Topic: DISCUȚII: Reabilitare Pasaj Suprateran Băneasa
222 posts, 41965 views
📖 Pagination options
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
mradulescu
Eu zic ca nu era imposibil...
Fara a reconstrui intreg pasajul...
Nu stiu cum se face, dar la noi toate lucrarile de arta gen pasaje rutiere arata masiv, cu fundatii masive, rambleuri imense si stalpi gigantici.
Ma uitam, in Elvetia, pe niste drumuri "judetene" care aveau tot soiul de pasaje si traversari denivelate suple, de-abia le vedeai structura.
Eu zic ca nu era imposibil...
Fara a reconstrui intreg pasajul...
Nu stiu cum se face, dar la noi toate lucrarile de arta gen pasaje rutiere arata masiv, cu fundatii masive, rambleuri imense si stalpi gigantici.
Ma uitam, in Elvetia, pe niste drumuri "judetene" care aveau tot soiul de pasaje si traversari denivelate suple, de-abia le vedeai structura.
- DocOctavius
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
DocOctavius
poate la ei pământul se înfioară mai puțin de fiecare dată când e gâdilat prin vrancea... și atunci când se întâmplă stă mai ca granitul decât mămăligile sedimentare locale, poate.
poate la ei pământul se înfioară mai puțin de fiecare dată când e gâdilat prin vrancea... și atunci când se întâmplă stă mai ca granitul decât mămăligile sedimentare locale, poate.
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
mradulescu
Ma indoiesc ca asta ar fi singura problema... (adica cea seismica)
La noi ani ani de-a randul s-au construit chestii d-astea fara constrangeri de cost sau estetice, asa ca proiectantii nu par capabili sa conceapa alte solutii.
Printre altele, ma ocup si de statii de betoane, si, in consecinta, stiu cate ceva despre retetete si tehnologiile aferente. In conditiile in care ai garantia ca proceul de fabricare a betonului este conform (adica fara surprize... ), poti proiecta si executa structuri mult mai suple. din betoane de inalta performanta, fara ca costurile (scuzati cacofonia) sa fie semnificativ mai mari.
Daca ar fi angajat proiectanti romani obtuzi ( ), viaductul de la Millau ar fi fost o structura masiva oripilanta, sprijinita probabil pe piramide de beton...
Ma indoiesc ca asta ar fi singura problema... (adica cea seismica)
La noi ani ani de-a randul s-au construit chestii d-astea fara constrangeri de cost sau estetice, asa ca proiectantii nu par capabili sa conceapa alte solutii.
Printre altele, ma ocup si de statii de betoane, si, in consecinta, stiu cate ceva despre retetete si tehnologiile aferente. In conditiile in care ai garantia ca proceul de fabricare a betonului este conform (adica fara surprize... ), poti proiecta si executa structuri mult mai suple. din betoane de inalta performanta, fara ca costurile (scuzati cacofonia) sa fie semnificativ mai mari.
Daca ar fi angajat proiectanti romani obtuzi ( ), viaductul de la Millau ar fi fost o structura masiva oripilanta, sprijinita probabil pe piramide de beton...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
shoppy
Pe deoparte avem Vrancea la 100km, pe de alta parte stam pe nisip...
Betoanele speciale se folosesc acolo unde nu se poate altfel, lafel ca metalele speciale, ca daca 1mc era mai ieftin decat 2mc de beton obisnuit si facea aceeasi treaba, pai erau betoane speciale peste tot.
Una e sa faci un pod acum 50 de ani pentru urmatorii 100 de ani si una e sa faci unul azi pentru urmatorii 100 de ani, altele sunt asteptarile.
Si acolo e un siloz si o moara automatizata care merge aproape non-stop, daca vrei sa ii expropriezi pe aia o sa te rupa...
Pe deoparte avem Vrancea la 100km, pe de alta parte stam pe nisip...
Betoanele speciale se folosesc acolo unde nu se poate altfel, lafel ca metalele speciale, ca daca 1mc era mai ieftin decat 2mc de beton obisnuit si facea aceeasi treaba, pai erau betoane speciale peste tot.
Una e sa faci un pod acum 50 de ani pentru urmatorii 100 de ani si una e sa faci unul azi pentru urmatorii 100 de ani, altele sunt asteptarile.
Si acolo e un siloz si o moara automatizata care merge aproape non-stop, daca vrei sa ii expropriezi pe aia o sa te rupa...
- Grigore
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
Grigore
Cum-cum? 200 EUR /mp?!? Ai pierdut un "0". 2000 EUR / mp "cu ochii inchisi" si asta numai pentru teren.
Asta ca sa nu mai vorbim de cat de mult ar fi durat procedura. Declararea unui obiectiv ca fiind de utilitate publica, ceea ce sa permita exproprierea accelerata si fortata in baza legii de expropriere pentru cauze de utilitate publica, se face prin Hotarare de Guvern. Altfel faci expropriere prin negociere directa. Si atunci pretul urca mult peste pretul pietii.
mradulescu wrote:
N-ar fi fost ceva ingrozitor.
Vorbim totusi de un triunghi cu aria de 5000 mp.
la un 200 EUR/mp, rezulta 1 milion de EURO.
Asta daca s-ar "nationaliza" la pretul asta, care mi se pare totusi exagerat.
Raportat la valoare investitiei la la beneficii, n-ar fi ceva insuportabil.
Cum-cum? 200 EUR /mp?!? Ai pierdut un "0". 2000 EUR / mp "cu ochii inchisi" si asta numai pentru teren.
Asta ca sa nu mai vorbim de cat de mult ar fi durat procedura. Declararea unui obiectiv ca fiind de utilitate publica, ceea ce sa permita exproprierea accelerata si fortata in baza legii de expropriere pentru cauze de utilitate publica, se face prin Hotarare de Guvern. Altfel faci expropriere prin negociere directa. Si atunci pretul urca mult peste pretul pietii.
