Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1652 posts, 401337 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 111 112 113 114 115 116 117 118
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 serbanandrei

Puss in Boots wrote here:
E incredibil cum de toti prin tara reusesc sa cumpere sa faca si sa dreaga si la Bucuresti nimic. Da nimic. Un mare ZERO.

Dar daca in loc de 100 ne dau 75 la pret de 100?   :-)))))))

75 bune, vorba BD-urilor.

Salutare,

Pai in tara cei care au facut caieitele de sarcini au fost niste oameni care stiu ce vor si mai ales cum trebuie sa fie solicitarea. La Primaria Capitalei aproape toate caietele de sarcini au fost facute ca firmele consacrate si puternice sa nu poata participa. (exceptia a fost in cazul autobuzelor Mercedes Hibrid pentru ca erau singurii cu asa dotare si singurii participanti)
Cum se face ca in cazul troleibuzelor si tramvaielor  firmele mari s-au retras sau nu au participat, ca doar licitatia era facuta pentru un numar mare de vehicule ?
In Bucuresti trebuia sa castige turcii. Asa vad eu acest lucru. Avand in vedere ca in toate domeniile preturile materialelor si materiilor prime a crescut era de asteptat sa se intample si in cazul tramvaielor.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Puss in Boots

Tot asa la Arad trebuia sa castige Astra, la Cluj etc. S-au mai vazut CS-uri cu dedicatie (mai multa sau mai putina) sau macar care ridica niste intrebari. Si nu doar la tramvaie.
Partea interesanta e ca daca castigau turcii cum spui tu ca trebuia, la ora asta cred ca aveam tramvaie noi pe strada.  Asa n-avem nimic si tare ma tem ca nici nu vom avea. Sau la cine stie ce preturi.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 orex

Ai pus vreun picior in Astra stimabile?  Daca DA, unde? :think:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 subway guru

Problema pretului a rezolvat-o azi guvernul, se va actualiza pe baza de aditional…

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Linia 43

Puss in Boots wrote here:
Partea interesanta e ca daca castigau turcii cum spui tu ca trebuia, la ora asta cred ca aveam tramvaie noi pe strada.  Asa n-avem nimic si tare ma tem ca nici nu vom avea. Sau la cine stie ce preturi.

Turcii tai au avut in Polonia intarzieri uriase si... surpriza ! Au cerut si ei actualizarea pretului.
Dar nu uita ca au castigat turcaletii licitatia la troleibuze. Te-ai plimbat cu ele?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 punmeister

subway guru wrote here:
Problema pretului a rezolvat-o azi guvernul, se va actualiza pe baza de aditional…

Yep, asa este:

Ordonanță pentru ajustarea contractelor feroviare în funcție de scumpirea materialelor de construcții

Guvernul a aprobat în şedinţa de luni, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, un proiect de act normativ care oferă o soluţie la scumpirea materialelor de construcții, aplicabilă inclusiv la contractele feroviare.

Constructorii au acum posibilitatea ca, prin încheierea unui act adiţional la contract, cu acordul beneficiarului, în cazul contractelor aflate în execuţie, să modifice preţul materialelor de construcţii stabilite în contractul iniţial, în funcţie de datele oficiale ale Institutului Naţional de Statistică INS.

„În condiţiile apariţiei unor costuri suplimentare, în cazul proiectelor cu finanţare naţională, autorităţile locale pot depune cereri la ministerul de resort, care finanţează proiectul, pentru acoperirea acestora”, a precizat ministrul Dezvotării, Cseke Attila. În cazul contractelor de finanţare semnate după intrarea în vigoare a actului normativ adoptat luni, măsura va fi obligatorie, nu doar la cererea contractanţilor, şi se va aplica la toate contractele de finanţare, exceptându-le pe cele care au şi în prezent clauză de ajustare. Guvernul va aloca, la rectificarea bugetară, fondurile necesare acoperirii acestor costuri.

Scumpirea materialelor de construcții a afectat și contractele pentru modernizarea căilor ferate
România se află între primele ţări din Uniunea Europeană care implementează o soluţie, pe termen lung, privind creşterea preţurilor materialelor de construcţii, a subliniat ministrul Dezvoltării, Cseke Attila. El a menționat că în ultimii ani au fost majorate salariile din domeniul construcţiilor, industria a folosit materiile prime disponibile pe timpul pandemiei, iar preţul materialelor a crescut vertiginos, ceea ce periclitează terminarea unor investiţii publice.

