ,,PiaţaPresei'' şi ,,Gara de Nord'', pe traseul: Bd. Expoziţiei, Str. Av. Popişteanu, Str. Dornei, Str. Puţul lui Crăciun, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei,Str. Buzeşti, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, Gara de Nord, cuîntoarcere pe Calea Griviţei, Str. Buzeşti, Bd. Ion Mihalache, Str. Clăbucet, Str. Av. Popişteanu, Bd. Expoziţiei.

Linia de tramvaie 44 se reînfiinţează şi va funcţiona între ,,Cartier 16 Februarie"şi,,Vasile Pârvan", pe traseul: Calea Giuleşti, Şos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Str. Berzei, cu întoarcerepe Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu, Str. Berzei, Bd. Dinicu Golescu, Şos. Orhideelor, Calea Giuleşti.

Linia de tramvaie 45 va funcţiona între,,Mezeş"şi ,,Gara de Nord", petraseul: Şos. Chitilei, Bd. Bucureştii Noi, CaleaGriviţei, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei,Str. Buzeşti, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, Gara de Nord, cuîntoarcere pe Calea Griviţei, Str. Buzeşti, Bd. Ion Mihalache, CaleaGriviţei, Bd. Bucureştii Noi, Şos. Chitilei.

Linia de tramvaie 46 va funcţiona pe traseul actual, între,,Republica"şi intersecţia Şos. Nicolae Titulescu/Str. Dr. Felix, apoipe Str. Dr. Felix, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei,Str. Buzeşti, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, Gara de Nord, cu întoarcere pe Calea Griviţei, Str. Buzeşti, Bd. Ion Mihalache, Str. Dr. Felix, Şos. Nicolae Titulescu, apoi pe traseul de ducere.

Linia de autobuze 133 va funcţiona între ,,Bd. Tineretului" şi ,,Gara Basarab",pe traseul: Cal. Văcăreşti, Str. NervaTraian, Str. Traian, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Bd. DinicuGolescu, Gara Basarab, cu întoarcere pe Şos. Orhideelor, Cal. Plevnei, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Pârcălabul, Str. Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord, Cal. Griviţei, Bd. Dacia, Str. Traian, Str. DimitrieOnciul, Str. ZeceMese, Str. Traian, Str. NervaTraian, Cal. Văcăreşti.

Linia de autobuze 178 va reveni pe traseul de bază pe sensul spre terminalul ,,Sala Palatului", de la intersecţia Bd. Dinicu Golescu/Str. Witing, pe Bd. Dinicu Golescu, Str. Ştirbei Vodă, apoi pe traseul actual.Autobuzele vor opri pe Bd. Dinicu Golescu, în staţia ,,Piaţa Virgiliu", situată înainte de intersecţia cu Str. Macedonia.

Liniile de autobuze 126, 168, 226, 368 vor funcţiona pe sensul spre cartiere, pe un traseu modificat de la intersecţia Str. Mircea Vulcănescu/Str. Berzei, pe Str. Berzei, Str. Ştirbei Vodă, Bd. Eroilor, apoi pe traseele actuale.Autobuzele vor opri în staţia nou înfiinţată, ,,Mircea Vulcănescu", amplasată pe Str. Berzei, după intersecţia cu Str. Mircea Vulcănescu.

Linia de noapte N117 va funcţiona, de la data de 12/13.01.2014, pe un traseu modificat pe sensul ,,Ştrand Străuleşti", de la intersecţia Bd. Dacia/Cal. Griviţei/Str. Mircea Vulcănescu, pe Str. Mircea Vulcănescu (rond Bd. Uranus), Str. Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord, Cal. Griviţei, apoi pe traseul actual, iar pe sensul spre ,,Piaţa Unirii', autobuzele vor circula pe un traseu modificat de la intersecţia Cal. Griviţei/Str. Polizu, pe Cal. Griviţei, Bd. Dacia, apoi pe traseul actual

- See more at: http://www.b365.ro/cum-vor-circula-auto...VLSMQ.dpuf

 


Re: Stiri si articole din presa Adrian Rosca

Nicusor Dan insista: „Cei care au semnat recepţia au comis o ilegalitate“

http://adevarul.ro/news/bucuresti/primu...index.html

 




Re: Stiri si articole din presa Costin

Tunelul rutier de sub Palatul Parlamentului, la un pas de aprobare. Primaria Capitalei inca nu stie cat costa lucrarea

Primaria Capitalei a organizat luni o sedinta de dezbatere publica in care i-a intrebat pe cetateni ce parere au despre traseul tronsonului II al bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus. Artera va pleca de la Vasile Parvan, va trece peste Podul Hasdeu care va fi largit, pe str. Hasdeu unde va musca o bucata din Parcul Izvor, apoi va intra pe sub Palatul Parlamentului, municipalitatea urmand sa construiasca un tunel de circa 800 de metri, si va iesi din subteran dupa Catedrala Neamului, pe strada Uranus si va ajunge pana la intersectia Caii Rahova cu bd. Tudor Vladimirescu. Principala nemultumire a cetatenilor si ONG-istilor prezenti la dezbatere a fost ca drumul taie o bucata din Parcul Izvor si au cerut municipalitatii sa faca tunelul mai lung, astfel incat sa nu fie afectat parcul.