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
mradulescu
Cand am scris 200EUR/mp, n-am scris din burta, ci m-am uitat pe niste site-uri de real-estate cu preturi la teren din zona.
N-0 fi 200 poate o fi 300, dar nici 2000.
Ar fi avut imp sa faca si exproprieie pentru cauza de utilitate piublica, ma gandesc.
Un astfel de proiect nu se face din poignee, adica ar trebui sa faca toate socotelile si planurile inainte (ceea ce oricum dureaza), iar cand se apuca de treaba totul poate fi rezolvat.
Grigore wrote:mradulescu wrote:
N-ar fi fost ceva ingrozitor.
Vorbim totusi de un triunghi cu aria de 5000 mp.
la un 200 EUR/mp, rezulta 1 milion de EURO.
Asta daca s-ar "nationaliza" la pretul asta, care mi se pare totusi exagerat.
Raportat la valoare investitiei la la beneficii, n-ar fi ceva insuportabil.
Cum-cum? 200 EUR /mp?!? Ai pierdut un "0". 2000 EUR / mp "cu ochii inchisi" si asta numai pentru teren.
Asta ca sa nu mai vorbim de cat de mult ar fi durat procedura. Declararea unui obiectiv ca fiind de utilitate publica, ceea ce sa permita exproprierea accelerata si fortata in baza legii de expropriere pentru cauze de utilitate publica, se face prin Hotarare de Guvern. Altfel faci expropriere prin negociere directa. Si atunci pretul urca mult peste pretul pietii.
Cand am scris 200EUR/mp, n-am scris din burta, ci m-am uitat pe niste site-uri de real-estate cu preturi la teren din zona.
N-0 fi 200 poate o fi 300, dar nici 2000.
Ar fi avut imp sa faca si exproprieie pentru cauza de utilitate piublica, ma gandesc.
Un astfel de proiect nu se face din poignee, adica ar trebui sa faca toate socotelile si planurile inainte (ceea ce oricum dureaza), iar cand se apuca de treaba totul poate fi rezolvat.
- LArSON
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
LArSON
Una peste alta beneficiul de care vorbesti este minim, costurile si deranjul sunt maxime. Aici nu vorbim de linia 41 ci de un tramvai care circula cam gol in zona, iar ambuteiajele in intersectie sunt minime. Trec pe acolo destul de des si la ore de varf, ma bazez pe ceva cand zic asta.
Una peste alta beneficiul de care vorbesti este minim, costurile si deranjul sunt maxime. Aici nu vorbim de linia 41 ci de un tramvai care circula cam gol in zona, iar ambuteiajele in intersectie sunt minime. Trec pe acolo destul de des si la ore de varf, ma bazez pe ceva cand zic asta.
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
mradulescu
Am inteles. Hai sa inchidem subiectul cu sub-traversarea pasajului.
Am inteles. Hai sa inchidem subiectul cu sub-traversarea pasajului.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
Dr2005
Tipic, o zi lucrează, una stau (probabil toţi muncitorii erau trimişi la Pipera să-i vadă Oprescu). Ieri se chinuiau să pună câteva borduri, dar parcaseră un excavator pe pod... de abia încăpeau Citaro-urile pe lângă el.
Tipic, o zi lucrează, una stau (probabil toţi muncitorii erau trimişi la Pipera să-i vadă Oprescu). Ieri se chinuiau să pună câteva borduri, dar parcaseră un excavator pe pod... de abia încăpeau Citaro-urile pe lângă el.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
shoppy
Bine ca ai facut poze si pe dedesubt, aveam o poza care ma chinuiam de vreo luna sa o tot pun.
Bine ca ai facut poze si pe dedesubt, aveam o poza care ma chinuiam de vreo luna sa o tot pun.
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
Nightwolf
Nu se monteaza contra-sina aici? Nu vad spatiul pt contra-sina...
Nu se monteaza contra-sina aici? Nu vad spatiul pt contra-sina...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
Costin
Discutiile despre contrasine in general s'au mutat aici.
Pentru a rezuma un raspuns foarte scurt intrebarii de mai sus, pe Pasajul Baneasa nu se monteaza contrasina deoarece sina este cu canal, nu tip CF. Ca fapt divers, se va asfalta la nivel intre sine, deci nu prea ai cum sa pui contrasina acolo oricum ai face.
Discutiile despre contrasine in general s'au mutat aici.
Pentru a rezuma un raspuns foarte scurt intrebarii de mai sus, pe Pasajul Baneasa nu se monteaza contrasina deoarece sina este cu canal, nu tip CF. Ca fapt divers, se va asfalta la nivel intre sine, deci nu prea ai cum sa pui contrasina acolo oricum ai face.
- vancouver
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
vancouver
Green track sau emergency track?
cos wrote:
Ca fapt divers, se va asfalta la nivel intre sine, deci ....
Green track sau emergency track?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
subway guru
Cale normala de tramvai 'clasic', in carosabil, doar usor 'bordurata'...de domeniul 'rutierei' si al codului rutier...nimic special...
Ramane doar sa vedem ce 'semne si marcaje' se vor aplica...ca sa stim ce 'amenzi de circulatie' vom lua in calitate de soferi...
Cale normala de tramvai 'clasic', in carosabil, doar usor 'bordurata'...de domeniul 'rutierei' si al codului rutier...nimic special...
Ramane doar sa vedem ce 'semne si marcaje' se vor aplica...ca sa stim ce 'amenzi de circulatie' vom lua in calitate de soferi...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Modernizare sistem rutier și linii de tramvai pe traseul liniei 5 (Aerogării - Sf. Gheorghe)
•
Choose destination