Cseke a subliniat că soluţia propusă este una pe termen lung, care poate fi aplicată foarte uşor în cazul creşterilor şi, eventual, al scăderii preţurilor materialelor de construcţii, pe baza datelor oficiale ale INS. Creșterea prețurilor la materialele de construcții a afectat serios și contractele aflate în derulare pentru modernizarea căii ferate. Rămâne însă de văzut cum vor arăta normele de aplicare a acestei reglementări legale. (A.B.)


https://clubferoviar.ro/scumpirea-materi ... tructii/

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Puss in Boots

Turcii tai au avut in Polonia intarzieri uriase si... surpriza ! Au cerut si ei actualizarea pretului.
Dar nu uita ca au castigat turcaletii licitatia la troleibuze. Te-ai plimbat cu ele?

@Linia 43

Turcii mei? Prietene ma confunzi. Iar exemplul dat cu troleibuzele e cam prost. Probabil stii de ce.
In orice caz, basicare mai putina te rog. Problemele in tara asta sunt atat de mari si atat de multe incat tampeniile astea de care vorbim noi aici din pasiune palesc prin comparatie.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 subway guru

Formula de actualizare agreata acum e formula polinomiala ce era prevazuta si in legislatia precedenta dar nu era utilizata fiind preferata formula legata de indicele general de inflatie pentru ca era mult mai simplista si usor de aplicat dar nu reflecta deloc realitatile economice ale pietei.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Linia 43

Puss in Boots wrote here:
Turcii tai au avut in Polonia intarzieri uriase si... surpriza ! Au cerut si ei actualizarea pretului.
Dar nu uita ca au castigat turcaletii licitatia la troleibuze. Te-ai plimbat cu ele?

@Linia 43

Turcii mei? Prietene ma confunzi. Iar exemplul dat cu troleibuzele e cam prost. Probabil stii de ce.

Combate-mi te rog argumentele. Iar exemplul cu troleibuzele nu e deloc prost . Ambele firme turcesti au apelat la "scurtaturi" la omologari.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 serbanandrei

Puss in Boots wrote here:
Tot asa la Arad trebuia sa castige Astra, la Cluj etc. S-au mai vazut CS-uri cu dedicatie (mai multa sau mai putina) sau macar care ridica niste intrebari. Si nu doar la tramvaie.
Partea interesanta e ca daca castigau turcii cum spui tu ca trebuia, la ora asta cred ca aveam tramvaie noi pe strada.  Asa n-avem nimic si tare ma tem ca nici nu vom avea. Sau la cine stie ce preturi.

 
Salut , Cred ca m - ai inteles gresit. Daca ar fi dupa mine nu ar trebui sa vedem turcisme pe nicaieri. Producatori buni de tramvaie ,troleibuze si autobuze sunt destui in Europa. De ce ar trebui sa fie turcesti  cele de la noi ???
Pentru ca suntem prea saraci ca sa cumparam de calitate ? Sa faca caiete de sarcini corecte si sa conteze calitatea  nu pretul .

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Puss in Boots

N-ai sa vezi asa ceva. Nici la Cluj de unde iau toti lumina n-au facut asa ceva. De asta nu s-a prezentat mai nimeni (adică doar Astra).
Suntem prea saraci sa intretinem un lucru de calitate, as nuanta eu. Si evident ca primarii vor sa ia cat mai mult cu banii pe care ii au.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Robert

Cauzele sunt multiple. Nu doar ca vor sa cumpere multe. Investitii facute cu amanare, preturi la bilete mici. Ca nu este tot una sa platesti 50 de centi sau 2 euro calatoria. Mentenanta mai costisitoare si nu in ultimul rand numarul de clienti care conteaza la incasarile regiei.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 orex

@Puss in Boots
La o simpla aritmetica, sigur ai aflat, ca 1(unu) tramvai PESA de 30m, la Iasi, a fost 8.581.998 RON, iar un Astra de 36 m, la Bucuresti, a fost 8.408.822,07 RON! . Asta nu-ti suscita nicio controversa? :think:  :yes:
In prezent cam asta-i situatia cotatiei materiei prime! :headbash:  
Pret bursa materiale feroase sept 2021.png (146.38 KB; downloaded 2700 times)
:no:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 subway guru

N-ai luat in consideratie ca la Iasi au ecartament ingust…

 


Go to page:  1  ... 111 112 113 114 115 116 117 118
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2312 forum members have written 423413 posts in 5273 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use