"Acest tronson din bulevard va avea o lungime de circa 3 km cu doua benzi pe sens si spatiu rezervat pentru linia de tramvai. Deocamdata nu facem si linia de tramvai, fiindca nu avem cum sa ne conectam cu bd. Unirii, Piata Unirii, insa in viitor vom face si asta. Am vrea sa punem tramvaiul pe bd Libertatii, sa facem conexiunea cu liniile de tramvai 32 si 31. Tramvaiul nu va subtraversa pasajul, dar va merge pe langa. Aceasta solutie propusa pentru bulevard nu necesita exproprieri si nu vom demola nicio cladire", a declarat Ion Dedu, seful directiei de infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, prezent la dezbatere.

Acesta spune ca deocamdata nu poate spune cat costa realizarea acestui tronson din bulevard, dupa aprobarea Planului Urbanistic Zonal care bate in cuie traseul drumului, urmand sa se faca un studiu de fezabilitate cu privire la costuri.

ONG-istii prezenti la dezbaterea publica si-au aratat ingrijorarea atat fata de faptul ca se ia o bucata din Parcul Izvor pentru largirea drumului cat si de faptul ca deocamdata municipalitatea nu stie cat va costa realizarea arterei. Reamintim ca pentru primul tronson al bulevardului, intre Piata Victoriei si Vasile Parvan, municipalitatea a platit circa 50 milioane de euro, dintre care 20 de milioane pentru exproprierea terenurilor necesare largirii strazilor Buzesti si Berzei (care sunt acum noul bulevard).

"Am fost de curand la Bonn. Jumatate din oras este parc, restul padure, sunt piste de biciclete peste tot. In parc nu am vazut alei betonate sau bituminate, totul natural. Ei niciodata nu au incurajat traficul prin centrul orasului. Lucrul acesta se intampla doar in tari estice care nu au o strategie de mediu si incurajeaza traficul ca sa le permita celor care cumpara masini sa le etaleze. Cu acest drum afectam aproape un ha din Parcul Izvor in conditiile in care Capitala este monitorizata pe mediu. Nu inteleg de ce nu ne gandim si la traversare subterana. Magistrala IV de metrou se suprapune cu tramvaiul propus pe acest nou bulevard. Scuturile ar putea strapunge de la Calea Plevnei pana la Uranus, sa faca un tunel, si sa se protejeze Parcul Izvor si spatiul verde de la Parlament. Cer sa se protejeze spatiul verde si sa se coreleze drumul cu magistrala IV de metrou", a declarat Dan Trifu, vicepresedinte Ecocivica.

Ion Dedu, seful directiei de infrastructura din Primaria Capitalei spune ca nu este posibil tehnic sa faca tunelul mai lung, iar traseul bulevardului nu are legatura cu traseul magistralei de metrou. In plus, acesta spune ca pentru largirea drumului nu se foloseste decat 2% din Parc.

Arhitectul care a elaborat traseul drumului, Constantin Enache, spune ca a negociat impreuna cu specialistii de la Agentia de Mediu astfel incat sa fie afectata o parte cat mai mica din parc, pentru a mai salva din spatiul verde, pistele de biciclete fiind mutate de pe carosabil prin parc.

Mai mult, acesta spune ca a vorbit cu Patriarhul Daniel si acesta a fost de acord ca pentru amenajarea spatiului public din jurul Catedralei Neamului sa fie facut un concurs de solutii, iar acesta sa fie amenajat si ca spatiu verde, iar accesul masinilor sa nu fie permis.

"Patriarhia prin reprezentantul sau a afirmat ca nu au ce sa caute masinile foarte aproape de catedrala. Cei cu capacitati de deplasare pot intra prin zona Izvor - Calea 13 Septembrie. Ceilalti vor urca spre Catedrala pe jos, de la  intersectia str. Hasdeu  cu Natiunile Unite", a explicat Enache.

Reprezentantul Patriarhiei Romane, preotul Nicolae Crangasu, a declarat ca biserica sustine acest proiect din motive "bisericesti", in sensul ca faciliteaza accesul credinciosilor la Catedrala Mantuirii Neamului si la bisericile din zona.

Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul, spune ca acest proiect este inutil. "Nu suntem de acord cu el, mai ales ca nu stim cat va costa tunelul si in mod sigur va fi costisitor. Cred ca este inutil", a declarat acesta.

Daca la pentru primul tronson al bulevardului s-au demolat zeci de case si au fost expropriate sute de persoane, de data aceasta proiectantii ne dau garantii ca nu se va mai demola nimic in zona Uranus-Calea Rahovei, o zona cu multe cladiri de patrimoniu pe unde trece bulevardul.

Avem avizul Comisiei de la Ministerul Culturii pentru a demola monumentele din zona Uranus pentru a putea largi bulevardul si am primit recomandari sa facem asta, insa am decis sa nu o facem. O actiune de genul se putea face in cadrul unui proiect de regenerare urbana, dar el nu este posibil in Romania din cauza lipsei legislatiei. Acum am amanat momentul in care se poate gandi daca sa demolam sau nu acele cladiri monument. Trotuarele in zona Caii Rahovei au largime doi metri in proiectul propus de noi, iar cele doua benzi de circulatie o latime de 3 metri fiecare, deci incap fara probleme.

Dupa aceasta dezbatere publica, Primaria va decide daca tine cont sau nu de parerile cetatenilor, iar dupa proiectul va fi supus la vot in Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

http://www.hotnews.ro/stiri-administrat...crarea.htm

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa Utilizator anonim

Peste 100 de avertismente si aproximativ 70 de sanctiuni contraventionale au fost aplicate, de catre agentii Politiei Locale a Municipiului Bucuresti, soferilor care au parcat neregulamentar in zona bulevardului Uranus.

La trei zile de la deschiderea primului segment al bulevardului Uranus, in aceasta zona, aproximativ 200 de soferi au fost sanctionati – cu amenzi sau avertismente scrise – de catre agentii de circulatie ai Politieri Locale a Municipiului Bucuresti. Cei mai multi dintre conducatorii auto au primit amenzi pentru opriri neregulamentare pe pistele destinate biciclistilor.
Politia Locala a Municipiului Bucuresti a aplicat sanctiuni si paznicilor unei societati comerciale care, pentru a face loc – pe trotuar si pe pista destinata biciclistilor – autoturismelor directorilor institutiei, au distrus stalpii de delimitare dintre benzi. Alti conducatori auto au fost sanctionati de catre agentii Politiei Locale a Municipiului Bucuresti si pentru ca au stationat direct pe benzile de circulatie. Multi dintre soferii care au fost amendati de politistii locali au declarat ca au rupt stalpii de delimitare ai benzii pentru biciclisti si au stationat pe trotuar fiindca doreau sa-si rezolve anumite treburi la diferite companii din zona.
Cele mai multe cazuri de distrugeri de stalpi de delimitare, de opriri sau stationari neregulamentare - depistate de agentii rutieri din cadrul PLMB - s-au inregistrat in zona Buzesti. Aici, dar si pe restul tronsonului noului bulevard Uranus, Politia Locala a Municipiului Bucuresti a actionat cu 3 patrule de ordine publica si 9 echipaje de circulatie. Totodata, in activitatea de patrulare, agentii rutieri ai PLMB folosesc si autospeciale dotate cu echipament de monitorizare audio-video. Pana in prezent, valoarea sanctiunilor aplicate de politistii locali este de 11.900 lei.
Politia Locala a Municipiului Bucuresti atrage atentia ca activitatile de patrulare pentru prevenirea abaterilor de circulatie in zona Bulevardului Uranus vor continua si in perioada urmatoare.

Primaria Capitalei

 


Re: Stiri si articole din presa Robert24

O organizație a semnalat Primăriei București problemele infrastructurii pentru biciclete de pe tronsonul Buzești-Berzei

Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) a prezentat, marți dimineață, în cadrul Grupului de Lucru pe Mobilitate din cadrul Primăriei Municipiului București, o analiză a infrastructurii pentru biciclete de pe tronsonul Buzesți-Berzei, inaugurat duminică.





Analiza a fost realizată în urma testării pistelor pentru biciclete, fiind semnalate o serie de probleme și abateri de la normele în vigoare.
- Lățimea benzii pentru biciclete ajunge la 180 cm, însă partea utilizabilă este de doar 76 cm – fapt ce face periculoasă manevra de depăşire în condiții de vânt sau în cazul începătorilor.



- Grătarele scurgerilor pentru apa pluvială sunt dispuse de-a lungul benzilor, putând prinde roțile bicicletelor sau la spargerea roţilor și ducând, astfel, la dezechilibrarea şi accidentarea biciclistului.



- Modul de execuție a marcajelor în zona intersecțiilor scade siguranța rutieră prin faptul că obligă biciclistul să stea într-o poziție în care vizibilitatea între biciclist și șofer este scăzută.



- Șoferii sunt obligați să încalce legea de fiecare dată când intră sau ies cu mașina din garaj / curte – pentru că sunt obligați să încalce marcajele de linie continuă. Există semafoare pentru biciclete în intersecții unde nu există marcaje de traversare pentru biciclete
- Nu există parcări pentru mașinile de aprovizionare, mașinile care fac livrări sau pentru clienții magazinelor. Aprovizionarea magazinelor, efectuarea de livrări etc se face fie prin blocarea unei benzi de circulație, fie prin blocarea benzii pentru biciclete, fie prin blocarea trotuarului, fie prin transportul mărfii pe distanțe mari.

În urma discuțiilor, preşedintele Grupului de Lucru din cadrul Primăriei București, Ion Dedu, a precizat că va prezenta analiza făcută de OPTAR constructorului care s-au ocupat de lucrări.

Sursa: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua...lemele+inf

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Diametrala Nord - Sud (Buzești - Berzei - Uranus)  • 
Choose destination

Since our 2312 forum members have written 423423 posts in 5273 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use